Икона Пресвятой Богородицы Всех скорбящих Радость – один из самых почитаемых образов Богоматери в православной церкви. Ее история и чудотворные свойства привлекают внимание верующих со всего мира. В данной статье мы рассмотрим значение этой иконы, ее особенности и дни празднования, а также разберем, что означает список с грошиками, который часто изображается у ног Богородицы на этой иконе.
История
Во 2 половине XVII в. Русская
Церковь
переживала трагедию раскола после богослужебной реформы
патриарха
Никона. А русское общество в целом находилось в культурных поисках. То было время роста влияния западной культуры, светского образования.
Полезные материалы
Менялось церковное искусство. Появлялись иконы, писаные на европейский манер. Против них протестовали консерваторы. Так, патриарх Никон однажды повелел публично уничтожить образы «фряжского письма». Но в 1688 г. один из таких образов прославился первым чудом.
«Мадонна в славе» на русский лад
Интересный фактАвтор «Всех скорбящих радости» Иван Артемьев Безмин не являлся ни монахом, ни аскетом-подвижником. Сын московского оружейника, он увлекся живописью. И, конечно, учился этому искусству. Учитель его не был ни постником, ни молитвенником. Более того, он не был даже единоверцем.
Звали учителя Даниил Вухтерс. Он приехал ко двору царя Алексея Михайловича из протестантской Голландии. Работал при Оружейной палате: писал картины, расписывал царские хоромы. Создавал и иконы. Передавал свои знания ученикам, одним из которых был Иван Безмин.
Иконография: Всех скорбящих Радость, икона Божией Матери. Датировки: XIX в. Иконописная школа или художественный центр: Россия. Материал: дерево, масло. Размеры иконы: высота 35,5 см, ширина 30,5 см
У европейского учителя и позаимствовал Безмин сюжет, называемый западноевропейцами «Мадонна в славе». Такие изображения Богородицы – в полный рост, в окружении Ангелов и святых – были очень популярны в эпоху Возрождения. Православной версией «Мадонны в славе» стала русская «Всех скорбящих радость». Не соответствующая ни традициям, ни постановлениям Стоглавого Собора. Но «Бог идеже хощет, побеждается естества чин», не говоря уже о человеческих установлениях.
Первое чудо
24 октября 1688 года в Москве, на Ордынке, умирала от «язвы на боку» вдова Евфимия Папина, сестра тогдашнего патриарха Иоакима. В тонком сне она услышала голос, повелевающий ей обратиться «к общей Целительнице всех».
Евфимия не сразу поняла, Кто к ней обращается. Но голос продолжал:
«Есть в храме Преображения Сына Моего образ Мой, именуемый «Всех скорбящих Радость». Стоит он на левой стороне в трапезе, где обыкновенно становятся женщины. Призови к себе из этой церкви священника с этим образом, и когда он отслужит молебен с водосвятием, ты получишь исцеление.»
Больная рассказала всем о происшедшем. Нашли священника. Он подтвердил – икона такая есть. И охотно отслужил перед ней
молебен
. Раба Божия тут же исцелилась. В тот же день о чуде узнали церковные власти. А потом, благодаря патриарху Иоакиму – и многие верующие. Весть о новой святыне облетела город.
Иконе составили службу, позже посвятили один из приделов Преображенской церкви. Стали появляться списки кисти иконописцев Оружейной палаты, учеников Безмина. Судя по всему, один из них попал позже во вновь построенную столицу, Петербург.
Иконография: Всех скорбящих Радость, икона Божией Матери. Датировки: XVIII в. 1703. Материал: дерево, левкас, темпера. Размеры иконы: высота 174 см, ширина 116 см.Икона относится к типу «Умиление и посещение в беде страждущим». Богородица стоит на полумесяце, в руке жезл, а глава увенчана короной Царицы Небесной. Ее фигура окружена клубящимися облаками и херувимами, парящими в золотистом сиянии. В верхней части иконы помещено изображение Троицы Новозаветной: Саваофа, Иисуса Христа (средовека) и голубя. В нижней части — ангелы, совершающие благодеяния для страждущих от имени Богоматери. КП 0203. © Центральный музей древнерусской культуры и искусства имени Андрея Рублева
В «Северной Пальмире»
Икону привезла сестра Петра I, царевна Наталия Алексеевна. Петербуржцы долгое время считали, что это и есть образ кисти Безмина. Однако историки все же полагают, что это список. Так или иначе, на ул. Шпалерной был выстроен Воскресенский храм, куда торжественно поместили образ. Сначала это была домашняя церковь царевны Наталии. Позже она стала приходской. Кроме множества чудес исцелений, икона прославилась с конца XVIII в., при Екатерине II, во время эпидемии оспы. Говорят, сама императрица ездила на поклонение святыне. Эпидемия прекратилась.
После многих чудес от списка Скорбященской иконы, в 1818 г. церковь была освящена в честь иконы «Всех скорбящих Радость». Сама святыня находилась справа от иконостаса, имела богатый оклад. Ее копию на меди разместили на наружной, восточной стене церкви, напротив алтаря.
Иконография: Всех скорбящих Радость, икона Божией Матери. Датировки: XVIII в. Рубеж XVIII- XIX веков. Материал: дерево, левкас, темпера, золото. Размеры иконы: высота 106 см, ширина 88 см. Богоматерь изображена в рост, окружённая людьми, обуреваемыми недугами и скорбями, и ангелами, совершающими благодеяния от имени Богоматери. В верхней части иконы – Господь Саваоф в облачном сегменте. Инв. № ГМПИ 1668155. ДИ-179-И. © Государственный музей Палехского искусства
Богоматерь «с грошиками»
Всех скорбящих Радость: икона с грошиками
С конца XVIII в. северная столица обрела Скорбященскую икону собственного извода. Происхождение этой копии точно не известно. По одной версии, она приплыла по Неве к стекольному заводу, рядом с которым была часовня, посвященная другой Богородичной иконе – Тихвинской.
Другая история повествует, что образ подарен местным предпринимателем: заступничеством Богородицы он не погиб в шторме.
Наконец, по третьей версии, икона – дар торговца Матвеева, делового партнера стекольщиков. Икона принадлежала матери купца, найдена ею опять-таки на Невском побережье.
Во всяком случае, об этом образе точно известно, что он существенно отличается от Московского. Богородица изображена без Богомладенца и короны, на Ней простой белый плат.
Иконография: Всех скорбящих Радость, икона Божией Матери. Датировки: XX в. Начало XX века. Материал: дерево, темпера. Материал оклада: Металл, стекло. Размеры иконы: высота 75 см, ширина 56,5 см. В центре стоит Богоматерь, по сторонам от нее – ангелы, над ними надписи – «Нагим одеяния» и «Больным исцеление». По сторонам от нее изображены страждущие
Много лет икона пребывала в Тихвинской часовне среди других Богородичных образов. А в конце XIX в. стала известна всему городу. С тех пор к наименованию образа добавились слова «с грошиками»
23
Июля
1888 года
В Тихвинской часовне случился пожар из-за грозы. Часовня сильно выгорела изнутри. Когда после пожара туда вошли заводчане, они увидели Скорбященскую икону на полу. Она выпала из стеклянного киота на ящик для пожертвований, который тоже был разбит. Когда образ подняли, оказалось, что 12 монеток как бы впечатались в икону, и остались на ней (позже одна из них отпала)..
Вскоре начались чудеса исцелений, но не все они записывались. Так, история не сохранила подробностей широко известной некогда истории чудесного исцеления расслабленного крестьянина, годами прикованного к постели.
Первое исцеление, которое было задокументировано, случилось в 1890 г.: 14-летний Коля Грачев жил в Петербурге с сестрой Екатериной. Семья была обеспеченной, но вскоре скончался отец, затем мать. У Николая от пережитого начались припадки эпилепсии. Врачи не видели выхода, мальчику становилось хуже.
Колю причастили, стали готовиться к кончине. Во время одного из припадков Коля, по его словам, увидел Богородицу и
святителя
Николая. Пречистая обратилась к больному:
«Поезжай в часовню, где упали монеты, шестого числа ты исцелишься»
6 декабря 1890 г. умирающий Коля уговорил сестру отвезти его в часовню. Там он получил исцеление, о котором узнал весь город.
Появились статьи о чуде милости Божией в газетах Петербурга, за границей. А настоятель Троице-Сергиевой пустыни даже выкупил дом Грачевых, чтобы благоговейно сохранить место явления Пречистой. В доме постоянно служились молебны.
Нескончаемым потоком шли люди к Тихвинской часовне. В 1893 г. среди паломников оказалась царская семья. Тогда же рядом с часовней началось строительство храма во имя чудотворной иконы. Оно было закончено через 5 лет.
На иконе изображена держащая Младенца Богоматерь «Всех скорбящих Радость». Богородица, в мандорле славы, стоящая на облаке.
Образ оставался одним из самых любимых и почитаемых до самой революции 1917 г. Далее судьбы московской и петербургской икон оказались различны.
Мнение эксперта:
Икона Божией Матери «Всех скорбящих Радость» вызывает особый интерес среди экспертов и верующих. Эксперты отмечают, что данная икона обладает уникальной энергетикой и способна приносить утешение и облегчение в трудные моменты жизни. Символизируя материнскую заботу и защиту, она становится источником надежды и веры для многих людей. Многие исследователи подчеркивают, что икона «Всех скорбящих Радость» обладает целительной силой и способна помочь в преодолении боли и страданий. Верующие с особым почтением обращаются к этой иконе, видя в ней светлое послание небесной Матери о том, что даже в тяжелые моменты можно обрести утешение и поддержку.
Что означает образ: иконография и богословское значение
Название образа – первые слова Богородичной стихиры:
«Всех скорбящих Радосте и обидимых Заступнице, и алчущих Питательнице, странных Утешение, обуреваемых Пристанище, больных Посещение, немощных Покров и Заступнице, Жезле старости, Мати Бога Вышнего, Ты еси Пречистая, потщися, молимся, спастися рабом Твоим».
Стихира выражает богословие образа, столь близкое каждому верующему: сердечную мольбу о милости и заступничестве.
Иконография: Всех скорбящих Радость, икона Божией Матери. Датировки: XIX в. © Омский областной музей изобразительных искусств имени М.А. Врубеля.
Иконография образа очень разнообразна. Основа композиции – ростовая фигура Богоматери. В московском изводе Скорбященской Она представлена в короне, со скипетром. На руках Пречистой – Младенец Христос. На петербургской иконе Богородица без Младенца, в простой одежде, с белым платом на главе.
Обязательны на иконе Ангелы и святые, окружающие молящуюся и благословляющую Марию. На иконе 1688 г. изображены прпп. Сергий Радонежский, Варлаам Хутынский, Григорий Декаполит, Феодор Сикеот. Предполагается, что это были покровители тех, кто заказал образ Безмину. Впоследствии на разных списках появлялись и другие преподобные и праведники.
Чуть ниже изображены немощные, страдающие люди. Именно о них молится Богородица, их благословляет.
Интересный факт
Особая черта Петербургской иконы – «грошики», мелкие монетки. Всего их 11. Они же пишутся на копиях.
На московской иконе над Богородицей – Троица Новозаветная. Такое изображение не обычно (изображать Бога Отца в православной традиции не принято). Кроме того, получается, что Христос изображен дважды – на руках Матери и в составе Св. Троицы. На петербургской иконе Пресвятая пишется без Сына. Его образ помещен в верхней части иконы.
Интересные факты
- Икона «Всех скорбящих Радость» появилась в период с 1640 по 1644 год. Она была обретена в селе Озерки, недалеко от Москвы. Икона была написана на дереве, и на ней была изображена Богородица, держащая на руках младенца Христа.
- Иконе приписываются многочисленные чудеса. Одним из наиболее известных чудес является исцеление царевны Софьи Алексеевны, дочери царя Алексея Михайловича. Софья была больна неизлечимой болезнью, и врачи не могли ей помочь. Однако после того, как она помолилась перед иконой «Всех скорбящих Радость», она чудесным образом исцелилась.
- Икона «Всех скорбящих Радость» является одной из самых почитаемых икон в России. Она находится в храме на Ордынке в Москве и к ней каждый день приходят тысячи людей, чтобы помолиться и попросить о помощи.
Дни празднования
- Празднование Московской иконе – 24 октября (6 ноября). Установлено в воспоминание о первом чуде (1688 г.).
- Петербургская икона чествуется 23 июля (5 августа) в память о первом чуда от этого образа (1888 г.).
В чем помогает Пресвятая Богородица по молитвам перед святыней
Иконография: Всех скорбящих Радость, икона Божией Матери. Датировки: XIX в. Вторая половина XIX века. Материал: дерево, левкас, масло. Размеры иконы: высота 44,3 см, ширина 39,8 см. Богоматерь с Младенцем на руках стоит на облаке, по сторонам от нее — ангелы. В нижней части иконы изображены страждущие
Божия Матерь ходатайствует о всех православных христианах, прибегающих к помощи Пречистой. Лишь бы молящийся обращался с
покаянием
и твердым упованием на Господа.
Молитвы
должно направлять к Матери Божией, а не к иконе.
Перед образом молятся:
- в материальных затруднениях
- в скорбях, трудных жизненных ситуациях
- в любых недугах, особенно тяжелых
Почитаемые списки и храмы в честь образа
Распространённость списков уже до революции была столь широка, что даже специалисты затруднялись подсчитать количество копий образа. После 1917 г. судьбы некоторых списков неизвестны.
Московская икона: подлинник или копия?
Преображенскую церковь закрыли большевики с 1932 г. Известно, что икону отправили в Третьяковскую галерею. После открытия храма с 1949 г. икона из Третьяковки была возвращена. Но остается неясным, подлинник это или все же позднейший список.
Судьба святых образов в Петербурге
В 1930-е гг. закрылись и оба Скорбященских храма северной столицы. Икона, привезенная царевной Наталией, судя во всему, была утрачена. Однако образ «с грошиками» хранили у себя верующие, затем перенесли в Троицкий храм, имеющий, благодаря своеобразной архитектуре, наименование «Кулич и пасха». По одним данным, случилось это во время Великой Отечественной войны, по другим (на сайте храма) – после ее окончания, в 1947 г. Здесь образ находится и сейчас.
Храм Троицы Живоначальной (Кулич и Пасха) в г. Санкт-Петербурге
Другие списки
Сейчас существует более 25 почитаемых списков Скорбященской. Многие из них имеют свои дни празднования, так как тоже почитаются чудотворными. Среди них списки иконы в Москве (кроме Скорбященского на Ордынке, действует еще 5 храмов, посвященных иконе, в основном при больницах), Вологде, Пскове, Твери, Нижнем Новгороде, Воронеже, Ельце, Орле, Тамбове, Тобольске, Ярославле, других городах.
Старообрядческие иконы
Несмотря на неканонический характер и явно европейское (католическое) происхождение, икона, судя по всему, достаточно рано стала почитаться старообрядцами под наименованием «Всем скорбящим радость». В XIX в., судя по документальным источникам, по старообрядческим поселениям власти фиксировали Скорбященские иконы, почитаемые чудотворными. Множились литые образки Скорбященской, небольшие походные иконы, которые старообрядцы брали в путь.
Иконография: Всех скорбящих Радость, икона Божией Матери. Датировки: XIX в. Конец XIX — начало XX вв. Материал: дерево, левкас, темпера. Размеры иконы: высота 74 см, ширина 57 см. На иконе изображена Богоматерь в мандорле славы, окружённая людьми, обуреваемыми недугами и скорбями, и ангелами, совершающими благодеяния от её имени. © Самарский областной художественный музей
Интересно, что в современной старообрядческой среде устойчиво представление о древности образа. Один из старообрядческих сайтов, ссылаясь на имеющееся «предание», сообщает:
«Образ Пресвятой Богородицы «Всем скорбящим Радость» еще в начале XII века прославился чудотворениями в Киево-Печерской лавре; образ находился в церкви при больнице».
Понятно, что приводимое предание расходится с современными историческими данными. Можно предположить, что почитание образа среди старообрядцев сложилось в XVII-XVIII вв.
Тем не менее, как и верующие Московского Патриархата, старообрядцы чтут икону, нередко посвящают ей храмы. Так, старообрядческие церкви, освященные в честь иконы, есть в Рязани, Тольятти, других городах.
Культурный и просветительский центр «Лествица» при Скорбященском храме в Санкт-Петербурге
Интересный факт
Скорбященский храм на Шпалерной (ныне – пр. Чернышевского, д. 3) – место первого пребывания Скорбященской иконы, привезенной в начале XVIII в.
В 1930-е гг. церковь закрыли, богослужения возобновились с 1995 г. С 2004 г. открылся просветительский центр, название которого связано с известным произведением прп. Иоанна Лествичника. «Лествица» стремится быть для прихожан «ступенью в духовном возрастании». Программа работы центра разнообразна. Это еженедельные лекции по истории, богословию, философии, которые проводят преподаватели высших учебных заведений – прихожане храма. Регулярно проходят встречи с настоятелем. Программа центра включает просмотр фильмов, проведение выставок. Вокруг центра объединены детская воскресная школа и курсы катехизации для взрослых прихожан.
Иконография: Всех скорбящих Радость, икона Божией Матери. Датировки: XVIII в. Конец XVIII – начало XIX века. Происхождение: Из церкви Рождества Христова села Булатниково Муромского района. Материал: дерево, темпера. Размеры иконы: высота 34,5 см, ширина 29 см. Богоматерь представлена в рост, фронтально, стоящей на облаке. Ее фигура с разведенными в стороны руками заключена в овальную славу розового цвета. В правой руке она держит царский жезл, а в левой – три цветка: синий, красный и белый. Вверху, над Богоматерью, — полуфигура Христа Вседержителя. Вокруг Богоматери шесть групп страждущих с ангелами, которые оказывают им помощь. Поскольку надписи около изображений страждущих отсутствуют, то можно опознать только две группы – нагих, на которых ангел набрасывает покрывало (слева, посередине), и хромых, опирающихся на трости (визу справа). На фне – крупные красные, синие и белые цветы. На левом поле иконы изображен святитель Димитрий Ростовский. Поступила в музей 20 октября 1939 года. Инв. № М-6780. Литература: О. А. Сухова и др. Иконы Мурома. М., 2004. № 74
Меняются времена, приемы и уставы «иконного художества». Но неизменной остаетсясу сострадание Богородицы к тем, кто проживает жизнь, полную скорбей. Ещё пишется история «Всех скорбящих Радости» — история живого заступничества и материнского сострадания Матери Божией, переменяющей скорбь прибегающих к Её заступничеству, на радость.
Автор: Наталья Сазонова
Видео
Небольшой телефильм о святыне.
Молитва
Молитва Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Всех скорбящих Радость»
О, Пресвята́я Влады́чице и Богоро́дице, Вы́сшая Херуви́м и Честне́йшая Серафи́м, Богоизбра́нная Отрокови́це, поги́бших Взыска́ние и всех скорбя́щих Ра́досте! Пода́ждь утеше́ние и нам, в поги́бели и ско́рби су́щим; ра́зве бо Тебе́ ино́го прибе́жища и по́мощи не и́мамы. Ты еди́на еси́ ра́дости на́шея Хода́таица, и я́ко Ма́терь Бо́жия и Ма́ти милосе́рдия, предстоя́щи у Престо́ла Пресвяты́я Тро́ицы, мо́жеши нам помощи́, никто́же бо притека́яй к Тебе́ посра́млен отхо́дит. Услы́ши у́бо и нас ны́не в день поги́бели и печа́ли пред Твое́ю ико́ною припа́дающих и со слеза́ми Тебе́ моля́щихся: отжени́ от нас належ́ащия на нас ско́рби и бе́ды в сей вре́менней жи́зни, не лише́ны же сотвори́ Твои́м всеси́льным хода́тайством и ве́чныя несконча́емая ра́дости в Ца́рствии Сы́на и Бо́га на́шего. Ами́нь.
Молитва вторая Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Всех скорбящих Радость»
О, Пресвята́я и Преблагослове́нная Де́во, Влады́чице Богоро́дице! При́зри ми́лостивным Твои́м о́ком на нас, предстоя́щих пред свято́ю ико́ною Твое́ю и со умиле́нием моля́щихся Тебе́; воздви́гни нас из глубины́ грехо́вныя, просвети́ ум наш, омраче́нный страстьми́, и уврачу́й я́звы душ и теле́с на́ших. Не и́мамы ины́я по́мощи, не и́мамы ины́я наде́жды, ра́зве Тебе́, Влады́чице. Ты ве́си вся не́мощи и согреше́ния на́ша, к Тебе́ прибега́ем и вопие́м: не оста́ви нас Твое́ю Небе́сною по́мощию, но предста́ни нам при́сно и Твои́м неизрече́нным милосе́рдием и щедро́тами спаси́ и поми́луй нас, погиба́ющих. Да́руй нам исправле́ние грехо́вныя жи́зни на́шея и изба́ви нас от скорбе́й, бед и боле́зней, от внеза́пныя сме́рти, а́да и ве́чныя му́ки. Ты бо, Цари́це и Влады́чице, ско́рая Помо́щница и Засту́пница еси́ всем притека́ющим к Тебе́ и кре́пкое прибе́жище гре́шников ка́ющихся. Пода́ждь у́бо нам, Преблага́я и Всенепоро́чная Де́во, христиа́нский коне́ц жития́ на́шего ми́рен и непосты́ден и сподо́би нас Твои́м хода́тайством всели́тися в Оби́телях Небе́сных, иде́же непреста́нный глас пра́зднующих ра́достию сла́вит Пресвяту́ю Тро́ицу, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Молитва третья Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Всех скорбящих Радость»
О, Влады́чице Преблагослове́нная, Защи́тнице ро́да христиа́нскаго, прибе́жище и спасе́ние прибега́ющих к Тебе́! Вем, вои́стинну вем, я́ко зело́ согреши́х и прогне́вах, Преми́лостивая Госпоже́, рожде́ннаго пло́тию от Тебе́ Сы́на Бо́жия. Но и́мам мно́гия о́бразы пре́жде мене́ прогне́вавших Его́ милосе́рдие: мытари́, блудни́цы и про́чия гре́шники, и́мже даде́ся проще́ние грехо́в их покая́ния ра́ди и испове́дания. Ты́я у́бо о́бразы поми́лованных очесе́м гре́шныя ду́ши моея́ представля́я и на толи́кое Бо́жие милосе́рдие, о́ныя прие́мшее, взира́я, дерзну́х и аз гре́шный прибе́гну с покая́нием ко Твоему́ благосе́рдию. О, Всеми́лостивая Влады́чице! Пода́ждь ми ру́ку по́мощи и испроси́ у Сы́на Твоего́ и Бо́га ма́терними и святе́йшими Твои́ми моли́твами тя́жким мои́м грехо́м проще́ние. Ве́рую и испове́дую, я́ко Той, Его́же родила́ еси́, Сын Тво́й есть вои́стинну Христо́с, Сын Бо́га жива́го, Судия́ живы́х и ме́ртвых, воздая́й коему́ждо по дело́м его́; ве́рую же па́ки и испове́дую Тебе́ бы́ти и́стинную Богоро́дицу, милосе́рдия исто́чник, утеше́ние пла́чущих, взыска́ние поги́бших, си́льную и непрестаю́шую к Бо́гу хода́таицу, зело́ лю́бящую род христиа́нский, и спору́чницу покая́ния; вои́стинну бо несть нам ины́я по́мощи и покро́ва, ра́зве Тебе́, Госпоже́ Преми́лостивая, и никто́же, упова́я на Тя, постыде́ся когда́, и Тобо́ю умоля́я Бо́га, никто́же оста́влен бысть. Того́ ра́ди и аз Твою́ неисче́тную бла́гость молю́: отве́рзи две́ри милосе́рдия Твоего́ мне заблу́ждшему и па́дшему в тиме́ние глубины́, не возгнуша́йся мене́ скве́рнаго, не пре́зри гре́шнаго моле́ния моего́, не оста́ви мене́ окая́ннаго, я́ко в поги́бель зло́бный враг похи́тити мя и́щет, но умоли́ о мне рожде́ннаго от Тебе́ милосе́рдаго Сы́на Твоего́ и Бо́га, да прости́т вели́кия моя́ грехи́ и изба́вит мя от па́губы моея́, я́ко да и аз, со все́ми получи́вшими проще́ние, воспою́ и просла́влю безме́рное милосе́рдие Бо́жие и Твое́ непосты́дное о мне заступле́ние в жи́зни сей и в несконча́емом ве́це. Ами́нь.
Молитва четвертая Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Всех скорбящих Радость»
Цари́це моя́ преблага́я, Наде́ждо моя́, Богоро́дице, Прия́телище си́рым и стра́нным Предста́тельнице! Скорбя́щим Ра́досте, оби́димым Покрови́тельнице! Зри́ши мою́ беду́, зри́ши мою́ скорбь: помози́ ми я́ко не́мощну, окорми́ мя я́ко стра́нна. Оби́ду мою́ ве́си, разреши́ ту, я́ко во́лиши: я́ко не и́мам ины́я по́мощи ра́зве Тебе́, ни ины́я Предста́тельницы ни благи́я Уте́шительницы то́кмо Тебе́, о Богома́ти, я́ко да сохрани́ши мя и покры́еши во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Молитва пятая Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Всех скорбящих Радость»
Засту́пнице Усе́рдная, Благоутро́бная Го́спода Ма́ти, к Тебе́ прибега́ю аз, окая́нный и па́че всех челове́к грешне́йший; вонми́ гла́су моле́ния моего́, вопль мой и стена́ние услы́ши. Я́ко беззако́ния моя́ превзыдо́ша главу́ мою́, и аз, я́коже кора́бль в пучи́не, погружа́юся в мо́ре грехо́в мои́х. Но Ты, Всеблага́я и Милосе́рдная Влады́чице, не пре́зри мене́, отча́яннаго и во гресе́х погиба́ющаго; поми́луй мя, ка́ющагося в злых де́лех мои́х, и обрати́ на путь пра́вый заблу́дшую окая́нную ду́шу мою́. На Тебе́, Влады́чице моя́, Богоро́дице, возлага́ю все упова́ние мое́. Ты, Ма́ти Бо́жия, сохрани́ и соблюди́ мя под кро́вом Твои́м, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Тропарь, кондак, величание
Тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Всех скорбящих Радость»
глас 4
К Богоро́дице приле́жно ны́не притеце́м,/ гре́шнии и смире́ннии, и припаде́м,/ в покая́нии зову́ще из глубины́ души́:/ Влады́чице, помози́, на ны милосе́рдовавши,/ потщи́ся, погиба́ем от мно́жества прегреше́ний./ Не отврати́ Твоя́ рабы́ тщи,// Тя бо и еди́ну наде́жду и́мамы.
Ин тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Всех скорбящих Радость»
глас 4
Днесь пресве́тло красу́ется сла́внейший град Москва́,/ име́я чудотво́рную ико́ну Влады́чицы на́шея Богоро́дицы:/ та бо, ве́рным явля́ющи чудеса́,/ низпосыла́ет да́ры целе́бныя./ Сего́ ра́ди и мы с ве́рою припа́дающе мо́лимся,/ и на Тоя́ пречи́стый о́браз взира́юще,/ я́ко и́стинную Са́мую зрим Влады́чицу на́шу Присноде́ву Богоро́дицу,/ и уми́льно глаго́лем:/ воззри́, Ма́ти Бо́жия, о́ком ми́лости,/ простри́ к нам ру́це Твои́ пречи́стыя,/ я́коже на ико́не Твое́й сие́ зри́тся,/ и пода́ждь всем скорбя́щим ра́дость,/ больны́м от всех неду́гов исцеле́ние и от бед избавле́ние,// я́ко Ты еси́ ско́рая Предста́тельница о душа́х на́ших.
Ин тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Всех скорбящих Радость»
глас 8
Ко исто́чнику приснотеку́щему милосе́рдия, Пречи́стей Де́ве Богоро́дице,/ притеце́м, лю́дие вси, свяще́нницы же и и́ноцы,/ му́жие, и же́ны, и ча́да, здра́вии и боля́щии,/ в покая́нии вопию́ще и уми́льно глаго́люще:/ Влады́чице, помози́ гре́шным рабо́м Твои́м,/ яви́ я́ко Блага́я сла́ву Твою́,/ при́сно потщи́ся умилосе́рдитися на ны,/ испроси́ти очище́ние душ и теле́с на́ших/ от Исто́чника жи́зни на́шея, Бо́га,// Его́же родила́ еси́, еди́на Благослове́нная.
Ин тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Всех скорбящих Радость»
глас 4
Не умолчи́м никогда́, Богоро́дице,/ си́лы Твоя́ глаго́лати недосто́йнии:/ а́ще бо Ты не бы предстоя́ла моля́щи,/ кто бы нас изба́вил от толи́ких бед;/ кто же бы сохрани́л доны́не свобо́дны;/ не отсту́пим, Влады́чице, от Тебе́:// Твоя́ бо рабы́ спаса́еши при́сно от вся́ких лю́тых.
Кондак Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Всех скорбящих Радость»
глас 6
Не и́мамы ины́я по́мощи,/ не и́мамы ины́я наде́жды,/ ра́зве Тебе́, Влады́чице./ Ты нам помози́:/ на Тебе́ наде́емся и Тобо́ю хва́лимся,/ Твои́ бо есмы́ раби́,// да не постыди́мся.
Величание (общее)
Велича́ем Тя,/ Пресвята́я Де́во,/ Богоизбра́нная Отрокови́це,/ и чтим о́браз Твой святы́й,/ и́мже то́чиши исцеле́ния// всем с ве́рою притека́ющим.
Акафист
АКАФИСТ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПРЕД ИКОНОЙ «ВСЕХ СКОРБЯЩИХ РАДОСТЬ»
Кондак 1
Взбра́нней Воево́де победи́тельная, я́ко изба́вльшеся от ве́чныя сме́рти благода́тию от Тебе́ ро́ждшагося Христа́ Бо́га на́шего и Твои́м ма́терним пред Ним хода́тайством, благода́рственная воспису́ем Ти, раби́ Твои́: я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, от вся́ких нас бед и ско́рбных обстоя́ний свободи́, зову́щих: ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всех скорбя́щих Ра́досте.
Икос 1
А́нгел предста́тель по́слан бысть с Небесе́ рещи́ Богоро́дице: ра́дуйся, возвеща́я Боже́ственным воплоще́нием Христо́вым хотя́щую роди́тися от Нея́ Ра́дость всему́ ми́ру, в ско́рби погиба́ющу. Те́мже и мы, грехми́ обремене́ннии, наде́жду спасе́ния в Тебе́ улучи́вше, уми́льно взыва́ем Ти:
Ра́дуйся, Бо́жие ко гре́шным благоволе́ние; ра́дуйся, ка́ющихся пред Го́сподом Бо́гом кре́пкое заступле́ние. Ра́дуйся, па́дшаго Ада́ма воззва́ние; ра́дуйся, слез Е́виных избавле́ние. Ра́дуйся, грехо́вную отъе́млющая скве́рну; ра́дуйся, ба́не, омыва́ющая со́весть. Ра́дуйся, ро́ждшая Изба́вителя, беззако́ния на́ша ту́не очища́ющаго; ра́дуйся, всечу́дное всех к Бо́гу примире́ние. Ра́дуйся, мо́сте, вои́стину преводя́й нас от сме́рти к животу́; ра́дуйся, мир от пото́па грехо́внаго спа́сшая. Ра́дуйся, ле́ствице небе́сная, Е́юже Госпо́дь к нам сни́де; ра́дуйся, вина́ всех обо́жения. Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всех скорбя́щих Ра́досте.
Кондак 2
Ви́дяще то́ки чуде́с, излива́емыя от святы́я Твоея́ ико́ны, блага́я Богороди́тельнице, я́ко Ты еси́ моля́щихся блага́я помо́щница, оби́димых засту́пница, ненаде́ющихся наде́жда, печа́льных утеше́ние, а́лчущих корми́тельница, наги́х одея́ние, де́вственных целому́дрие, стра́нных наста́вница, тружда́ющихся по́мощь, слепы́х прозре́ние, глухи́х благослы́шание, больны́х исцеле́ние, благода́рственне вопие́м о Тебе́ Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 2
Ра́зум недоразуме́нный находя́щих на ны лю́тых скорбе́й разуме́ти и́щуще, к Тебе́ прибега́ем, о Ма́ти и Де́во, утешения тре́бующе. Ты же, Я́ко блага́я, научи́ ны разуме́ти в них блага́го Сы́на Твоего́ милосе́рдое промышле́ние во спасе́ние душ на́ших и очище́ние мно́гих согреше́ний, да взыва́ем Ти ра́достно:
Ра́дуйся, обурева́емых ти́хое приста́нище; ра́дуйся, сумня́щихся изве́стное утвержде́ние. Ра́дуйся, еди́на Ма́ти милосе́рдия; ра́дуйся, ско́рая помо́щнице су́щим в беда́х и напа́стех. Ра́дуйся, скорбьми́ грехи́ на́ша очища́ющая; ра́дуйся, печа́лию на́ша не́мощи душе́вныя врачу́ющая. Ра́дуйся, су́етныя ра́дости ми́ра сего́ презира́ти нас науча́ющая; ра́дуйся, от ми́ра к преми́рным ум наш возводя́щая. Ра́дуйся, от любве́ земны́я к небе́сней Божией любви́ нас привлека́ющая; ра́дуйся, в са́мых страда́ниях на́ших утеше́ние и благода́тную жизнь нам подаю́щая. Ра́дуйся, обетова́ние благ ве́чных; ра́дуйся, Хода́таице ве́чныя ра́дости. Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всех скорбя́щих Ра́досте.
Кондак 3
Си́лою свы́ше укрепи́ мя, блага́я Влады́чице, неду́гующа те́лом и душе́ю, и посеще́ния Твоего́ сподо́би и промышле́ния, мрак уны́ния и ско́рби, облежа́щий мя, отгоня́юще, да спаса́емый Тобо́ю, непреста́нно вопию́ Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 3
Иму́щи бога́тство милосе́рдия неизрече́нное, всем скорбя́щим ру́ку по́мощи простира́еши, неду́ги врачу́ющи, стра́сти исцеля́ющи. Не пре́зри и мене́, блага́я Влады́чице, на одре́ не́мощи моея́ низлежа́ща и вопию́ща Ти:
Ра́дуйся, ми́лости сокро́вище многоце́нное; ра́дуйся, отча́янных еди́на наде́ждо. Ра́дуйся, те́ла моего́ врачева́ние; ра́дуйся, души́ моея́ спасе́ние. Ра́дуйся, тве́рдая кре́посте немощны́х; ра́дуйся, изнемога́ющих засту́пнице и укрепле́ние. Ра́дуйся, гнев Бо́жий Твои́м моле́нием ско́ро утоля́ющая; ра́дуйся, стра́сти на́ша си́лою моли́тв Твои́х укроща́ющая. Ра́дуйся, слепы́х зре́ние, глухи́х слы́шание; ра́дуйся, хромы́х хожде́ние, немы́х глаго́лание. Ра́дуйся, боля́щих благонаде́жное посеще́ние; ра́дуйся, Я́ко Тобо́ю по ме́ре ве́ры подаю́тся благода́тная исцеле́ния всем немощству́ющим. Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всех скорбя́щих Ра́досте.
Кондак 4
Бу́ря мно́гих бед и напа́стей обдержи́т мя, и волне́ния не ктому́ терплю́: Ты же, Я́ко ми́лостивая Ма́ти Спа́са моего́ и Бо́га, воздви́гни ру́це к Сы́ну Твоему́, моля́щи Его́, да при́зрит на лю́тую скорбь се́рдца моего́ и воздви́гнет мя из пучи́ны отча́яния, вопию́щаго Ему́: Аллилу́иа.
Икос 4
Слы́шащи, Пресвята́я Де́во и Ма́ти, Симео́на праведнаго прорече́ние: Тебе́ же Само́й ду́шу про́йдет ору́жие, слага́ла еси́ в се́рдце Твое́м вся глаго́лы сия́, разумева́ющи, я́ко ра́дость ма́терняго се́рдца о ча́дех мно́гих печа́лей в ми́ре сем быва́ет прича́стна. Те́мже, я́ко искуше́нней по вся́ческим и спострада́ти ма́терней ско́рби могу́щей, взыва́ем Ти:
Ра́дуйся, ра́дость ми́ру Христа́ Спаси́теля ро́ждшая; ра́дуйся, мир от скорбе́й избавля́ющая. Ра́дуйся, хуле́ния и клеветы́ на Сы́на Твоего́ терпе́вшая; ра́дуйся, страда́нием Его́ спострада́вшая. Ра́дуйся, ско́рбных матере́й утеше́ние; ра́дуйся, чад их благода́тное охране́ние. Ра́дуйся, в беда́х ско́рое нам заступле́ние; ра́дуйся, заблу́ждших исправле́ние. Ра́дуйся, младе́нцев пита́ние; ра́дуйся, ю́ных наставле́ние. Ра́дуйся, Ма́ти сиро́тствующих; ра́дуйся, вдов заступле́ние. Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всех скорбя́щих Ра́досте.
Кондак 5
Богото́чную Кровь Сы́на Твоего́, на Кресте́ за спасе́ние на́ше излива́емую, зря́щи, я́ко Раба́ Госпо́дня, смире́нно во́ли Отца́, И́же на небесе́х, повину́ющаяся, нам о́браз злострада́ния и терпе́ния яви́ла еси́, да и мы, в пещи́ искуше́ний и бед су́щии, вопие́м смире́нно Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 5
Ви́дя Тя Сын Твой и Бог при Кресте́ стоя́щую с возлю́бленным ученико́м и се́рдцем Ему́ сраспина́ющуюся, глаго́лаше: Же́но, се сын Твой, и ученику́: се, Ма́ти твоя́, всыновля́я Тебе́ вся ве́рующия в Него́. Мы же, я́ко о́бщницы ско́рби и страда́ний Сы́на Твоего́, име́юще в Тебе́ благу́ю Ма́терь, на Тя все упова́ние в ско́рби возлага́юще, вопие́м Ти:
Ра́дуйся, Ма́ти ро́да христиа́нскаго; ра́дуйся, усынови́вшая нас при Кресте́ Сы́на Твоего́. Ра́дуйся, Бо́га с челове́ки соедини́вшая; ра́дуйся, ве́рных Го́сподеви сочета́вшая. Ра́дуйся, А́гнице, ро́ждшая А́гнца, взе́мшаго грехи́ ми́ра; ра́дуйся, ча́ше, че́рплющая нам ра́дость от Исто́чника безсме́ртия. Ра́дуйся, спору́чнице спасе́ния гре́шных; ра́дуйся, взыска́ние поги́бших. Ра́дуйся, неча́янная гре́шных ра́досте; ра́дуйся, па́дших воста́ние. Ра́дуйся, цели́тельнице всех немоще́й; ра́дуйся, утоле́ние вся́кия печа́ли. Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всех скорбя́щих Ра́досте.
Кондак 6
Пропове́дуют ми́лости Твоя́, Богома́ти, вси концы́ вселе́нныя, и́бо честны́м покро́вом Твои́м покрыва́еши весь род христиа́нский, о не́мже непреста́нно мо́лишися Христу́ Спаси́телю на́шему и избавля́еши от всех бед благонра́вныя и богобоя́щияся рабы́, ве́рно вопию́щия Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 6
Возсия́ благода́ть светоза́рная от пречу́дныя ико́ны Твоея́, Богома́ти, пред не́юже со слеза́ми припа́дающе, мо́лим Ти ся: отжени́ о́блак наше́дших на ны искуше́ний, да вопие́м Ти ра́достно:
Ра́дуйся, принося́щая к Сы́ну Твоему́ и Бо́гу моле́ния ве́рных; ра́дуйся, и Сама́ у Престо́ла Сы́на Твоего́ непреста́нно моля́щаяся о нас. Ра́дуйся, предста́тельнице к Бо́гу, мир от бед спаса́ющая; ра́дуйся, засту́пнице ро́да христиа́нскаго, от Бо́га нам дарова́нная. Ра́дуйся, дре́во благосенноли́ственное, и́мже покрыва́ются мно́зи; ра́дуйся, дре́во светлоплодови́тое, и́мже пита́ются ве́рнии. Ра́дуйся, покро́ве ми́ру, ши́рший о́блака; ра́дуйся, земле́ обетова́ния, из нея́же тече́т мед и млеко́. Ра́дуйся, све́тлый о́блаче, ве́рныя непреста́нно освеща́ющий; ра́дуйся, сто́лпе о́гненный, наставля́яй избра́нныя к небе́сному насле́дию. Ра́дуйся, ни́во, растя́щая оби́лие щедро́т; ра́дуйся, пода́тельнице вся́кия бла́гости. Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всех скорбя́щих Ра́досте.
Кондак 7
Хотя́щи яви́ти то́ки чуде́с от Своея́ ико́ны, Всех скорбя́щих Ра́дости, повеле́ла еси́, Влады́чице, боля́щей Евфи́мии моле́бная пе́ния пред то́ю соверша́ти, и получи́вши исцеле́ние, всем пропове́дати ми́лости, ра́ди тоя́ ико́ны явле́нныя, да не сокры́т бу́дет исто́чник благода́тных изцеле́ний всем тре́бующим. Те́мже и мы не таи́м Твои́х благодея́ний, но благода́рственне прославля́юще Бо́га, вопие́м Ему́: Аллилу́иа.
Икос 7
Но́вая купе́ль Силоа́мская па́че о́ныя дре́вния яви́ся, Пречи́стая Влады́чице, храм Твой, в не́мже покланя́емся чудотво́рней иконе Твое́й: И́бо не еди́ною в ле́то и то́кмо пе́рвее входя́щим здра́вие те́ла подае́ши, но всегда́ вся́кий неду́г и вся́кую я́зву душе́вную и теле́сную врачу́еши с ве́рою и любо́вию к Тебе́ прибега́ющих. Сего́ ра́ди вопие́м Ти:
Ра́дуйся, купе́ль, в нейже вся ско́рби на́ша погружа́ются; ра́дуйся, ча́ше, Е́юже ра́дость и спасе́ние восприе́млем. Ра́дуйся, ка́меню, напои́вший жа́ждущия жи́зни; ра́дуйся, дре́во, услажда́ющее сла́ныя воды́ жите́йскаго мо́ря. Ра́дуйся, животво́рныя воды́ неистощи́мый исто́чниче; ра́дуйся, ба́не, омыва́ющая грехо́вную скве́рну. Ра́дуйся, скорбе́й на́ших услажде́ние; ра́дуйся, печа́лей на́ших утоле́ние. Ра́дуйся, боле́зней на́ших врачева́ние; ра́дуйся, бед избавле́ние. Ра́дуйся, де́монов попра́ние; ра́дуйся, враго́в посрамле́ние. Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всех скорбя́щих Ра́досте.
Кондак 8
Стра́нницы и прише́льцы вси есмы на земли́ сей, по глаго́лу апо́столову: беды́ от враго́в, беды́ от сро́дник, беды́ от лжебра́тии терпя́ще в лише́ниих мно́гих и ско́рбех. Ты же, Влады́чице, Я́ко Блага́я Одиги́трие, наста́ви нас к ти́хому приста́нищу, и моли́ Сы́на Твоего́ проще́нию прегреше́ний нам пре́жде конца́ дарова́тися, да непреста́нно вопие́м Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 8
Все житие́ на́ше на земли́ боле́зненно и печа́ли испо́лнено от клеветы́, досажде́ния, укоре́ния и ины́х многови́дных бед и напа́стей: немощству́ет бо те́ло, изнемога́ет и дух наш. К Тебе́ у́бо прибега́ем, Богома́ти, пред пречи́стою ико́ною Твое́ю припа́дающе, испо́лни ра́дости и весе́лия ско́рбная сердца́ на́ша, да вопие́м Ти:
Ра́дуйся, путеводи́тельнице, к небе́сному оте́честву нас руководя́щая; ра́дуйся, Цари́це не́ба и земли́, врата́ ра́йская нам отверза́ющая. Ра́дуйся, ми́лостивая, нас ми́лующая; ра́дуйся, домострои́тельнице, житие́ на́ше до́бре устроя́ющая. Ра́дуйся, руно́ ороше́нное, е́же Гедео́н предви́де; ра́дуйся, блаже́нное чре́во, невмести́маго все́ми Бо́га вмести́вшее. Ра́дуйся, купино́ неопали́мая; ра́дуйся, неруши́мая стено́. Ра́дуйся, живоно́сный исто́чниче; ра́дуйся, цве́те неувяда́емый. Ра́дуйся, умягче́ние злых серде́ц; ра́дуйся умиле́ние благи́х. Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всех скорбя́щих Ра́досте.
Кондак 9
Всякая жите́йская в ми́ре сем сла́дость печа́ли быва́ет прича́стна: сла́ва не стои́т, бога́тство мимотече́т, ле́пота и здра́вие увяда́ют, дру́зи и и́скреннии сме́ртию отъе́млются. Услади́ у́бо на́ша ско́рби, благи́х вино́вная, Твою́ нетле́нную даю́щи ра́дость нам, вопию́щим Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 9
Вети́и многовеща́ннии недоуме́ют, ки́ими словесы́ скорбя́щия утеша́ти, но Сама́, Влады́чице, возглаго́ли сердца́м на́шим утеше́ние, благода́ти Твоея́ луча́ми о́блак ско́рби на́шея и мрак уны́ния разгоня́ющи, да взыва́ем Ти:
Ра́дуйся, обра́довавшая наде́янием на Тя всех христиа́н; ра́дуйся, ра́досте и умире́ние ми́ру. Ра́дуйся, пода́тельнице Боже́ственныя бла́гости; ра́дуйся, наде́ждо благ ве́чных. Ра́дуйся, кораблю́ хотя́щих спасти́ся; ра́дуйся, приста́нище жите́йских пла́ваний. Ра́дуйся, ве́рная храни́тельнице упова́ющих на Тя по Бо́зе; ра́дуйся, оде́ждо наги́х дерзнове́ния. Ра́дуйся, храни́тельнице всех и утвержде́ние; ра́дуйся, всех ве́рных огражде́ние и свяще́нное прибе́жище. Ра́дуйся, по́моще ве́рно моля́щихся Тебе́; ра́дуйся, све́тлое благода́ти позна́ние. Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всех скорбя́щих Ра́досте.
Кондак 10
Спасти́ хотя́й род челове́ческий от ве́чныя му́ки и непрестаю́щия ско́рби, Человеколю́бец Госпо́дь в присноде́вственную утро́бу Твою́ всели́ся и Тебе́, Ма́терь Свою́, дарова́ погиба́ющим в по́мощь, покро́в и защище́ние, да бу́деши печа́льным утеше́ние, скорбя́щим ра́дование, отча́янным наде́жда, ве́чныя му́ки Свои́м хода́тайством избавля́ющая и к небе́сному весе́лию приводя́щая всех, ве́рно вопию́щих Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему: Аллилу́иа.
Икос 10
Стена́ еси́ де́вам, Богоро́дице Де́во, и всем к Твоему́ покро́ву прибега́ющим. Те́мже мо́лим Тя: заступи́, покры́й и соблюди́ всех си́рых и безпомо́щных от искуше́ний, озлобле́ний и бед, Тебе́ с любо́вию взыва́ющих:
Ра́дуйся, сто́лпе де́вства; ра́дуйся, чистоты́ и целому́дрия сосу́де избра́нный. Ра́дуйся, во́инствующим на плоть целому́дрием изря́дное венча́ние; ра́дуйся, во и́ночестве благоскорбя́щим пода́тельнице ве́чнаго ра́дования. Ра́дуйся, пла́мень страсте́й изменя́ющая; ра́дуйся, мрак искуше́ний прогоня́ющая. Ра́дуйся, наста́внице целому́дрия; ра́дуйся, чистоты́ огражде́ние. Ра́дуйся, исправле́ние челове́ков; ра́дуйся, Е́юже от паде́ния воста́хом. Ра́дуйся, тве́рдое ве́ры утвержде́ние; ра́дуйся, прия́тное моли́твы кади́ло. Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всех скорбя́щих Ра́досте.
Кондак 11
Пе́ние всеумиле́нное прино́сим Ти, раби́ Твои́, Богоро́дице, я́ко всеси́льней засту́пнице ро́да на́шего: утоли́ боле́зни многовоздыха́ющих душ на́ших, укроти́ гнев Бо́жий, пра́ведно на ны дви́жимый грех ра́ди на́ших, изба́ви нас от вся́кия лю́тыя ско́рби и боле́зни, вопию́щих о Тебе́ Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 11
Светоприе́мная свеща́, у́глем благода́ти Бо́жия возжже́нная, яви́ся нам пречестна́я ико́на Твоя́, Влады́чице, на освяще́ние на́ше и утеше́ние. Мы же, любо́вию чту́ще ю и с ве́рою припа́дающе к ней, вопие́м Ти:
Ра́дуйся, си́льным Твои́м заступле́нием от всех бед нас избавля́ющая; ра́дуйся, от тру́са и пото́па нас защища́ющая. Ра́дуйся, от гла́да душе́внаго и теле́снаго нас снабдева́ющая; ра́дуйся, огнь росо́ю моли́тв Твои́х угаша́ющая. Ра́дуйся, от сме́ртнаго губи́тельства нас спаса́ющая; ра́дуйся, в бра́нех кре́пкая помо́щнице. Ра́дуйся, от наше́ствия иноплеме́нных нас огражда́ющая; ра́дуйся, от междоусо́бныя бра́ни охраня́ющая. Ра́дуйся, пла́вающих ле́гкое по вода́м прехожде́ние; ра́дуйся, путеше́ствующих до́брая води́тельнице. Ра́дуйся, пле́нных свобожде́ние; ра́дуйся, от належа́щаго праведнаго преще́ния Бо́жия ско́рое избавле́ние. Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всех скорбя́щих Ра́досте.
Кондак 12
Благода́ти зало́г восхоте́вши да́ти ро́ду на́шему, цельбоно́сную ико́ну Твою́ яви́ла еси́ нам, Богома́ти, от нея́же то́ки чуде́с с ве́рою приходя́щим источа́ются, неду́зи врачу́ются и ско́рби утоля́ются. Сего́ ра́ди ра́достно о Тебе́ вопие́м Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 12
Пою́ще Твоя́ ми́лости и чудеса́, Богороди́тельнице, хва́лим Тя вси, я́ко тве́рдую предста́тельницу на́шу, и со умиле́нием покланя́емся Тебе́, моля́щейся о нас, и про́сим: воздви́гни ру́це к Сы́ну Твоему́, да всегда́ в сей жи́зни и по сме́рти на́шей милосе́рдие Его́ неотсту́пно бу́дет от нас, взыва́ющих Ти:
Ра́дуйся, непосты́дное на́ше упова́ние в животе́ и по преставле́нии на́шем; ра́дуйся, упова́ющим на Тя ми́рен коне́ц жития́ сего́ подаю́щая. Ра́дуйся, в день су́дный на́ша наде́ждо и защище́ние; ра́дуйся, Судии́ праведнаго умоле́ние. Ра́дуйся, гее́нны ве́чныя избавле́ние; ра́дуйся, наде́ждо ве́чнаго спасе́ния. Ра́дуйся, ключу́ Ца́рствия Христо́ва; ра́дуйся, две́ре ра́йская. Ра́дуйся, мо́сте, к небесе́м приводя́й; ра́дуйся, всех ка́ющихся гре́шников прибе́жище и блага́я засту́пнице. Ра́дуйся, А́нгелов ра́досте; ра́дуйся, всех пра́ведных сла́во и утеше́ние. Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всех скорбя́щих Ра́досте.
Кондак 13
О Всепе́тая Богообра́дованная Ма́ти, ро́ждшая на ра́дость не́бу и земли́ Царя́ Христа́, Бо́га на́шего! Услы́ши глас скорбя́щих раб Твои́х, и прие́мши сие́ ма́лое моле́ние на́ше, изба́ви нас от вся́ких бед, скорбе́й и напа́стей; неду́ги на́ша исцели́, напра́сныя клеветы́ потреби́, вся́ку зло́бу и вражду́ отжени́ от нас и бу́дущия изми́ му́ки о Тебе́ вопию́щих: Аллилу́иа.
(Этот кондак читается трижды, зате́м 1-й икос и 1-й кондак)
Моли́тва
О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, вы́шшая Херуви́м и честне́йшая Серафи́м, Богоизбра́нная Отрокови́це, всех скорбя́щих Ра́досте! Пода́ждь утеше́ние и нам, в ско́рби су́щим: ра́зве бо Тебе́ ино́го прибе́жища и по́мощи не и́мамы. Ты еди́на еси́ ра́дости на́шея хода́таица, и Я́ко Ма́терь Бо́жия и Ма́ти милосе́рдия, предстоя́щи у Престо́ла Пресвяты́я Тро́ицы, мо́жеши нам помощи́: никто́же бо притека́яй к Тебе́ посра́млен отхо́дит. Услы́ши у́бо и нас, ны́не в день ско́рби пред Твое́ю ико́ною припа́дающих и со слеза́ми Тебе́ моля́щихся: отжени́ от нас належа́щия на нас ско́рби и печа́ли в сей вре́менней жи́зни, не лише́ны же ны сотвори́ Твои́м всеси́льным хода́тайством и ве́чныя несконча́емыя ра́дости в Ца́рствии Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего. Ами́нь.
Канон
КАНОН ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПРЕД ИКОНОЙ «ВСЕХ СКОРБЯЩИХ РАДОСТЬ»
глас 4
Пе́снь 1
Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Ку́ю Ти́ досто́йную пе́снь принесе́т на́ше неможе́ние? то́чию обра́довательную, е́йже на́с Гаврии́л та́йно научи́л е́сть: ра́дуйся, Богоро́дице Де́во, Ма́ти Неневе́стная.
Ра́дуйся, благода́ти исто́чниче; ра́дуйся, ле́ствице и две́рь небе́сная; ра́дуйся, све́щниче, и ста́мно злата́я, и горо́ несеко́мая, Я́же Жизнода́вца Христа́ ми́рови ро́ждшая.
Всея́ моея́ жи́зни предста́тельнице, от бе́д мно́гих изба́ви мя́, да благода́рственный гла́с воспева́ю Ти́, Богоневе́сто Пречи́стая, и бу́дущия мя́ исхити́ му́ки.
Я́же все́м удо́бь послу́шная в ско́рби и в печа́ли помога́ющая, Богоро́дице блага́я, благода́ть пода́ждь пе́ти Тя́ дерза́ющим, Влады́чице, скорбя́щих ра́досте.
Многобога́тную благода́ть стяжа́вши, Влады́чице, дерзнове́нною Твое́ю моли́твою пресла́вно изми́ мя́ от напа́стей, убо́гаго раба́ Твоего́, скорбя́щих ра́досте.
Я́же еди́на в напа́стех и ско́рбех защища́ющая, под кро́в Тво́й, Пречи́стая, прибега́ющих те́пле, приими́ я́ко Преблага́я, я́же от се́рдца моле́ния.
Пе́снь 3
Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к Себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.
Утвержде́ние бу́ди, и прибе́жище, и покро́в, Де́во Богороди́тельнице, ве́рою к Тебе́ прибега́ющим и Бо́жию Тя́ Ма́терь испове́дающим.
Кре́пость моя́, и ра́дость, и весе́лие, и стена́ тве́рдая, и предста́тельница Ты́ еси́, Всенепоро́чная, искуше́ний и бе́д избавля́ющи мя́.
Ми́лостивным и кро́тким Твои́м о́ком, Богороди́тельнице, зря́щи мя́ во обстоя́нии и ско́рби одержи́ма, вско́ре свободи́: Тя́ бо призыва́ю на по́мощь.
Кропи́ши исцеле́ний струи́ боля́щим, Де́во, всю́ду, Тя́ бо исто́чника показа́ милосе́рдия, Влады́чице, И́же ми́лости Госпо́дь, из Тебе́ рожде́йся па́че ума́.
Исто́чник ми́лости, подая́й скорбя́щим утеше́ние, Ты́ еси́, те́мже, Влады́чице, и мне́ моли́твенных Твои́х во́д исто́чник источи́, и угаси́ страсте́й пе́щь.
Отча́явся по́мощи вся́кия, к Тебе́, Пренепоро́чная, держа́вней храни́тельнице и покро́ву, притеко́х: не отри́ни у́бо мене́ от боже́ственнаго покро́ва Твоего́.
Седа́лен, гла́с 7:
Ра́дуйся, Со́лнца о́блаче мы́сленнаго и неизрече́ннаго, Влады́чице; ра́дуйся, всесве́тлая свеще́; ра́дуйся, све́щниче всезлаты́й; Тобо́ю, Пресвята́я, Е́ва изба́вися от кля́твы. Но я́ко иму́щая дерзнове́ние ко Благопреме́нному Сы́ну Твоему́ и Бо́гу, ма́тернею моли́твою не оскуде́й о на́с моли́тися, Пречи́стая.
Пе́снь 4
Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Наде́ждо ненаде́жных, помо́щнице ни́щих, пла́чущих утеше́ние, согреша́ющих очище́ние, руководи́тельнице заблу́ждших, боля́щих целе́бнице и исправле́ние па́дающих, Влады́чице, спаси́ рабы́ Твоя́.
Не неприча́стни есмы́, Влады́чице, Твоего́ заступле́ния в ско́рбех; те́мже и ны́не на́м помози́ вско́ре, лю́те обурева́емым, ру́ку простира́ющи, Чи́стая; бу́ди ми́лостива боле́знем на́шим, Ма́ти Бо́жия, ра́дость ско́рую подаю́щи.
Вся́ блага́я и те́плая засту́пница су́щи гре́шником и смире́нным, Богороди́тельнице Пречи́стая Влады́чице, от бе́д и скорбе́й, и грехо́в спаса́й рабы́ Твоя́.
Пресла́вную Твою́ Ма́терь, Христе́, приими́ моля́щуюся о ми́ре, ми́лостивно Тебе́ зову́щую: Сы́не Мо́й, приими́ мольбу́ Мою́ и ути́ши гне́в, належа́щий земли́.
Кро́в и заступле́ние, и прибе́жище бу́ди ми́, Де́во, рабу́ Твоему́, и изба́ви мя́ от безме́рных зо́л, воспева́ти Тя́, Пречи́стая: сла́ва неизрече́нному Рождеству́ Твоему́.
Наде́жда и щи́т, и утвержде́ние Ты́ мне́ еси́, Блага́я, и лю́тых избавле́ние, и просвеще́ние души́ мое́й, и хвала́, и стена́, и держа́ва.
Пе́снь 5
Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м, воспева́ющим Тя́, ми́р подава́ющая.
Ты́ кре́пость моя́, Ты́ похвала́, и ра́дование, и храни́тельница ми́ еси́, и заступле́ние, и прибе́жище, и предста́тельница непобеди́ма, Пресвята́я Богоро́дице Де́во, те́мже спаси́ раба́ Твоего́.
Спаси́ мя́, Влады́чице, из глубины́ напа́стей, и скорбе́й, и печа́лей, и страсте́й теле́сных и в тишине́ боже́ственней сохрани́ ду́шу мою́.
Моли́твеннице нело́жная, упова́ние христиа́н, Обра́дованная, приими́ мольбы́ от на́с, приле́жно призыва́ющих и моля́щихся Тебе́.
Покро́в мо́й еси́ Ты́ и при́сное хвале́ние, о Влады́чице Богоро́дице, ника́коже бо презира́еши к Тебе́ прибега́ющих.
До́м Тя́ сла́вы, го́ру Бо́жию святу́ю, Чи́стая, неве́сту, черто́г, хра́м освяще́ния Сы́н Бо́жий, в Тя́ всели́выйся, и ра́й сла́дости присносу́щныя на́м соде́ла.
Сте́ну необори́му, Чи́стая, моли́тву Твою́ стяжа́вше, вопие́м Ти́: умилосе́рдися, о Влады́чице, и ви́димыя и неви́димыя враги́ прожени́.
Пе́снь 6
Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.
Боля́щих цели́тельницу, па́дающих воста́ние, согреша́ющих очище́ние, Богоро́дице, Тебе́ молю́, со слеза́ми припа́даю и зову́ Ти́: я́ко сильна́ Сама́ мя́ спаси́, погиба́ющаго.
Ты́ еси́ стена́ неруши́ма, Ты́ еси́ покро́в тве́рд, Богоро́дице Блага́я, Ты́ еси́ предста́тельница крепка́ рабу́ Твоему́: сего́ ра́ди призыва́ю Тя́ при́сно и притека́ю к покро́ву Твоему́.
Ми́рови ра́дость су́щи, Богоро́дице Чи́стая, ра́дуйся, Тебе́, Де́во, зове́м со а́нгелом ве́рно: Твоея́ ра́дости сподо́би ны́, и печа́ль на́шу разори́.
Сла́дость а́нгелов, скорбя́щих ра́дость, христиа́н предста́тельница Ты́ еси́, Де́во Ма́ти Госпо́дня: заступи́ на́с и изба́ви ве́чных му́к.
В де́нь печа́ли, егда́ и́мам теле́сных соу́з разреши́тся, предста́ни ми́, Богороди́тельнице, и обдержа́ния бесо́вскаго исхити́.
При́зри, Влады́чице, на мя́, смире́ннаго, и па́че наде́жды спаси́ мя́: Ты́ бо еси́ упова́ние и покро́в ми́, жи́знь и све́т се́рдцу моему́, Богоро́дице, и утвержде́ние.
Конда́к, гла́с 6
Не и́мамы ины́я по́мощи, не и́мамы ины́я наде́жды, ра́зве Тебе́, Влады́чице, Ты́ на́м помози́, на Тебе́ наде́емся и Тобо́ю хва́лимся, Твои́ бо есмы́ раби́, да не постыди́мся.
И́кос
Простри́ дла́ни Твоя́, и́миже все́х Влады́ку я́ко младе́нца прия́ла еси́, за мно́жество бла́гости; не оста́ви на́с, всегда́ наде́ющихся на Тя́, бо́дренною Твое́ю моли́твою и неисче́тною просты́нею уще́дри на́с, и пода́ждь душа́м на́шим милосе́рдие Твое́, во ве́ки источа́ющи: Тебе́ бо и́мамы, гре́шнии, Засту́пницу от находя́щих на ны́ бе́д и зо́л. Но, я́ко иму́щи милосе́рдия щедро́ты, ускори́ на моли́тву, и потщи́ся на умоле́ние, предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя́.
Пе́снь 7
Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.
Страстьми́ престаре́вся и неосла́бными напа́стьми, и скорбьми́, и доспе́в к за́падом жития́ моего́, доброде́телей неприча́стен, ле́ностию снеде́н бы́в, вопию́ Ти́, Влады́чице: утеше́ние земны́м, поми́луй мя́.
Ра́дуйся, исто́чниче присноживо́тныя воды́; ра́дуйся, раю́ пи́щный; ра́дуйся, стено́ ве́рных; ра́дуйся, Неискусобра́чная; ра́дуйся, всеми́рная ра́досте, Е́юже на́м возсия́ хвали́мый отце́в Бо́г и препросла́влен.
Все́м, су́щим в ми́ре, засту́пница еси́ и стена́ христиа́ном, и прибе́жище непосты́дно, Чи́стая Мари́е. Те́мже ве́рою Тя́ чту́ще, вопие́м Христу́: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
О, благоутро́бия Твоего́, Де́во Чи́стая! Реши́ши бо безме́рныя печа́ли и напа́сти, призыва́ющим в ну́жде и обстоя́нии: те́мже и ны́не помози́, Благослове́нная, Тя́ восхваля́ющим.
Еди́но упова́ние и по́мощь ве́рным су́щи, Богороди́тельнице, потщи́ся помощи́ рабо́м Твои́м, погружа́емым скорбьми́ и в боле́знех су́щим, и прибега́ющим к Тебе́ с любо́вию души́.
Ра́дование благода́рственное Тебе́ прино́сим, Ма́ти Бо́жия, я́ко вои́стинну Тобо́ю изба́влени вся́каго зла́го начина́ния, и согла́сно Тебе́ пое́м: благослове́на еси́.
Пе́снь 8
Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.
Ра́дуйся, престо́ле сла́вный Бо́жий; ра́дуйся, ве́рных стено́, Е́юже су́щим во тьме́ возсия́ Све́т — Христо́с, Тебе́ блажа́щим и вопию́щим: вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Пое́м Тя́, Пречи́стая и Ма́ти Бо́жия, и кто́ не сла́вит Тя́, вои́стинну Благу́ю, су́щую наде́жду ду́ш на́ших? те́мже, Пречи́стая, и мою́ мольбу́ приими́.
Ты́ еси́ спасе́ние все́х челове́к, Я́же Бо́га ро́ждшая неизрече́нно; Ты́ еси́ ве́рных спаси́тельница, Богоро́дице, и слепы́х наста́вница, и па́дающих исправле́ние, Те́мже Тя́ восхваля́юще, Христу́ зове́м: благослови́те вся́ дела́ Го́спода, по́йте и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.
Струи́ исцеле́ний на́м всегда́, ве́рным, Чи́стая, источа́еши: те́мже незави́стную благода́ть взе́млюще, воспева́ем Рождество́ Твое́, Чи́стая, и превозно́сим во вся́ ве́ки.
На Тя́ возложи́х, Влады́чице, се́рдце, и ду́шу, и те́ло: не и́мам бо ины́я наде́жды, ра́зве Тебе́, е́юже получу́ ми́лость. Те́мже пода́ждь ми́ бога́тую Твою́ благода́ть.
На мольбу́ мою́ ны́не умилосе́рдися и ра́дость в печа́ли ме́сто да́руй ми́, да пою́ Тя́, Влады́чице, и вопию́ Сы́ну Твоему́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Пе́снь 9
Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.
Ра́дуйся, Мари́е, вели́кое всея́ тва́ри чу́до; ра́дуйся, Дщи́ у́бо Дави́дова, Госпо́дня же Ма́ти; ра́дуйся, пе́ние Гаврии́лово; ра́дуйся, прибе́жище и утвержде́ние, и по́мощь все́м, Пресвята́я, су́щим на земли́ гре́шником.
Ю́же изво́лил еси́, Влады́ко, приими́ ми́лостивно Моли́твенницу — Ма́терь Твою́, о на́с, и Твоея́ бла́гости вся́ческая испо́лнятся: да Тя́ вси́ я́ко Благоде́теля велича́ем.
О, Де́во Блага́я! О, ми́ра ра́досте и прибе́жище! О, храни́лище ве́рных и избавле́ние скорбе́й! Ты́ предста́ни ми́ в ча́с сме́рти и изба́ви от бесо́в, и́щущих поглоти́ти мя́.
Ты́ еси́ а́нгелов ра́дость, Ты́ еси́ пра́ведников добро́та, Ты́ еси́ ве́рных наде́жда, Ты́ еси́ соблюде́ние на́ше, Ты́ еси́ мо́ст, к жи́зни нестаре́ющейся преводя́й ве́рою и любо́вию Тя́ велича́ющия.
О, Ма́ти вся́ческих Творца́, всесве́тлая печа́льных уте́хо, оскорбля́емых предста́тельнице и немощны́х засту́пнице, сохрани́ мя́, Блага́я, от бе́д и прило́г вра́жиих.
Еди́на боля́щих посеще́ние, еди́на па́дших исправле́ние, Влады́чице, еди́на к Бо́гу руководи́тельнице и вхо́де, еди́на хода́таице ве́чных бла́г, поми́луй мя́ еди́наго, па́че все́х согреши́вшаго.
Свети́лен
Под кро́в Тво́й, Де́во Госпоже́, прибега́ем вси́ ро́ди челове́честии: просвети́ ны́ све́том Рождества́ Твоего́, гре́шныя рабы́ Твоя́, моля́щияся приле́жно и покланя́ющияся Тебе́, и прося́щия умире́ния ми́рови и душа́м на́шим ве́лия ми́лости.
Частые вопросы
В чем помогает икона Всех скорбящих Радость?
Перед чудотворной иконой молятся в отчаянии, скорби, в поиске утешения и защиты, а также при неизлечимых болезнях. В последние годы ей молятся страждущие исцелиться от алкоголизма и наркомании. Божия Матерь «Всех скорбящих Радость» является покровительницей сирот и убогих, обиженных, угнетенных и страдающих.
Что написано на иконе Всех скорбящих Радость?
О, Пресвятая Владычице Богородице, Преблагословенная Мати Христа Бога Спасителя нашего, всех скорбящих Радосте, больных посещение, немощных покрове и заступнице, вдовиц и сирых покровительнице, матерей печальных всенадежная утешительнице, младенцев немощных крепосте, и всем беспомощным всегда готовая помоще и верное …
Что можно просить у иконы Божией Матери?
Богородица слышит все наши молитвы и заступается за нас перед Богом. Иконе «Нечаянная радость» молятся о рождении детей, их здоровье и благополучии, исцелении от болезней и зависимостей, мире с близкими и душевном равновесии, защите от недругов и других напастей.
Как выглядит икона Скорбящей Божьей Матери?
Помимо изображения Богородицы, икона традиционно включает в себя изображения людей, обуреваемых недугами и скорбями, и ангелов, совершающих благодеяния от имени Богоматери. Богоматерь изображается в рост, стоящей в мандорле (сиянии) и в окружении ангелов, часто с Младенцем на левой руке.
Полезные советы
СОВЕТ №1
При посещении храма с иконой Божией Матери «Всех скорбящих Радость», будьте внимательны к правилам поведения и уважайте святое место.
СОВЕТ №2
Помимо молитвы перед иконой, старайтесь внимательно выслушивать свои мысли и чувства, возможно, именно здесь вы найдете ответы на свои внутренние вопросы.
СОВЕТ №3
Не забывайте о благодарности и милосердии в повседневной жизни после посещения иконы. Помогайте окружающим и будьте добрыми по отношению к ближнему.
Чудеса и чудотворные исцеления, связанные с иконой
Икона Божией Матери «Всех скорбящих Радость» считается одной из самых почитаемых и чудотворных икон в православной церкви. Многочисленные свидетельства верующих говорят о чудесах и исцелениях, происходящих благодаря молитвам перед этой иконой.
Одним из наиболее известных чудес, связанных с иконой «Всех скорбящих Радость», является исцеление от тяжелых болезней. Многие люди, обратившиеся к Божией Матери с верой и молитвой, получили исцеление от недугов, которые казались неизлечимыми с точки зрения медицины.
Кроме того, перед иконой происходили и другие чудеса – люди рассказывали о спасении от беды, о неожиданных благополучных поворотах в жизни, о чудесном избавлении от опасности. Все эти свидетельства подтверждают силу молитвы перед иконой «Всех скорбящих Радость» и ее благословенное воздействие на верующих.
Икона Божией Матери «Всех скорбящих Радость» является символом надежды, утешения и помощи в трудные моменты жизни. Многие прихожане приходят к этой иконе с мольбами о помощи и поддержке, и многие из них уходят с чувством утешения и облегчения.
Таким образом, чудеса и чудотворные исцеления, связанные с иконой «Всех скорбящих Радость», являются ярким свидетельством силы веры и молитвы, способных преодолеть любые трудности и принести исцеление души и тела.