Исчезнувшая святыня: Грузинская икона Божией Матери и ее таинственное исчезновение

В истории христианства существует множество святынь, окутанных тайной и благодатью. Одной из таких святынь является Грузинская икона Божией Матери, которая пропала известное время назад, оставив за собой лишь следы и молитвы верующих. В данной статье мы погрузимся в историю и значения этой иконы, рассмотрим ее влияние на верующих и попытаемся разгадать тайну исчезновения этой святыни.

Иконография

Грузинский образ Богоматери относится к иконописному типу Одигитрия или «Указующая путь». Здесь композиционным центром выступает Христос, что подчеркнуто жестом Богородицы – десницей Она указывает на своего Божественного Сына, как бы говоря: «Вот ваш путь к Спасению, Ему молитесь».

Богоматерь с младенцем (тип Грузинской)_3885

Иконография: Грузинская икона Божией Матери. Датировки: XV в. Иконописная школа или художественный центр:  Новгородская школа, северная провинция. Происхождение: Из церкви Богоматери Смоленской дер. Усть-Колода (Кубово) Пудожского района РК. Материал: дерево, темпера. Размеры иконы:  высота 66,5 см, ширина 49 см. Богоматерь изображена почти фронтально. Младенец представлен сидящим на левой руке Богоматери. Характерна поза Младенца со свернутым свитком в руке, изображенного почти в профиль, в повороте к склоняющейся к нему матери. Инв. № И-1510. © Музей изобразительных искусств Республики Карелия

Характерной особенностью этого извода является то, что Царственный Отрок, восседающий на левой руке Богородицы, изображен с поджатой правой ножкой, оголенная ступня подошвой обращена к зрителю. Персты правой руки Христа сложены в благословляющем жесте, левой Он держит свернутый в трубку свиток, символизирующий свод Нового Завета. Пречистая Дева немного наклонила голову вбок, ее глаза с любовной грустью устремлены на Христа. Струящиеся с головы складки мафория немного приоткрывают треугольник хитона – нательной рубашки, чья горловина и рукава на запястьях обшиты самоцветами. Мафорий по краям также отделан декоративным кантом из мелкого жемчуга и драгоценных каменьев.

Полезные материалы

Одежды Матери и Ребенка сплошь покрыты сусальным золотом – ассистом, который в иконописной традиции символизирует нетварный фаворский свет. Им просияло лицо Христа в момент Преображения. На светлом фоне иконы темнеют четыре отверстия – мощевика, залитые мастикой. Богословское значение образа раскрывается самой композиционной схемой иконы: здесь Богородица показана указующей путь к Спасению, которое есть Её Сын. Он – Искупитель грехов человеческих, Она – провожатая христианских душ к Богу.

Мнение эксперта:

Эксперты выражают глубокую озабоченность исчезновением Грузинской иконы Божией Матери. Этот ценный религиозный артефакт несет в себе не только историческую ценность, но и духовное значение для многих верующих. Специалисты подчеркивают, что утрата иконы оставляет пустоту в культурном наследии Грузии и вызывает серьезные вопросы о мерах безопасности и сохранении ценностей. Надеемся, что усилиями правоохранительных органов и общественности эта святыня будет обнаружена и возвращена на историческое место, где ей принадлежит.

Грузинская икона Божией МатериГрузинская икона Божией Матери

История

История этого образа уходит в XVII век и связана с серией завоевательных походов персидского шаха Аббаса на грузинские земли. Покоренная страна была разграблена, ценности массово вывозились захватчиками в Сефевидское государство. У себя на родине персы развернули бойкую торговлю религиозными святынями, сбывая их православным купцам. Случилось так, что в исламское государство прибыл поверенный одного ярославского торговца Стефан Лазарев. Местный житель принес ему икону Грузинской Божией Матери и поинтересовался, не желает ли русский ее приобрести. Хитрец сильно завысил цену, но Лазарев не пожалел денег – так святой образ был изъят из рук иноверцев. Меж тем, ярославскому купцу Григорию Лыткину, у которого служил Лазарев, приснился странный сон. Он видел дивную позолоченную икону Богородицы и слышал голос, который повелел отнести икону в Красногорский (Черногорский) монастырь в Архангельской области. Это наставление купец исполнил только через четыре года, по возвращении своего поверенного в Ярославль. Увидев икону, Лыткин тут же вспомнил свой сон и поторопился исполнить волю, внушенную ему свыше.

22

Августа

1629 года

Грузинская икона Божией Матери прибыла в Красногорский монастырь на Черной горе, расположенный среди густых лесов на реке Пинеге.

Появление иконы в монастыре тут же ознаменовалось чудесным случаем. Молившийся перед ней незрячий и глухой монах Питирим внезапно обрел зрение и стал слышать. С этого момента чудотворения от образа шли потоком.

Прославленный образ стали возить для поклонения в различные города России. С крестным ходом Грузинская икона побывала даже в отдаленных селениях Сибири. А в 1698 году установилась традиция ежегодно приносить святыню в Архангельск

«ради освящения града и христолюбивых народов, требующих Божией и Ея Богоматери милости».

В 1654 году икону потребовалось отреставрировать. С этой целью ее доставили в Москву, изнемогавшую в то время от моровой язвы. Несколько случаев исцеления от страшной болезни приковали к иконе внимание, на поклон к иконе пошла вся столица.

В эпоху революции Красногорский монастырь был закрыт, след иконы затерялся. Где в настоящее время пребывает подлинный образ Богоматери «Грузинская» — неизвестно.

Интересный факт

Подлинник иконы был утерян примерно в 20-х годах прошлого века. Но в Третьяковской галерее хранится точный мерный список первообраза, написанный изографом кремлевской Оружейной палаты Кириллом Улановым и его сыном Иваном в 1707 году.

Интересные факты

  1. Исчезнувшая Грузинская икона Божией Матери „Элеуса“ изображает Деву Марию с младенцем Иисусом, обнимающим ее за шею. Икона была создана в 1125 году и считается одним из самых ценных произведений грузинского искусства.

  2. Образ Божией Матери „Элеуса“ имеет большую ценность не только в Грузии, но и во всем православном мире. Образ имеет богатое символическое значение и связан с почитанием Девы Марии и Ее Сына Иисуса Христа как заступников и защитников христиан.

  3. Исчезновение Грузинской иконы Божией Матери остается одной из самых загадочных и обсуждаемых тем в истории Грузии. Икона исчезла из собора Светицховели в Мцхете, где она хранилась веками, в 1991 году. Несмотря на многочисленные попытки найти ее, икона до сих пор не обнаружена.

ГРУЗИНСКАЯ ИКОНА БОЖИЕЙ МАТЕРИ.ГРУЗИНСКАЯ ИКОНА БОЖИЕЙ МАТЕРИ.

Дни празднования

Богоматерь с Младенцем, типа Грузинской_6040

Иконография: Грузинская икона Божией Матери. Датировки: XVI в. Происхождение: из церкви Иоанна Златоуста г.Переславля-Залесского. Материал: дерево, паволока, левкас, темпера. Размеры иконы:  высота 58,5 см, ширина 49,5 см. Богоматерь изображена почти фронтально. Младенец представлен сидящим на левой руке Богоматери; фигура удлиненных пропорций, с небольшой головой. Пальцы правой руки Младенца сложены в жесте благословения, близком к именословному, в левой руке – свернутый свиток. Инв. № ПЗМ-2519, ЖТ-22, с/у-81-В. © Переславль-Залесский государственный историко-архитектурный и художественный музей-заповедник.

4 сентября (22 августа по старому стилю) – в этот день икона появилась в Красногорском монастыре. Празднование совершается с 1658 года, после того, как
патриарх
Никон, по высочайшему указу Его Императорского Величества Алексея Михайловича, изучил список проистекших от образа чудотворений и установил иконе официальный день празднования.

Интересный факт

Царь Алексей Михайлович по прозванию Тишайший не вкушал ни пищи, ни пития во время постных дней недели, то есть по средам и пятницам.

Раифский монастырь

Грузинская икона Божией Матери, пребывающая в Раифском монастыре

Грузинская икона Божией Матери, пребывающая в Раифском монастыре

Этот крупнейший на территории Казанской епархии мужской монастырь хранит список Грузинской иконы Божией Матери с 1661 года. Образ был скопирован с оригинала лучшим иконописцем, которого смог отыскать и отправить на Черную гору Казанский митрополит Лаврентий. Согласно монастырским преданиям, перенесение списка в Раифскую пустынь сопровождалось многими чудотворениями.

Вот что говорит насельник Раифского монастыря монах Николай:

«Писал ее [икону] очень большой профессионал, видный изограф – это одна из самых точных копий. Есть более десятка списков с Грузинской иконы Божией Матери в других городах, но не все чтимые. Монах-иконописец был аскетом-молитвенником: видимо, это молитвенное богообщение передалось иконе – это удел многих чудотворных икон великих мастеров-иконописцев, – и с тех пор она начала источать исцеления, помогать людям».

Жители Свияжска, который находится в шестидесяти километрах от Раифа, упросили владыку приносить чудотворный образ и к ним. Ежегодно 31 июля икона Грузинской Божией Матери отправлялась с крестным ходом в Свияжск, а на следующий день, после
литургии
, на реку Щуку и вокруг города. Сохранились свидетельства о том, что иногда горожанам позволялось брать чудотворную святыню по домам.

Из рукописей архимандрита Даниила (Сивиллова) известно, что по
молитвам
перед иконой, Свияжск избавился от длительно терзавшей его чумы. А 24 июня 1830 года жители деревни Васильево были спасены заступлением Небесной Владычицы от града, побившего все в округе, но не тронувшего вызревающий на полях хлеб. Вот что повествует предание, дошедшее до наших дней:

«В тот самый день, когда икона была носима из дома в дом и происходило молебство о дожде, внезапно нашла ужасная туча. Пролил сильный дождь с градом, и к удивлению всех жителей, без малейшего вреда на их полях посеянному хлебу, между тем, как крупный град в необыкновенном количестве и величине падал близ полей в лесу, так что отламывались древесные ветви».

В 1689 году в обители приключился пожар. Многие ценности сгорели, но святыню чудом спасли.

При советской власти, когда монастырь был закрыт, икона вновь чуть не погибла. Ее нашли ученые Казанского университета в груде хлама на полу разоренного храма и передали в
церковь
святых Ярославских чудотворцев, где она пребывала до возрождения Раифского монастыря.

Интересный факт

В 1698 году в честь иконы Божией Матери «Грузинская» был написан канон. Автор текста — смотритель Московской типографии Фёдор Поликарпов-Орлов. Автор идеи — архиепископ Холмогорский и Важский Афанасий (Любимов).

Ныне святыня находится в соборном храме обители, названном в ее честь.

Смоленская икона Божией Матери - история чудотворного образаСмоленская икона Божией Матери – история чудотворного образа

Списки в Москве

  • Считается, что самый первый список с иконы из ныне пребывающих в Москве был сделан в 1654 году для церкви Святой Троицы в Никитниках. Его заказал ювелир Гавриил Евдокимов, когда после
    молебна
    перед иконой Грузинской Божией Матери (она была доставлена в столицу из Красногорского монастыря для «поновления живописи и наложения новой ризы») исцелился его сын.
  • Еще один список хранится в храме Христа Спасителя в Сокольниках. Ранее он пребывал в Алексеевском женском монастыре, и с ним связана история исцеления монахини. После того, как случай чудесного выздоровления стал известен, иконе заказали дорогой оклад, выполненный на пожертвования царя Алексея Михайловича и патриарха Никона.
  • Приложиться к образу Пресвятой Богородицы «Грузинская» можно также в храме
    святителя
    Мартина Исповедника на Таганке. Первоначально список пребывал в храме Покрова Божией Матери на Воронцовом поле. Для него стараниями царицы Параскевы Феодоровны был создан киот, обильно украшенный драгоценностями.

Известно, что перед этим образом часто преклонял колени император Александр I. Однажды, узнав, что храм был ограблен, а с образа спилили драгоценные камни, он повелел приставить для охраны реликвии солдата-ветерана. Во времена Гражданской войны Покровский храм был разрушен, ценный оклад с иконы реквизирован, а сам образ передан в Петропавловский храм на Яузе. Ныне святыня, как уже и было сказано, находится в храме Мартина Исповедника в северном приделе, освященном Её честь.

О чем молятся Богородице перед образом

Народная молва приписывает Грузинской иконе Божией Матери благодать

  • исцелять от недугов желудочно-кишечного тракта;
  • опухолей;
  • глазных и ушных болезней;
  • бесплодия;
  • психических и душевных расстройств;

Молиться Пресвятой Богородице перед ее образом «Грузинская» можно в любой потребности, физической или духовной.

Богоматерь Грузинская, с преподобным Иоанном Лествичником_3060

Иконография: Грузинская икона Божией Матери. Датировки: XV в. конец XV в. Происхождение: Из Входо-Иерусалимской Церкви Каргополя. Материал: Дерево, левкас, темпера. Размеры иконы:  высота 64 см, ширина 49 см. Богоматерь изображена почти фронтально. Младенец представлен сидящим на левой руке Богоматери; фигура удлиненных пропорций, с небольшой головой. Ступни Его ног изображены сбоку. Пальцы правой руки Младенца сложены в жесте благословения, близком к именословному. В левом верхнем углу иконы на золотом фоне изображен преподобный Иоанн Лествичник. Его фигура передана в трехчетвертном повороте к Богоматери, руки простерты в молитве, ноги стоят на поземе. Инв. № 7813. © Вологодский государственный историко-архитектурный и художественный музей-заповедник. Литература: Иконы Вологды XIV-XVI веков. М., 2007. № 12

Многие чудеса являет Богородица нам через свои образы. Но настоящее чудо – тихое. Как сказала руководитель пресс-службы Раифского Богородицкого монастыря Ольга Крестинина:

«Духовное чудо – оно тихое и радостное. Кто-то «видит» его на каждом шагу, а кто-то проходит мимо. Человек без веры любое чудо посчитает за стечение обстоятельств. Для верующих случайностей нет…»

Автор: Галина Бочарова.

Видео

Выпуск из цикла телепередач «По святым местам» о Грузинской иконе Божией Матери.

Тропарь, кондак, величание

Тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Грузинской» (Красногорской)

глас 4

Днесь све́тло красу́ется оби́тель Красного́рская,/ и с не́ю ликовству́ет Раи́фская пу́стыня,/ я́ко зарю́ со́лнечную, от восто́ка возсия́вшую, восприи́мши, Влады́чице,/ чудотво́рную Твою́ ико́ну,/ е́юже разгоня́еши мглу искуше́ний и бед от вопию́щих ве́рно:/ изба́ви оби́тель на́шу и вся страны́ христиа́нския от всех наве́т вра́жиих// и спаси́ ду́ши на́ша, я́ко Милосе́рдная Засту́пница ро́да христиа́нского.

Кондак Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Грузинской» (Красногорской)

глас 8

Тебе́, Избра́нней от всех родо́в, Бо́жией Ма́тери,/ благода́рственная пе́ния прино́сим,/ прише́ствием честны́я Твоея́ ико́ны, раби́ Твои́, Богоро́дице, озаря́еми,/ но, я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую,/ от вся́ких нас бед свободи́, да зове́м Ти:// ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Величание (общее иконе Божией Матери)

Велича́ем Тя,/ Пресвята́я Де́во,/ Богоизбра́нная Отрокови́це,/ и чтим о́браз Твой святы́й,/ и́мже то́чиши исцеле́ния// всем с ве́рою притека́ющим.

Молитва

Молитва Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Грузинской» (Красногорской)

Приими́, Всеблагомо́щная Пречи́стая Госпоже́, Влады́чице Богороди́тельнице, сия́ честны́я да́ры от на́с, недосто́йных рабо́в Твои́х, к Твоему́ цельбоно́сному о́бразу пе́ние возсыла́ющих со умиле́нием, я́ко Тебе́ Само́й су́щей ту́ и послу́шающей моле́ния на́ша, подаю́щи с ве́рою прося́щим по коему́ждо проше́нию исполне́ние: скорбя́щим ско́рби облегча́еши, немощны́м здра́вие да́руеши, разсла́бленных и неду́жных исцеля́еши, и от бе́сных бе́сы прогоня́еши, оби́димыя от оби́д избавля́еши, и наси́луемых спаса́еши, гре́шных проща́еши, прокаже́нных очища́еши, и ма́лых дете́й ми́луеши, и непло́дныя от непло́дства разреша́еши. Еще́, Госпоже́ Влады́чице, от у́з и темни́ц свобожда́еши, и вся́кия многоразли́чныя стра́сти исцеля́еши, и о́чныя боле́зни уврачу́еши, и от смертоно́сныя я́звы избавля́еши: вся́ бо возмо́жна су́ть хода́тайством Твои́м к Сы́ну Твоему́, Христу́ Бо́гу на́шему. О, Всепе́тая Ма́ти, Пречи́стая Богоро́дице! Не преста́й моли́ти о на́с, недосто́йных рабе́х Твои́х, сла́вящих Тя́ и почита́ющих, и покланя́ющихся пречи́стому о́бразу Твоему́, и наде́жду иму́щих невозвра́тну и ве́ру несумне́нну к Тебе́, Присноде́ве, Пресла́вней и Непоро́чней, сла́вящих, и чту́щих, и пою́щих Тя́ во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Акафист

АКАФИСТ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПРЕД ИКОНОЙ «ГРУЗИНСКАЯ»

Кондак 1

Избранней от всех родов Божией Матери и Царице пред пречистым Ея образом со умилением хвалебная пения приносим. Ты же, яко имущая к роду христианскому милосердие неизреченное, от бед и скорбей избави всех нас, Тебе зовущих:

Радуйся, Невесто Неневестная.

Икос 1

Архангелов и ангелов чини благоговейно Тебе служат, и вся небесныя силы немолчными гласы Тя, Богородице Дево, воспевают, яко рождшую небесных воинств Царя; мы же, земнороднии, трепетно предстоящии чудотворному Твоему лику, бренными усты вопием Ти сице:

Радуйся, от всех родов ко искуплению рода нашего избранная; радуйся, Духа Святаго дарований преисполненная.

Радуйся, херувимов и серафимов превозшедшая; радуйся, таинству спасения рода человеческаго послужившая.

Радуйся, святое вместилище Слова Божия; радуйся, неописанное Слово Отчее в ложеснах Своих носившая.

Радуйся, пророческих глаголов неложное исполнение; радуйся, прародителей рода нашего от клятвы рождеством Твоим свободившая.

Радуйся, предстательство роду христианскому, от Бога дарованное; радуйся, спасения рода человеческаго начало.

Радуйся, лествице Божественнаго снисхождения; радуйся, мосте, от земли к небеси земнородных возводяй.

Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 2

Видящи, Пречистая, с высоты небеснаго жилища Своего, идеже с Сыном Своим во славе пребываеши, озлобление противу святынь христианских во стране Грузинстей, попущением Божиим во дни оны бывшее от персскаго царя Аббаса, Грузинскую страну разорившаго и храмы ея христианския осквернившаго, и, хранящи святую икону от таковаго поругания, страны Российския мужу верну и благоговейну Стефану благопромыслительно вдати ю вспомоществовала еси, Владычице. Стяжав убо сей верный раб святыню Твою, во умилении сердца возопи Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разумети хотя благоговейный муж Георгий недоуменную тайну откровения Твоего, Владычице, о некоем безценном бисере, приставником имения его во стране Персидстей приобретеннем, с патриархом Филаретом совещавашеся. Мы же, таинственному вразумлению Преблагословенныя, свыше верным рабом подаваемому, дивящеся, благоговейно вопием к Ней:

Радуйся, сокровенныя тайны благодати Божия верным открывающая; радуйся, устнами православных хвалу Богови совершающая.

Радуйся, неверных агарян, святыню Твою презревших, посрамляющая; радуйся, славою чудес Твоих верным смыслы озаряющая.

Радуйся, почитанию святых икон нас наставляющая; радуйся, Христову веру во стране утверждающая.

Радуйся, иноков обителей Красныя горы святым Твоим образом освящающая; радуйся, день принесения честныя Твоея иконы исцелением инока знаменовавшая.

Радуйся, безценный бисер, святую Твою икону, якоже рекла еси, нам даровавшая; радуйся, безценный Бисер, Христа, на спасение наше рождшая.

Радуйся, честным Твоим образом страну нашу посетившая; радуйся, мирную обитель неотъемлемым богатством обогатившая.

Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 3

Сила Вышняго осеняет выну с верою притекающих к державному покрову Твоему, Владычице, и благоговейно чтущих чудотворную икону Твою, Богомати, той бо дадеся благодать от Бога всяк недуг и язю в людех врачевати, темже благодарственно вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи промышление теплое о людех зимния полунощи, гору Красную под кров Твой, Богомати, прияла еси, и обители иноков тоя честный образ Твой милостивно даровала еси, да зряще токи чудес, преизобильно на молящихся Тебе с верою изливаемыя, во умилении вопиют Тебе, Владычице:

Радуйся, смиренную обитель иноков Красныя горы державным покровом Твоим осеняющая; радуйся, чудесы от святыя Твоея иконы гору Красную прославляющая.

Радуйся, подобие благодатнаго Афона на зимней полунощи явившая; радуйся, гору Красную житию иноческому чудно указавшая.

Радуйся, в щит и ограждение места того цельбоносную икону Твою даровавшая; радуйся, поселившимся на сей святей горе иноком обитель тихую создавшая.

Радуйся, житие чина иноческаго во спасение душ устрояющая; радуйся, всем хотящим улучити спасение споборствующая.

Радуйся, Красную гору и обитающих на ней благодатным омофором покрывающая; радуйся, притекающих к Твоему покрову и заступлению не оставляющая.

Радуйся, слабых на пути добродетели укрепляющая; радуйся, заблуждших на путь истинный наставляющая.

Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 4

Бурю внутрь имея помышлений сумнительных, слепец Питирим, егда озарен бе сиянием света, яко солнечным, смятеся, и страхом одержим бе, мняше о сем, яко о наваждении бесовстем, многа бо лета слеп бе; с молитвою же знамение крестное сотвори, обращься ко храму, и, узрев чудную Твою, Владычице, икону, светозарными лучами во храме блиставшую, абие уразуме, яко отверзостася очи его и слух его открыся, сего ради благодарственное принес Богу, дивному в делех, пение: Аллилуиа.

Икос 4

Слышав благоверный царь всея России Алексий, яко от святыя иконы Твоея, Владычице, яже на горе Красней, цельбы многоразличных недуг обильно подаются, даде повеление игумену обители по градом и весем великия державы своея с честию подобающею ю обносити, да приемлют страждущии врачевство недугов телесных и душевных и во умилении сердец взывают Тебе, Владычице:

Радуйся, Христа Бога нашего освященный храме; радуйся, неизреченныя Его славы вместилище.

Радуйся, Царя царствующих одушевленный граде; радуйся, палато и чертоже небесный.

Радуйся, Церкве Православныя похвало; радуйся, державы Российския крепосте и утверждение.

Радуйся, градов и весей наших благодатное охранение; радуйся, всех христиан, к Тебе притекающих, непостыдное упование.

Радуйся, от всех родов достойно ублажаемая; радуйся, всех нас от бед и скорбей пришествием честнаго Твоего образа избавляющая.

Радуйся, сущих в странствии ко взысканию горняго града направляющая; радуйся, путеводительнице наша к вечным обителем.

Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 5

Боготечней звезде подобная явися Твоя, Богомати, икона, по воле Твоей святей от востока на самую полнощь принесенная, юже, яко дар небесный, восприимше иноцы красногорстии, поставиша в соборную церковь обители, и в веселии пояху благих подателю Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видящи среброковача Гавриила, зельне плачуща пред Твоим чудотворным образом, Владычице, тогда умилосердилася еси, сына его на одре болезни лежаща воздвигла и здрава сотворила еси; сице и о мне умилосердися, преблагословенная Богородице, и грехми умерщвленную мою душу воскреси, зовущую:

Радуйся, благоволение Сына Твоего, Христа Бога нашего, нам стяжавшая; радуйся, Мати Царя живота и Победителя смерти.

Радуйся, светлыми лучами чудес от святыя Твоея иконы страну Российскую озаряющая; радуйся, богатыя дары исцелений и милостей просящим Тя пред чудною Твоею иконою источающая.

Радуйся, моления наша, приносимая Тебе с верою и любовию, милостивно приемлющая; радуйся, телесныя недуги верно почитающих Тя скоро исцеляющая.

Радуйся, печаль нашу в радость претворяющая; радуйся, от слез и скорбей нас избавляющая.

Радуйся, скорбных о чадех родителей утешение; радуйся, чад их благодатное охранение и спасение.

Радуйся, покрове нам в животе и по смерти; радуйся, спасение наше на праведнем Суде Божием.

Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 6

Проповедника творящи купца Георгия воли Своея, рекла еси к нему, Владычице: Приставник имения твоего Стефан, сый в Персиде, купи тебе безценный бисер; егда же принесет к тебе, посли оный в Двинскую землю, на Чермную гору. Познав убо о сем Георгий Твое, Пречистая, к месту тому особое благоволение, воспряну воспети к рождшемуся от Тебе Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсияла есть слава Божия на святей горе Красней от пречудныя Твоея иконы, Богомати, пред неюже предстояще, со умилением молимся Ти: услыши нас, вопиющих Тебе усердно:

Радуйся, гору полунощную пришествием чудотворнаго Твоего образа осенившая; радуйся, чудес неоскудевающий источник на ней явившая.

Радуйся, милосердие и любовь Твою к обители иноков показавшая; радуйся, благое о ней промышление Свое явившая.

Радуйся, телесныя недуги наша врачующая; радуйся, в душевных скорбех нас утешающая.

Радуйся, благочестия наставнице; радуйся, иноческаго жития руководительнице.

Радуйся, добрыя ко спасению обеты приемлющая; радуйся, благим намерением и начинанием нашим способствующая.

Радуйся, злыя от наваждения врага бываемыя помыслы от нас отгоняющая; радуйся, вражия козни яко паучину расторгающая.

Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 7

Хотя дати благословение новоустроенней обители иноков, Раифскою нареченней, архипастырь казанский Лаврентий лик Твой, Владычице, от чудотворнаго Твоего Красногорскаго образа тождественно списав, торжественно с молебным пением во обитель Раифскую внесе. Свидетелем же быв совершившихся от сея святыя Твоея, Владычице, иконы знамений и чудес, радостно возопи Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новую купель Силоамскую зрим, Пречистая Богородице, храм Твой, иже в Раифе. Всяк бо недуг и всяку язю душевную и телесную врачуеши с верою и любовию к Тебе притекающих и благоговейно чтущих и лобызающих святый образ Твой. Сего ради, имуще новое неизреченное сокровище Твоих милостей, радостно вопием Ти, Пречистая:

Радуйся, купеле, в нейже душевныя недуги наша врачуются; радуйся, источниче, жаждущим воду жизни источивый.

Радуйся, слепым телесныма очима зрение подавающая; радуйся, глухим слух отверзающая.

Радуйся, разслабленныя телом укрепляющая; радуйся, лежащия на одре болезни возставляющая.

Радуйся, плавающия по водам от бурь и потопления спасающая; радуйся, влающияся в пучине житейскаго моря к тихому пристанищу спасения направляющая.

Радуйся, оружие, имже устрашаются полцы демонския; радуйся, щите, имже покрываются обители иноков.

Радуйся, тихое пустынножителей веселие; радуйся, тихое обуреваемых в сем веце пристанище.

Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 8

Странно слышати и неудобно разумети злым неверием омраченным, како от святых икон Твоих, Владычице, знамения и чудеса бывают. Нам же, тепле верующим словеси, Тобою к первоначертанней благовестником евангельских таин святей иконе реченному: Благодать Рождшагося от Мене и Моя с сим образом да будет, удобно есть разумети и праведно уповати, яко и с сею иконою Твоею Грузинскою благодать Твоя и сила пребывают выну. Сего ради с благоговейным страхом предстояще, с тем и воздаем ей честь, яко Тебе Самой, нам присущей, радостно поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Вся присно горе сущи и с небесными силами выну пребывающи, нас земнородных не оставляеши, Богомати, теплым предстательством пред Сыном и Богом Твоим, Матернее бо дерзновение к Нему имаши. Сего ради, предстояще пречистому Твоему образу, со слезами покаяния вопием Ти, Богородительнице:

Радуйся, путеводительнице верная, к небесному отечеству добре нас направляющая; радуйся, Мати Царя небесе и земли, врата райская нам отверзающая.

Радуйся, домостроительнице, житие наше к небесному устрояющая; радуйся, вечная благая Сына Твоего нам являющая.

Радуйся, от скорбей и бед зде нас спасающая; радуйся, вечных мук и огня геенскаго по смерти нас избавляющая.

Радуйся, всех притекающих с верою и любовию к Тебе сугубо милующая; радуйся, молитвы наша, приносимыя Тебе пред чудотворным Твоим образом, ко престолу Сына Твоего и Бога нашего возносящая.

Радуйся, благая наша помощнице; радуйся, непостыдное наше упование.

Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 9

Всякаго естества архангельскаго и ангельскаго превысши, херувим же и серафим честнейши еси, Пресвятая Дево. Бога бо, Царя небесных сил, плотию родила еси, Невместимаго во утробе Своей вместила еси, Носящаго весь мир дланию на руках носила еси, и всякое естество Питающаго млеком питала еси. Темже воистину Матерь Божию и ходатаицу рода христианскаго Тя ведуще, со дерзновением вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Витии многовещаннии не ведят, киими словесы благохвальными подобает величати Тя, Богородице, обаче, благая сущи, приими милостивно, аще и немощными смыслы сложенная, но от чистаго сердца приносимая Тебе в похвалу сицевая пения:

Радуйся, пренепорочная Отроковице, Превечным советом ко спасению рода нашего избранная; радуйся, Жено, Еяже Семя сокруши главу древняго змия.

Радуйся, в женах преблагословенная; радуйся, благодать у Бога обретшая.

Радуйся, архангельское вещание о воплощении Единаго от Святыя Троицы смиренно приявшая; радуйся, кроткая рабо Господня.

Радуйся, сосуде, Духом Божиим освященный; радуйся, силою Всевышняго осененная.

Радуйся, Спасителя наших душ рождшая; радуйся, падший род наш с правосудием Божиим примирившая.

Радуйся, Эдем затворенный рождеством Твоим миру отверзшая; радуйся, от пленения адова нас рождеством Твоим свободившая.

Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 10

Спасти хотящи многия люди от бед и скорбей, всюду являеши, Богомати, роду нашему неоскудеваемый от Своея иконы Грузинския источник милости. Красногорскую бо обитель от запаления огненнаго во дни оны неврежденну сохранила еси, угасивши свирепеющую окрест ея силу огненную, в царствующем же граде Москве и в пустыни Раифстей благодати струи от иконы Твоея источаеши всем с верою поклоняющимся Тебе, и во иных градех и весех наших чтущим Тя полезное подаеши. Темже, прославляюще Бога, даровавшаго нам о Тебе благодать таковую, присно вопием Ему: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси крепкая, Богородице Дево, обители Красногорския и пустыни Раифския ограда несокрушимая, чину же иноческому украшение и слава. Сего ради, молящеся, вопием Ти, Пречистая: покрый с верою поклоняющихся Тебе пред Твоим чудотворным образом от бед и скорбей, с любовию Тебе вопиющих:

Радуйся, крепкая от находящих на ны напастей и бед хранительнице; радуйся, обителей иноческих неусыпная блюстительнице.

Радуйся, от свирепеющаго пламене во дни оны обитель Красногорскую по теплому молению иноков дивно сохранившая; радуйся, благорастворение воздухов и спасительный дождь благовременно той низпосылающая.

Радуйся, жития чина иноческаго украшение и доброто; радуйся, в бурю искушений и бед нас спасающая.

Радуйся, помышления наша освящающая; радуйся, сердца наша очищающая.

Радуйся, душегубительный пламень страстей наших угашающая; радуйся, мрак сатанинских искушений разсевающая.

Радуйся, житию нашему благословение Божие низводящая; радуйся, мысленная очеса наша к горним обителем направляющая.

Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 11

Пение хвалебное приносят Ти, Владычице, людие богоспасаемаго града Архангельска, егда град их единою в лето освящается пришествием Твоего чудотворнаго образа, и со светильники и кадильницы грядуще во сретение его, радостно вопиют Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарными лучами чудес икона Твоя, Владычице, на святей горе Красней немерцаемо сияет и Российскую страну нашу православную благодатно озаряет, прогоняющи всякое темное действо вражие силою Божиею, побуждающи нас пред нею Тебе, богоизбранная Отроковице, хвалебная пения возносити:

Радуйся, на пути нашего спасения неугасимый светильниче веры и благочестия; радуйся, луче незаходимаго Солнца.

Радуйся, немерцающая во стране нашей православия звездо; радуйся, добродетели путь освящающая.

Радуйся, заре, Солнце правды являющая; радуйся, свете, мрак неведения отгоняющая.

Радуйся, купино неопалимая, Бога явившая; радуйся, престоле огненный Вседержителя.

Радуйся, чистоты сокровище; радуйся, цвете неувядаемый славы.

Радуйся, Вышняго освященное божественное селение; радуйся, яко Тобою дадеся радость всем Тя, Богородице, призывающим.

Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 12

Благодати Твоея никогдаже оскудевающия неизсякаемый источник явила еси, Богородительнице, чудотворную икону Твою, от неяже вси скорбящии и обремененнии грехми многими спасение и цельбы во вся времена приемлют и радостно о Тебе воспевают всеблагому Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твоя преславная чудеса, Богомати, от святыя Твоея иконы неоскудно нам подаваемая, и все упование наше на Тя, Заступнице, возлагающе, со умилением вопием Ти:

Радуйся, непостыдное христиан упование в будущем веце; радуйся, в делании заповедей Сына Твоего пребывающих спасающая.

Радуйся, в животе сем нас во здравии сохраняющая; радуйся, в страшный час смерти нас не оставляющая.

Радуйся, верным рабом Твоим христианскую кончину устрояющая; радуйся, на Суде праведнем Сына Твоего верных слуг Твоих вожделенный глас Его слышати сподобляющая.

Радуйся, всем хотящим спастися и в разум истины приити благая Одигитрие; радуйся, всех в сокрушении сердечнем кающихся грешников несумненное спасение.

Радуйся, рождеством Твоим двери рая миру отверзшая; радуйся, земнородных с небесными к вечному веселию сочетавшая.

Радуйся, от ангел присно воспеваемая; радуйся, и от земнородных достойно ублажаемая.

Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 13

О всепетая Мати, Пресвятая Госпоже Дево Богородице, не отрини смиренно приносимое Тебе ныне пред чудотворным Твоим образом сие малое моление наше, презирающи бездну грехов наших, избави всех нас от бед и скорбей в животе сем и грядущия вечныя изми муки, нелицемерно о Тебе вопиющих Богу: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Архангелов и ангелов…» и 1-й кондак «Избранней от всех родов…».

Молитва первая

Приими, Всеблагомощная Пречистая Госпоже, Владычице Богородительнице, сия честныя дары от нас, недостойных рабов Твоих, к Твоему цельбоносному образу пение возсылающих со умилением, яко Тебе Самой сущей ту и послушающей моления наша, подающи с верою просящим по коемуждо прошению исполнение: скорбящим скорби облегчаеши, немощным здравие даруеши, разслабленных и недужных исцеляеши, и от бесных бесы прогоняеши, обидимыя от обид избавляеши, и насилуемых спасаеши, грешных прощаеши, прокаженных очищаеши, и малых детей милуеши, и неплодныя от неплодства разрешаеши. Еще, Госпоже Владычице, от уз и темниц свобождаеши, и всякия многоразличныя страсти исцеляеши, и очныя болезни уврачуеши, и от смертоносныя язвы избавляеши: вся бо возможна суть ходатайством Твоим к Сыну Твоему, Христу Богу нашему. О Всепетая Мати, Пречистая Богородице! Не престай молити о нас, недостойных рабех Твоих, славящих Тя и почитающих, и покланяющихся пречистому образу Твоему, и надежду имущих невозвратну и веру несумненну к Тебе, Приснодевей, Преславней и Непорочней, славящих, и чтущих, и поющих Тя во веки веков. Аминь.

Молитва вторая

К Тебе, Богоизбранная Отроковице, Пресвятая Дево Богородице, Небесе и земли Царице, припадающе, вопием: услыши молений наших глас и не отврати лица Твоего от нас, недостойных. Приими, Всеблагая, от недостойных раб Твоих, чтущих всечестное имя Твое и с верою покланяющихся Тебе пред чудотворным Твоим образом, приносимое ныне теплое моление наше, вознеси е к Престолу Сына Твоего, Христа Бога нашего, да милостив будет к неправдам нашим и не воздаст нам по делом нашим, но да пробавит щедроты Своя. Вемы, яко несмы достойни, по грехом нашим, от Него помиловани быти, аще не Ты, Владычице, умолиши Его о нас, вся бо можеши испросити у Него, Матернее бо к Нему имаши дерзновение. Сего ради к Тебе, яко всемощней и всеблагой Заступнице нашей, прибегаем, усердно молящеся: испроси у рождшагося от Тебе Единороднаго Сына Божия, Христа Бога нашего, всем нам в святоотечестей Православней вере твердое до конца дней наших пребывание и во всех заповедех Господних неуклонное хождение, да, прочее время живота нашего поживше во всяком благочестии и чистоте, сподобимся мирныя христианския кончины и добраго ответа на страшнем Суде Сына Твоего и Бога нашего и тако достигнем, под кровом Твоея помощи, живота вечнаго во Царствии Отца светов, Емуже, купно со Единородным Его Сыном и Святым Духом, подобает слава, честь и поклонение, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

Канон

КАНОН ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПРЕД ИКОНОЙ «ГРУЗИНСКАЯ»

глас 5

Песнь 1

Ирмос: Коня и всадника в море Чермное сокрушаяй брани мышцею высокою Христос истрясе, Израиля же спасе, победную песнь поюща.

Взятся кивот Божественный почити в Горе Божии, яко одушевлен, Безсмертнаго Бога Родительницы образ в честнем храме пребыти, егоже торжество светло праздновати стецемся, вернии.

Гласы, яко трубы, возшумите, благочестивых мужей множества, и воззовите вельми, священных уста, и приимите икону Царицыну, пришедшую во спасение наше.

К горе, Девы Пренепорочныя приимшей икону, приступим, вернии, и благоухания Божественнаго прияти потщимся, в сей бо излияся миродыхающее и души облагоухающее благовоние.

Гора явленнейшая Ты бысть, Пречистая Владычице, на Нюже Господь возшед, явися, к Нейже прибегающе, спасаемся.

Песнь 3

Ирмос: Водрузивый на ничесомже землю повелением Твоим и повесивый неодержимо тяготеющую на недвижимем, Христе, камени заповедей Твоих, Церковь Твою утверди, Едине Блаже и Человеколюбче.

В песнех тимпанских ныне воспоем Чистей Богородительнице и со освященных соборы чудотворный Той образ окружим, радующеся, яко Престол есть Божий Святый.

Живоподательный Божественный источник видяще, приидите, верными сердцы слезы точаще, Чистыя Богоматере иконе прикоснемся, исцеления точащей.

Якоже цвет прекрасный и воня пищная, икона Твоя, Владычице, и спасает всех притекающих к ней, и от различных недуг избавляет с верою призывающих Тя.

Божественное и благородное Жилище, подаждь согрешением нашим оставление памятию Твоею, Владычице, и от бед спаси ны, Мати Божия.

Кондак, глас 6

Аще попущением Божественным от рук неверных честная Твоя, Владычице, икона поруганию подвержеся и копием варвар прободена бысть, обаче во стране нашей Православней любочестно всеми прославляется и благоговейно почитается, сего ради Тобою являет слепым зрение, глухим слышание, немым глаголание, хромым хождение, разслабленным укрепление, скорбным утешение и отраду. Сих ради молим Тя, Милосердная Мати, до конца пробави милости Твоя на нас, яко Благая.

Седален

Хотящих всех с верою входити в храм Твой святый, Владычице, присно спасай и сохраняй, в нем Тя славящих, от всяких напастей и бед свобождай и на противныя победы даруй, ко спасению прошения присно нам подающи.

Песнь 4

Ирмос: Божественное Твое разумев истощание прозорливо, Аввакум, Христе, со трепетом вопияше Тебе: во спасение людей Твоих спасти помазанныя Твоя пришел еси.

Гора, добродетельми присенная, из Неяже Владыка раболепно прииде, человеки от работы вражия избавляя, явилася еси, Пречистая Владычице.

Гора, юже виде Божественный Аввакум, присенная и чистая Ты явися, Пречистая Богородице.

Гору превелию, юже Даниил виде, именуем Тя, Владычице, от Неяже Камень отсечеся Нерукосечный и вся соблазны истни, верныя же просвети.

Гору Тя усырену и тучну именует Давид, праотец Твой, от Неяже Бог явися, спасая всех поющих Тя и покланяющихся Тебе.

Песнь 5

Ирмос: Одеяйся светом, яко ризою, к Тебе утренюю и Тебе зову: душу мою просвети омраченную, Христе, яко Един Благоутробен.

Небеснии лицы веселятся с человеки днесь и уготовляются прияти честную икону Чистыя Богоматере, яко воистину Царицы тварем, преподобно владычествующия.

Да уклонятся днесь воздушнии дуси, да отступит же и самый миродержец и да падет посрамлен, покланяему видя икону Богоматере.

Не якоже ктому образно в гаданиих священный ковчег Завета носим есть, икона бо Божия Матере священными руками днесь честно в церковь вносима есть.

Голубице Соломоня, яко воистину добра же, и красна, и всечестна, помяни нас в Небесных селениих Сына Твоего, празднующих день пришествия честныя иконы Твоея.

Песнь 6

Ирмос: Неистовствующееся бурею душетленною, Владыко Христе, страстей море укроти и от тли возведи мя, яко Благоутробен.

Воистину безценный есть бисер, Владычице, икона Твоя, нам даровася, якоже Сама рекла еси, обогащая вся верою приходящия к Тебе.

Светится днесь православных собор, еретический же полк да посрамится, видя икону Богоматере покланяему, плотию нам Избавителя рождшия.

Слепым свет уже пришествова, и немощным люте врачевство отверзеся, и всем спасение днесь приближися пришествием честнаго образа Богоматере.

Гора, яже прежде бяше мрачна, ныне же честна и свята есть, на нейже дом Твой, Богородице, верху ея уведехом, Владычице, истинное сбытие Твоея честныя иконы пришествием. Тем верою и любовию вопием Ти: избави от бед рабы Своя.

Кондак, глас 8

Тебе, Избранней от всех родов, Божией Матери, благодарственная пения приносим, пришествием честныя Твоея иконы, раби Твои, Богородице, озаряеми, но, яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся, Невесто Неневестная.

Икос

Архангельский глас приносим Ти, Богородице, недостойнии раби Твои, умильно стояще пред честною иконою Твоею, сице зовем Ти: радуйся, Обрадованная Мати Царева; радуйся, Небесная Царице, Мати Христа, Бога Небеси и земли; радуйся, предпочтенная величеством чистоты пришествием Сына Твоего и Бога; радуйся, возвеличенная Ангеловым сошествием к Тебе; радуйся, от всех родов избранная Богом; радуйся, святое Вместилище Божия Слова; радуйся, пророческаго проповедания и проречения сбытие; радуйся, апостолом пречестный венче; радуйся, мучеником увязение и благоверным державо; радуйся, святителем украшение и священником доброто; радуйся, любомудрецем иноческаго лика возведение к Горнему Царствию; радуйся, отверзающая рая двери, христианскому роду, присно блажащему Тя, Помощнице; радуйся, Невесто Неневестная.

Песнь 7

Ирмос: Превозносимый отцев Господь пламень угаси, отроки ороси, согласно поющия: Боже, благословен еси.

Священничестии собори и людей составления, отроковицы вся и девицы, воспойте Девы честнаго образа пришествие, веселящеся.

Светится днесь Божия Церковь, славы бо свет в ней возсиял есть, плоти подобозрачное обличие Божия Матере, на спасение людей христоименитых.

Яко пресветлое солнце от незаходимых, икона Твоя, Богомати, от земли поганския преславно предстала есть на спасение людем верным.

Свет Невечерний рождши, Владычице, просвети нас светом лица Твоего и светлости святых сподоби молитвами Твоими.

Песнь 8

Ирмос: Тебе, Вседетелю, в пещи отроцы, всемирный лик сплетше, пояху: дела всякая, Господа пойте и превозносите во вся веки.

Царице всем женам, Дево, мольбу принеси Христу в памяти пришествия иконы Твоея о иже тоя совершающих торжество и превозносящих Тя во вся веки.

Яко световидно и освященно добротою Божества лице Твое, Пренепорочная, славою сияюще Божественнаго девства, преукрашеннаго во вся веки.

Давидски воспеваем Ти песнь, гору Божию именующе Тя, Владычице, источник бо приснотекущий нам источи, чудную икону Твою, тем чтим Тя во веки.

Глаголати не могу, изнемогаю же, и трепещу, и весь преклоняюся к Твоим превеликим чудесем, но любовь, Дево, зрящи, Божественными возмезди даровании непрестанно.

Песнь 9

Ирмос: Исаие, ликуй, Дева име во чреве и роди Сына Еммануила, Бога же и Человека, Восток имя Ему, Егоже величающе, Деву ублажаем.

Вернии елицы, свещи вжегше, светом обложенную икону Чистыя Богоматере, приидите, усрящем сию, с песньми проводим, веселищеся.

Се убо вопияше Давид древле, глаголя: лицу Твоему помолятся богатии людие, воистину ныне мы обогатихомся, Владычице, пришествием честнаго образа Твоего.

Победы подаждь на сопротивныя иже честное пришествие святыя иконы Твоея почитающим, Богомати, Ты бо враги побеждаеши.

Славу по достоянию Тебе, яко Бог, подаде воплотивыйся из Тебе без семене, Владычице, мы же, худии, что Ти принесем, но точию приими усердие иже Тя любовию чтущих, яко Богородица, сохраняй и спаси нас.

Светилен

О пресветлый облаче, Мати Божия, нас побеждающия победи державною Твоею и всесильною десницею, и сущим в скорбех предстани, обидимыя заступи, и грехи очисти молитвенник Твоих, можеши бо, елико хощеши.

Частые вопросы

Какова история святыни?

Грузинская икона Божией Матери была написана в XII веке в Грузии. Долгое время она находилась в храме Святого Креста в Иерусалиме. В 1988 году икона была передана в дар Православной церкви Грузии и хранится в кафедральном соборе Светицховели в Мцхете.

С чем связано исчезновение иконы?

В 2004 году икона была выкрадена из собора Светицховели. Полиция не смогла найти грабителей, и судьба иконы осталась неизвестной. Существуют разные версии ее исчезновения, но наиболее распространенной является версия о том, что икона была продана на черном рынке.

Какие предпринимаются меры по поиску иконы?

Православная церковь Грузии и правительство страны предпринимают все возможные меры для поиска иконы. Они обратились за помощью к Интерполу и другим международным организациям. Также была объявлена награда в размере 100 тысяч долларов за информацию, которая поможет найти икону.

Полезные советы

СОВЕТ №1

Изучите историю Грузинской иконы Божией Матери, чтобы понимать ее значение и значение для православной церкви.

СОВЕТ №2

Посетите музеи или выставки, где можно увидеть репродукции или оригиналы икон, чтобы лучше понять искусство и религиозные традиции Грузии.

СОВЕТ №3

Исследуйте тему иконописи в православии, чтобы понять особенности стиля и символику, используемую в изображениях Божией Матери.

Легенды и мифы

Грузинская икона Божией Матери, известная как “Исчезнувшая святыня”, окружена множеством легенд и мифов, которые добавляют загадочности и таинственности этому историческому артефакту. Одна из самых известных легенд связана с тем, что икона была создана самим апостолом Лука. Согласно этой легенде, Лука приехал в Грузию и оставил икону в храме, после чего икона начала проявлять чудеса и исцелять верующих.

Еще одна легенда утверждает, что икона была украдена неверными людьми и спрятана в тайном месте, чтобы не попасть в руки православных. С течением времени местонахождение иконы стало загадкой, и она была объявлена пропавшей. Эта загадочная история привлекает внимание исследователей и паломников со всего мира, желающих раскрыть тайну исчезнувшей святыни.

Несмотря на различные версии и интерпретации, легенды и мифы вокруг Грузинской иконы Божией Матери продолжают жить и питать интерес к этому древнему и драгоценному объекту религиозного искусства.

Оцените статью
Добавить комментарий