Тихвинская икона Божией Матери – одно из самых почитаемых святынь православия, обладающее множеством чудес и исцеляющей силой. Ее история и значение имеют глубокие духовные корни, привлекая к себе веками миллионы верующих. В данной статье мы рассмотрим историю, описание и значение этого чудотворного образа Богородицы, а также узнаем, какая помощь и защита может быть обретена через молитву перед Тихвинской иконой.
Описание, богословское значение
Тихвинская икона Божией Матери относится к образу Одигитрия, в переводе с греческого — «Путеводительница», «Указующая путь». Такие иконы сложно спутать с другими написаниями Богородицы с Богомладенцем: у Иисуса в левой ладони свиток – это знак его спасительного учения, правой рукой он благословляет человечество.
Полезные материалы
Отличительной чертой, характеризующей Тихвинскую икону Богородицы, является то, что пяточка Младенца повернута навстречу богомольцам. Ладонь правой руки Марии раскрыта и направлена на Сына, указывая на путь, который приведет всех ко спасению. Богородица облачена в красный или бордовый мафорий, который украшен тремя звездами. Они означают девство Марии до Рождества Спасителя, в момент Рождества и после Рождества. Цвет облачения Младенца Иисуса — в золотых тонах, символизирует Царство Божие.
Тихвинская икона Божией Матери, лики Богородицы и Спасителя
Мнение эксперта:
Тихвинская икона Божией матери, возвращенная в свою историческую обитель после долгих лет отсутствия, вызвала оживленные дискуссии среди экспертов и поклонников искусства. Многие исследователи подчеркивают ее исключительное художественное и духовное значение, отмечая уникальность стиля и тонкость исполнения. Специалисты также обращают внимание на историческую значимость иконы, связанную с чудесами и благословениями, которые сопровождали ее на протяжении веков. Возвращение Тихвинской иконы влечет за собой не только религиозное, но и культурное значение, стимулируя новые исследования и интерес к истории и искусству.
Характеристика | Значение |
---|---|
Название иконы | Тихвинская икона Божией Матери |
Дата написания | XIII век |
Автор | Неизвестен |
Размер | 68 x 48 см |
Техника | Темпера на дереве |
Место написания | Византия |
История иконы | Икона была привезена в Россию в XIV веке. В XVI веке она была перенесена из Новгорода в Тихвин. В 1941 году икона была эвакуирована из Тихвина в Москву. В 1995 году она была возвращена в Тихвин. |
Местонахождение | Богородичный Успенский мужской монастырь в Тихвине |
Почитание | Икона почитается как чудотворная. Ей приписывают множество исцелений и других чудес. |
Праздники | Праздник Тихвинской иконы Божией Матери отмечается 9 июля и 26 июня (по новому стилю). |
История
Первым иконописцем считается святой евангелист и
апостол
из 70-ти, Лука, он же является автором этой иконы. Богородица была первой, кто увидел его работы и сказала: «Благодать Родившегося от Меня и Моя милость с сими иконами да будут», благословляя таким образом творения иконописца.
Впоследствии Лука передал Тихвинскую икону Феофилу – своему ученику — в Антиохию. Несколько столетий она пробыла в Иерусалиме. Вскоре образ попал в Константинополь, где обитал в возведенном специально для него Влахернском храме. Когда в Византии запретили почитание икон и началось их уничтожение, икона неведомым образом перебралась в Рим, а после торжества Православия, установленного в 843 г., той же дорогой возвратилась в Константинополь. И пребывала там почти до конца XIV в.
Явление чудотворного образа Богоматери
9
Июль
1383 года
Русские рыбаки заметили в небе над Ладожским озером необычное мерцание. Приглядевшись, они с изумлением увидели, что ангелы несут над водной гладью лик Божией Матери. День чудесного явления новой святыни стал днем чествования образа.
Образ показывался в разных окрестностях, приводя в трепет местных жителей. На берегу реки Тихвинки она нашла своё пристанище.
Судьба до революции
Сразу же заложили основание первого деревянного храма, который вскоре сгорел, но к счастью, икона осталась невредимой. Впоследствии пожары повторялись. В 1510 г. князь Василий Иоаннович издал указ о возведении каменного Успенского Собора. С того времени икону называют Тихвинской.
Интересный факт
Именно с Василия III в Московском княжестве усилилось почитание Тихвинской иконы. После развода с первой супругой, царь приезжал в Тихвин и молился о чадородии с новой супругой. Через два года на свет появляется сын – Иоанн Васильевич, который также относится к иконе с особым почтением, считая её своей небесной Заступницей.
Перед битвой в Казани 1552 г. ему явилась Тихвинская икона Богородицы и подкрепила его надежды на победу в предстоящем сражении. А в 1560 г. по его приказу отстроили Тихвинский мужской монастырьи огородили его каменной стеной. Он приезжал на поклонение образу перед всяким важным событием в своей жизни и жизни страны.
Тихвинский монастырь не раз был сохранен заступничеством Приснодевы. Так, при наступлении шведской армии, враги предпринимали попытки взять обитель, но они не смогли справиться с немногочисленными насельниками пустыни и отступили.
Начиная с XVI в. Тихвин становится местом «царского богомолья». Вплоть до XX века его посещали такие правители России, как Петр I, царица Елизавета, император Павел. Весь дом Романовых особо почитал образ. Все эти годы императрицы и императоры, графы и просто состоятельные жители Москвы и Санкт-Петербурга одаривали икону драгоценными камнями, серебряными и золотыми ризами и киотами.
Род Шереметьевых считал Тихвинскую икону своей Защитницей. Однажды медная иконка, висевшая на груди главнокомандующего Бориса Петровича Шереметьева, уберегла его от смерти на Полтавской битве, приняв на себя вражескую пулю. В дар от благородного семейства были преподнесены большая лампада из золота и бриллиантов, и величественный подсвечник из серебра.
Пропажа золотого оклада
В 1836 г. в Санкт-Петербурге была изготовлена золотая риза для иконы весом около 9 кг с огромным количеством драгоценных камней. В годы богоборчества большевики изъяли её и все драгоценности монастыря, а икону, т.к. она для них не представляла никакой ценности, оставили нетронутой. Местонахождение этого оклада неизвестно.
В советской России
В 20-х годах обитель закрыли коммунисты, а икону поместили в местный краеведческий музей.В начале ноября 1941 г. Тихвином овладели немцы. Через месяц пребывания они переправили все
церковные
ценности, включая Тихвинскую икону, в Псков, где она находилась два года. По воскресеньям гитлеровцы разрешали выносить её в Троицкий собор на
Божественную литургию
. Когда и во Пскове начались бои, икону привезли в Ригу, в собор Рождества Христова, где заботу о ней взял на себя Иоанн Гарклавс – епископ Рижской епархии. Там она пробыла полгода.
Осенью 1944 г., когда советские войска приблизились к Риге, епископ Иоанн со своим 16-летним приемным сыном Сергеем, был принудительно эвакуирован в Лиепаю, а затем в Германию. Взяв с собой икону, они несколько лет скитались по городам Европы, рискуя жизнью, пока в 1949 г. не получили разрешение на выезд в Америку. Там она сначала попала в Бостон, потом в Нью-Йорк, и, наконец, в 1950 г. её привозят в Чикагский Свято-Троицкий собор.
Отец Иоанн и Сергей Гарклавс всецело отдали себя на сохранение и сбережение святыни. Долгие годы она была утешением и отрадой для американских православных христиан и для русских эмигрантов. Здесь её очень почитали и даже предлагали построить для неё храм. В Мичигане, в 100 км от Чикаго, жила семья, дочь которой была практически неизлечима. Услышав о чудесах исцеления от Тихвинской иконы, мать с дочкой из Мичигана отправились в Тихвин, чтобы помолиться и приложиться к лику. Там они и узнали, что сейчас икона пребывает недалеко от их города.
Владыка Иоанн в 1982 г. завещал о. Сергию обязательно возвратить святыню в Россию, но только тогда, когда в ней прекратятся гонения на церковь и когда полностью восстановится Тихвинская обитель. Он скончался, так и не дождавшись этих перемен, и сохранность святыни полностью легла на плечи о. Сергия. Отец Иоанн предостерегал его, что будут желающие увезти икону, но строго наказал никому не отдавать её, а выполнить его завещание.
Возвращение в Тихвин
Место нахождения иконы не скрывалось, и вскоре к о. Сергию начались визиты с предложениями продать её. Также писались письма и были личные визиты церковных иерархов из России с просьбой вернуть икону. Но о. Сергий категорически отказывался отдавать Тихвинскую, т.к. святыня не могла вернуться в разоренный монастырь.
В 1991 г. о. Сергий посетил г. Тихвин, оставив икону на попечение своей супруги. Во время своего визита он открыл, при каких условиях икона может быть возвращена в Россию. А в 1995 году, не без помощи местных жителей, начались ремонтные и строительные работы. Появились первые насельники Тихвинской обители.
Когда реставрации были закончены, оставался вопрос – как встретить Тихвинскую. Решили за образец взять церемонию празднования 500-летия явления иконы в 1883 г. В течение всего дня производились колокольные звоны на всех колокольнях города. Из Санкт-Петербурга была привезена передвижная звонница, которая торжественно встретила икону на Привокзальной площади, и затем, на протяжении всего пути, оповещала горожан о прибытии святыни.
В 2004 вся православная Америка прощалась с иконой. Отец Сергий сам выбрал путь, которым икона будет возвращаться на Родину — тем же, которым в 1944 г. она покинули Россию. Перед вылетом на Родину она прошла километры по городам США, чтобы верующие смогли поклониться иконе и попрощаться с ней. Но сначала её привезли проститься с первым хранителем — отцом Иоанном Гарклавсом.
В последний день пребывания чудотворной иконы в США. На фото: о. Сергий Гарклавс с Тихвинской иконой Божией Матери. Чикаго, 20 июня 2004 г.
21 июня 2004 г. образ Тихвинской Всецарицы доставили в Ригу. 26 июня она добралась до Москвы, в Храм Христа Спасителя, где её встречали сотни тысяч людей. 28 июня она прибывает в Санкт-Петербург и вместе с бесчисленными верующими шествует по Невскому проспекту. Наконец, через 10 дней, 8 июля, на специальном поезде, без остановок она прибывает в Тихвин.
9
Июль
2004 года
Возвращение святыни в родную Тихвинскую обитель спустя 60 лет отпраздновали в день её памяти.
Отец Сергий исполнил завещание своего наставника, и после 63-летнего странствия икона Тихвинской Божьей Матери вновь оказалась дома. И теперь всегда можно прийти сюда со своей болью и получить утешение.
Образ в Тихвинском монастыре
Супруга о. Сергия скончалась ровно через год после возвращения иконы в Россию, 9 июля 2005 г.
Отец Сергий говорил: «Очень важно, что Господь за преданность и любовь к Тихвинской Божией Матери призвал матушку Александру в день празднования этой иконы»
Сам о. Сергий отошёл ко Господу в 2015 году, прожив последние три года рядом с родной его сердцу иконой, в г. Тихвине.
Интересные факты
- Тихвинская икона Божией Матери — одна из самых почитаемых в Русской православной церкви и считается чудотворной. Считается, что она была написана евангелистом Лукой и привезена на Русь в XII веке.
- В 1941 году, во время Великой Отечественной войны, икона была похищена немецкими оккупантами и вывезена в Германию. Длительное время считалось, что она утеряна безвозвратно, однако в 1995 году была обнаружена в одной из церквей в Германии и возвращена в Россию.
- В 2004 году Тихвинская икона Божией Матери была передана в дар Тихвинскому Богородичном Успенском монастыре, где она находится и по сей день. К иконе стекаются тысячи паломников со всех уголков России и зарубежья, чтобы помолиться и попросить помощи в своих нуждах.
День памяти
День явления иконы стал днем её празднования – 9 июля.
Чудеса
Посещение Тихвинской обители В.В. Путиным: у чудотворной иконы Божией Матери
Богородица не раз являла людям чудесные избавления от недугов и спасение от напастей.
Елена долгое время не могла исцелиться от женской болезни и забеременеть. В 2004 году она вместе с другими верующими, встречала икону в Москве. Вскоре врач сообщил, что болезнь прошла. Елена забеременела и родила дочь Марию.
Другой случай, когда
молитвы
перед иконой спасли уже взрослого ребёнка, который встал на гибельный путь. В подростковом возрасте Леонид сдружился с дурной компанией. Дружба закончилась реанимацией, где юноша оказался из-за передозировки наркотиков. Мать несколько часов непрестанно молилась о сыне с у больничной палаты перед Тихвинской иконой . Вскоре мальчик пришёл в себя и больше не возвращался к пагубным привычкам.
В чем помогает Пресвятая Богородица по молитвам пред святыней
Тихвинской иконе особенно часто молились во время сражений, и она не раз защищала и спасала русские города. Но и сейчас, люди прибегают в домашних молитвах о защите от непрошеных гостей, от недругов и о примирении враждующих. Но не только об этом просят верующие Богородицу, к ней обращаются в самых разных жизненных ситуациях:
- при принятии важного решения;
- при бесплодии и женских болезнях;
- в искушениях и скорбях;
- при болезнях детей и трудностях в воспитании.
Чадоподательница: молитва к Тихвинской иконе Божией Матери
Где сейчас находится
Сейчас чудотворному образу можно поклониться в Успенском соборе Мужского Тихвинского монастыря. Город находится в Ленинградской области.
Тихвинский Богородичный Успенский монастырь
Списки в Москве
Существует множество списков (копий) Тихвинской. Вряд ли в России можно найти храм, где не было бы этой иконы. В столице есть сразу несколько церквей, которые известны почитаемыми списками Тихвинской иконы.
- Успенский собор Московского Кремля. Тихвинская икона была написана в 1668 г. На ней 104 житийных клейма Богородицы.
- Храм Тихвинской иконы Божией Матери, на пр-те Мира м. ВДНХ. Чудотворная икона находится здесь со дня основания церкви в 1680 г. Её преподнес царь Феодор Алексеевич во время освещения храма. По преданию именно эта икона была обнесена вокруг Москвы в 1941 г. во время наступления немцев. Также этой иконой
патриарх
Алексий II благословил президента В.В. Путина во вступление в должность главы государства. - В Троицком соборе Данилова монастыря в г. Троицк на Богородской улице также есть копия иконы.
- В храме Тихвинской Божией Матери в Сущеве на ул. Тихвинской находится список 1696 г.
- В Храме Спаса Преображения, расположенном по ул. Краснобогатырская в с. Богородском в честь святыни освящен южный придел.
- В храме благоверных князей Бориса и Глеба на ул. Перекопская есть свой список иконы.
- В храме Покрова Пресвятой Богородицы на Лыщиковом переулке особо чтится Тихвинская икона Богородицы.
Образов Богородицы великое множество, но не имеет значения к какому из них мы припадаем в молитве. Она одна – наше утешение, все про нас ведает и печется о нас в наших невзгодах.
Автор: Ольга Тимашова
Видео
Фильм об иконе «Возвращение. Богоматерь Тихвинская»
Молитва Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Тихвинской»
Моли́тва пе́рвая
О Пресвята́я Де́во, Ма́ти Го́спода вы́шних си́л, Небесе́ и земли́ Цари́це, гра́да и страны́ на́шея Всемо́щная Засту́пнице. Приими́ хвалебноблагода́рственное пе́ние сие́ от на́с, недосто́йных ра́б Твои́х, и вознеси́ моли́твы на́ша ко престо́лу Бо́га Сы́на Твоего́, да ми́лостив бу́дет непра́вдам на́шим и проба́вит бла́гость Свою́ чту́щим всечестно́е и́мя Твое́ и с ве́рою и любо́вию покланя́ющимся чудотво́рному о́бразу Твоему́. Не́смы бо досто́йни от Него́ поми́ловани бы́ти, а́ще не Ты́ уми́лостивиши Его́ о на́с, Влады́чице, я́ко вся́ Тебе́ от Него́ возмо́жна су́ть. Сего́ ра́ди к Тебе́ прибега́ем, я́ко к несомне́нней и ско́рой Засту́пнице на́шей: услы́ши на́с моля́щихся Тебе́, осени́ на́с вседержа́вным покро́вом Твои́м и испроси́ у Бо́га Сы́на Твоего́ па́стырем на́шим ре́вность и бде́ние о душа́х, градоправи́телем му́дрость и си́лу, судия́м пра́вду и нелицеприя́тие, наста́вником ра́зум и смиренному́дрие, супру́гом любо́вь и согла́сие, ча́дом послуша́ние, оби́димым терпе́ние, оби́дящим стра́х Бо́жий, скорбя́щим благоду́шие, ра́дующимся воздержа́ние, все́м же на́м ду́х ра́зума и благоче́стия, ду́х милосе́рдия и кро́тости, ду́х чистоты́ и пра́вды. Е́й, Госпоже́ Пресвята́я, умилосе́рдися на немощны́я лю́ди Твоя́, разсе́янныя собери́, заблу́ждшия на пу́ть пра́вый наста́ви, ста́рость поддержи́, ю́ныя уцелому́дри, младе́нцы воспита́й, и при́зри на все́х на́с призре́нием ми́лостиваго Твоего́ заступле́ния, воздви́гни на́с из глубины́ грехо́вныя и просвети́ серде́чныя о́чи на́ша к зре́нию спасе́ния, ми́лостива на́м бу́ди зде́ и та́мо, в стране́ земна́го прише́льствия и на Стра́шнем Суде́ Сы́на Твоего́; преста́вльшияся же в ве́ре и покая́нии от жития́ сего́ отцы́ и бра́тию на́шу в ве́чней жи́зни со а́нгелы и со все́ми святы́ми жи́ти сотвори́. Ты́ бо еси́, Госпоже́, сла́ва небе́сных и упова́ние земны́х, Ты́ по Бо́зе на́ша Наде́жда и Засту́пница все́х, притека́ющих к Тебе́ с ве́рою. Тебе́ у́бо мо́лимся, и Тебе́, я́ко Всемогу́щей Помо́щнице, са́ми себе́ и дру́г дру́га и ве́сь живо́т на́ш предае́м, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Моли́тва втора́я.
Благодари́м Тя́, о Преблага́я и Пречи́стая, Преблагослове́нная Де́во, Влады́чице, Ма́ти Христа́ Бо́га на́шего, о все́х благодея́ниях Твои́х, я́же показа́ла еси́ ро́ду челове́ческому, наипа́че же на́м, христоимени́тым лю́дем Росси́йскаго наро́да, о ни́хже ниже́ са́мый а́нгельский язы́к к похвале́нию дово́лен бу́дет, я́коже и ны́не удиви́ла еси́ неизрече́нную Свою́ ми́лость на на́с, недосто́йных рабе́х Твои́х, преесте́ственным самоприше́ствием пречи́стыя Твоея́ ико́ны, е́юже всю́ просвети́ла еси́ Росси́йскую страну́. Те́мже и мы́, гре́шнии, со стра́хом и ра́достию покланя́ющеся, вопие́м Ти́: о Пресвята́я Де́во, Цари́це и Богоро́дице, спаси́ и поми́луй Святе́йшаго Патриа́рха Моско́вскаго и всея́ Руси́, архиере́и же и вся́ лю́ди, и пода́ждь стране́ побе́ды на вся́ враги́, и сохрани́ вся́ гра́ды и страны́ христиа́нския, и се́й святы́й хра́м от вся́каго наве́та вра́жия изба́ви, и все́м вся́ на по́льзу да́руй, ны́не прише́дшим с ве́рою и моля́щимся рабо́м Твои́м, и покланя́ющимся пресвято́му о́бразу Твоему́, я́ко благослове́нна еси́ с ро́ждшимся от Тебе́ Сы́ном и Бо́гом ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Тропарь, глас 4:
Дне́сь, я́ко со́лнце пpесве́тлое,/ возсия́ нам на возду́се всечестна́я ико́на Твоя́, Влады́чице,/ луча́ми ми́лости миp пpосвеща́ющи,/ ю́же вели́кая Росси́я,/ я́ко не́кий даp Боже́ственный свы́ше благогове́йне воспpие́мши,/ пpославля́ет Тя, Богома́ти, всех Влады́чицу,/ и от Тебе́ pо́ждшагося Хpиста́ Бо́га на́шего велича́ет pа́достно./ Ему́же моли́ся, о Госпоже́ Цаpи́це Богоpо́дице,/ да сохpани́т вся гpа́ды и стpаны́ хpистиа́нския/ невpеди́мы от всех наве́т вpа́жиих/ и спасе́т ве́pою поклоня́ющихся Его́ Боже́ственному/ и Твоему́ пpечи́стому о́бpазу,// Де́во Неискусобpа́чная.
Кондак, глас 8:
Притеце́м, лю́дие, к Де́вей Богоро́дице Цари́це,/ благодаря́ще Христа́ Бо́га,/ и, к Тоя́ чудотво́рней ико́не уми́льно взира́ющи, припаде́м и возопие́м Ей:/ о Влады́чице Мари́е,/ присети́вше страну́ сию́ Твоего́ честна́го о́браза явле́нием чуде́сно,/ спаса́й в ми́ре и благовре́менстве оте́чество на́ше и вся христиа́ны,/ насле́дники показу́ющи Небе́сныя жи́зни,/ Тебе́ бо ве́рно зове́м:// ра́дуйся, Де́во, ми́ра спасе́ние.
Величание
Величаем Тя, / Пресвятая Дево, / Богоизбранная Отроковице, / и чтим образ Твой святый, / имже точиши исцеления / всем с верою притекающим.
Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Тихвинская»
Конда́к 1.
Взбра́нной Воево́де, Влады́чице на́шей Богоро́дице благода́рственная пе́ния воспису́ем о явле́нии чу́дныя Ея́ ико́ны, к не́йже притека́ющии при́сно избавля́ются от вра́г ви́димых и неви́димых. Ты́ же, Госпоже́ не́ба и земли́, я́ко милосе́рдая Ма́ти, приими́ ны́не ма́лое сие́ моле́ние на́ше и неотсту́пну никогда́же сотвори́ ми́лость Твою́ от на́с и заступле́ние, охраня́ющи от все́х бе́д и напа́стей на́с, зову́щих Ти́:
Ра́дуйся, Влады́чице, ми́лостивая о на́с пред Бо́гом Засту́пнице.
И́кос 1.
А́нгелов ли́цы ликовству́юще слу́жат Тебе́, Влады́чице, и почита́юще Тя́, на руку́ Твое́ю носи́вшую Творца́ ви́димыя и неви́димыя тва́ри, ико́ну Твою́ с ме́ста на ме́сто прено́сят. Мы́ же, земноро́днии, дивя́щеся чу́дному явле́нию ико́ны Твоея́, А́нгелы носи́мыя, вопие́м Ти́ си́це:
Ра́дуйся, все́х Небе́сных Си́л вы́сшая; ра́дуйся, вся́ а́нгельския чи́ны превосходя́щая.
Ра́дуйся, честне́йшая Херуви́м; ра́дуйся, сла́внейшая без сравне́ния Серафи́м.
Ра́дуйся, ра́дование А́нгелов; ра́дуйся, похвале́ние лико́в небе́сных.
Ра́дуйся, от А́нгелов воспева́емая; ра́дуйся, от Серафи́мов прославля́емая.
Ра́дуйся, от Арха́нгел покланя́емая; ра́дуйся, от во́инств небе́сных почита́емая.
Ра́дуйся, в ико́не Твое́й от А́нгел чти́мая; ра́дуйся, в ви́димом о́бразе Твое́м от неви́димых си́л носи́мая.
Ра́дуйся, Влады́чице, ми́лостивая о на́с пред Бо́гом Засту́пнице.
Конда́к 2.
Ви́дяще ры́барие над пучи́ною во́д носи́мую неви́димою си́лою и све́том подо́бно со́лнцу сия́ющую Твою́, Богома́ти, ико́ну с Предве́чным Младе́нцем, ры́барей призва́вшим на уловле́ние ми́ра в се́ти спасе́ния, возопи́ша: Аллилу́иа.
И́кос 2.
Ра́зум недоразуме́нный ди́внаго явле́ния ико́ны Твоея́ разуме́ти лю́дие и́щуще, уве́деша, я́ко чти́мая в Царегра́де пречестна́я ико́на в насле́дие Росси́йскому ро́ду дарова́ся. Те́мже мы́, благодаря́ще за ми́лость Твою́ к ро́ду на́шему, вопие́м Ти́:
Ра́дуйся, Ма́ти и́стинныя Жи́зни; ра́дуйся, послуша́нием Твои́м преслуша́ние Е́вы исцели́вшая.
Ра́дуйся, затво́ренный Еде́м отве́рзшая; ра́дуйся, ми́ру яви́вшая Сокруши́теля главы́ зми́евой.
Ра́дуйся, ковче́же, Умири́теля ми́ра носи́вший; ра́дуйся, ми́р спа́сшая от потопле́ния грехо́внаго.
Ра́дуйся, ле́ствице, Е́юже сни́де Бо́г; ра́дуйся, земны́х возводя́щая на не́бо.
Ра́дуйся, мо́ре, фарао́на мы́сленнаго потопи́вшее; ра́дуйся, купино́, неопали́вшаяся все́льшимся в Тя́ огне́м Божества́.
Ра́дуйся, скрижа́ле Богопи́санная; ра́дуйся, ка́меню, во́ду жи́зни источи́вший жа́ждущим.
Ра́дуйся, Влады́чице, ми́лостивая о на́с пред Бо́гом Засту́пнице.
Конда́к 3.
Си́ла Вы́шняго осеня́ше страну́ Ти́хвинскую, егда́ ико́на Пречи́стыя Богома́тере, многоча́стне явля́ющися и вре́менным пребыва́нием освяща́ющи зе́млю, к воздвиза́нию хра́мов святы́х возбужда́ше, да сла́вится и́мя Влады́чицы во сла́ву Триипоста́снаго Бо́га, Ему́же вопие́м: Аллилу́иа.
И́кос 3.
Иму́ще благоутро́бное изволе́ние, да лю́дие страны́ Ти́хвинския вожделе́ют пребыва́ния Твоего́ с ни́ми да па́мятуют вы́ну покро́в Тво́й, ико́ну Твою́ явля́ла еси́ многоча́стне, до́ндеже указа́ла еси́ богоизбра́нное ме́сто вселе́ния ея́. Те́мже чудя́щеся вопие́м Ти́:
Ра́дуйся, ски́ние, в Не́йже всели́ся Божество́ теле́сне; ра́дуйся, свята́я святы́х, в Ню́же еди́ною вни́де ве́чный Архиере́й.
Ра́дуйся, киво́те позлаще́нный Ду́хом, Законода́теля носи́вший; ра́дуйся, свети́льниче, огне́м Боже́ственным возжже́нный.
Ра́дуйся, ста́мно, носи́вшая ма́нну жи́зни Христа́; ра́дуйся, трапе́зо, Хле́б живо́тный вмести́вшая.
Ра́дуйся, кади́льнице у́гль Божества́ иму́щая, ми́р ве́сь облагоуха́вшая; ра́дуйся, же́зле, Цве́т прозя́бший Христа́.
Ра́дуйся, сто́лпе, к ве́чному насле́дию руководя́й; ра́дуйся, о́блаче, от вра́г ви́димых и неви́димых покрыва́яй.
Ра́дуйся, земле́ обетова́ния; ра́дуйся, руно́, на Не́же Христо́с, я́ко до́ждь сни́де с небесе́.
Ра́дуйся, Влады́чице, ми́лостивая о на́с пред Бо́гом Засту́пнице.
Конда́к 4.
Бу́рю смуще́ния и ско́рби утоли́ти тща́щеся, благове́рнии лю́дие взыва́ша ко Го́споду: яви́ на́м боже́ственный да́р, его́же человеколю́бно стране́ Росси́йстей посла́л еси́, не скры́й сокро́вища, и́мже душе́вную нищету́ на́шу обогати́ти наде́яхомся, претвори́ печа́ль на́шу в ра́дость, отри́ сле́зы и рыда́ния. И улучи́вше жела́емое, возопи́ша: Аллилу́иа.
И́кос 4.
Слы́шав па́стырь па́ствы своея́ ра́достное обре́тение и Ма́терь Пастыренача́льника, упа́сшуюся в страна́х Ти́хвинских, устроя́ет хра́м в че́сть новоявле́нныя ико́ны Ея́, и пресви́теры учрежда́ет, да вы́ну прославля́я Богома́терь, вопию́т Е́й:
Ра́дуйся, Дщи́, у́хо приклони́вшая ко гла́су Отца́ Небе́снаго; ра́дуйся, я́ко прама́тернее се́тование разруши́ся рождество́м Твои́м.
Ра́дуйся, Неве́сто, Ея́же добро́ты вожделе́ Ца́рь Небе́сный; ра́дуйся, Цари́це, одесну́ю Царя́ предста́вшая.
Ра́дуйся, ря́сны златы́ми украше́нная и всю́ сла́ву вну́трь иму́щая; ра́дуйся, вводя́щая мно́гих в черто́г Ца́рства Небе́снаго.
Ра́дуйся, я́блоко, его́же благово́ние обоня́ет ве́сь ми́р; ра́дуйся, кри́не чистоты́, блиста́нием светя́щийся.
Ра́дуйся, ми́ро благово́нное, всему́ ми́ру излия́нное; ра́дуйся, ца́рскую порфи́ру, пло́ть Творца́ все́х, из де́вственных крове́й Твои́х истка́вшая.
Ра́дуйся, живы́й запечатле́нный исто́чниче, источи́вший Во́ду жи́зни; ра́дуйся, мы́сленный виногра́де, Гро́здь Боже́ственный возрасти́вший.
Ра́дуйся, Влады́чице, ми́лостивая о на́с пред Бо́гом Засту́пнице.
Конда́к 5.
Боготе́чная звезда́ яви́ся ико́на Твоя́, Богома́ти, всю́ страну́ Ти́хвинскую обтека́ющи и су́щих во тьме́ неве́жествия све́том богове́дения озаря́ющи, скорбя́щих ра́достию осиява́ющи, заблужда́ющих же на пу́ть де́лания за́поведей Сы́на Твоего́ и Бо́га наставля́ющи, Ему́ же благода́рственне вопие́м: Аллилу́иа.
И́кос 5.
Ви́дев Гео́ргий на кла́де дре́ва седя́щу Жену́, же́зл червле́ный в рука́х иму́щу и све́том неизрече́нным сия́ющу, Е́йже, предстоя́, бесе́доваше ди́вный Святи́тель, позна́ чрез благоуха́ние благода́ти Тя́, Богоро́дицу, чу́вственный зра́к прии́мшую и Святи́теля Никола́я предстоя́ща Тебе́, и возопи́ со тре́петом:
Ра́дуйся, до́ме, его́же созда́ Себе́ для вселе́ния Прему́дрость Бо́жия; ра́дуйся, Де́во, Емману́ила роди́вшая.
Ра́дуйся, же́зле Иессе́ов, от него́же прозябе́ Цве́т Христо́с Бо́г; ра́дуйся, Неневе́стная Неве́сто, осене́нием Ду́ха заче́ншая Сы́на.
Ра́дуйся, сви́тче, в не́мже пе́рстом О́тчим написа́ся Сло́во; ра́дуйся, кни́го де́вства запечатле́нная, Ио́сифу на хране́ние вруче́нная.
Ра́дуйся, клеще́ та́инственная, у́гль Божества́ во чре́ве прии́мшая; ра́дуйся, престо́ле превознесе́нный, на не́мже пло́тию возсе́де Христо́с.
Ра́дуйся, о́блаче ле́гкий, на не́мже прии́де Госпо́дь сла́вы; ра́дуйся, врата́ затворе́нная, и́миже еди́н Христо́с про́йде.
Ра́дуйся, горо́ несеко́мая, от нея́же краеуго́льный ка́мень отсече́ся, Христо́с; ра́дуйся, огнеро́сная пе́ще, неопа́льно прии́мшая о́гнь Божества́.
Ра́дуйся, Влады́чице, ми́лостивая о на́с пред Бо́гом Засту́пнице.
Конда́к 6.
Пропове́дник бы́в ви́димаго Твоего́ пребыва́ния в стране́ Ти́хвинстей и ди́внаго промышле́ния о не́й, благочести́вый Гео́ргий явле́ние Твое́ и во́лю Твою́ лю́дем возвести́, е́йже неповину́ющиися чудесы́ вразумля́ются сла́вити Тя́, Влады́чице, и пе́ти Бо́гу: Аллилу́иа.
И́кос 6.
Возсия́ти све́ту Богопозна́ния явле́нием ико́ны Твоея́ изво́лившая, и све́т и́ноческия жи́зни возжещи́ благоволи́ла еси́, Богома́ти, на ме́сте явле́ния Твоея́ ико́ны, да и́ноков ли́цы вопию́т Ти́ непреста́нно:
Ра́дуйся, непло́днаго ко́рене благопло́дное прозябе́ние; ра́дуйся, от младе́нства Бо́гу посвяще́нная.
Ра́дуйся, во святе́м хра́ме воспита́вшаяся; ра́дуйся, Бо́гу уневе́стившаяся.
Ра́дуйся, все́ми доброде́тельми преукраше́нная; ра́дуйся, светоно́сная пала́то, Влады́це угото́ванная.
Ра́дуйся, благода́тию Бо́жиею предочище́нная; ра́дуйся, от нача́ла веко́в во глави́зну на́шего спасе́ния предъизбра́нная.
Ра́дуйся, Неве́сто Архите́ктона небе́снаго, земно́му те́ктону на хране́ние вруче́нная; ра́дуйся, ма́лый Назаре́т Свои́м пребыва́нием возвели́чившая.
Ра́дуйся, го́рних си́л похвало́; ра́дуйся, все́х земноро́дных сла́ва.
Ра́дуйся, Влады́чице, ми́лостивая о на́с пред Бо́гом Засту́пнице.
Конда́к 7.
Хотя́щим преподо́бным Марти́рию и Кири́ллу во уедине́нии подвиза́тися и труды́ и по́двиги и́ноческими Бо́гу угожда́ти, пу́ть в ме́сто вожделева́емаго по́двига в столпе́ о́гненнем и гла́се указа́ла еси́. Они́ же позна́вше Тя́, я́ко Одиги́трию благу́ю, спутьше́ствующую и́м, возопи́ша Бо́гу: Аллилу́иа.
И́кос 7.
Но́вый исто́чник чуде́с в стране́ се́верней яви́ся ико́на Твоя́ Ти́хвинская, Пресвята́я Влады́чице, незави́стно точа́щий исцеле́ния все́м притека́ющим с ве́рою: слепи́и бо прозира́ют, неми́и благоглаго́ливи быва́ют, глуси́и слы́шат, разсла́бленнии возстаю́т, разли́чными неду́ги одержи́мии здра́ви быва́ют, беснова́тии от у́з де́монских свобожда́ются. Те́мже сла́вяще Тя́, вопие́м:
Ра́дуйся, я́ко на Тебе́ почи́ благоволе́ние О́тчее; ра́дуйся, Ду́хом Святы́м осене́нная.
Ра́дуйся, я́ко в Тебе́ воплоти́ся Сы́н Бо́жий, Спа́с ми́ру; ра́дуйся, сове́та неизрече́ннаго Таи́ннице.
Ра́дуйся, от А́нгела благове́стие прии́мшая; ра́дуйся, а́нгельским, е́же ра́дуйся, ве́сь ми́р обра́довавшая.
Ра́дуйся, я́ко Госпо́дь с Тобо́ю; ра́дуйся, я́ко Тобо́ю вси́ земноро́днии Бо́гу прибли́жишася.
Ра́дуйся, Благослове́нная в жена́х; ра́дуйся, все́м жена́м благослове́ние дарова́вшая.
Ра́дуйся, Ма́ти, до рождества́ и по рождестве́ пребы́вшая Де́вою; ра́дуйся, нача́ток че́сти и сла́вы де́вства.
Ра́дуйся, Влады́чице, ми́лостивая о на́с пред Бо́гом Засту́пнице.
Конда́к 8.
Стра́нно чу́до явле́ния о́браза Твоего́, Влады́чице, и несказа́нно, удивля́ет преми́рная и ужаса́ет земна́я, вку́пе же и просвеща́ет благода́тию ро́ждшагося от Тебе́ Христа́ Бо́га на́шего. Стра́нно и заступле́ние оби́тели от враго́в, хвали́вшихся разори́ти достоя́ние Твое́. Сего́ ра́ди вопие́м Бо́гу: Аллилу́иа.
И́кос 8.
Вся́ еси́ в вы́шних, Влады́чице, но и ни́жних не оставля́еши, защища́ющи, а́ки стено́ю и забра́лом, честно́ю ико́ною Твое́ю оби́тель Твою́. Рекла́ бо еси́, егда́ бы́сть наше́ствие вра́жие, да во́змут лю́дие ико́ну Твою́ и обы́дут по стена́м о́крест, и у́зрят ми́лость Бо́жию. Те́мже изба́вленнии Тобо́ю от вра́г возопи́ша Тебе́:
Ра́дуйся, Ма́ти Творца́ и Го́спода Своего́; ра́дуйся, Ея́же ра́ди младе́нец Иоа́нн взыгра́ся во чре́ве Елисаве́ты.
Ра́дуйся, смире́нием возвы́шенная; ра́дуйся, от все́х родо́в ублажа́емая.
Ра́дуйся, небе́сным ра́дование и земны́м ми́р рожде́нием Твои́м дарова́вшая; ра́дуйся, от А́нгелов славосло́вие, от па́стырей велича́ние, от волхво́в поклоне́ние о рожде́нии Твое́м прии́мшая.
Ра́дуйся, млеко́м пита́вшая го́рняя и до́льняя благода́тию Свое́ю Пита́ющаго; ра́дуйся, пелена́ми пови́вшая Одева́ющагося све́том, я́ко ри́зою.
Ра́дуйся, носи́вшая на руку́ Твое́ю Нося́щаго ве́сь ми́р дла́нию; ра́дуйся, во хра́м прине́сшая Свяще́ние хра́ма.
Ра́дуйся, Симео́ном благослове́нная; ра́дуйся, А́нною проро́чицею возвели́ченная.
Ра́дуйся, Влады́чице, ми́лостивая о на́с пред Бо́гом Засту́пнице.
Конда́к 9.
Вся́каго естества́ а́нгельскаго чисте́йши су́щи, Влады́чице, оби́тель, ра́ди прише́ствия Твоея́ ико́ны созда́нную, от нечистоты́ грехо́вной бли́з поги́бели бы́вшую, но покая́нием очи́стившуюся, я́ко о́бщая Моле́бница о ро́де христиа́нстем, изба́вила еси́ от враго́в, по подо́бию нечи́стых живо́тных подкопа́ти ю́ труди́вшихся. Те́мже вопие́м Бо́гу: Аллилу́иа.
И́кос 9.
Вети́я многовеща́нныя недоуме́ют воспе́ти по достоя́нию мно́жество чуде́с Твои́х, Влады́чице, и та́йны Твоего́ строе́ния спасе́ния челове́ков: о́во бо бла́гостию, о́во же посеще́нием наказа́ний руково́диши люде́й на пу́ть спасе́ния. Зане́ необори́му оби́тель сохрани́вши от враго́в ви́димых, о́гненным очище́нием благоволи́ла еси́ очи́стити от уязвле́ний врага́ неви́димаго, вразумля́я, я́ко чистота́, воздержа́ние и моли́твы серде́чныя уго́днее Тебе́ па́че хвалы́ еди́ных то́чию у́ст. Те́мже вопие́м Ти́:
Ра́дуйся, Еги́пет освяти́вшая прише́ствием Твои́м; ра́дуйся, Галиле́йскую страну́ просла́вившая пребыва́нием Твои́м.
Ра́дуйся, по всему́ Иерусали́му иска́вшая Отроча́ Твое́, Его́же возлюби́ душа́ Твоя́; ра́дуйся, в дому́ Отца́ Его́ обре́тшая Его́.
Ра́дуйся, вся́ глаго́лы о Сы́не Твое́м слага́вшая в се́рдце Свое́м; ра́дуйся, в Сы́не Твое́м пре́жде все́х позна́вшая Бо́га.
Ра́дуйся, Сы́ну Твоему́ послужи́вшая в земне́м житии́ Его́; ра́дуйся, страда́нием Его́ спострада́вшая.
Ра́дуйся, при Кресте́ Сы́на Твоего́ усыновле́ние Иоа́нна апо́стола и все́х ве́рующих прии́мшая; ра́дуйся, Матери́нски возлюби́вшая искупле́нных кро́вию Его́.
Ра́дуйся, пе́рвее все́х уразуме́вшая та́йну воскресе́ния Сы́на Твоего́; ра́дуйся, премно́гия ра́дости наслади́вшаяся в вознесе́нии Сы́на Твоего́ на небеса́.
Ра́дуйся, Влады́чице, ми́лостивая о на́с пред Бо́гом Засту́пнице.
Конда́к 10.
Спасти́ хотя́щи мно́гия лю́ди от обдержа́щих и́х скорбе́й и боле́зней и ве́ру и́х утверди́ти во всеси́льное заступле́ние Твое́, Влады́чице, во мно́гих граде́х, оби́телех, ве́сех правосла́вныя страны́ си́лу чудотворе́ния дарова́ла еси́ изображе́нием честны́я ико́ны Твоея́, да ви́дяще явля́емую Тобо́ю ми́лость, вопию́т со умиле́нием Бо́гу: Аллилу́иа.
И́кос 10.
Стена́ и щи́т была́ еси́, Влады́чице, правосла́вному во́инству, под зна́менем Твоея́ ико́ны проти́ву два́десяти язы́к во́инствовавшему, сохраня́я его́ от стре́л вра́жиих. Те́мже бу́ди стена́ и покро́в от все́х враго́в ви́димых и неви́димых и на́м, ко пречестне́й ико́не Твое́й с ве́рою и любо́вию припа́дающим и вопию́щим Тебе́:
Ра́дуйся, утеше́ние ве́рным по вознесе́нии Сы́на Твоего́; ра́дуйся, учи́тельнице и споспе́шнице Апо́столом.
Ра́дуйся, извеще́нием Твоего́ к Бо́гу отше́ствия обра́дованная; ра́дуйся, ли́к учени́ческий о́блаком к погребе́нию Ти́ совоку́пльшая.
Ра́дуйся, от земли́ дла́ньми Сы́на Твоего́ восприе́млемая; ра́дуйся, от все́х а́нгельских чинонача́лий провожда́емая.
Ра́дуйся, земно́е не́бо к го́рнему селе́нию возвыше́нное; ра́дуйся, престо́ле Госпо́день, от земли́ вознесе́нный в Ца́рствие Небе́сное.
Ра́дуйся, возду́х освяти́вшая восхожде́нием Твои́м; ра́дуйся, чрез Фому́ уве́рившая Твое́ на не́бо с пло́тию преселе́ние.
Ра́дуйся, учени́ческому ли́ку обеща́ние храни́ти его́ испо́лньшая; ра́дуйся, присеще́нием Твои́м от Сы́на Твоего́ и Бо́га ми́р тому́ пода́вшая.
Ра́дуйся, Влады́чице, ми́лостивая о на́с пред Бо́гом Засту́пнице.
Конда́к 11.
Пе́ние вся́кое побежда́ется, спростре́тися тща́щееся ко мно́жеству чуде́с, приснобыва́емых от святы́я Твоея́ и чудотво́рныя ико́ны. Я́коже бо ско́рая Помо́щница неду́ги исцеля́еши, от бе́д избавля́еши, от муче́ния де́монов свобожда́еши, на вся́ком ме́сте с ве́рою Тя́ призыва́ющих и вопию́щих Бо́гу: Аллилу́иа.
И́кос 11.
Светоприе́мную свещу́ зри́м святу́ю ико́ну Твою́, Богома́ти, во страна́х Ти́хвинских благода́тию Твое́ю возже́нную, всю́ страну́ просвеща́ющую и мно́гих ко све́ту своему́ привлека́ющую на спасе́ние ду́ш. Те́мже вопие́м Ти́:
Ра́дуйся, сохраня́ти и спаса́ти все́х призыва́ющих Тя́ обеща́вшая; ра́дуйся, прославля́ющих Тя́ прославля́ющая.
Ра́дуйся, к Сы́ну Твоему́ и Бо́гу моли́твы ве́рных принося́щая; ра́дуйся, и Сама́ непреста́нно у престо́ла Сы́на Твоего́ и Бо́га моля́щаяся о все́х.
Ра́дуйся, благода́ть Твою́ ико́нам Твои́м честны́м дарова́вшая; ра́дуйся, всю́ вселе́нную луча́ми Твоея́ благода́ти озари́вшая.
Ра́дуйся, честне́йшая Херуви́м и сла́внейшая Серафи́м; ра́дуйся, всея́ тва́ри вы́сшая.
Ра́дуйся, Цари́це Не́ба и земли́; ра́дуйся, я́ко мно́го мо́жет моли́тва Твоя́ пред Сы́ном Твои́м.
Ра́дуйся, всего́ ро́да христиа́нскаго ско́рое заступле́ние; ра́дуйся, все́х ве́рных тве́рдое упова́ние.
Ра́дуйся, Влады́чице, ми́лостивая о на́с пред Бо́гом Засту́пнице.
Конда́к 12.
Благода́ти Твоея́ но́вое зна́мение да́ти восхоте́в, Петро́ву гра́ду исто́чник чуде́с отве́рзла еси́, Богома́ти, в ико́не Твое́й, да ве́рующии вразумля́ются, тружда́ющиися и скорбя́щии обрета́ют гото́вое прибе́жище и заступле́ние и, прославля́ющи Бо́га дарова́вшаго такова́я, вопию́т Ему́: Аллилу́иа.
И́кос 12.
Пою́ще чудеса́ Твоя́ и ми́лости ро́ду на́шему явле́нныя, уми́льно припа́даем к пречи́стому о́бразу Твоему́, Влады́чице, и лобыза́юще, со стра́хом и любо́вию мо́лим Тя́: наста́ви на́с на пу́ть спасе́ния, да досто́йни бу́дем вы́ну Твоего́ ми́лостиваго заступле́ния, бу́ди при́сно Засту́пница и Хода́таица о на́с, вопию́щих Ти́:
Ра́дуйся, ве́рных утвержде́ние и защище́ние; ра́дуйся, неве́рных вразумле́ние и просвеще́ние.
Ра́дуйся, отча́янных наде́ждо; ра́дуйся, гре́шных спасе́ние.
Ра́дуйся, печа́льных утеше́ние; ра́дуйся, больны́х исцеле́ние.
Ра́дуйся, вдо́в и сиро́т покро́ве; ра́дуйся, оби́димых прибе́жище.
Ра́дуйся, царе́й укрепле́ние; ра́дуйся, святи́телей удобре́ние.
Ра́дуйся, де́вствующих похвало́; ра́дуйся, все́х благочести́вых весе́лие.
Ра́дуйся, Влады́чице, ми́лостивая о на́с пред Бо́гом Засту́пнице.
Конда́к 13.
О Всепе́тая Ма́ти, ро́ждшая все́х святы́х Святе́йшее Сло́во, бу́ди на́м покро́в и защище́ние в жи́зни се́й от враго́в ви́димых и неви́димых, от бе́д и скорбе́й, сохрани́ от искуше́ний и грехопаде́ний, и в бу́дущей жи́зни, на суде́ Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, бу́ди Засту́пница и Хода́таица, избавля́ющи на́с от ве́чнаго осужде́ния, да спасе́ннии Тобо́ю, с ли́ки а́нгельскими вопие́м Бо́гу: Аллилу́иа.
Этот конда́к чита́ется три́жды, зате́м и́кос 1- й и конда́к 1-й.
Частые вопросы
Что просят у Тихвинской иконы Божией Матери?
Тихвинская икона Божией Матери является покровительницей детей и подростков. Верующие просят у образа о даровании детей, помощи в воспитании и молятся о благополучии своих родственников.
Когда вернули Тихвинскую икону Божией Матери?
В 2004 году икона была торжественно возвращена на её историческое место в Тихвинский Богородичный Успенский монастырь. По словам протоиерея Сергия Гарклавса, «В Ригу мы прибыли 21 июня 2004 года и пробыли там 2,5 дня. Встреча была неописуема!
Чем отличается Тихвинская икона Божией Матери?
Отличительной чертой, характеризующей Тихвинскую икону Богородицы, является то, что стопа Младенца повернута к зрителю. В левой руке Он держит свиток, правой благословляет. Изображение Богоматери на Тихвинской иконе практически идентично Смоленской иконе Божией Матери, главное отличие — в наклоне головы.
Что просят у иконы Божией Матери?
Богородица слышит все наши молитвы и заступается за нас перед Богом. Иконе «Нечаянная радость» молятся о рождении детей, их здоровье и благополучии, исцелении от болезней и зависимостей, мире с близкими и душевном равновесии, защите от недругов и других напастей.
Полезные советы
СОВЕТ №1
Изучите историю Тихвинской иконы Божией Матери, чтобы понять ее значение и значение для православия. Это поможет вам глубже воспринимать информацию о святыне.
СОВЕТ №2
Посетите храм или место, где находится Тихвинская икона, чтобы лично почувствовать ее духовную силу и энергию. Молитесь перед иконой и задумайтесь над своими молитвами.
СОВЕТ №3
Исследуйте чудеса и чудотворные исцеления, связанные с Тихвинской иконой, чтобы увидеть, как вера может совершать чудеса и влиять на жизнь людей.
Символика и значения иконы
Тихвинская икона Божией матери является одной из самых почитаемых и уважаемых икон в православной церкви. Ее образ символизирует материнскую заботу, милосердие и заступничество перед Богом. Икона изображает Богородицу с младенцем Иисусом на руках, окруженных ангелами и святыми. Этот образ вдохновляет верующих на молитву, обращение к Богородице за помощью и защитой.
Тихвинская икона также имеет глубокое историческое значение. Согласно легенде, икона была написана апостолом Лукой на доске, сделанной Святым Иосифом из дерева, на котором Христос был распят. Этот образ был обретен в Тихвине, где он считается чудотворным источником целительной силы и благословения.
Для православных христиан Тихвинская икона является святыней, которая приносит утешение и надежду в трудные моменты жизни. Многие паломники и верующие приезжают к иконе, чтобы попросить о здравии, прощении грехов, защите от бед и болезней.
Символика Тихвинской иконы Божией матери пронизана духовным смыслом и представляет собой связь между человеком и небесами, между материнской заботой и божественной милостью. Этот образ является источником вдохновения и веры для миллионов верующих по всему миру.