Акафист святому царю Николаю II – один из древних православных молитвенных текстов, который почитается верующими как особенно благодатный и могущественный. В этой статье мы рассмотрим, как правильно читать акафист, какие тайны и молитвы он в себе содержит, и какую духовную пользу можно извлечь из общения с царскими мучениками.
Краткое жизнеописание царственных страстотерпцев
В 1868 году у Императора Александра Третьего появился Наследник. Назвали его Николай. Мальчик воспитывался в строгости и получил всестороннее образование.
В шестнадцатилетнем возрасте он познакомился с дочерью Герцога Дармштадтского Людвига и английской принцессы Алисы. Через десять лет Будущая императрица была присоединена к Православию под именем Александры Федоровны и стала супругой Николая Александровича.
В связи с внезапной смертью отца, последний Российский Государь был вынужден приступить к управлению огромной страной, не закончив подготовку к этому нелегкому делу.
Читайте также:Георг V и Николай II
Полезные материалы
В 1896 году над Царской Четой было совершено Венчание на Царство. Коронация омрачилась Ходынской трагедией, когда во время раздачи подарков громадная толпа народа пришла в движение и возникла давка, унесшая жизни тысяч людей.
У любящих супругов родились дочери: Ольга, Татьяна, Мария, Анастасия. Заветным желанием родителей было желание иметь Наследника. Они молились о даровании им сына.
12
Август
1904 года
года родился мальчик, которого назвали Алексеем.
Семья была глубоко верующей, и родители часто молились вместе с детьми за богослужениями. Они знали всю службу наизусть и иногда пели на клиросе. Николай Второй много внимания уделял нуждам церкви. На личные деньги государя было построено множество храмов в стране и за рубежом. При нем было канонизировано большое количество святых.
Государственные дела были главной заботой благочестивого Императора. Страна богатела и развивалась. Но завистники государя стали разжигать революционное движение.
В начале весны 1917 года Россия готовилась дать врагу решающее сражение в Первой мировой войне. Но в столице вспыхнули беспорядки, закончившиеся отречением Царя от Престола.
После этого Он пишет в своем дневнике:
«Нужно мое отречение. Суть та, что во имя спасения России и удержания армии на фронте в спокойствии нужно решиться на этот шаг. Я согласился. Из Ставки прислали проект Манифеста. Вечером из Петрограда прибыли Гучков и Шульгин, с которыми я переговорил и передал им подписанный и переделанный Манифест. В час ночи уехал из Пскова с тяжелым чувством пережитого. Кругом измена и трусость и обман!»
Семью Царя держали под арестом в Царском Селе пять месяцев. В августе их увезли в Тобольск, где они провели тяжелую зиму. Весной 1918 года семью и их верных слуг переправили в Екатеринбург. После жестоких издевательств в течение двух с половиной месяцев, в ночь на 17 июля все они были расстреляны.
В одном из писем Ольги Николаевны есть такие строки:
«Отец просит передать всем тем, кто ему остался предан, и тем, на кого они могут иметь влияние, чтобы они не мстили за него, так как он всех простил и за всех молится, и чтобы не мстили за себя, и чтобы помнили, что то зло, которое сейчас в мире, будет еще сильней, но что не зло победит зло, а только любовь».
Через три дня после убийства Патриарх Тихон на проповеди возгласил, о тяжком преступлении, совершившемся в Екатеринбурге, и отслужил панихиду. С того момента в народе началось стихийное почитание Царя как мученика.
Мнение эксперта:
Акафист царю Николаю II – это молитвенное произведение, посвященное последнему российскому императору. Этот текст читают как верующие, так и историки, интересующиеся личностью Николая II и историей России. В акафисте прославляются доблестные черты царя, его благочестие, милосердие и сострадание к ближнему. Также в тексте отражается трагическая судьба Николая II и его семьи. Чтение акафиста царю Николаю II позволяет погрузиться в атмосферу царской России и проникнуться духовными ценностями, которые несет это молитвенное произведение.
В чём помогает молитва царю и его семье
По молитвам к Царственным Страстотерпцам люди получают различную помощь при проблемах в семье, при преодолении алкоголизма и наркомании. Им молятся о будущем нашей страны, о победе над врагом, при болезнях, несчастьях и всякой другой нужде.
Интересные факты
- Акафист царю Николаю II был написан вскоре после его канонизации в 2000 году. Автором текста стал иеромонах Роман (Матюшин), который в то время был насельником Свято-Троицкой Сергиевой Лавры. Акафист был одобрен Священным Синодом Русской Православной Церкви и включен в официальный сборник акафистов.
- Акафист царю Николаю II состоит из 13 кондаков и 12 икосов. Каждый кондак посвящен одному из событий жизни царя-мученика, а каждый икос – одному из его духовных подвигов. Текст акафиста пронизан глубоким уважением и любовью к царю Николаю II, который изображается как святой и праведный человек, принявший мученическую смерть за веру и Отечество.
- Акафист царю Николаю II читается православными христианами как молитва за Россию, за мир и благополучие ее народа. Акафист также читается в дни памяти царя-мученика – 4 февраля (день его рождения), 17 июля (день его убийства) и 19 октября (день его канонизации).
https://youtube.com/watch?v=2gn4CnGCXyE
Чудеса святых мучеников
Известно много чудес, происшедших по молитве к Царственным мученикам.
Когда была гражданская война, красноармейцы загнали в болото и почти совсем окружили отряд казаков, среди которых был священник. После отслуженного молебна к Царю весь отряд с лошадьми чудом вышел к своим.
Одной женщине было видение Царя Николая, сообщившего о местонахождении ее сына, который пропал без вести.
В 1991 году две подруги пошли за клюквой и заблудились в лесу. Была ночь, и они чуть не утонули в болоте. Обращение к Царю-мученику помогло им найти дорогу.
Один некрещеный иностранец, алкоголик и наркоман, поехал в паломничество по России. Находившись в Царском Селе, он горячо попросил мучеников об избавлении от страстей и почувствовал, что исцелился. После этого он крестился с именем Николай.
Н.В. Карташова болела пневмонией и чуть не умерла, но по молитве ее умершей бабушки, ей явилась Княжна Мария, дала ей теплое молоко и сказала, что она поправится. Когда кризис миновал, больная совершенно пришла в себя, увидела бабушкины четки, с которыми та была похоронена и ветку сирени, которой до этого не было в комнате. Бабушка была большой почитательницей Царя – мученика.
Известна икона Николая Второго, которая источает благоуханное миро. Перед ней многие получают исцеление от слепоты, заболеваний ног, гепатита, болезней желудка и других недугов.
В нашей сложной жизни особенно важно помнить о Семье Романовых. Государь и его близкие продолжают любить своих подданных, и мы не должны забывать о наших заступниках.
Тропарь, кондак, величание
Тропарь,
глас 4
Днесь, благовернии людие, светло почтим/ седмерицу честную царственных страстотерпец,/ Христову едину домашнюю Церковь:/ Николая и Александру,/ Алексия, Ольгу, Татиану, Марию и Анастасию./ Тии бо, уз и страданий многоразличных не убоявшеся,/ от богоборных смерть и поругание телес прияша/ и дерзновение ко Господу в молитве улучиша./ Сего ради к ним с любовию возопиим:/ о святии страстотерпцы,/ гласу покаяния и стенанию народа нашего вонмите,/ землю Российскую в любви к Православию утвердите,/ от междоусобныя брани сохраните,/ мир мирови у Бога испросите// и душам нашим велию милость.
Кондак,
глас 8
Избраннии Царем царствующих и Господем господствующих/ от рода царей Российских,/ благовернии мученицы,/ муки душевныя и смерть телесную за Христа приимшии/ и венцы Небесными увенчавшиися,/ к вам, яко покровителем нашим милостивым,/ с любовию благодарне вопием:/ радуйтеся, царственнии страстотерпцы,// за Русь Святую пред Богом усерднии молитвенницы.
Величание
Величаем вас,/ святии царственнии страстотерпцы,/ и чтим честная страдания ваша,/ яже за Христа// претерпели есте
Акафист
Акафист святому страстотерпцу царю Николаю Второму
Кондак 1
Избранному сыну Руси Православныя, на служение народу своему свыше от Бога посланному, великому Российскому Царю-великомученику Николаю от скверных устен дерзаем принести пение хвалебное, да приимет Господь покаяние сокрушенное за грех отцев наших, клятву преслушавших и Божия Помазанника убиению не возбранивших, да зовем ему:
Радуйся, Николае, благоверный Царю и великий страстотерпче!
Икос 1
Яко Ангел светлый явился еси во дни испытаний страны Российския, егда вступил еси на престол отцовский по безвременней кончине венценоснаго родителя твоего, знаменуя тем скорбное царства твоего и крестнаго пути начало, сего ради вопием ти:
Радуйся, Творцом Богом на царское служение предызбранный; радуйся, угодникам Божиим прежде рождества твоего в видениях предуказанный.
Радуйся, скипетр и державу царския от юности в руце свои приемый; радуйся, с сими Крест Христов на рамена своя подъемый.
Радуйся, до конца жития его пронесый, взирая на Подвигоположника своего; радуйся, мужеству и терпению наученный от Царственнаго родителя твоего.
Радуйся, Николае, благоверный Царю и великий страстотерпче!
Кондак 2
Видяще бедствие народа православнаго, за безверие во гресех погибающаго и от лютых врагов нападствуемаго, на князи, сыны человеческия, не надеялся еси, обаче все упование возложил еси, Царю
Николае, на вся Могущаго, выну взывая ко Господу о людех, тебе вверенных: Аллилуиа.
Икос 2
Разумев, Царю Николае, яко угодники Божии велие имеют дерзновение в молитвах за Русь Святую у Престола Царя царствующих, святых множество прославил еси; сего ради и мы тебе ныне, якоже некогда и ты ко оным, взываем и молимся:
Радуйся, Господа во святых Его прославивый; радуйся, тем велию любовь к Нему показавый.
Радуйся, яко закон любве Евангельский исполнил еси; радуйся, яко храмы Божии благолепно украшал еси.
Радуйся, яко образ жития благочестиваго паче почестей мирских возлюбил еси; радуйся, яко благочестием твоим и нам подражания образ явил еси.
Радуйся, Николае, благоверный Царю и великий страстотерпче!
Кондак 3
Сила Вышняго чудесно явися ти, егда молитвами Серафима преподобнаго чудотворца, егоже прославил еси, Господь Наследника престола Российскаго дарова тебе; о сем радующеся зовем: Аллилуиа.
Икос 3
Имея велию любовь ко Господу, во всем Ему угодити потщался еси, сего ради и Господь, видя добродетели твоя, яви ти волю святую Свою, да, ведая благое изволение Божие, право ступаеши на всех стезях своих. Таковому еже о тебе попечению Божию дивящеся, вопием:
Радуйся, послушание приемый от Отца Небеснаго нести благое иго Христово; радуйся, послушание сие соблюдый даже до смерти, смерти же крестныя.
Радуйся, яко николиже противу повеления Господня что сотворил еси; радуйся, яко волю свою пред Создателем нивочтоже вменил еси.
Радуйся, не людем, но Богу, якоже апостол Павел, угождати восхотевый; радуйся, сим благодать велию, яко истинный раб Господень стяжавый.
Радуйся, Николае, благоверный Царю и великий страстотерпче!
Кондак 4
Бурю внутрь имея помышлений сумнительных, благоверный Царю, зряще смуту велию и Церкве нестроение, рекл еси ко архиереом: аще восхощу царства земнаго отрещися и образ ангельский восприяти, да вам Патриархом стану, приимите ли мя? Тии же умолчаша. Скорбя же за Отечество свое, изшел еси оттуду, вопия горце в сердце своем: Аллилуиа.
Икос 4
Слышав, Царю Николае, яко люди злы неправедно поношаху тя и супруги твоея Царицы Александры имя честное, ничтоже отвещал еси им, царя Давида помышляя, о Семее рекшаго: оставите, да сей злословит Давида, яко Господь повеле ему сие творити. Сего ради призре Господь на уничижение твое, возвыси бо тя паче иных царей земных, якоже и Давида иногда, да вси восхваляют тя сице:
Радуйся, кротостию и незлобием Царю-псалмопевцу уподобивыйся; радуйся, ревностию о Бозе Давиду подражавый.
Радуйся, яко врагом своим за зло отмщения не воздал еси; радуйся, яко сим веру ко вся в деснице Своей содержащему показал еси.
Радуйся, смиренномудрием своим духа гордыни низложивый; радуйся, незлобием велиим и Ангелов удививый.
Радуйся, Николае, благоверный Царю и великий страстотерпче!
Кондак 5
Боготечной звезде, путь в горняя указующей, уподобился еси, Николае, в житии твоем, пекийся о людех царствия твоего, яко ин никтоже когда; не вкушая брашна, дондеже последний из воев ополчения твоего напитан будет. О сем дивящеся, зовем: Аллилуиа.
Икос 5
Видевше отроковицы, чада твоя, чистое и непорочное житие твое, не восхотеша женихов именитых, богатства и почестей мирских, имуще пред собою благочестия пример и добродетели, отца своего, емуже вопием:
Радуйся, не токмо семьи, но и всея России отец чадолюбивый; радуйся, супруг верный и родитель благочестивый.
Радуйся, от корене благаго благия ветви, чада твоя, израстивый; радуйся, яко тыя ветви принесоша благочестия плод, прославляюще отца своего.
Радуйся, яко семью твою образом Церкви Христовой явил еси; радуйся, яко целомудренным житием твоим народ твой ко благочестию наставил еси.
Радуйся, Николае, благоверный Царю и великий страстотерпче!
Кондак 6
Проповедницы воли Господни быша святыя Его, темже рече Серафим преподобный: будет Царь, иже мя прославит, по сем же смута велия на Русь приидет, зане восстанут на Царя того и державу его, и восставши погибнут, Царя же Господь возвеличит. Сбывшуся же пророчеству сему, радующеся зовем: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиял еси яко солнце праведностию своею, Царю Николае, Иову Многострадальному уподобляяся, емуже и подобен по множеству скорбей обрелся еси, с кротостию приемля злая и благая от руки Господни. Рекл бо еси: имам веру непоколебиму, яко судьба России, такожде моя и семьи моей выну в руце Господни содержатся. Сие же упование не посрами тя, тем восхваляюще вопием ти:
Радуйся, якоже Иов от Бога славою и богатством возвеличенный; радуйся, из руки Божией злая якоже благая приемый.
Радуйся, яко за скорби и поношения Бога благодарил еси; радуйся, яко и в помыслах на Господа не возроптал еси.
Радуйся, в уповании на Бога столпе непоколебимый; радуйся, по искушении якоже Иов Самим Богом утешенный.
Радуйся, Николае, благоверный Царю и великий страстотерпче!
Кондак 7
Хотяще отвратити гнев Божий, на народ Российский за отступление от Бога излиянный, рекл еси: несть таковыя жертвы, юже аз не принесл бых за благо Отечества моего; и прият Господь жертву твою, Емуже вовеки зовем: Аллилуиа.
Икос 7
Новое откровение Божие бысть ти, егда вшедшу ти с Царицею к блаженней Параскеве, показуя смиренномудрие свое, сел еси на пол по повелению старицы Господни; та же прорече ти кончину мученическую, повелев, егда приидет час, престола Царскаго отрещися; о сбытии словесе сего дивящеся, вопием:
Радуйся, яко прозорливый Авель за столетие провиде скорбное житие твое; радуйся, яко преподобный Варнава Гефсиманский велию славу имени твоему прорече.
Радуйся, при жизни от затворника Агапия славословие, яко великомученик услышавый; радуйся, со смирением от старцев схимников земное поклонение приемый.
Радуйся, от святых угодников Божиих на подвиг благословленный; радуйся, сих молитвами свыше от Бога на страдания укрепленный.
Радуйся, Николае, благоверный Царю и великий страстотерпче!
Кондак 8
Странно и недоразумеваемо сильным мира сего бысть житие твое, како посещению храмов Божиих прилежал еси, моляся на всяк день Богу пред начатием дел своих. Сему подражати ищуще, вопием и мы Господеви: Аллилуиа.
Икос 8
Весь себе самаго на служение Господу и народу своему освятивый, рекл еси, Царю Николае: не положу оружия моего, дондеже последний из врагов на земли Русской истребится; людие же едиными усты отвещаша ти: Боже, Царя храни, — якоже древле иудеи: осанна Сыну Давидову вопияху, да вскоре: распни Его возопиют; сие поминающе зовем:
Радуйся, Христу подобяся себе в жертву за грехи людския принесый; радуйся, добровольне на Голгофу Российскую возшедый.
Радуйся, яко никтоже изочтет болезни и борения твоя, егда царства земнаго отреклся еси; радуйся, яко в нощь тую якоже Господь в Гефсимании молился еси.
Радуйся, иже от слуг неверных, якоже Спаситель Иудою, лестию лобзанный; радуйся, якоже Христос тогда, всеми оставленный и други твоими преданный.
Радуйся, Николае, благоверный Царю и великий страстотерпче!
Кондак 9
Всякое естество Ангельское удивися высоте смирения твоего, зане Сыну Божию уподобился еси. Якоже Христос за род человеческий смерть поносную прият, да грехи наша Своею Кровию омыет, тако и ты за беззакония народа своего в Господе нашем себе самаго в жертву принесл еси. Преклоняющеся высоте подвигов твоих зовем: Аллилуиа.
Икос 9
Вития многовещанныя суетнаго мира сего не прияша величия твоего, Царю; не бо разумеша, како человек немощен сый, возмогл еси в лице святых обрестися и Царю славы предстати. Сих посрамление зряще, восклицающе рцем:
Радуйся, Царю православный, венцем терновым от Бога увенчанный; радуйся, за други, паче же и за враги своя душу предавый, да вся с собою во Отечество Небесное приведеши.
Радуйся, яко по словеси Христову, большия любве никтоже имать, юже явил еси; радуйся, яко кровию своею со всеми новомученики Российскими грехи России омыл еси.
Радуйся, от престола и скипетра добровольно отрекийся, да нас научиши не домогатися власти в мире сем; радуйся, от царскаго Помазания Святаго Духа никогдаже отрекийся, да нас научиши верности Христу Богу.
Радуйся, Николае, благоверный Царю и великий страстотерпче!
Кондак 10
Спасти хотя удел Пресвятыя Богородицы, страну нашу Российскую, избрал еси в видении дивном, от Бога посланном, чашу горькую страданий и мук крестных, помышляюще в сердце своем: погибну аз, да спасена будет страна моя; чашу, юже послал ми Господь, не имам ли пити ю? Темже, поминающе Спасителя своего вопиял еси: Аллилуиа.
Икос 10
Стена еси тверда и ограждение непоколебимое, Царю православный, для Отечества своего. Предан бо сый, обманут же и оставлен всеми, не оставил еси молитвы своея, скорбя и сетуя за царство Российское, в бездне пороков гибнущее. Сего ради и мы из мрака греховнаго взываем ти:
Радуйся, яко агнец на заклание веденный; радуйся, от беззаконных слуг антихриста заушенный.
Радуйся, Царю, чашу горькую предательства, оцет с желчию вкусивый; радуйся, мучителей твоих Евангельски простивый.
Радуйся, от врагов, клеврет сатанинских убиенный; радуйся, якоже тучное всесожжение ко Престолу Вседержителя вознесенный.
Радуйся, Николае, благоверный Царю и великий страстотерпче!
Кондак 11
Пение всякое не довлеет к восхвалению чудес твоих, Царю Николае, егда ныне, предстоящи у Престола Господня, ходатайствуеши о стране твоей и людех ея, всем же притекающим к тебе скорую помощь подаеши. Сего ради и мы к тебе прибегаем, помощи твоея небесныя чающе, Богу же зовуще: Аллилуиа.
Икос 11
Яко светоприемную свещу на свещнице высоцем, да светит всем, поставленную, поминаем тя, великий Царю Российский, и со слезами припадающе, молим: спаси предстательством своим страну Российскую, по слову преподобнаго твоего под игом бесовским доныне томящуюся, и изведи из сего плена вавилонскаго сынов Российских, да возможем невозбранно звати ти:
Радуйся, яко от рук беззаконник, якоже некогда святый князь Андрей Боголюбский кончину приял еси; радуйся, яко вторый Николай чудотворец на Руси явился еси.
Радуйся, яко сын твой вторый Димитрий царевич явися; радуйся, яко супруга твоя древней Александре царице уподобися.
Радуйся, яко дщери твоя Христу уневестишася и в чертог Небеснаго Жениха взыдоша; радуйся, яко верныя слуги твоя к лику мученик причтошася.
Радуйся, Николае, благоверный Царю и великий страстотерпче!
Кондак 12
Благодать отъят от России Господь во дни тыя, посла же карающую десницу Свою, правителей безбожных, да накажет народ непокорный за преслушание клятвы, древле отроку Михаилу Романову данной; сего ради реки крови потекоша, за убиение Помазанника Господня излиянныя, и бысть на Руси тьма великая, казнь египетская. Сего ради взываем: из тьмы зол сих возведи ны, угодниче Божий, кающихся и вопиющих Богу: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще славную кончину твою, Царю Николае, семьи твоея и верных слуг твоих, преклоняем колена наша, не смеем бо возвести очеса наша от земли безмерных ради беззаконий наших, и просим от тебе заступления и скудными словесы глаголем и вопием:
Радуйся, Богу угодивый и козни диавола посрамивый; радуйся, венец царский на венец мученический пременивый.
Радуйся, тем велие дерзновение ко Христу Богу возымевый; радуйся, униженный на земли и возвеличенный на Небеси.
Радуйся, с лики святых Русских Господеви молящийся; радуйся, купно с ними прощение народу Российскому ходатайствующий!
Радуйся, Николае, благоверный Царю и великий страстотерпче!
Кондак 13
О святый великомучениче и страстотерпче благоверный Царю Николае, просим и молим тя: предстояще ныне Престолу Пресвятыя Троицы, исходатайствуй у Господа отпущение грехов народу Русскому и испроси у Царя царей, да возставит царство православное в страждущей стране Российской, да посрамятся вси врази, хотящии нам злая и да вопиет во веки Русь Святая: Аллилуиа.
Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Яко Ангел светлый …» и 1-й кондак «Избранному сыну Руси …».
Молитва
Молитва
О святый великий Российский Царю и страстотерпче Николае! Вонми гласу моления нашего и вознеси ко Престолу всевидящаго Господа стенания и воздыхания народа Русскаго, некогда богоизбраннаго и благословеннаго, ныне же падшаго и от Бога отступившаго. Разреши клятвопреступление, доселе тяготеющее над народом Русским. Тяжко бо согрешихом, отступивше от Царя Небеснаго, оставльше веру православную на попрание нечестивых, преступльше клятву соборную и не возбранивше убиению твоему, Семьи твоея и верных слуг твоих.
Не бо послушахом повеления Господня: «Не прикасайтеся помазанным Моим» паки же Давиду глаголющу: «Иже прострет руку на Помазанника Господня, не Господь ли поразит его?» И се ныне достойная по делом нашим приемлем, тяготеет бо даже до дне сего на нас грех царския крови пролития.
Доныне оскверняются святыни наши. Блуд и беззаконие не оскудевают от нас. Чада наши преданы на поругание. Вопиет к небу кровь невинная, на всякий час в земле нашей проливаемая.
Но виждь слезы и сокрушение сердец наших, каемся бо, якоже киевляне некогда пред князем Игорем, ими умученным; якоже владимирцы пред князем Андреем Боголюбским, ими убиенным, и просим: умоли Господа, да не отвратится от нас до конца, да не лишит народ Русский великаго избранничества Своего, но да подаст нам разум спасения, во еже восстати нам из глубины падения сего.
Имаши бо, Царю Николае, дерзновение велие, ты бо кровь свою пролиял еси за народ свой, и душу положил еси не токмо за други, но и за враги своя. Сего ради предстоиши ныне в Невечернем Свете Царю Славы, яко верный слуга Его. Буди нам ходатай и заступник, и охранитель. Не отвратися от нас, и не остави нас на попрание нечестивых. Даруй нам силы на покаяние, и правосудие Божие приклони на милосердие, да не погубит нас до конца Господь, но да вся простит и милостивно помилует, и спасет землю Русскую и народ ея. Да избавит же Отечество наше от постигших бед и напастей, возродит веру и благочестие, восставит же престол Царей православных, еже сбытися пророчествам угодников Божиих. И да прославят люди Русские по всей вселенней всехвальное имя Господне и верно послужат Ему до скончания века, воспевая славу Отцу и Сыну и Святому Духу ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Частые вопросы
Что такое акафист и для чего он читается?
Акафист – это особый вид православного богослужения, которое состоит из песнопений, посвященных определенному святому или событию в Православии. Акафисты читаются для прославления Богородицы, святых и для испрашивания их помощи в различных нуждах.
Как правильно читать акафист царю Николаю II?
Акафист царю Николаю II читается стоя, перед иконой святого, с зажженной свечой в руках. Во время чтения акафиста принято кланяться, креститься и молиться.
О чем молятся царю Николаю II?
Царю Николаю II молятся об укреплении веры, о помощи в трудных жизненных обстоятельствах, о защите от врагов, о благополучии семьи и о даровании детей.
Полезные советы
СОВЕТ №1
Перед прочтением акафиста царю Николаю II, изучите его биографию и историю правления, чтобы лучше понимать контекст и значение этого молитвенного текста.
СОВЕТ №2
Постарайтесь прочитать акафист в тишине и спокойной обстановке, чтобы сосредоточиться на каждом стихе и воспринять его глубокий смысл.
СОВЕТ №3
После прочтения акафиста царю Николаю II обсудите его с духовным наставником или близкими, чтобы поделиться впечатлениями и задать вопросы по тексту.
История создания акафиста царю Николаю II
Акафист царю Николаю II – это молитвенное произведение, которое было написано в память о последнем российском императоре Николае II и его семье. История создания акафиста тесно связана с трагическими событиями, произошедшими в истории России в начале XX века.
После Февральской революции 1917 года Николай II был вынужден отречься от престола, а затем вместе с семьей был заключен под стражу. В июле 1918 года царская семья была расстреляна большевиками в Екатеринбурге. Этот трагический эпизод стал известен как Царская семья Романовых.
После канонизации Николая II и его семьи Русской православной церковью в 2000 году, акафист царю Николаю II был написан для чтения прихожанами в память о святых новомучениках. Автором акафиста стал иеромонах Илий (Ноздрачев), который в своем произведении воспевает святость и благочестие царской семьи, а также просит о молитвенной заступничестве перед Богом.
Акафист царю Николаю II стал популярным среди верующих православных христиан, которые приходят в храмы для чтения этой молитвы и памяти о святых новомучениках. Слова акафиста напоминают о трагической участи царской семьи, но также призывают к молитвенному содействию и прощению.