Икона “Живоносный Источник”, изображающая Богородицу с Христом в чаше, является одним из самых почитаемых образов в православной иконографии. В данной статье мы рассмотрим значение этого чудотворного образа, разберемся в том, о чем молятся верующие перед этой иконой, какая помощь и поддержка они находят, а также узнаем, где можно встретить храмы и часовни, посвященные этой святыне.
Икона Живоносный Источник: день празднования
Он отмечается дважды:
- 4 апреля;
- второе воспоминание образа принадлежит к числу «переходящих», так как приходится на пятницу Светлой Седмицы (после Пасхи, дата которой разнится год от года).
Мнение эксперта:
Икона “Богородица с Христом в чаше” известна как символ Живоносного Источника, воплощающий духовное понимание и важность христианской веры. Эксперты отмечают, что данное изображение несет глубокий символизм, объединяя в себе материнскую заботу Богородицы и духовное спасение через Христа. Икона призывает к внутреннему обновлению и духовной очищенности, напоминая о вечной связи человека с Богом. Ее изображение в чаше символизирует источник живой воды, призывающий к духовному возрождению и обновлению веры. Эксперты подчеркивают, что данная икона вдохновляет к глубокому размышлению о своей вере и пути к духовному совершенствованию.
Особенности богослужения
Основная из них – освящение воды по окончании литургии. Это, возможно, самое радостное водосвятие года, ведь во время него поются песнопения
Пасхи,
прославляющие Воскресение Господа, воздается и
благодарственная молитва Богородице
.
Икона «Живоносный Источник». Дата появления XIII—XIV века Иконографический тип Оранта
Чтимые списки Саровский монастырь
Дата празднования:пятница Светлой седмицы
Россия. Середина XIX век
Стихира
Вся служба праздника написана Никифором Каллистом Ксанфопулом, византийским историком XIVв., составителем гимнов. Предполагают, что он служил при храме св. Софии Премудрости Божией Константинополя. Составленная им служба соединяет радость о Воскресении с преклонением пред чудесами Богородицы.
Вот лишь одна стихира праздника, посвященная чудесам, давшим начало созданию чудотворного образа:
«Струи́ исцеле́ний источа́еши, Дево, верно притека́ющим исто́чнику Твоему́ всегда́, Богоневесто. Ту́не бо излива́еши оби́льно и бога́тно неду́гующим исцеле́ния: слепы́я ви́дящия явля́еши я́сно, приступа́ющия к Тебе; хро́мыя мно́гия испра́вила еси́, и разсла́бленныя стягну́ла еси́, умерщвле́на же оживи́ла еси́ возлия́нием трегу́бым, неводне́нных и злоды́шущих стра́сти исцели́ла еси́».
Преподобный Иоанн Дамаскин: житие и творения
Интересные факты
-
Икона Богородицы с Христом в чаше, также известная как икона Живоносный Источник, является одной из самых почитаемых икон в православии. Она изображает Богородицу, держащую в руках чашу, в которой находится младенец Христос. Икона символизирует Божественную любовь и милосердие, а также источник исцеления и спасения.
-
Икона Живоносный Источник была написана в 19 веке греческим монахом по имени Иоанн Кукузелис. Он получил видение, в котором Богородица явилась ему и велела написать ее образ с младенцем Христом в чаше. Иоанн написал икону, и она быстро стала популярной среди православных верующих.
-
Икона Живоносный Источник считается чудотворной. Ей приписывают множество исцелений от болезней и недугов, а также решение проблем и жизненных трудностей. Икона хранится в монастыре Живоносный Источник на острове Патмос в Греции. Ежегодно тысячи паломников со всего мира приезжают в монастырь, чтобы поклониться иконе и попросить о помощи и заступничестве Богородицы.
История
Появление образа связано с чудом, которое произошло 4 апреля 450 г. на источнике близ главных, так называемых «Золотых» врат Константинополя.
Родник издавна был посвящен Пречистой, прославлен исцелениями. Однако, со временем, по небрежению людей, источник был забыт, зарос тиной.
Так продолжалось до тех пор, пока однажды не оказался здесь воин Лев, отличавшийся не только доблестями, но также милосердием к ближним. Повстречав слепого человека, который, не имея поводыря, заблудился, Лев помог ему выйти на тропу, а потом, видя, что слепец изнурен жарой, отправился, чтобы найти для него воды.
Тогда-то он услышал неизвестный голос, сказавший:
«
Царь Лев! Пойди под сень этой рощи, почерпни воды, которую там найдешь, и напой ею жаждущего. Тину же, которую найдешь в источнике, положи на его глаза. Потом ты узнаешь, кто Я, освящающая это место. Я помогу тебе вскоре воздвигнуть здесь во имя Мое храм, и все, приходящие сюда с верою и призывающие Мое имя, получат исполнение своих молитв и полное исцеление от недугов».
Безмерно удивленный, даже смущенный обращением «царь», простой воин Лев не стал, однако, противиться повелению: он нашел заброшенный источник, напоил путника. А затем – положил на его очи тину. Неожиданно слепой совершенно прозрел. Тогда оба поняли: к Ним обращалась Сама Царица Небесная.
Прошло семь лет, и Лев понял, почему Богородица назвала его царем: он действительно стал императором. Именно он около 457 г. построил первую церковь на роднике, при нем же он стал именоваться «Живоносным Источником».
Впоследствии исцеление здесь получил еще один император, Юстиниан Великий, строитель храма св. Софии в Константинополе (VI в.)
Как посетить исторический родник сегодня
Турция. Стамбул. Монастырь Балыклы. Храм Пресвятой Богородицы «Живоносный Источник». Сам родник находится в западной части храма. Над ним — икона Божией Матери «Живоносный Источник». Под иконой полукруглый свод ввиде пещерки, под ней – бассейн с мраморным полом, Бассейн глубиной около 2,5 метра и лишь на метр он заполнен водой, в которой видны столбы, облицованные серебром. Фотограф Павел Воробьев, 2012 год
Интересный факт
Храм в честь Живоносного Источника находится в монастыре Балыклы — это действующий женский монастырь в Стамбуле, главной святыней которого является икона Божией Матери «Живоносный Источник». Древний храм, разрушенный при взятии Константинополя, датировался V—VI вв. Существует версия, что при строительстве этого храма использовались материалы, которые остались от строительства собора Святой Софии.
Нынешний храм был построен в 1835 году. В переводе с турецкого «балыклы» означает «красная рыбка». Есть народное предание, что рыбы, водившиеся когда-то в купели Живоносного Источника, были необычно красного цвета. Монастырские здания, которые сейчас стоят над источником, построены – в XVIII-XX веках.
Находится он далеко от Патриархата, за древними городскими стенами, построенными императором Феодосием II в V веке, около километра к западу от Золотых ворот древнего Константинополя (от святой Софии примерно в 15 — 20 минут на такси)
Русские паломники, посетившие монастырь в 2020 году говорят, что к самому источнику пускают редко: на Светлой седмице и в другие особые дни. Зато двухсотграмовые бутылочки с водой из Живоносного Источника стоят в большом количестве в притворе храма. Брать можно сколько угодно и абсолютно бесплатно.
Вход в монастырь Балыклы
Прообраз
Им является сам источник, на котором свершилось чудо прозрения слепого. Его пишут как чашу, купель, над которой Богородица с Младенцем Христом.
Самая первая икона
Самые ранние упоминания об иконах «Живоносного источника» относятся к X в. Историк Никифор Каллист особо выделяет среди них то, что пребывало на самом освященном роднике. Это фреска из храма, построенного Львом Маркеллом.
Самая знаменитая
Таковым можно считать образ из царского домового храма села Воробьевы горы, резиденции государя с XVI в. Предполагают, что посвящение церкви иконе было вызвано тем, что в этой местности – множество родников. Отсюда – желание посвятить их Пречистой. По воспоминаниям современников, церковь пользовалась особенным вниманием царской семьи, была богато украшена. Но к началу XIX в. обветшала, ее разобрали.
Однако до наших дней сохраняется образ «Живоносного Источника» из храма Св. Троицы на Воробьевых горах. Он находится в иконостасе на левой стороне от царских врат. Храм – единственный оставшийся из четырех церквей Воробьева, существовавших здесь до революции.
Икона Живоносный Источник в храме Живоначальной Троицы на Воробьёвых горах
Иконография
Самые ранние иконы до наших дней не дошли. В XIII-XIV в. знаменитый храм на источнике близ Константинополя не раз разрушался мусульманами, пока не был восстановлен верующими к XVIII в., однако в 1821 г. турки снова разрушили здание.
К настоящему времени есть два типа образов «Живоносного источника»:
- на одних Пречистая представлена как «Оранта», молящаяся с воздетыми дланями; на ее лоне – Божественный Младенец;
- есть также иконы, где Богородица держит Христа на руках.
Многие полагают, что первоначально сам водный источник не изображался, так как смысловым центром образа является Сама Богородица. Впоследствии к Ее изображению добавились:
- чаша источника в виде бассейна или кладезя;
- предстоящие Ангелы;
- люди, ожидающие исцеления.
Существует также образ «с чудесами». На небольших «клеймах» на его полях представлены наиболее значимые из них, сохраненные преданиями.
На переднем плане иногда изображаются одержимые недугами. (Симон Ушаков, 1670 год)
Смысл иконографических символов
Воды, на которых помещено изображение Пречистой, молящейся о людях – древний символ жизни, ее основа. Освященные благословением Богородицы, они дают не просто телесную жизнь, но вечное спасение. Со временем иконописцы по-особому стали осмысливать образ самого источника: форма его стала похожей на потир, чашу Причастия Тела и Крови Того, Кто родился от Девы.
Богословское значение
Таким образом, общий смысл иконы состоит в почитании Богородицы как Источника Жизни, помощницы среди телесных трудов, болезней, Ходатаицы о вечном спасении, «жизни непрестающей». Празднование образу именно в Светлую Пятницу также имеет богословский смысл. Ведь пятница – воспоминание смерти Христовой, через которую «смерть умертвилась».
Церковь так воспевает Родившую Христа, Источник Жизни:
«Вся смерти держава Тебе ради разорися внезапу, о Царице и Госпоже! Ибо Бессмертную Жизнь, и Воду, и Манну Ты источила еси — Царя Христа во веки!»
Где находятся списки с чудотворного образа
С XVII-XVIII вв. в России возникла традиция освящать водные источники в честь иконы. Поэтому количество ее копий уже к XIX в. было достаточно большим. Среди наиболее почитаемых:
- в Саровской Успенской пустыни; образ принесен основателем обители, иеросхимонахом Иоанном в начале XVIII в.; прп. Серафим Саровский направлял к этой иконе многих из приходивших к нему;
- в часовне, посвященной иконе, при Соловецком монастыре (1850-е гг.);
- в Новодевичьем монастыре Смоленской иконы Богородицы г. Москвы.
Храмы и часовни
Кнастоящему времени только в России их известно более 100, а всего по миру – больше 250.Наибольшее количество храмов, часовен иконы – в Москве, Московской области.
В Царицыно
Со 2 пол. XVIII в. село было царской резиденцией, до этого принадлежало ряду именитых аристократов – В.В.Голицыну, М. Кантемиру. При этом деревянная церковь Живоносного Источника существовала здесь по крайней мере с XVIIв. как приходская. С 1722 г. появился каменный храм, который также неоднократно перестраивался владельцами усадьбы. После окончания гонений на веру церковь возвращена прихожанам с 1990 г. Сейчас здесь идут ежедневные богослужения.
Церковь в Бибирево
Это новый храм, строительство которого началось с 2003, а закончилось в 2009 г. Самостоятельный приход существует с 2013 г.
Церковь имеет так называемый «приставной» престол Сретения Владимирской иконы Богородицы – как память о снесенном храме, который был близ нынешнего.
В чем помогает молитва перед иконой
Памятуя первое чудо источника, исцеление слепого, перед образом особенно молятся при болезнях глаз. Кроме того, пред ним к Богородице обращаются:
- вообще при любых телесных недугах;
- с просьбами об обращении ко Христу близких;
- ради укрепления веры.
Случаи исцеления и чудеса
Одно из первых чудес произошло с супругой Византийского императора Льва Мудрого (866-912 гг.), Зоей, которая излечилась от бесплодия.
Интересный фактПо свидетельству византийского автора, «Отмеренный моток шелка, равный по длине образу Богоматери… опоясан был вокруг ее лона, по милости (Богоматери) она зачала славного императора Константина». Такова история рождения Константина Багрянородного, позже, согласно летописи, ставшего восприемником в Крещении княгини Киевской Ольги.
Из византийской истории известен еще один поразительный случай: некий житель Фессалии издавна имел желание побывать на источнике, но во время паломничества заболел. Приближаясь к кончине, он просил спутников донести его тело до святыни, дабы омыть водами источника перед погребением. Когда это было сделано, человек воскрес. Оставшееся время жизни он провел иноком.
Не оскудевают чудеса до наших дней. Под Новосибирском, близ станции Ложок, на месте бывшего лагеря, где в 1930-1950-е гг. мученически погибли тысячи людей, с 1940-х забил родник. С начала 2000-х здесь начали строить храм, источник освятили в честь чудотворного образа. 27 апреля 2003 г. состоялась первая литургия.
С 2000 г. при церкви ведется запись чудес.
Вот некоторые из них:
«Я, Дужкина Татьяна Николаевна, 51 год, жительница г. Новосибирска, в 2001 году исцелилась от сильной и продолжительной боли под коленкой. Прошло уже 7 лет, и болезнь не вернулась никогда. Исцеление прошло после второго посещения Святого источника».
Татьяна, сотрудница храма:
«Приезжала к нам женщина из Новосибирска, зовут ее Юлия. Ей 41 год, всю жизнь прожила в браке с одним мужчиной. А вот деток завести не получалось. Подруги посоветовали приехать на источник. В сентябре 2014 года она приехала и сходила в купальню. А в октябре уже поняла, что беременна. В июле 2015 года девочку родила. И вот нынешним летом, в июне, приехала к нам на источник уже с годовалой дочкой. Дарией она дочку назвала – от слова «дар».
Для чего читают акафист
Его словами к иконе Богородицы обращаются:
- во время болезней, различных испытаний;
- желая поблагодарить Богородицу за помощь.
Радостные, светлые слова акафиста напоминают о близости Ее каждому верующему, о том, что Воскресением Ее Сына побеждена смерть, торжествует жизнь.
Явленный более 1500 лет назад через чудо исцеления, образ продолжает оставаться знамением милости Богородицы, свидетельством Ее всегдашней готовности помочь больным телесно или душевно, всякому, ищущему Бога.
Все иконы Иисуса Христа с названиями и фото
Текст акафиста с ударениями
Акафист
Конда́к 1.
Избра́нной от все́х родо́в Бо́жией Ма́тери и Цари́це, ми́лостиво вне́млющей моли́твам боля́щих, и от водны́х исто́чников то́ки целе́бныя излива́ющей стра́ждущим, благода́рственное прино́сим пе́ние. Ты́ же, всеми́лостивая Цели́тельнице, приклони́ся благоутро́бно гла́сом на́шим хвале́бным и от вся́ких неду́гов душе́вных и теле́сных свободи́ на́с, зову́щих:
Ра́дуйся, Живоно́сный Исто́чниче, вся́ на́ша боле́зни исцеля́ющая.
И́кос 1.
А́нгели святи́и благогове́йно Тебе́ слу́жат и вси́ небожи́тели немо́лчными гла́сы Тя́ ублажа́ют, Богоро́дице Де́во, я́ко Роди́тельницу Царя́ Христа́ Бо́га. Мы́ же гре́шнии, подража́ти и́м дерза́юще, мо́лимся Ти́: сподо́би на́с непреста́нно Тебе́ возноси́ти благодаре́ния за премно́гую ми́лость Твою́ ко всему́ ро́ду христиа́нскому. А́ще и недоумева́ет вся́к язы́к восхвали́ти Тя́ по достоя́нию, но, ве́дуще бла́гость Твою́, и мы́, недосто́йнии служи́телие Твои́, дерзнове́нно отве́рзем уста́ на́ша, и напо́лнятся ду́ха, и досто́йное отры́гнем похва́льное сло́во, Цари́це Бо́жией Ма́тери зову́ще такова́я:
Ра́дуйся, благослове́нная в жена́х Де́во благода́тная; ра́дуйся, Всевы́шняго Бо́га Ма́ти, Ду́ха Свята́го пребыва́ние.
Ра́дуйся, да́ра Бо́жия благода́ти исто́чниче преизоби́льный; ра́дуйся, чуде́с реко́ присносу́щная.
Ра́дуйся, исто́чниче ра́дости непреста́нныя; ра́дуйся, исто́чниче ми́лости неизсяка́емыя.
Ра́дуйся, моли́твы все́х христиа́н прие́млющая; ра́дуйся, и са́мых отча́янных гре́шников моле́ния не отверга́ющая.
Ра́дуйся, оби́димых засту́пнице; ра́дуйся, печа́льных уте́шительнице.
Ра́дуйся, бе́дствующих помо́щнице; ра́дуйся, заблужда́ющих наста́внице.
Ра́дуйся, Живоно́сный Исто́чниче, вся́ на́ша боле́зни исцеля́ющая.
Конда́к 2.
Ви́дящи, премилосе́рдая Ма́ти Бо́жия, земно́е ско́рбное житие́ на́ше, не́мощи и боле́зни, благоизво́лила еси́ проявля́ти ми́лости Твоя́ к на́м, исцеля́ющи ду́ши и телеса́ стра́ждущих; оба́че и мы́ с ра́достию несказа́нною припа́даем к Тебе́, Влады́чице, и из глубины́ души́ благодари́м Тя́, на́шу ди́вную цели́тельницу, воспева́юще Бо́гу: Аллилу́иа.
И́кос 2.
Ра́зум челове́ческий вои́стину превзошла́ е́сть любо́вь Твоя́ ко все́м неду́жным, егда́ ми́лостиво призре́ла еси́ на стра́ждущаго слепца́, томи́вшагося в лесно́й ча́щи и повеле́ла еси́ царю́ Льву́ почерпну́ти воды́ от живоно́снаго исто́чника Твоего́ и утоли́ти жа́жду слепа́го, да вси́, ве́дуще Твое́ сострада́ние к стра́ждущим, пе́сненно Тебе́ вопию́т:
Ра́дуйся, ско́рбь на́шу в ра́дость претворя́ющая; ра́дуйся, оста́вленных врачми́ на Свои́ всемо́щнеи ру́це прие́млющая.
Ра́дуйся, милосе́рдая все́х на́с о Христе́ Ма́ти; ра́дуйся, презре́нных и отве́рженных от поги́бели избавля́ющая.
Ра́дуйся, сердца́ злы́х челове́к умягча́ющая; ра́дуйся, от клеветы́ и досажде́ния и ины́х бе́д спаса́ющая.
Ра́дуйся, Живоно́сный Исто́чниче, вся́ на́ша боле́зни исцеля́ющая.
Конда́к 3.
Си́ла благода́ти Бо́жией осеня́ет все́х, с ве́рою и благогове́нием прибега́ющих к Твоему́, Пречи́стая Госпоже́ Богоро́дице, предста́тельству; те́мже и мы́ к Тебе́, Всеми́лостивейшая Покрови́тельнице на́ша, прихо́дим и уми́льно зове́м: научи́ на́с прославля́ти всечестно́е и всехва́льное и́мя Твое́ и досто́йно воспева́ти Бо́гу: Аллилу́иа.
И́кос 3.
Иму́щи к ро́ду христиа́нскому Ма́тернее милосе́рдие, все́м с ве́рою и упова́нием прибега́ющим к Тебе́ подае́ши ру́ку по́мощи, Влады́чице: боля́щим исцеле́ние, стра́ждущим осла́бу, слепы́м прозре́ние, разсла́бленным укрепле́ние, скорбя́щим утеше́ние, и все́м коего́ждо потре́бу подае́ши. О Бо́жия Ма́ти, со умиле́нием к Тебе́ припа́даем и бога́тыя Твоея́ ми́лости ожида́юще, усе́рдно та́ко вопие́м:
Ра́дуйся, ра́досте на́ша, Е́юже сле́зы от оче́й отъе́млются на́ших; ра́дуйся, неча́янную ра́дость ве́рным да́рующая.
Ра́дуйся, я́ко Тобо́ю на́ша блага́я жела́ния исполня́ются; ра́дуйся, я́ко мно́го мо́жет моли́тва Твоя́ пред Сы́ном Твои́м и Бо́гом.
Ра́дуйся, благослове́ние домо́в и семе́йств благочести́вых; ра́дуйся, отра́до на́ша и ди́вное о на́с попече́ние.
Ра́дуйся, Живоно́сный Исто́чниче, вся́ на́ша боле́зни исцеля́ющая.
Конда́к 4.
Бу́рею мно́гих бе́д одержи́мым на́м помога́еши, Влады́чице, и́бо всегда́ пред Госпо́дним престо́лом стои́ши и, воздви́гши ру́це Свои́, мо́лишися, я́ко да на́шу недосто́йную моли́тву прии́мет Госпо́дь, Ца́рь сла́вы, и испо́лнит проше́ния призыва́ющих и́мя Твое́ свято́е, зову́щих Сы́ну Твоему́: Аллилу́иа.
И́кос 4.
Слы́ша ца́рь Ле́в гла́с Тво́й боже́ственный, Пресвята́я Влады́чице, повелева́ющий пома́зати о́чи слепо́му водо́ю исто́чника и сотвори́, я́коже гла́с Тво́й повеле́, и а́бие прозре́в слепе́ц, позна́ Тя́ сострада́тельницу бы́ти все́м немощству́ющим, с ве́рою прося́щим у Тебе́ по́мощи и в боле́знех исцеле́ние, и созда́ та́мо у Твоего́ исто́чника хра́м и́мени свято́му Твоему́, да вси́, получи́вше Твою́ ми́лость, непреста́нно благода́рственно сла́вят Тя́, Богоро́дице, та́ко:
Ра́дуйся, благода́тный Исто́чниче, источа́яй на́м неоску́дныя ми́лости; ра́дуйся, избавля́ющая на́с от бе́д.
Ра́дуйся, ненаде́жных наде́ждо; ра́дуйся, скорбя́щих отра́до.
Ра́дуйся, Ма́ти Бо́га Вы́шняго; ра́дуйся, я́ко за все́х Ты́ мо́лиши Сы́на Твоего́, Христа́ Бо́га на́шего.
Ра́дуйся, все́х скорбя́щих и боле́знующих уте́шительнице; ра́дуйся, все́х не́мощей теле́сных и душе́вных исцели́тельнице.
Ра́дуйся, Живоно́сный Исто́чниче, вся́ на́ша боле́зни исцеля́ющая.
Конда́к 5.
Благода́тная врачева́ния Ты́ изоби́льно подае́ши все́м немощству́ющим, сего́ ра́ди Тебе́, боже́ственной цели́тельнице, на освяще́нных Тобо́ю водны́х исто́чницех хра́ми созида́ются, Пресвята́я Де́во, да вси́ ве́рнии дово́льно наслажда́ются зна́меньми Твоея́ ми́лости, ея́же не лиши́ и на́с, смире́нных ча́д Твои́х, по до́лгу воспева́ющих и вопию́щих чуде́с творцу́ Бо́гу: Аллилу́иа.
И́кос 5.
Ви́дим Животво́рный исто́чник, Влады́чице, я́ко вои́стину втору́ю Силоа́мскую купе́ль, в не́йже вся́ боле́зни на́ша исцеля́ются и не то́кмо еди́ною в ле́то и пе́рвым входя́щим здра́вие те́ла подае́ши, но всегда́ вся́кий неду́г и вся́ку я́зву душе́вную и теле́сную врачу́еши с ве́рою и любо́вию к Тебе́ прибега́ющих, сего́ ра́ди вопие́м Ти́:
Ра́дуйся, неусы́пная на́ша Предста́тельнице пред Бо́гом; ра́дуйся, я́ко свеща́ неугаси́мая, в моли́твах за на́с у престо́ла Госпо́дня при́сно горя́щая.
Ра́дуйся, Ма́ти милосе́рдия и щедро́т; ра́дуйся, во вре́мя безпомо́щия на́шего, егда́ бе́дствуем и не и́мамы помога́ющаго, на по́мощь на́м ускоря́ющая.
Ра́дуйся, в де́нь отча́яния на́шего от обдержа́щих на́с неду́гов и скорбе́й матери́нски утеша́ющая; ра́дуйся, от растлева́ющих ду́шу и те́ло собла́знов сохраня́ющая.
Ра́дуйся, от внеза́пныя сме́рти избавля́ющая; ра́дуйся, при кончи́не на́шей прича́стия Святы́х Та́ин сподобля́ющая.
Ра́дуйся, Живоно́сный Исто́чниче, вся́ на́ша боле́зни исцеля́ющая.
Конда́к 6.
Пропове́дует Це́рковь Христо́ва чудеса́ Твоя́, Богоро́дице, я́ко песка́ морска́го и зве́зд небе́сных мно́жае су́ть; от восто́ка бо и до за́пада хва́льно и́мя Твое́ чудесы́, и не́сть гра́да или́ страны́, иде́же не соверши́ся Тобо́ю де́йство си́лы Бо́жия во избавле́ние и спасе́ние, просвеще́ние и исцеле́ние люде́й христиа́нских. Наипа́че же обы́кла еси́ чудотвори́ти чрез водно́е естество́; свяще́нным призыва́нием Твоего́ Свята́го и́мене оби́льно излива́еши струю́ ми́лости на все́х стра́ждущих; да́руй у́бо все́м с ве́рою причаща́ющимся или́ кропя́щимся свято́ю водо́ю соверше́нное исцеле́ние, да славосло́вим Тя́ и Сы́ну Твоему́ Христу́ Спаси́телю зове́м: Аллилу́иа.
И́кос 6.
Возсия́ла еси́ в животво́рнем исто́чнице Твое́м, Пресвята́я Влады́чице, то́ки благода́тных исцеле́ний все́м стра́ждущим от разли́чных неду́гов, и в на́шей стране́ све́тиши све́том чуде́с и ми́лостей; притека́ющии бо к Тебе́ и скорбе́й избавле́ние, и неду́гов исцеле́ние, и ра́дости вся́кия исполне́ние прие́млют; о Госпоже́ Цари́це и Влады́чице, Ты́ всегда́ воздвиза́еши ру́це Свои́ на умоле́ние пред Сы́ном Твои́м и Бо́гом, услы́ши и ны́не на́с, усе́рдно вопию́щих к Тебе́ такова́я:
Ра́дуйся, животво́рныя воды́ исто́чниче неистощи́мый; ра́дуйся, ба́не, омыва́ющая грехо́вную скве́рну.
Ра́дуйся, скорбе́й на́ших услажде́ние; ра́дуйся, печа́лей на́ших утоле́ние.
Ра́дуйся, боле́зней на́ших врачева́ние; ра́дуйся, от вся́ких бе́д на́ших избавле́ние.
Ра́дуйся, Живоно́сный Исто́чниче, вся́ на́ша боле́зни исцеля́ющая.
Конда́к 7.
Хотя́щи все́м показа́ти любо́вь Твою́ ве́лию к стра́ждущим лю́дям, Богоро́дице преблага́я, благоизво́лила еси́ в водно́м естестве́ прояви́ти Твою́ цели́тельную си́лу и дарова́ла еси́ животво́рную благода́ть водно́му исто́чнику в ча́щи лесно́й во исцеле́ние слепа́го, и научи́ла и на́с и́мя Твое́ свято́е пред се́ю водо́ю призыва́ти, ве́рующе и дерзнове́нно упова́юще, я́ко и ны́не воде́ се́й ми́лостивно да́руеши ту́ же благода́тную си́лу и исцеля́еши е́ю все́х на́с стра́ждущих, да благода́рственно во ве́ки о Тебе́ вопию́т лю́дие Бо́гу: Аллилу́иа.
И́кос 7.
Ди́вная показа́л еси́ дела́ Твоя́ в Пречи́стей Ма́тери, Го́споди, и ди́вными чудесы́ преизоби́лующий дарова́л еси́ на́м Ея́ исто́чник, да, в водны́х струя́х его́ изоби́льно че́рплюще благода́тная врачева́ния, вси́ немощни́и Твои́ лю́ди ве́рою серде́чною и от души́ любо́вию прославля́ют небе́сную цели́тельницу, Всесвяту́ю Ма́терь Твою́, и зову́т такова́я:
Ра́дуйся, алава́стре врачева́ния, на вся́кий неду́г врачевство́ содержа́й; ра́дуйся, милосе́рдная Цели́тельнице все́х немоще́й душе́вных и теле́сных.
Ра́дуйся, у́зы грехо́вныя ка́ющихся гре́шников разреша́ющая; ра́дуйся, о все́м ми́ре усе́рдная предста́тельнице.
Ра́дуйся, скорбя́щих ма́терей ти́хое весе́лие; ра́дуйся, ве́чною ра́достию на́с одева́ющая.
Ра́дуйся, вдови́ц заступле́ние; ра́дуйся, безпомо́щных сиро́т благосе́рдое призре́ние.
Ра́дуйся, де́тем, неудо́бь уча́щимся, ра́зум даю́щая; ра́дуйся, ю́ности охрани́тельнице.
Ра́дуйся, Живоно́сный Исто́чниче, вся́ на́ша боле́зни исцеля́ющая.
Конда́к 8.
Стра́нно е́сть ви́дети, я́ко водны́й Тво́й исто́чник, Влады́чице, чудотво́рное де́йство явля́ет и вся́кия боле́зни исцеля́ет все́м; те́мже, познаю́ще си́лу Бо́жию по Твоему́ ми́лостивному предста́тельству, прославля́юще Го́спода Бо́га, с ве́рою и умиле́нием пое́м Ему́: Аллилу́иа.
И́кос 8.
Все́ земно́е житие́ на́ше зде́ боле́зненно е́сть и сле́зно от клеветы́, досажде́ния, укори́зны и ины́х мно́гих бе́д и напа́стей; немо́тствует бо те́ло, изнемога́ет и ду́х на́ш. К Тебе́ у́бо прибега́ем, Богома́ти, пред Твои́м пречи́стым о́бразом припа́дающе, мо́лимся: испо́лни ра́достию сердца́ на́ша, да вопие́м Ти́:
Ра́дуйся, Цари́це не́ба и земли́; ра́дуйся, с Сы́ном Твои́м и Бо́гом ве́чно ца́рствующая и Ему́ же о на́с моле́ния принося́щая.
Ра́дуйся, все́х к Тебе́ прибега́ющих ми́лостию Твое́ю покрыва́ющая; ра́дуйся, все́х ра́досте, печа́ли на́ша утоля́ющая.
Ра́дуйся, непра́ведно гони́мых и оби́димых засту́пнице; ра́дуйся, гоня́щих и оби́дящих пра́ведная отмсти́тельнице.
Ра́дуйся, Ми́лостивная, на́с до́бре ми́лующая; ра́дуйся, отча́янных на пу́ть и́стины направля́ющая и к Бо́гу возводя́щая.
Ра́дуйся, Живоно́сный Исто́чниче, вся́ на́ша боле́зни исцеля́ющая.
Конда́к 9.
Вся́кая жите́йская в ми́ре се́м сла́дость печа́ли быва́ет прича́стна: сла́ва пременя́ется, бога́тство безсле́дно прехо́дит, здра́вие и красота́ теле́сная увяда́ют, дру́зи и и́скреннии отъе́млются; о Милосе́рдная, услади́ и на́ша ско́рби, подаю́щи на́м и́стинную ра́дость, вопию́щим к Бо́гу: Аллилу́иа.
И́кос 9.
Вети́йствуяй язы́к не мо́жет изрещи́ ве́лию сла́ву Твою́, Богоро́дице, е́юже Ты́ просла́вилася еси́ в ди́вных де́лех Твоего́ милосе́рдия к ро́ду христиа́нскому; о Ма́ти Бо́жия, Ма́ти Всеблага́я, милосе́рдию Твоему́ не́сть конца́ и вели́чие Твое́ кто́ испове́сть? Да бу́дет же всесвято́е и́мя Твое́ во ве́к преблагослове́нно и да бу́дет с Тобо́ю сла́ва, досто́йная вели́чия святе́йшаго и́мене Твоего́, от на́с же недосто́йных приими́ арха́нгельский гла́с:
Ра́дуйся, Благода́тная, я́ко Госпо́дь с Тобо́ю; ра́дуйся, благослове́нная в жена́х.
Ра́дуйся, обре́тшая благода́ть у Бо́га; ра́дуйся, освяще́нная Ду́хом Святы́м.
Ра́дуйся, осене́нная си́лою Всевы́шняго Бо́га; ра́дуйся, богоизбра́нная Отрокови́це, Присноде́во.
Ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная; ра́дуйся, ве́рная рабо́ Госпо́дня.
Ра́дуйся, я́ко Тя́ ублажа́ют вси́ наро́ди земни́и; ра́дуйся, Роди́тельнице Небе́снаго Врача́.
Ра́дуйся, Живоно́сный Исто́чниче, вся́ на́ша боле́зни исцеля́ющая.
Конда́к 10.
Спасти́ хотя́щи мно́гия от находя́щих зо́л, скорбе́й и боле́зней, дарова́ла еси́ на́м цели́тельную благода́ть в воде́, освяще́нной призыва́нием и́мене Твоего́ свята́го, те́мже мно́зи ско́рое получа́ют исцеле́ние: слепи́и прозрева́ют, хро́мии хо́дят, разсла́бленнии возстаю́т, бесну́ющиися исцеля́ются, земли́ плодоно́сие подае́тся, лю́дие от смертно́сныя я́звы, внеза́пныя сме́рти и наси́льственнаго уби́йства избавля́ются, гра́ди, ве́си и до́мы от огня́ и мо́лнии спаса́ются.
О Пресвята́я Ма́ти Бо́жия, кто́ не ублажи́т Тя́, кто́ не воспое́т Твоя́ сла́вная чудеса́? Те́мже и мы́, прославля́юще Бо́га, даю́щаго на́м таковы́я ми́лости по Твоему́ предста́тельству, велича́юще Тя́, вопие́м Ему́: Аллилу́иа.
И́кос 10.
Стена́ еси́ необори́мая и исто́чник ми́лостей и чуде́с, Всеблага́я Влады́чице Богоро́дице, все́м к Твоему́ покро́ву прибега́ющим, те́мже мо́лим Тя́, заступи́ и спаси́ с любо́вию к Тебе́ взыва́ющих такова́я:
Ра́дуйся, я́ко Ты́ еси́ моли́твенница на́ша к Бо́гу усе́рдная; ра́дуйся, я́ко Ма́терняя Твоя́ моли́тва мно́го мо́жет, Влады́ку Христа́ умилостивля́ющи.
Ра́дуйся, предаю́щихся уны́нию и ско́рби в наде́жде утвержда́ющая; ра́дуйся, наше́дший на на́с о́блак грехо́вных страсте́й ско́ро разгоня́ющая.
Ра́дуйся, сла́вящих Тя́ прославля́ющая; ра́дуйся, отверга́ющих Тя́ посрамля́ющая и, я́ко пра́х, от земли́ и́х развева́ющая.
Ра́дуйся, ско́рбных роди́телей в лише́нии ча́д и́х утеша́ющая благода́тною Твое́ю по́мощию; ра́дуйся, Цели́тельнице на́ша в страда́ниих теле́сных и блага́я Уте́шительнице в печа́лех на́ших душе́вных.
Ра́дуйся, Живоно́сный Исто́чниче, вся́ на́ша боле́зни исцеля́ющая.
Конда́к 11.
Пе́ние всеумиле́нное приими́ от на́с, Небе́сная Цари́це, и моли́тву, приноси́мую Тебе́, Де́во Богоро́дице, услы́ши. К Тебе́ бо в напа́стех и ско́рбех прибега́ем и пред Тобо́ю в беда́х на́ших сле́зы пролива́ем и мо́лимся: уврачу́й на́ша боле́зни и утоли́ печа́ли все́х вопию́щих о Тебе́ Бо́гу: Аллилу́иа.
И́кос 11.
Светопода́тельная свеща́, возжже́нная Ду́хом Святы́м для озаре́ния су́щих во тьме́ греха́ и юдо́ли пла́ча, Ты́ еси́, Пресвята́я Де́во; све́тлыми бо луча́ми чуде́с Твои́х просвеща́еши все́х на́с, помраче́нных грехо́вною мгло́ю, и приво́диши к немо́лчному славосло́вию Твоего́ пресвята́го и́мене, сего́ ра́ди вопие́м Ти́ та́ко:
Ра́дуйся, в посте́ и моли́тве и богомы́слии всегда́ на́м спребыва́ющая; ра́дуйся, в ча́с недоуме́ния мы́сль благу́ю на се́рдце полага́ющая.
Ра́дуйся, Ма́ти Све́та и́стиннаго; ра́дуйся, со́лнце пра́вды, на́с облиста́ющее.
Ра́дуйся, наста́внице непоро́чнаго де́вства; ра́дуйся, храни́тельнице ревну́ющих о чистоте́.
Ра́дуйся, де́в велича́ние; ра́дуйся, ни́щих пита́тельнице и наги́х одея́ние.
Ра́дуйся, Живоно́сный Исто́чниче, вся́ на́ша боле́зни исцеля́ющая.
Конда́к 12.
Благода́ти Твоея́ живоно́сный исто́чник иму́ще, Пресвята́я Де́во, к Тебе́ прибега́ем, я́ко неруши́мей стене́ и предста́тельству. При́зри благосе́рдием, Пресвята́я Богоро́дице, на лю́тое на́ше озлобле́ние и исцели́ ду́ш и теле́с на́ших ско́рби и боле́зни, да зове́м о Тебе́ Бо́гу: Аллилу́иа.
И́кос 12.
Пою́ще неизрече́нное Ма́тернее Твое́ милосе́рдие к стра́ждущим, хва́лим Тя́, я́ко живоно́сный исто́чник благода́тных врачева́ний, я́ко неистощи́мую реку́ чуде́с, я́ко бе́здну ми́лости и щедро́т и все́ упова́ние по Бо́зе возлага́ем на Тя́ и в се́й, и в бу́дущей жи́зни и, прославля́юще Тя́, вопие́м:
Ра́дуйся, христиа́н непосты́дное упова́ние; ра́дуйся, ве́рная спору́чнице о на́с пред Бо́гом.
Ра́дуйся, ненаде́жных наде́яние; ра́дуйся, и́стинное спасе́ние малоду́шных и отча́янных.
Ра́дуйся, уте́шительнице во вся́кой ско́рби; ра́дуйся, из глубины́ поги́бели спаса́ющая.
Ра́дуйся, отра́до в де́нь сме́рти; ра́дуйся, еди́ная наде́ждо и по сме́рти.
Ра́дуйся, Живоно́сный Исто́чниче, вся́ на́ша боле́зни исцеля́ющая.
Конда́к 13
Овсепе́тая Ма́ти, Небе́сная Цари́це и Влады́чице, Де́во Богоро́дице, ро́ждшая на́м Христа́, Сы́на Бо́жия, изво́лившаго, на́шего ра́ди спасе́ния, сни́ти на зе́млю и воплоти́тися от Ду́ха Свя́та и от Тебе́, Пресвяты́я Де́вы, и вочелове́читися; услы́ши на́ша усе́рдныя моли́твы и все́х зде́сь предстоя́щих, со слеза́ми и воздыха́ньми моля́щихся, поми́луй. Да́руй на́м все́м по коего́ждо проше́нию по́мощи, да никто́же от на́с оты́дет от Твоего́ боже́ственнаго ли́ка то́щ и не услы́шан, но вси́, получи́вше Твоя́ ми́лости, благода́рственно о Тебе́ вопие́м на́шему Бо́гу: Аллилу́иа.
Этот конда́к чита́ется три́жды, зате́м и́кос 1-й и конда́к 1-й.
И́кос 1.
А́нгели святи́и благогове́йно Тебе́ слу́жат и вси́ небожи́тели немо́лчными гла́сы Тя́ ублажа́ют, Богоро́дице Де́во, я́ко Роди́тельницу Царя́ Христа́ Бо́га. Мы́ же гре́шнии, подража́ти и́м дерза́юще, мо́лимся Ти́: сподо́би на́с непреста́нно Тебе́ возноси́ти благодаре́ния за премно́гую ми́лость Твою́ ко всему́ ро́ду христиа́нскому.
А́ще и недоумева́ет вся́к язы́к восхвали́ти Тя́ по достоя́нию, но, ве́дуще бла́гость Твою́, и мы́, недосто́йнии служи́телие Твои́, дерзнове́нно отве́рзем уста́ на́ша, и напо́лнятся ду́ха, и досто́йное отры́гнем похва́льное сло́во, Цари́це Бо́жией Ма́тери зову́ще такова́я:
Ра́дуйся, благослове́нная в жена́х Де́во благода́тная; ра́дуйся, Всевы́шняго Бо́га Ма́ти, Ду́ха Свята́го пребыва́ние.
Ра́дуйся, да́ра Бо́жия благода́ти исто́чниче преизоби́льный; ра́дуйся, чуде́с реко́ присносу́щная.
Ра́дуйся, исто́чниче ра́дости непреста́нныя; ра́дуйся, исто́чниче ми́лости неизсяка́емыя.
Ра́дуйся, моли́твы все́х христиа́н прие́млющая; ра́дуйся, и са́мых отча́янных гре́шников моле́ния не отверга́ющая.
Ра́дуйся, оби́димых засту́пнице; ра́дуйся, печа́льных уте́шительнице.
Ра́дуйся, бе́дствующих помо́щнице; ра́дуйся, заблужда́ющих наста́внице.
Ра́дуйся, Живоно́сный Исто́чниче, вся́ на́ша боле́зни исцеля́ющая.
Конда́к 1.
Избра́нной от все́х родо́в Бо́жией Ма́тери и Цари́це, ми́лостиво вне́млющей моли́твам боля́щих, и от водны́х исто́чников то́ки целе́бныя излива́ющей стра́ждущим, благода́рственное прино́сим пе́ние. Ты́ же, всеми́лостивая Цели́тельнице, приклони́ся благоутро́бно гла́сом на́шим хвале́бным и от вся́ких неду́гов душе́вных и теле́сных свободи́ на́с, зову́щих:
Ра́дуйся, Живоно́сный Исто́чниче, вся́ на́ша боле́зни исцеля́ющая.
Молитва
О Пресвята́я Де́во, Ма́ти Го́спода на́шего Иису́са Христа́! Ты́ еси́ Ма́ти и покрови́тельница все́х к Тебе́ прибега́ющих, при́зри с благосе́рдием на моли́твы гре́шных и смире́нных ча́д Твои́х. Ты́, имену́емая Живоно́сный Исто́чник благода́тных врачева́ний, исцели́ боле́зни стра́ждущих и умоли́ Сы́на Твоего́, Го́спода на́шего Иису́са Христа́, да низпо́слет и все́м притека́ющим к Тебе́ здра́вие душе́вное и теле́сное и, прости́в на́м во́льная и нево́льная согреше́ния на́ша, да́рует на́м вся́ я́же к ве́чней и вре́менней жи́зни потре́бная.
Ты́ еси́ все́х скорбя́щих ра́дость, услы́ши на́с, ско́рбных; Ты́ еси́ утоле́ние печа́ли, утоли́ и на́шу печа́ль; Ты́ еси́ взыска́ние поги́бших, не попусти́ и на́м поги́бнути в бе́здне грехо́в на́ших, но всегда́ избавля́й на́с от вся́ких скорбе́й и напа́стей и вся́каго зла́го обстоя́ния.
Е́й, Цари́це на́ша преблага́я, наде́ждо на́ша несокруши́мая и засту́пнице необори́мая, не отврати́ лица́ Твоего́ от на́с за мно́жество прегреше́ний на́ших, но простри́ на́м ру́це Ма́терняго милосе́рдия Твоего́ и сотвори́ с на́ми зна́мение ми́лости Твоея́ во бла́го: яви́ на́м по́мощь Твою́ и благопоспеши́ во вся́ком де́ле благо́м. От вся́каго же начина́ния грехо́внаго и помышле́ния лука́ваго отврати́ на́с, да всегда́ сла́вим пречестно́е и́мя Твое́, велича́юще Бо́га Отца́ и Сы́на Единоро́днаго Го́спода Иису́са Христа́ и Животворя́щаго Свята́го Ду́ха со все́ми святы́ми во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Частые вопросы
Что означает икона Божией Матери Живоносный Источник?
Икона означает, что Богородица служит источником Жизни, ибо Христос – и есть Жизнь. Помимо этого, Божья Матерь – это источник защиты, благодати и любви, открытый для каждого молящего о спасении, исцелении, наставлении.
Какие святые изображены на иконе Живоносный Источник?
Пресвятая Богородица с Богомладенцем изображена на иконе над громадной каменной чашей, стоящей в водоёме. У водоёма, наполненного животворной водой, изображены страждущие телесными недугами, страстями и душевными немощами. Все они пьют эту живительную воду и получают исцеления.
Как называется икона на которой Богородица улыбается?
Считается, что первообраз «Вифлеемской» Божией Матери был написан евангелистом Лукой еще при жизни Пресвятой Богородицы. Согласно преданию, однажды апостол принес Ей три созданных им портрета, изображающих Пречистую. Один из образов, где Она улыбается с Младенцем на руках, Богородице очень понравился.
Какие 4 иконы Божией матери?
Матерь Божия, Владычица наша Небесная … Казанская икона Божией Матери … Владимирская икона Божией Матери … Семистрельная икона Богородицы … Тихвинская икона БогородицыЕщё
Полезные советы
СОВЕТ №1
Изучите историю и символику иконы “Богородица с Христом в чаше”, чтобы лучше понять ее значение и значение каждой детали на изображении.
СОВЕТ №2
Погрузитесь в духовный мир иконы, проведя время в молитве или медитации перед ней, чтобы почувствовать ее целительную силу и благодатное влияние.
СОВЕТ №3
Обратитесь к духовному наставнику или священнику, чтобы получить дополнительные разъяснения о значении иконы и способы применения ее в духовной практике.
Символика и значения цветов на иконе
На иконе “Богородица с Христом в чаше” каждый цвет имеет свою символику и значение, которые помогают понять глубинный смысл изображения. Главным образом, на иконе преобладают три основных цвета: голубой, красный и зеленый.
Голубой цвет, который часто ассоциируется с небом и духовностью, на иконе символизирует чистоту, небесность и духовное просвещение. Он также отражает мир Божий и небесное царство, указывая на связь человека с высшими силами.
Красный цвет на иконе “Богородица с Христом в чаше” обычно ассоциируется с кровью Христа и его жертвой за спасение человечества. Этот цвет символизирует любовь, страсть, жертвенность и спасение, напоминая о бескорыстной жертве Христа за грехи мира.
Зеленый цвет на иконе представляет жизнь, плодородие, надежду и вечную молодость. Он символизирует обновление, возрождение и вечный рост души, указывая на вечный животворящий источник, который дарует жизнь всему миру.
Таким образом, каждый цвет на иконе “Богородица с Христом в чаше” несет в себе глубокий символический смысл, который помогает верующим погрузиться в мистическую атмосферу и понять духовное значение данного изображения.