Апостолы Петр и Павел занимают особое место в христианской традиции и поклонении. Обращение к ним с молитвой, чтением канона и акафиста является древней и уважаемой практикой в православной церкви. Эта статья предлагает разъяснение текстов молитв, тропарей, канонов и акафистов, посвященных святым апостолам, а также рассматривает их жизнеописание и значимость в духовной практике верующих.
Молитва святым первоверховным апостолам Петру и Павлу
Молитва первая
О преславнии апостоли Петре и Павле, души за Христа предавшии и кровию вашею пажить Его удобрившии! Услышите чад ваших молитвы и воздыхания, сердцем сокрушенным ныне приносимыя. Се бо беззаконьми омрачихомся и того ради бедами, якоже тучами, обложихомся, елеа же добраго жития обнищахом зело и не возможем противитися волком хищным, иже расхищати наследие Божие дерзостно тщатся.
О сильнии! Понесите немощи наша, не отлучайтеся духом от нас, да не разлучимся в конец от любве Божия, но крепким заступлением вашим нас защитите, да помилует Господь всех нас, молитв ваших ради, да истребит же рукописание безмерных грехов наших и да сподобит со всеми святыми блаженнаго Царствия и Брака Агнца Своего, Емуже честь и слава, и благодарение и поклонение, во веки веков. Аминь.
Молитва вторая
О святии апостоли Петре и Павле, не отлучайтеся духом от нас, грешных раб Божиих (имена), да не разлучимся вконец от любве Божия, но крепким заступлением вашим нас защитите, да помилует Господь всех нас молитв ваших ради, да истребит же рукописание безмерных грехов наших,и да сподобит со всеми святыми блаженнаго Царствия и брака Агнца Своего, Емуже честь и слава, и благодарение и поклонение во веки веков.
Молитва третья
О верховнии Апостоле: Петре, веры Христовой твердый изобразителю, и Павле, сладковещательная ластовица учения Господня! Зрим вас, аки многотекущую реку сказаний Христовых словес, истекающую от истинных недр Божиих и всю глубину кладезя истин богооткровенных пред нами, жаждущими их, открывающую. Зрим вас, аки светила, с небесе токи теплоты любве божественныя нам уясняющия: ублажаем вас, приемших труды и поты, во еже всеяти учений божественных семена: целуем стопы ваша, обтекавшия вся концы земли, и в трепете греховнем зрим главы ваша, смиренно преклоненныя к пречистым стопам Господним: единаго крестным путем (повешением) и другаго мечным усечением. Умильно просим вас, святии Апостоли, сотворите и нас в буести греховней преклоненными пред Учителем нашим Господом, сотворите гордости нашей главы усекновение учением богооткровенным: глад душевный наш да утолит Господь брашном, указуемым с самаго неба, якоже Петру: — ты же, Павле, богонасыщенный Христовых словес, потщися и нас до третьяго небесе возвести твоими непрестанными о нас ко Господу молитвами, да и мы тамо прославим с лики ангельскими и апостольскими дивнаго во святых своих Отца всяческих и Его же послал в мир спасаяй и наставляяй к жизни вечной, Господа Иисуса Христа, и единосущнаго Им Святаго Духа. Аминь.
Молитва четвертая
Святый верховный Апостоле Петре, каменю веры, на Христе, краеугольном камени, в Церковь исповеданием назданный! Моли, да и аз, умными помышлении и плотскими похотении всегда колеблемый, на тоемжде Христе, Камени живом, избранном, честном, верою наздан всегда совершаюся любовию в храм духовен, в священство свято, вознесити жертвы духовныя Богови Иисусу Христу.
Святый верховный Апостоле Павле, сосуде избранный Христов, благодати и славы Божия преисполненне! Моли имущаго власть над тварию Творца, да мя, ныне сосуд погубленный, сотворит Себе сосуд в честь, освящен и благопотребен, на всякое благое уготован. Аминь.
Тропарь
глас 4
Апостолов первопрестольницы и вселенныя учителие, Владыку всех молите, мир вселенней даровати и душам нашим велию милость.
Кондак
глас 2
Твердыя и боговещанныя проповедатели, верх апостолов Твоих, Господи, приял еси в наслаждение благих Твоих и покой: болезни бо онех и смерть приял еси паче всякаго всеплодия, Едине сведый сердечная.
Величание святым первоверховным апостолам Петру и Павлу
Величаем вас, /апостоли Христовы Петре и Павле, /весь мир ученьми своими просветившия /и вся концы ко Христу приведшия.
Мнение эксперта:
При обращении к апостолам Петру и Павлу, эксперты рекомендуют использовать молитвы, каноны и акафисты как способы обращения к святым. Молитвы к апостолам помогают просить заступничество и поддержку в духовной борьбе. Каноны, составленные Церковью, содержат молитвы и пения, направленные на покаяние и прошение помощи у святых апостолов. Акафисты – это особые молитвенные песнопения, восхваляющие святых и призывающие их помощь в нужное время. Обращение к апостолам Петру и Павлу через молитвы, каноны и акафисты считается духовным обновлением и укреплением веры.
Канон
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Пода́ждь ми́, Го́споди, Пресвята́го Твоего́ Ду́ха ка́пли дарова́ний, сло́во наро́чито, и возвеселю́ся, ве́рно похваля́я пе́рвых апо́стол Твои́х исправле́ния.
Оста́вил еси́, прехва́льне Пе́тре, усе́рдно вре́менная и Христо́вым стопа́м после́довал еси́, неве́рство же оста́вив, Па́вле, и Призва́вшему тя́ после́довал еси́.
Благода́ть, апо́столи, суще́ственне наше́дшую ва́м, прие́мше Боже́ственнаго Ду́ха, проидо́сте зе́млю всю́, Пе́тре и Па́вле, уча́ще концы́.
Богоро́дичен: Вити́йстии многовеща́ннии и мусики́йстии велегла́снии язы́цы Тя́ не мо́гут чти́ти или́ пе́ти, Чи́стая: па́че бо челове́ка соде́яшася в Тебе́ еди́ней Боже́ственная та́инства.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, Живы́й и Незави́стный Исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в Боже́ственней Твое́й сла́ве венце́в сла́вы сподо́би.
Сро́дник, Пе́тре, тебе́ Андре́й проявля́ет Месси́ю Христа́, к Нему́же ве́рою приступи́л еси́; и ты́, Па́вле чу́дный, богоде́тельным Креще́нием от Ана́нии просвети́лся еси́.
Ле́стно и́же писа́нием зако́на па́дающий ро́д Изра́илев просвеще́нием благода́ти Пе́тр приве́д, язы́к же стада́ Па́вел от пре́лести изба́ви.
На́ги и про́сты во язы́ки посла́л еси́ Твоя́ ученики́, вме́сто ору́жия Твое́ И́мя нося́ще свято́е, и ле́стную бра́нь, Христе́, ве́рою разруши́ша.
Богоро́дичен: Испо́лнися, апо́столи, позна́ти Го́спода вся́ земля́, от Де́вы возсия́вшаго и ми́р обно́вльша Боже́ственным ва́шим пропове́данием, Пе́тре и Па́вле прехва́льнии.
Седа́лен, гла́с 8.
Вели́кия свети́льники и све́тлыя, верхо́вники я́вльшияся ученико́в, Петра́ восхва́лим и прему́драго Па́вла, и́бо, огне́м Боже́ственнаго возсия́вше Ду́ха, мглу́ пре́лести попали́ша всю́. Те́мже и Вы́шняго Ца́рствия гра́ждане досто́йно яви́шася и благода́ти сопресто́льни. Сего́ ра́ди вопие́м и́м: моли́те Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу.
Богоро́дичен: Я́ко Де́ву и еди́ну в жена́х, Тя́, без се́мене ро́ждшую Бо́га пло́тию, вси́ ублажа́ем, ро́ди челове́честии, О́гнь бо всели́ся в Тя́ Божества́ и я́ко Младе́нца млеко́м пита́еши Зижди́теля и Го́спода. Те́м, А́нгельский и челове́ческий ро́д, досто́йно сла́вим пресвято́е рождество́ Твое́ и согла́сно вопие́м Ти́: моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти покланя́ющимся ве́рою пресвято́му рождеству́ Твоему́.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Неизсле́дный Бо́жий Сове́т, е́же от Де́вы воплоще́ния Тебе́, Вы́шняго, проро́к Авваку́м усмотря́я, зовя́ше: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
С кре́пкими у́бо немощни́и, с вити́ями же неве́жди спле́тшеся благоче́стно, Пе́тр и Па́вел, взе́мше побе́ду, Христо́вы апо́столи.
Отсту́пника Си́мона, волхва́ лю́таго, я́ко златолю́бца обличи́ Боже́ственный Пе́тр, и ны́не Па́вел му́дрый стези́ развраща́ющаго Христо́вы Ели́ма ослепи́л е́сть.
Неве́жественно ры́барь и усма́рь сло́во иму́ще, но растворе́нно Боже́ственною со́лию, ду́ши любому́дрых услади́ша и Христу́ ве́рою приведо́ша.
Богоро́дичен: Ре́чию Богодохнове́нною пре́жде Авваку́м го́ру Тя́ чи́сту и присе́нну Боже́ственный рече́, приходя́щаго от ю́га и Тобо́ю воплоща́ема, Влады́чице, возвеща́я явле́нно.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ ́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.
Я́ко су́ща тве́рда, Христо́с тя́ ка́мень нарече́, Пе́тре, и на тебе́ Це́рковь, ея́же а́довы врата́ не одоле́ют, тебе́ же, Па́вле, сосу́д избра́н рече́, Сего́ пронести́ пред язы́ки И́мя.
Пе́тр, отве́ргся Учи́теля три́жды, три́жды же люби́ти приглаше́нием присво́ися. Па́вел, и́же пе́рвее ху́льник сы́й, тя́жко же оскорбля́я ве́рныя, по́слежде пропове́даше, Его́же гоня́ше пе́рвее.
Нетле́нно зва́ние и сла́ву присносу́щну Пе́тр от Христа́ обре́те с Па́влом: о́в у́бо ключи́ Небе́сныя прия́т, се́й же в ра́й восхи́щся, глаго́лы неизрече́нныя навы́к па́че челове́ка.
Богоро́дичен: От Боже́ственнаго Ду́ха Иса́ия испо́лнь, рождество́ без отца́ прорече́ из Тебе́, Де́во, ро́ждшагося Емману́ила, И́же е́сть с на́ми Бо́г, Его́же, Чи́стая, родила́ еси́, те́мже вси́ пое́м Тя́.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, Богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.
Светла́ Петро́ва чудеса́, че́стна же и Па́влова зна́мения: и́бо ри́зы и се́ни и́х неду́ги боля́щих исцелева́ют, прилага́емии.
Пе́тр вои́стинну сла́вный и Па́вел пои́стине чу́дный, дво́ица Боже́ственная и честне́йша жили́ща Живонача́льныя Тро́ицы все́ми помина́ется.
Боля́щих ду́ши и телеса́, я́ко Боже́ственный вра́ч изря́ден, Пе́тр исцели́, Па́вел язы́ки озари́ и све́том Госпо́дним назна́мена.
Богоро́дичен: Пе́ти Тя́ до́лжни есмы́, но вои́стинну по достоя́нию не мо́жем. Те́мже пое́м Тя́ молча́нием, чту́ще несказа́нное, е́же на Тебе́, Де́во, соде́янное та́инство.
Конда́к, гла́с 2.
Ка́мень Христо́с ка́меня ве́ры прославля́ет све́тло, ученико́в преизря́дна, и с Па́влом ве́сь дванадесяточи́сленный собо́р дне́сь; и́хже па́мять соверша́юще ве́рно, си́х Просла́вльшаго прославля́ем.
И́кос:
Всечестну́ю и преблаже́нную па́мять ва́шу творя́щий ны́не, в пе́снех приле́жно вопие́м к ва́м: пресве́тлая и Богозра́чная свети́ла ми́ра, возлю́бленнии ученицы́ Христо́вы двана́десяте, я́ко иму́ще к Нему́ дерзнове́ние, моли́теся за ны́, ва́м бо дана́ е́сть благода́ть исцеле́ний и грехо́в проще́ния, приле́жно у́бо Его́ моли́те грехо́в и напа́стей изба́витися на́м, да еди́наго Человеколю́бца, ва́с просла́вльшаго, прославля́ем.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.
Ублажи́ся Пе́тр от Христа́, я́ко сему́ ре́кшу Сы́на Бо́га Жива́го, и Па́вел почте́ся, я́ко сосу́д благопотре́бен, и взыва́ху: отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.
Законослуже́бники у́бо Пе́тр умудря́ше, я́коже завеща́ся ему́, Па́вел же – язы́чники; о́ба же благода́тию Христу́ привожда́ху и взыва́ху: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Я́ко преизря́ден Пе́тр Христо́в па́стырь ста́до прия́т, Це́ркви же Па́вел учи́тель Боже́ствен бы́сть, взыва́юще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Богоро́дичен: Всенепоро́чная Мари́е и изря́дная свя́тостию, Я́же Бо́га пло́тию, Де́во, ро́ждши, Неискусобра́чная Чи́стая, Того́ моли́ от вся́каго на́с изба́вити наведе́ния и греха́.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.
Си́лою укре́плься Пе́тр Боже́ственною, уме́ршую Тави́фу воскреси́, Па́вел же Евти́ха, с высоты́ па́дша и умерщвле́на, возста́ви, о́ба взыва́юща: Го́спода воспева́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.
Виде́нием ужа́сным и чу́дным Корни́лия у́бо Пе́тр просвети́, Па́вел же Га́ия, Кри́спа, и Пане́стия, и Стефани́на крести́, о́ба зову́ща: Го́спода воспева́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.
Блюдо́ма Петра́ свя́зана Христо́с у́бо А́нгелом но́щию разреши́, Па́вла же и Си́лу, а́бие моля́щимся, в кла́де но́ги тве́рдо стя́гнуты, изведе́ и темни́цу потря́с; те́мже воспое́м Христа́ во ве́ки.
Богоро́дичен: Изба́ви страсте́й всепа́губных, плени́цы же согреше́ний ны́не расто́ргни, и́миже ко́ждо стя́жется: вси́ бо согреши́хом и очище́ния про́сим, су́ще пови́ннии. Е́же пода́ждь, Богоро́дице, мольба́ми Твои́ми превознося́щим Христа́ во ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.
Ве́сь всю́ду ми́р проидо́сте, я́коже крила́ти, и Ева́нгелие коле́ном все́м, язы́ком и страна́м Христо́во пропове́давше, вся́ привлеко́сте к ве́ре, Пе́тре преблаже́нный и чу́дный Па́вле апо́столе.
Прини́к во глубо́кую ста́рость и естества́ до́лг, Пе́тре, исполня́я, Учи́теля твоего́ Христа́ подо́бием кре́ст претерпе́л еси́; ты́ же во главу́ твою́, Па́вле, усе́чен бы́в, о чу́до стра́шно! вме́сто кро́ве млека́ источи́л еси́ пото́ки и неве́рныя обрати́л еси́.
О Боже́ственная дво́ице, му́дре вручи́вшаяся всего́ ми́ра душа́м, и ко благоче́стию от нече́стия претво́рше, и по сме́рти спаса́юще еще́ ве́рных ду́ши, и ны́не на́с помяни́те и предста́вите Христу́, верхо́внии апо́столи.
Богоро́дичен: Спа́се Благи́й, И́же естество́м Человеколю́бец и Многомилосе́рд, Препе́тыя Твоея́ Ма́тере Де́вы Боже́ственными мольба́ми, Петра́ моли́твами и Па́вла, апо́стол Твои́х, ми́лость Твою́ и по́мощь с Небесе́ на́м посли́.
Интересные факты
-
Апостолы Петр и Павел являются одними из самых почитаемых святых в христианстве. Их имена упоминаются в молитвах, канонах и акафистах, которые используются для обращения к ним с просьбами о помощи и защите.
-
Молитвы апостолам Петру и Павлу могут быть разными, но все они содержат обращения к святым с просьбами о помощи в различных жизненных ситуациях. Например, апостолу Петру часто молятся о помощи в исцелении болезней, а апостолу Павлу – об укреплении веры и помощи в преодолении трудностей.
-
Каноны и акафисты апостолам Петру и Павлу представляют собой длинные молитвы, которые состоят из нескольких частей. Они обычно используются для чтения на богослужениях, но могут также использоваться для личной молитвы. Каноны и акафисты содержат подробные описания жизни и деятельности апостолов, а также просьбы о помощи и защите.
Акафист
Кондак 1
Избраннии проповедницы Агнца Непорочнаго, за ны закланнаго, Христа Бога, преславнии апостоли Петре и Павле! Яко Боговедением концы мира озарившии и обильно струями благодати напоившии, и ныне с любовию призрите на чтущия усердно память вашу. Исполните нас духа премудрости, сердца наша верою утвердите, да непрестанно благодарственная вам поем, со умилением зовуще:
Радуйтеся, святии первоверховнии апостоли Петре и Павле.
Икос 1
Ангели благовестницы явистеся на земли, апостоли Петре и Павле блаженнии, зане от Самаго Виновника спасения нашего на делание ваше призвани бывше, широту всея земли обтекосте, иудеом и еллином Христа распятаго, Божию Силу и Божию Премудрость проповедающе. Темже и мы, светом учений ваших озаряеми, сердцем и усты взываем к вам сицевая:
Радуйтеся, звезды светозарныя, от востока возсиявшия и всем людем путь ко Христу показавшия;
радуйтеся, Церкве Христовы утверждение и столпи непоколебимии.
Радуйтеся, власть вязати и решити грехи наша от Христа приимшии;
радуйтеся, во святых писаниих ваших к вере и упованию на Бога вся ны призывающии.
Радуйтеся, в житии вашем образы обращения согрешающим явившии;
радуйтеся, высоту любве истинныя словом и делом нам показавшии.
Радуйтеся, святии первоверховнии апостоли Петре и Павле.
Кондак 2
Видя тя, апостоле Петре, на море Галилейстем вкупе со Андреем, братом твоим, вметающа мрежи, Господь рече вам: грядита по Мне, и сотворю вы ловца человеком. И абие, оставльше мрежи, по Нем идосте. Темже, красото Церкви вселенския, сотвори и нас предстательством твоим скорым быти на делание заповедей Божиих, косны же ко греху, да, злобою младенствующе, достигнем вси в меру возраста мужа совершенна, поюще Богови: Аллилуиа.
Икос 2
Разум Божественный освети тя, Павле, избранный сосуде Божий, егда, ревнуя о отеческих преданиих, шествовал еси в Дамаск гонити Церковь Христову. Тогда бо внезапу сияние Славы Господни облиста тебе и глас бысть с Небесе: Савле, Савле, что Мя гониши? Ты же, аще зрением плотским омрачился еси, но духом узрел еси Силу и Славу Христа распята, тьму просвещающа и любовию Церковь Свою созидающа, и того ради пленился еси духом, покаяние и послушание нося и глаголя: “Господи, что сотворю?”. Посем, восприим жребий апостольства от руки Господни и крещение водою и Духом от Анании блаженнейшаго, явился еси предивно сосуд избранный благодати и свидетель немолчный Спасителя нашего, от Негоже и мы, просвещаемии, пети тебе навыкохом сицевая:
Радуйся, светлосте церковная, от Света Неизреченнаго на пути пречудно во откровение языков возжженная;
радуйся, знамения Силы Божия в житии твоем чудно явивый и тем уста непокоривым на веки заградивый. Радуйся, сосуде избранный, меньша от апостол и перваго от грешник себе сокрушенно нарекий;
радуйся, якоже Херувим тайнозритель, даже до третияго Небесе верою и любовию вознесенный.
Радуйся, якоже Серафим пламенный, ревностию по Бозе непрестанно снедаемый и истаеваемый;
радуйтеся, Павле и Петре, благовестия трубы громогласныя, основания ветхаго мира, якоже Иерихон вторый сокрушившия.
Радуйтеся, святии первоверховнии апостоли Петре и Павле.
Кондак 3
Сила Вышняго, в немощех познаваемая, излия на тя, Павле, адаманте веры, благодать на благодать, зане неложно исповедал еси: Вся могу о укрепляющем мя Иисусе. И воистинну проповедал еси Евангелие во явлении Духа и силы, творя великая и неизреченная, славная же и ужасная, яко неведущии Бога Боговедению научахуся, сердца ожесточенная елеом милосердия напаяхуся и вся овцы расточенныя во ограду Пастыря Единаго отвсюду стекахуся, Емуже и пети согласно научишася: Аллилуиа.
Икос 3
Имея дерзновенную любовь ко Господу, шествовал еси, Петре, по водам воздвизаемым, яко по суху. Но аще и потоплением был еси устрашаем и сомнением обуреваем, не потопился еси в пучине, понеже простерл еси руце и очи ко Спасу, вопия Ему из глубины сердечныя: Господи, спаси мя. И в той час руку помощи восприял еси от Христа, Избавителя нашего. Тако и мы в сей юдоли земней, бедами устрашаеми и волнами страстей потопляеми, взирающе на течение твое, к тихому пристанищу добре нас наставляющее, благодарственно воспеваем ти сице:
Радуйся, каменю веры многоценный, от Камене Краеугольна избранный и утвержденный;
радуйся, храме Духа Святаго, многоразличными дарованьми от Того преизрядно украшенный.
Радуйся, рыбарю препростый, премудрости Божия исполненный, ейже от человек никтоже противитися может;
радуйся, самовидче величия Божия, паче царей и славных земли от Господа на вся веки прославленный. Радуйся, хартие одухотворенная, в нюже огненными писмены слово Божие вписася,
радуйся, с Павлом апостолом светило равночестное и незаходимое.
Радуйтеся, святии первоверховнии апостоли Петре и Павле.
Кондак 4
Бурю лютых искушений воздвиже древле человекоубийца, искони иский Церковь Божию потребити и ученики Спасовы, якоже пшеницу, разсеяти: но Господь молися о тебе, Петре, да не оскудеет вера твоя. И тако, от Спаса просвещаем и от Него в немощи укрепляем, воистинну сокрушил еси челюсти вражия и обращся утвердил еси братию твою, поя Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Слышаще, Павле премудре, о дивнем избрании твоем, во еже возвестити имя Господа Иисуса народом и царем и сыном Израилевым, и видяще тя в слове, в житии, в любви, в дусе, в вере, в чистоте, якоже света языком во спасение их поставлена, невернии верою просвещахуся, вернии же, ликовствующе, Господа прославляху. Темже и мы, сорадоватися заповедь приемше, приносим ти гласом радования таковая: Радуйся, верный служителю Христов, вся славная мира якоже сор и прах вменивый и всем себе поработивый Христа ради и Евангелиа;
радуйся, добрый воине Христов, во вся оружия Божия облеченный и вся языки в послушание Христово покоривый.
Радуйся, жертво приятнейшая, Христу сораспеншаяся, Христа ради по вся дни умирати приобыкшая; радуйся, сеятелю слезами многими, узниче и исповедниче преславный, язвы Господа Иисуса Христа на теле твоем радостно носивый.
Радуйся, славо и похвало Церкве Вселенския, позорище мирови бывый, глад, жажду, наготу, биение и поругание за Христа многочастне претерпевый;
радуйтеся, Павле и Петре, апостолов украшение, миру благовестницы, Церкве утверждение.
Радуйтеся, святии первоверховнии апостоли Петре и Павле.
Кондак 5
Боготечная звезда явился еси, Павле, егда течение твое, пресветло начен от Дамаска, даже до Рима простерл еси и якоже прежде звезда от восток научи волхвы кланятися Солнцу Правды, сице и ты, Богомудре, путь ко Христу показал еси всем, хотящим достигнути спасения, взывая со дерзновением многим: подражатели мне бывайте, якоже и аз Христу. Емуже и пети научил еси нас единеми усты: Аллилуиа.
Икос 5
Видев на горе Фаворстей Славу Единороднаго от Отца, одеяна Светом, яко ризою, хотяща же за ны облещися в ризу поругания, глаголал еси, Петре, Иисусови, провидя Славу несказанную искупленных Кровию Агнца Непорочна Христа: Господи, добро есть нам зде быти. Сего ради и мы, роди дальнии, лишени чистоты светозарныя, аще и недостойни суще, обаче твоим ангельским гласом призваннии к наследию нетленну, чисту, неувядаему, соблюдаему на Небесех, якоже общницы хотящей открытися Славе, воспеваем ти сице:
Радуйся, блаженне, от Присносущныя Истины достойно “блажен” нареченный; радуйся, бисере предобрый, от Господа при езере обретенный и светом от Света осиянный.
Радуйся, от Самаго Искупителя рода человеча на проповедь Евангелия посланный;
радуйся, воистинну ловец человеков явивыйся, ты бо, якоже и прежде, благодатию влечеши души омраченныя в чудный Свет Христа Бога.
Радуйся, источниче животворный, от Источника жизни вечныя истекий и от богатства даров Духа Святаго жаждущия души напояяй;
радуйтеся, Петре и Павле, якоже Серафими шестокрилатии, у Престола Царя Славы парящии и ко свету Тайн Божиих приницающии.
Радуйтеся, святии первоверховнии апостоли Петре и Павле.
Кондак 6
Проповедник немолчен и по смерти твоей, Петре Богоносне, явился еси, зане с неба мысленнаго, якоже гром таинственный, о звании христианстем многоразличне напоминаеши. Мы же, ведяще любовь твою николиже отпадающу и молитву о нас непрестанно у Престола Божия деему, поем сердцем умиленным: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиял еси, Павле великоимените, знаменьми и чудесы вскоре, отнележе Дух Святый во Антиохии повеле ти начати превеликое служение апостола языков: таже, достиг Кипра, Елимы волхва зрение омрачил еси и Сергиа проконсула светом истины озарил еси. Сподоби и нас, света сего причащшихся, прославити дивная дела твоя в песнех и пениих духовных и воспевати тебе таковая:
Радуйся, свете сердец кротких и разумных, яже, яко доилица, грееши и пестунствуеши писаньми твоими Богодухновенными;
радуйся, жезле наказания, сосуды лжи и льсти до конца сокрушаяй, сердца же сокрушенная на недвижимый Камень Веры ввоздвизаяй.
Радуйся, Христово Евангелие в себе воплотивый и сего ради превыше видимых вознесенный и прославленный;
радуйся, уста медоточная, радость многую апостолом и верным возвестившая, яко отверзе тобою Господь дверь спасения всем языком.
Радуйся, ревнителю по Бозе, новый Илие, не на чуждем основании созидаяй и ревностию твоею страны дальния обтекаяй;
радуйтеся, Павле и Петре, весь мир между вами разделившии, во еже овому убо быти апостолу языков, другому же проповедати народу избранному.
Радуйтеся, святии первоверховнии апостоли Петре и Павле.
Кондак 7
Хотя истину утвердити и мир Церкви оградити, пришел еси, Павле, поборниче правды, во святый град, в немже на собрании святых апостол и верных свидетельствовал еси вкупе с Петром и Варнавою, яко Дух Святый дышет, идеже хощет, даруя благодать Свою к независтно иудеом и еллином обрезанным и верою вся спасая, а не мертвенными делы ветхаго закона. И тако воистинну вси вернии, свободу и мир получивше, союзом любве связуеми, благодарственно воспевают Богови: Аллилуиа.
Икос 7
Новаго Архангела, провозвестника тайны, от века сокровенныя, избра тя, апостоле Петре, Господь, егда вопроси ученики Своя: вы же кого Мя глаголете быти? Ты же, от Отца Небеснаго просвещаем, возвестил еси несомненное основание нашея веры, глаголя ко Спасу: ты еси Христос, Сын Бога Живаго. Того ради и мы, чтуще тя, яко Надежду нашего спасения неприкровенно исповедавша, взываем ти таковая:
Радуйся, Синаю новый, скрижаль спасения людем ясно показавый и свободу во Христе возвестивый; радуйся, первоположенный от Архитектона Небеснаго каменю веры и исповедания, на немже Церковь Христова необоримо основася.
Радуйся, первопоставленный вратарю входа райскаго, емуже первее обещася Господь дати ключи Царствия Небеснаго; радуйся, судие праведный, имый судити с прочими апостолы обеманадесяте коленома Израилевома.
Радуйся, яко очеса и утеса твоя блаженная Христа Спаса нашего, Егоже лицезрети пророцы пламенне желаху, во плоти суща на земли видеша и слышаша;
радуйтеся, Петре и Павле, имущии ноги благовествования краснейшия и сердца освященная, вы бо Евангелию послужисте и евангельски пожисте.
Радуйтеся, святии первоверховнии апостоли Петре и Павле.
Кондак 8
Странное чудо и неудобь разумеваемое явился еси, Петре, мудрствующим земная, яко незнатна мира и уничижена избра тя Господь, и посрамил еси мудрыя, одолел еси царства, привел еси сонмы омраченных ко Свету Истины, и доныне, якоже столп огненный, озаряеши вся земнородныя, указуя несомненный путь во блаженное отечество. Сего ради, богатству благодати в тебе дивящеся, поем Богу: Аллилуиа.
Икос 8
Всем был еси вся, Павле, любовию всех объемля, словом спасения дальних и ближних достизая, верою вся превозмогая: зане и в Филиппех, мир благовествуя, аще и палицами биен был еси люте и в темницу во оковах ввержен, но воспел еси тамо вкупе с Силою песнь чудную хвалы и благодарения Богу, Иже и возгреме рабом Своим трусом велиим, яко и основания темничная поколебашася и двери отверзошася. Мы же, видяще тя, премудре, тьму узилища светом Боговедения озаряюща и свободу о Христе узником подающа, воспеваем ти сицевая:
Радуйся, узниче Христов, темницу во храм претворивый и узами твоими демонов цепи людем разрешивый; радуйся, сильне, немощи немощных понесый, не себе, но ближним угождати иский.
Радуйся, пречудне, узами и скорбьми хваливыйся, радоватися с радующимися и плакати с плачущими научивый;
радуйся, умерый греху, но присно живый Богови, тебе бо жизнь Христос и смерть приобретение.
Радуйся, образе неусыпнаго делания, задняя забываяй, в предняя простираяйся и всем помышлением к почести вышняго звания текий;
радуйтеся, Павле и Петре, даже до смерти мученически Господу послужившии и сею, яко венцем, подвиг ваш венчавшии.
Радуйтеся, святии первоверховнии апостоли Петре и Павле.
Кондак 9
Вся ко Христу приводя, возвестил еси, Павле, во Афинех мнящимся мудрым быти Премудрость, свыше сходящую, да, ведяще суетная, отселе уведят Бога, невидимаго им, и осяжут Его, о Нем бо живем и движемся и есмы. Темже и мы, благодатию неизреченною разум истины восприемще и сердцем неложно, яко благ Господь, постигше, поем Ему верою твердою, якоже перстом от Фомы, осязуему: Аллилуиа.
Икос 9
Ветийствовати не можаше язык человечь, егда Господь Сил нозе рабом Своим умываше и лентием отираше. Ты же, Петре, страхом побеждаем, аще возгласил еси: не умыеши ногу моею во веки, но абие весь в послушание преложился еси, егда услышал еси глагол, реченный от Господа: аще не умыю тебе, не имаши части со мною. И тако всем сердцем возопил еси: Господи, не нозе мои токмо, но и руце, и главу. Мы же, ведяще тя в сих, якоже злато во огни искушения, очищаема и познавающе от смирения к послушанию восхождение твое, таинству Божия Промышления покланяющеся, воспеваем ти сердцем смиренным таковая:
Радуйся, Петре, очеса орля, имиже зрел еси Солнце Правды — Христа Бога, Иуде нозе умывшаго и от него лобзанием лукавым преданнаго;
радуйся, на веки уневестивыйся Христу, ты бо, Агнцу Непорочну, якоже агнец, последуя, до заклания твоего верность соблюл еси.
Радуйся, углю неугасимый, от жертвенника Небеснаго огнем любве Божественныя непрестанно объятый; радуйся, светильниче горяй и светяй, роды родов светом правды озаряяй.
Радуйся, грозде многообильный винограда Христова, на радость мира многопечальнаго возращенный; радуйтеся, Петре и Павле, Христа Бога в себе верно вообразившии.
Радуйтеся, святии первоверховнии апостоли Петре и Павле.
Кондак 10
Спасения во Христе неизследимую пучину и покаяния многую силу явил еси в себе, Петре, егда трикраты по предреченному отверглся еси Господа: не вем Человека сего! Егда клялся и ротился еси во дворе архиереа, но абие, воспомянув глагол Иисусов, вне текл еси, плачася горько. Мы же, умильне взирающе на пресветлый сей образ сокрушения, в научение и обличение жестоковыйных сердец наших дарованный, поем Господу, паки дивно возвеличившему тя: Аллилуиа.
Икос 10
Стена и оружие непобедимое был еси, Павле, противу миродержителей тьмы века сего, яко и царство их в Коринфе, Ефесе и инех градех вселенныя сокрушил еси, тьму многобожия разгоняя и разум истины утверждая. Ты бо неложно показался еси Божий слуга в терпении мнозе, в скорбех, бедах, в теснотах, в ранах, темницах, в нестроениих, трудех, во бдениих, в пощениих, яко и ум наш недоумеет изрещи богатство доброты твоея, деннонощныя подвиги со слезами многими. Того ради, зряще море любве твоея, дерзающе молим: услыши нас, убогих грешными усты глаголющих сицевая:
Радуйся, умерый греху благовестниче непобедимый, яко в тебе первее ветхаго человека победив, Христу сораспялся еси;
радуйся, учителю многоплодный и волков хищных обличителю, яко тобою образ верным показал еси, присно бодрствуя и научая вся сугубо: словом и житием по слову.
Радуйся, всех обогатителю, яко, прежде сам обнищав и ничтоже имый, вся содержал еси;
радуйся, о христианех пламенный ревнителю, обручивый я Христу, яко деву чисту непорочную невесту. Радуйся, утробе многоболезненная бывый о чадех твоих в муках рождения, дондеже вообразится в них Христос;
радуйтеся, Павле и Петре, в Дусе единице согласная во едином граде верность Христу кровию запечатлевшии.
Радуйтеся, святии первоверховнии апостоли Петре и Павле.
Кондак 11
Пети и ублажати узы и страдания твоя, Павле многострадальне, достойно есть, яко токмо в терпении мнозе, но и с радостию предреченный ти от Агава пророка узы восприял еси, и Церкви Кесарийстей свидетельствовал еси сице: не точию связан быти готов есмь за имя Господа Иисуса. Емуже и мы, дивному во святых Своих, поем песнь: Аллилуиа.
Икос 11
Светом радости неизреченныя и Божественныя любве осиян был еси, Петре, егда Господь по воскресении первее прочих апостол явися тебе, скорбевшему. По сих же паки явлься, Владыка жизни вопроси тя трикраты: Симоне Ионин, любиши ли Мя? Ты же, огнем Божественныя любве опаляем, отвещал еси тепле: Господи, Ты веси яко люблю Тя. Того ради и мы, обнищавшии духом, помянувше преизобильныя токи слез и любве твоея, ихже ради воззва тя Господь на прежний степень апостольства, благоговейне взываем ти сицевая:
Радуйся, учителю покаяния, слезами горькими высоту смирения стяжавый и Воскресшим от гроба к радости неизглаголанней на веки приобщенный;
радуйся, премудрости глубино, смиренномудрия высото, пламеню любве, образ жития всем верным себе явивый.
Радуйся, друже Господа Иисуса, иго благовестия ревностно понесый, над наследием Божиим господствовати не восхотевый, но послушанию властем научивый;
радуйся, апостоле Христов, мудрость змиину и чистоту голубину в себе сочетавый и образом смерти твоея на кресте крайнее смиренномудрие показавый.
Радуйся, рабе Господа верный, умноживый данный тебе талант и в радость Господа вшедый;
радуйтеся, Петре и Павле, сердца не тесная, весь мир любовию вместившая и концы вселенныя просветившая.
Радуйтеся, святии первоверховнии апостоли Петре и Павле.
Кондак 12
Благодать Духа Утешителя, излиявшаяся на главы верных во образе языков огненных, скоро излияся изо уст твоих, Петре, глаголом огненным, во еже благовестити с силою многою Христа распята не точию погибшим овцам дому Израилева, но и язычестей неплодящей церкви, да плодоносит и сия Богови нетленный крин чистоты и покаяния. Испроси и нам, апостоле достоблаженне, милость Господа, творящаго тобою великая и чудная, рукою твоею мертвыя воскрешающа и смертию твоею на кресте мертвенную любовь нашу воспламеняюща, да непрестанно поем Ему: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще пресветлую память твою, Павле, достойно ублажаем неизреченныя подвиги, болезни и труды, яже во бдениих, во алчбе и жажде, в пощениих, в зиме и наготе понесл еси. Кто бо изочтет раны, скорби и беды твоя во градех, в пустыни, в мори, беды от разбойник, беды от сродник, беды от язык и лжебратии? Кто подобен тебе? Паче всех апостол потрудился еси. Темже молим: не возгнушайся нас, грешных, молящихся тебе, но якоже всем был еси вся, и ныне услыши немощным гласом приносимая ти сицевая:
Радуйся, узниче Христов, из темницы свет распространивый, словом и посланием во узах много потрудивыйся, зане воистинну слово Божие не вяжется;
радуйся неизследимая пучино любве, по братии твоей отлучен быти от Христа приискренне восхотевый. Радуйся, подвижниче предивный, подвигом добрым подвизавыйся, течение совершивый и кровию твоею Церковь украсивый;
радуйся, источаяй море чудес, яко главотяжи и убрусцы твои недуги исцеляху и демоны прогоняху.
Радуйся, любве Божия неразлучный причастниче, Горняя мудрствуяй, а не земная, зане и от плоти разрешитися и со Христом быти возжелал еси;
радуйтеся, Павле и Петре, веры христианския насадители, благочестия водами напоителие и ко пристанищу вечному вернии водителие.
Радуйтеся, святии первоверховнии апостоли Петре и Павле.
Кондак 13
О всехвальнии благовестницы Петре и Павле! Внемлите воздыханием сердец наших, молящиеся за ны, много бо может молитва праведных пред Богом: потщитеся и ныне воспоминати нам о небеснем звании и христианстей кончине жизни нашея, привлецыте нас ко сладости евангельския истины, свяжите узами любве Христовы, да мы вси, отвергшеся нечестия и мирских похотей, внидем в радость Господа нашего, поюще Ему со Ангелы и с лики святых: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Икос 1
Ангели благовестницы явистеся на земли, апостоли Петре и Павле блаженнии, зане от Самаго Виновника спасения нашего на делание ваше призвани бывше, широту всея земли обтекосте, иудеом и еллином Христа распятаго, Божию Силу и Божию Премудрость проповедающе. Темже и мы, светом учений ваших озаряеми, сердцем и усты взываем к вам сицевая:
Радуйтеся, звезды светозарныя, от востока возсиявшия и всем людем путь ко Христу показавшия;
радуйтеся, Церкве Христовы утверждение и столпи непоколебимии.
Радуйтеся, власть вязати и решити грехи наша от Христа приимшии;
радуйтеся, во святых писаниих ваших к вере и упованию на Бога вся ны призывающии.
Радуйтеся, в житии вашем образы обращения согрешающим явившии;
радуйтеся, высоту любве истинныя словом и делом нам показавшии.
Радуйтеся, святии первоверховнии апостоли Петре и Павле.
Кондак 1
Избраннии проповедницы Агнца Непорочнаго, за ны закланнаго, Христа Бога, преславнии апостоли Петре и Павле! Яко Боговедением концы мира озарившии и обильно струями благодати напоившии, и ныне с любовию призрите на чтущия усердно память вашу. Исполните нас духа премудрости, сердца наша верою утвердите, да непрестанно благодарственная вам поем, со умилением зовуще:
Радуйтеся, святии первоверховнии апостоли Петре и Павле.
Святые апостолы Петр и Павел с житием
Два апостола
Митрополит Антоний Сурожский описывает два пути к вере:
- путь Петра, который знал Господа как Человека, долго, мучительно, через непонимание, а потом даже – отречение, шел к вере;
- дорога Павла, «фарисея, сына фарисея», всем сердцем любившего Бога, но ревновавшего не по разуму: этого человека Христос обратил за единый миг.
Апостолы
были очень разными не только по жизненному пути, но по воспитанию, образованию.
Рыбак из Галилеи
Петр – простой рыбак из области Галилеи. Сердце его загорелось любовью к Богу, едва он встретил Иисуса из Назарета. Он без колебаний оставил дом, семью (а Петр был женат), ушел странствовать, неся людям новое учение.
Много раз видел чудеса, совершенные Христом. Был на Фаворской горе, где открылась ему и двум другим Апостолам Слава Божия через Преображение их Учителя. Он, самый горячий, мужественный, единственный нашел силы сказать хоть что-то: «Господи, хорошо нам здесь быть!» (Мф. 17:4).
Потом был
Крест
, страшная казнь Иисуса. А до того – растерянность самого ревностного из учеников. Ведь в Гефсиманском саду он не испугался стражи: смело обнажил меч (Лк. 22:49). И тут – слова Христа, запрещающие кровопролитие. Любимый Учитель добровольно отдает Себя иудеям, на верную смерть.
Полезные материалы
Многие толкователи Евангелия говорят: Петр отрекся не от трусости, а от растерянности. Иные же думают – слишком понадеялся на себя. Но предание говорит: именно ему едва ли не первому явился Господь по Своем воскресении. Иоанн Богослов рассказывает о том, как Петр был прощен Христом после трикратного вопрошания: «Симоне Ионин, любиши ли Мя?» (Ин.21:15).
Вот только сам Петр не простил себя, и до конца жизни горько плакал, услышав пение петуха.
Покаяние
, проповедь Христа стали смыслом его дальнейшего пути.
Это интересно:
Святой Петр: история рыбака ставшего апостолом
Апостол язычников
Судьба Савла – так звали Павла до судьбоносной встречи с Христом – была совсем другой. Обеспеченная семья, хорошее образование. Савл отлично знал иудейский Закон, а потому с новым учением «проповедника из Назарета» для него все было понятно: оскорбление Бога, делающее любого повинным смерти.
Митр. Антоний Сурожский пишет, что Савл гнал христиан
«… не потому, что он был безбожник, не потому, что он ненавидел веру; но потому, что представление, которое у него было о Боге, никаким образом не могло совместиться с тем, что он видел во Христе. Бога беспомощного, Бога уязвимого, Бога как будто побежденного, презренного он себе не мог представить, потому что он верил в Бога Святого, недоступного, сияющего такой славой, что человек слепнет, когда подходит к Нему. И он стал гонителем. Но всей душой он верил в Бога, он устремлен был к Нему, он жил Им и для Него».
Он смотрел и одобрял, как убивали первомученика Стефана. Савла не тронули слова святого, видевшего отверстое Небо и Сына Божия (Деян. 8:1).
А через небольшое время, идя в Дамаск арестовывать очередных последователей Иисуса, он сам увидел Небо. И Его, вопрошающего без гнева, сочувственно: «Савл, Савл, что ты гонишь Меня?». Три дня, пишет друг апостола, Евангелист Лука, Савл не видел, лишившись зрения, не ел, не пил, плача о своей жизни, горько каясь (Деян.9:4, 9).
Потом было прозрение от рук святого Анании, Крещение, другая жизнь, другое имя. Некогда ревнитель иудейского Закона, Павел нес веру язычникам. Молодые христианские церкви созданы его трудами в Коринфе, Эфесе, Галатии, Фессалониках…
Интересный факт
В Антиохии духовные Павла дети впервые стали называться христианами.
Иногда он оглядывался на пройденный путь, удивляясь, неужели один, всего один человек может основать столько церквей, принести свет Христов стольким людям?
«Не я, — говорил он. — но благодать, которая со мною» (1.Кор.15:10).
Это интересно:
Святой апостол Павел: биография, проповедь и учение
Конец пути
Святые апостолы Петр и Павел.
Петр и Павел
были очень разными, каждый шел к Богу своей стезей – так, как вел его Господь. Но завершить земной путь Христос судил Своим Апостолам в один день, в Вечном городе, как называли тогда Рим, столицу империи.
12
Июля
67 года
Как говорит церковное предание, оба апостола приняли мученические венцы в этот день.
Петр, житель подвластной Риму провинции Иудеи, повторил крестную смерть своего Учителя. Путем покаяния он дошел до конца: попросил воинов распять его вниз головой, что увеличило страдания.
В тот же день Римский гражданин Павел казнен через отсечение главы, ведь граждан Империи распинать было нельзя.
О чем молятся апостолам
К святым обращаются:
- при необходимости особой поддержки в трудных обстоятельствах;
- при борьбе с маловерием, сомнениями;
- об избавлении от страстей.
Интересный факт
Сложилась традиции обращаться к апостолу Петру о помощи в рыбной ловле, так как он сам при жизни был рыбаком. А к апостолу Павлу обращаются о помощи в ремесле, ведь он сам при жизни не гнушался простым трудом и зарабатывал на жизнь изготовлением палаток.
Иные говорят, что святые казнены в разные годы. Но Церковь празднует память двоих вместе –как знак того, что хоть различны пути к Господу, но един Христос, ожидающий каждого при конце земной дороги.
Наталья Сазонова.
Частые вопросы
Что просят у апостола Павла?
Он покровительствует профессионалам ручного труда, учителям, а так же гидам-переводчикам. Павел был очень образованным для своего времени человеком, поэтому взрослым и детям можно вознести ему молитву о помощи в учебе.
В чем помогают святые Петр и Павел?
Святые Петр и Павел помогают в исцелении от физических и душевных болезней и недугов,ведь им при их жизни ещё были даны чудесные способности исцеления людей. Апостол Петр является также считается покровителем рыбаков, и 12 июля отмечается праздник «День рыбака».
Когда молятся Петру и Павлу?
23 сентября православные чтят память святых Петра и Павла. Апостол Петр был простым рыбаком, как и его брат Андрей, позже прозванный Первозванным.
В чем помогает апостол Павел?
Молитва перед иконой святого апостола Павла помогает обрести твердость и умножение веры, ему молятся о добром служении пастырей и любви между ними и данной им паствой, о даровании разумения Божия слова и успехов в учебе, просят об исцелении душевном и телесном.
Полезные советы
СОВЕТ №1
Изучите жития апостолов Петра и Павла, чтобы лучше понять их жизненный путь, и обратитесь к ним с уважением и преданностью.
СОВЕТ №2
Поставьте свечи и прочтите молитву перед иконами апостолов Петра и Павла, проявив свою веру и преданность.
СОВЕТ №3
Помимо молитвы, вы можете обратиться к апостолам Петру и Павлу через чтение канона или акафиста, чтобы укрепить свою духовную связь с ними.
История культа апостолов Петра и Павла
История культа апостолов Петра и Павла берет свое начало еще в ранние годы христианства. Петр и Павел считаются двумя из самых важных апостолов, которые сыграли ключевую роль в распространении христианства по всему миру.
По легенде, апостол Петр был первым епископом Рима и первым папой. Его связывают с основанием первой церкви в Риме и его мученической смертью при Нероне. Петр считается покровителем рыбаков, пап и многих других категорий людей.
Апостол Павел, изначально преследовавший христиан, обратился к христианству после явления Иисуса на пути в Дамаск. Павел стал одним из наиболее активных миссионеров и проповедников христианства, основав множество церквей и написав множество посланий, которые вошли в Новый Завет.
Оба апостола имеют огромное значение для христианской церкви и считаются основоположниками веры. Их культ был укреплен еще больше после того, как они были канонизированы и признаны святыми церковью.
С течением времени культ апостолов Петра и Павла стал широко распространен и популярен среди христиан по всему миру. Многие христианские церкви и общины посвящены в их честь, а молитвы и обращения к ним считаются особенно мощными и благоприятными.