Когда читается акафист Казанской иконе Божией Матери в церкви

Акафист Казанской иконе Божией Матери – одно из древних и почитаемых молитвенных произведений православной церкви. В этой статье мы рассмотрим текст акафиста, узнаем в каких случаях его читают и какая помощь может быть оказана Пресвятой Богородицей, сильной Заступницей. Также мы погрузимся в историю образа и рассмотрим смысловую глубину молитвы перед Казанской иконой.

Акафист Казанской иконе Божией Матери

Составлен статским советником . В. Елагиным. Одобрен решением Св. Синода 8 декабря 1867 года (№2860).

Кондак 1

Избранней от всех родов Заступнице рода христианскаго, покровом Своея благости покрывающей страну нашу православную, благодарственная пения приносим Ти, Богородице, о явлении чýдныя Твоея иконы. Ты же, яко Всемилостивая, всех притекающих к Тебе Помощнице, заступай нас во всех скорбех и нуждах, бедах и напастех, да зовем Ти: Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Икос 1

Ангел предстатель послан бысть рещи Богородице «Радуйся», егда Бог Слово воплощашеся во утробе Ея; и мы, грешнии, прославляюще явление чудныя Ея иконы и Божественнаго Младенца Спаса Христа, со умилением вопием Благодатней:

Радуйся, Богоизбранная Отроковице; радуйся, Мати Божия. Радуйся, Царице Небесе и земли; радуйся, светлое Церкве Небесныя и земные украшение. Радуйся, Ангелы чтимая; радуйся, певаемая от Серафим. Радуйся, светлое пророческое сбытие; радуйся апостолов похвало. Радуйся, мученическое исповедание; радуйся преподобных венче. Радуйся, праведных веселие; радуйся, грешных упование. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 2

Видящи, Всенепорочная, с высоты Небеснаго жилища Своего, идеже с Сыном Твоим в славе пребываеши, скорбь рабов Твоих в новопросвещеннем граде, яко гневнаго Божия посещения вера Христова поругаема бывает агарянским зловерием, благоволила еси явити икону Свою, чудесы ю прославляющи, да утверждаемии знаменьми Твоея благодати, христолюбивии людие верно вопиют Богу: Аллилуа.

Икос 2

Разумение трикратнаго явления Богоматере мудрая откровица ищущи, тече ко властем, поведающи им дивное явление и грозное прещение; мы же, дивящеся свыше данному отроковице вразумлению, благоговейно вопием к Преблагословенней: Радуйся, устнами чистыми хвалу Богови совершающая; радуйся, тайны благодати Божия верным открывающая. Радуйся, верных известная похвало; радуйся, молние, неверных устрашающая. Радуйся, славою чудес Твоих верных разум озаряющая; радуйся: агарянскаго зловерия обличение. Радуйся, гордыни их низложение; радуйся, веры христианския утверждение. Радуйся, почитания святых икон освещение; радуйся, скорбь нашу в радость претворяющая. Радуйся, несумненною надеждою нас увеселяющая. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 3

Сила Вышняго благодатию Богоматере умудри и укрепи отроковицу к исканию многоценнаго Божия дара, и та, с верою дерзающи о Господе, приступи к труду и, скрытое в земли обретши сокровище святыя иконы Богоматерни, радостно возопи к Богу: Аллилуа.

Икос 3

Имеющи благоутробное промышление о новопросвещенных людех града Казани, от пречестныя Твоея иконы токи чудес источила еси, Владычице, слепым телесныма очима зрение подавающи, омраченных же душевно светом богопознания и благочестия озаряющи, девствующим под осенением Твоея иконы пристанище небурное дарующи. Сего ради зовем Ти: Радуйся, явлением иконы Твоея тьму лютых обстояний отгоняющая; радуйся, лучами чудес всех просвещающая. Радуйся, слепых прозрение; радуйся, омраченных смыслом просвещение. Радуйся, славо Православия; радуйся, тихое пристанище ищущих спасения. Радуйся, Мати целомудрия; радуйся, покрове и ограждение девства. Радуйся, Еюже ликовствует все множество верных; радуйся, Еяже ради рыдает демонское полчище. Радуйся, всех христиан вожделенная Помощнице; радуйся, всех скорбящих Радосте. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 4

Бурю смятений и крамолы, врагами воздвигнутую в стране нашей, утолити тщащься блаженный Ермоген, списатель чудес Твоея, Богомати, иконы, слезно пред нею моляшеся и, видев, яко воинству православному в щит и победное знамение Твоея икона даровася, верою укрепляемый до конца живота своего, вопияше Богу: Аллилуа.

Икос 4

Слышавше православнии воини откровенную Преподобным Сергием святителю Арсению тайну, яко предстательством Богоматере суд об Отечестве нашем преложен на милость, икону Богоматерню, яко знамя победное, приимше, исхитиша матерь градов русских из рук супостат и возопиша Заступнице христиан: Радуйся, Мати Бога Вышняго; радуйся, яко за всех молиши Сына Твоего, Христа Бога нашего. Радуйся, яко всем твориши спастися державный Твой покров прибегающим; радуйся, Заступнице всех сущих в скорбех и болезнех. Радуйся, всем молящимся сокрушенным сердцем пред пречистым Твоим образом полезная дарующая; радуйся, избавление зол всем, невозвратно надежду имущим на Тя. Радуйся, тихое и доброе пристанище; радуйся, скорая Помощнице. Радуйся, готовый и теплый покрове спасения; радуйся, источающая нам неоскудныя милости.    Радуйся, предваряющая на помощь; радуйся, избавляющая от всех бед. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 5

Боготочная звезда явися Твоя, Богомати, икона, всю страну Российскую обтекающая, лучами чудес Твоих осиявающая всех блуждающих по морю страстнаго жития, мрак печалей и мглу всяких недуг и скорбей прогоняющая и наставляющая на путь спасения с верою к Тебе притекающих и вопиющих к Богу: Аллилуа.

Икос 5

Видев царь Петр, яко от святыя иконы Богоматерни благодатию Божиею содеваются многие чудеса, приемлет ю в путеводительницу воинству своему и в день брани на свеев в щит и покров и, победив до конца врага помощию Богоматере, тем камень совершенный во основание новаго царствующего града положи, икону же Твою чудную, яко освящение, яко щит и ограждение, в сердце града постави. Сего ради вопием Пречистей: Радуйся, жилище и доме Христа Бога нашего; радуйся, вместилище неизреченныя Его славы. Радуйся, граде одушевленный, присно царствующий; радуйся, палато преукрашенная. Радуйся, Радосте градов и весей; радуйся, непобедимое христиан в бедах хранилище и преградие. Радуйся, Церкве Православныя похвало; радуйся, Русской земли утверждение. Радуйся, христолюбиваго воинства Помощнице; радуйся, врагов одоление. Радуйся, от бед избавление; радуйся, Матерними Твоими щедротами всех посещающая. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 6

Предстояще пред пречистым Твоим образом архиереев сословие и вси людие, монаси и мирстии, проповедуют, Господе Богородительнице, великия Твоя милости, яко грады ограждаеши, обители покрываеши, веси защищаеши, и, ведущее Тя воистинну Помощницу сильну и непобедиму, со слезами приносят Ти молитвы, да простреши к Сыну Твоему Богоносныя руки за люди Твоя, во еже избавити нас от всех бед и напастей, да благодарне вопием Богу: Аллилуа.

Икос 6

Возсиявши просвещение истинное и отгнавши древле лесть агарянскую во новопросвещенней стране Казанской, ныне во всех градех российских светиши светом чудес и милоствей: притекающии бо с верою ко Твоей иконе цельбоносней скорбей избавление, недугов исцеление и радости всякия исполнения приемлют, вопиюще Тебе усердно: Радуйся, неистощимый источниче святыне; радуйся, многотекущая реко Божественная благодати. Радуйся, грешных с Богом примирение; радуйся, грехов наших очищение. Радуйся, благочестия Наставнице; радуйся, в добрых делех утверждение и помоще. Радуйся, добрыя обеты приемлющая; радуйся, благим намерением способствующая. Радуйся, злыя начанания разрушающая; радуйся, вражия козни расторгающая. Радуйся, скорая человеком Помощнице; радуйся, милость сугубо нам подающая. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 7

Хотящу народу православному исповедати милости Преблагословенная Царицы Неба и земли и по силе благодарственная принести о избавлении его от нашествия иноплеменных, дивному храму, созданному в честь пречудныя иконы, победная в дар принесе, да вси памятующе милость Богоматере, спасшия град сей и страну, выну воспевают Богу благодарными усты: Аллилуа.

Икос 7

Стольному граду России святая икона Твоя, Богомати, воистинну явися благая Одигитрия, якоже древле Цареграду: к Тебе бо прибегают людие, помощи Твоея на начало пути и дел своих просяще и благодарственная приносяще моления пред пречистою иконою Твоею за избавление от скорбей и напастей, Тебе Помощницу и Заступницу крепкую ведают. Темже благодарственно вопием Ти: Радуйся, Российския страны покрове; радуйся, Православия в ней ограждение и утверждение. Радуйся, несокрушимый щите воинов наших; радуйся, броне их неуязвимая. Радуйся, козни врагов обличающая; радуйся, паучину их растерзающая. Радуйся, нечестия обличение; радуйся, крамолы разрушение. Радуйся, юных от заблуждений исправление; радуйся, старцев утешение. Радуйся, душевредных учений низложение; радуйся, душеполезных знаний дарование. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 8

Странно и сумнительно неверующим слушати, како от иконы Твоея токи благодати истекают, воня животная благоухает: мы же, верующие слову, реченному Тобой, Владычице, к первонаписанней иконе: «С тобой Моя благодать и сила», уповаем, яко и с сею иконою благодать Твоя выну; темже благоговейно предстоящее лобызаем ю, поклоняемся ей, яко Тебе Самей сущей, честь бо иконы на первообразное восходит, и Твоя благодать сею иконою знамения и чудеса содевает всем с верою притекающим к Тебе и вопиющим Богу: Аллилуа.

Икос 8

Вся бывши горе, к Небесным взята, и земных не оставляеши, Богомати, священным Твоим предстательством: имаши бо Матернее дерзновение ко Христу Богу нашему. Темже утверди в мире глубоце православных житие и вся полезная всегда даруй рабом Твоим, да величающе воспеваем Ти: Радуйся, Невместимаго вместилище; радуйся, осененная силою Вышняго. Радуйся, прозябшая Клас Небесный; радуйся, мир весь душепагубнаго глада избавльшая. Радуйся, выну ходатайствующая за род наш; радуйся, яко много может молитва Твоя пред Сыном Твоим и Богом. Радуйся, всех нас при Кресте Сына Твоего усыновившая; радуйся, всегда Матернюю любовь к нам являющая. Радуйся, Ходатаице вечных благ; радуйся, и во временней жизни полезная нам подающая. Радуйся, известное прибежище наше во всех скорбных обстаяниих; радуйся, несомненное утешение в печалех. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 9

Всякаго естества ангельскаго превышшая явилася еси, Пресвятая Дево: Бога бо зачала еси плотию, Невместимаго всеми вместила еси во утробе Твоей, на руках носила еси Носящаго весь мир дланию: темже, яко Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим величающе Тя, вопием о Тебе Богу: Аллилуа.

Икос 9

Ветия многовещанныя, яко рыбы безгласныя, видим о Тебе, Богородице: недоумеет бо всяк язык благохвалити Тя по достоянию, изумевает ум пети Тя, Богородице; обаче Благая сущи, приими и от нас архангельский глас, Тебе вопиющих:

Радуйся, Благодатная; радуйся, яко Господь с Тобою. Радуйся, Благословенная в женах; радуйся, обретшая благодать у Бога. Радуйся, родившая Спасителя миру; радуйся, Мати Сына Божия. Радуйся, Родительнице Вечнаго Царя; радуйся, израстившая нам плод живота. Радуйся, освещенная Духом Святым; радуйся, осененная силою Всевышняго. Радуйся, верная Рабо Господня; радуйся, яко Тя блажат вси роди. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 10

Спасти хотящи многия от находящих зол, скорбей и болезней, чудную икону Твою, Богомати, даровала еси, еяже ради слепии прозирают, хромии ходят, разслабленнии возстают, беснующиися исцеляются, земли плодоносие подается, людие от смертоносныя язвы избавляются, грады и домы от огня спасаются; темже прославляющее Бога, дающаго нам таковыя милости, вопием Ему усердно: Аллилуа.

Икос 10

Стена еси, Богородице, стране Российстей, градом ограждение и слава, православному воинству на враги укрепление. Темже, благодаряще Тя, вопием: Радуйся, прославляющих Тя прославляющая; радуйся, не чтущих Тя посрамляющая. Радуйся, врагов устрашение; радуйся, от нашествия иноплеменных избавление. Радуйся, воинов крепосте; радуйся, в дни брани забрало и ограждение. Радуйся, в дни мира живоносный саде, увеселяющий сердца верных; радуйся, оружие, егоже трепещут демони. Радуйся, спасительный елей, умащающий греховныя раны кающихся; радуйся, теплое наше упование. Радуйся, несумненная наша Надеждо; радуйся, тихое и доброе пристанище. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 11

Пение хвалебное и благодарственное приносят Тебе, Владычице, припадающе ко иконе Твоей и любезно лобызающе ю, дев лицы, под державным покровом Твоим тихое и мирное иноческое житие провождающии, и возложивше на Тя все упование, радостно вопиют Богу: Аллилуа.

Икос 11

Яко светоприемную свещу, зрим Твою честную икону, Пресвятая Владычице: та бо невещественный огнь благодати Твоея восприемши, и в подобиих ея новы возжигает светильники, причастны тояжде силы благодатныя, и озаряет чудесы, наставляющи на путь спасения всех вопиющих Ти сице: Радуйся, Невесто Неневестная; радуйся, Богоизбранная Отроковице, Мати Дево; Радуйся, добрая Наставнице непорочнаго девства; радуйся, Хранительнице ревнующих о чистоте. Радуйся, жен похвало; радуйся, дев величание. Радуйся, вдов заступление; радуйся, сирот призрение. Радуйся, нищих Питательнице; радуйся, нагих одеяние. Радуйся, печальных утешение; радуйся, скорбящих веселие. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 12

Благодать дати восхотевши почитающим Тя с любовию, Богородительнице, присущую Ти силу благодатную оставила еси во святых Твоих иконах, ибо Божественная благодать, спребывающи тем (иконам), знамения и чудеса выну содевает и душевных и телесных недуг исцеление всем с верою приходящим подает Твоими Богоматерними непрестанными к Богу молитвами о вопиющих Ему: Аллилуа.

Икос 12

Поюще Твоя чудеса, бывшая в древняя и настоящая времена, хвалим Тя яко Живоносный Источник благодати, яко неистощимую реку чудес, яко бездну милости и щедрот, и все упование по Бозе возлагающе на Тя и в сей и в будущей жизни, прославляющее Тя, вопием: Радуйся, христиан непостыдное упование; радуйся, верных спасительное прибежище. Радуйся, ненадежных надеяние; радуйся, отчаянных спасение. Радуйся, бане, омывающая совесть; радуйся, росо, оживляющая души. Радуйся, болезней врачевство скорое и безмездное; радуйся, от всех бед быстрое избавление. Радуйся, Утешительнице во всякой скорби; радуйся, из глубины погибели спасающая. Радуйся, отрадо в день смерти; радуйся, единая Надеждо и по смерти. Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго.

Кондак 13

О Всепетая Мати, рождшая всех святых Святейшее Слово, приими ныне малое сие моление и, величия ради благости Твоея и бездны щедрот Твоих, не помяни множества грехов наших, но исполни во благих прошения наша, подавающи телу здравие, души спасение, избавляющи от всякия нужды и печали и Царствия Небеснаго наследники сотворяющи всех верно вопиющих Богу: Аллилуа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1.

Молитва

О Пресвятая Госпоже Владычице Богородице! Со страхом, верою и любовию припадающи пред честною иконою Твоею, молим Тя: не отврати лица Твоего от прибегающих к Тебе, умоли, милосердная Мати, Сына Твоего и Бога нашего, Господа Иисуса Христа, да сохранит мирну страну нашу, Церковь Свою Святую да незыблему соблюдет от неверия, ересей и раскола. Не имамы бо иныя помощи, не имамы иные надежды, разве Тебе, Пречистая Дево: Ты еси Всесильная христиан Помощница и Заступница. Избави всех с верою Тебе молящихся от падений греховных, от навета злых человек, от всяких искушений, скорбей, бед и от напрасныя смерти; даруй нам дух сокрушения, смирение сердца, чистоту помышлений, исправления греховныя жизни и оставление прегрешений, да вси благодарне воспевающее величия Твоя, сподобимся Небеснаго Царствия и тамо со всеми святыми прославим Пречестное и Великолепное Имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.

Мнение эксперта:

Эксперты отмечают, что акафист Казанской иконе Божией Матери читается в особенно важные моменты жизни человека. Он приносит утешение и помощь в трудные времена, обращаясь к Пресвятой Богородице с молитвой и поклонением. Люди обращаются к этому акафисту в поиске духовной поддержки, и многие свидетельствуют о том, что их молитвы были услышаны. Чтение акафиста Казанской иконе Божией Матери становится для многих верующих источником надежды и веры в чудеса.

Акафист молитва Казанской иконе Божией МатериАкафист молитва Казанской иконе Божией Матери

Краткая история Казанской иконы Божьей Матери

Акафист казанской Божией Матери

Иконография:

Казанская икона Божией Матери

Датировки: XVII в. Вторая четверть ХVII в.

Происхождение: Из Спасо-Прилуцкого монастыря близ Вологды.

Материал: Дерево, левкас, темпера

Размеры иконы: высота 37,5 см, ширина 32 см

Икона в окладе. В среднике изображена Богоматерь с Младенцем. На полях помещены изображения святителей Гурия и Варсонофия.

ВОКМ 5474. Вологодский государственный историко-архитектурный и художественный музей-заповедник

Интересные факты

  1. Дни почитания Казанской иконы связанны с историческими событиями, имевшими большое значение для России. Празднование Казанской иконы Божией Матери совершается дважды в год: 21 июля (8 июля по старому стилю) и 4 ноября (22 октября по старому стилю). 21 июля в 1579 году на месте явления иконы был основан Богородицкий девичий монастырь, а 4 ноября 1612 года ополчение под предводительством князя Дмитрия Пожарского и Кузьмы Минина освободило Москву от польских интервентов.
  2. Чтение акафиста Казанской иконе Божией Матери совершается по пятницам и в воскресные дни перед иконой Казанский Божией Матери. Также его можно читать в любой день недели по просьбе верующих или по случаю праздника.
  3. Акафист Казанской иконе Божией Матери является одним из самых популярных акафистов в России. Он отличается особой торжественностью и красивым песнопением. Текст акафиста был написан в XVIII веке иеромонахом Афанасием (Пасекой).
Афонские монахи призвали ежедневно читать акафист Казанской иконе Божией Матери    копияАфонские монахи призвали ежедневно читать акафист Казанской иконе Божией Матери копия

Когда нужно читать этот акафист

Икону Божьей Матери «Казанская» смело можно назвать одной из самых почитаемых в России. С этим образом напрямую связан даже государственный праздник. Как известно, день народного единства был установлен в честь событий, произошедших в 1612 году. Тогда неопытное в военном плане народное ополчение буквально выбило из Москвы польских интервентов. А помогал воинам Казанский образ Божьей Матери.

Радуйся, Заступнице усердная рода христианскаго /акафист/.

Акафист Казанской Божией Матери

Казанская Богоматерь

Иконография:

Казанская икона Божией Матери

Материал: Дерево, темпера

Размеры иконы: высота 32 см, ширина 27,5 см

Оплечное изображение Богоматери с Младенцем.

© Самарский областной художественный музей

Чудотворный образ не раз приходил на помощь русским войскам в тяжелую годину. Не случайно и акафист иконе читают, когда над Отечеством нависает угроза от внешних врагов. Однако, Божья Матерь по молитвам у этого Ее образа помогает и в других затруднениях. У Казанской иконы принято молится  в различных нуждах:

  • об исцеление, в частности при заболеваниях глаз;
  • когда нужна защита от сил тьмы;
  • о семейном благополучие;
  • о том, чтобы встретить свою половинку;
  • об избавлении от депрессии.

Обретена была икона удивительным образом. Явилась она не священнослужителю, не военачальнику, не правителю, а маленькой девочке. Лето 1579 года ознаменовалось для Казани опустошительным пожаром. Огненная стихия испепелила большую часть города. Люди ютились в полуобгоревших лачугах, а кто-то и просто на улице.

Полезные материалы

Однажды утром 9-летняя отроковица Матрона Онучина поделилась с мамой своим сном. Малышка увидела Божью Матерь. Та велела забрать Ее образ, точно объяснив, где его искать. Это место было семье знакомо — там должен быть вырасти их новый дом вместо сгоревшего.

Занятые хозяйственными хлопотами взрослые отмахнулись от дочки. Но на следующий ночь Пречистая вновь явилась подростку. А на третью ночь Матроне приснилась икона и прозвучал глас:
«Если не передашь Мои глаголы, Я явлюсь в другом месте, а ты погибнешь!»
Перепуганная женщина отправила дочь к правящему архиерею и воеводам. Но и там словам ребенка никто не придал значения.

Тогда мама Матроны, взяв несколько человек в помощь, сама пошла на то место, которое во сне назвала Пресвятая. Икону первой увидела Матрона в земле у самой печной трубы. Она была обернута в старую рубаху и сияла, будто только что написанная.

Акафист Богородице Казанская

Иконография:

Казанская икона Божией Матери, Василий Великий, святитель, Иоанн Златоуст, святитель, Ангел-хранитель, Агриппина Римляныня, мученица

Датировки: XIX в.

Иконописная школа или художественный центр:

Россия

Материал: Дерево, темпера

Размеры иконы: высота 22,3 см, ширина 17,5 см

Погрудное изображение Богоматери, держащей Младенца, правая рука Которого поднята в жесте благословения. На полях иконы изображён Ангел-Хранитель и святые Иоанн Златоуст, Василий Великий и Агриппина.

21

Июль

1579 года

В это день, по старому стилю 8 июля, была обретена икона Божией Матери, которая с тех пор именуется Казанской.

Чудотворный образ не раз помогал России, защищая от врагов и помогая одержать великие победы. Немало списков было написано с этого лика и почитаются они по сей день А вот сам обретенный в 16 веке образ сохранить не удалось. В 1904 году собор Казанского монастыря, где хранился оригинал «Казанской», был ограблен. Икона исчезла без следа. Как позже сказали найденные полицией святотатцы, дорогую ризу, украшенную драгоценными камнями и жемчугом, они продали, а икону, изрубив, предали огню.

Впрочем, даже списки явленного образа не раз спасали людей. Так, во время блокады Ленинграда крестный ход с чудотворным списком прошел вокруг осажденного города. И Ленинград выстоял, несмотря на страшные лишения.

Какие события вспоминаются в акафисте

Казанской иконе акафист

Иконография:

Казанская икона Божией Матери

Датировки: XVII в. Середина XVII века. Оклад и венец XVII век, цата 1748 год, шитая риза XIX век.

Происхождение: Происходит из Троицкого монастыря в Муроме.

Материал: Дерево, темпера

Размеры иконы: высота 101 см, ширина 78,5 см

Живопись иконы из Троицкого монастыря скрыта серебряным басменным окладом с венцом и цатой, шитой ризой и убрусом. Из-под оклада видны только лики Богоматери и Христа, написанные коричневатыми охрениями с широкими белильными высветлениями и киноварными описями на губах. Подкладка мафория и волосы Младенца написаны золотом.

Серебряный басменный оклад из пластин с орнаментом из спирально вьющихся стеблей, а также венец с бирюзовыми вставками, очевидно, создавались одновременно с иконой. Серебряная цата с фестончатым нижним краем, орнаментированная тремя розетками, изготовлена в 1748 году. Над убрусом Богоматери, шитым по красной камке, вероятно, в XVIII веке трудились инокини Троицкого монастыря их преемницы в следующем столетии дополнили убранство иконы вышитой ризой из голубой тафты.

Поступила в музей 10 февраля 1930 года. Спец. №97.

Муромский историко-художественный музей

Литература:

О. А. Сухова и др. Иконы Мурома. М., 2004. № 27.

Вскоре после победы ополченцев Минина и Пожарского над ляхами, был составлен акафист, читаемый перед чудотворной иконой.

В нем вспоминается история обретения образа, а также чудесного прозрения двух незрячих мужчин. Произошло это в тот момент, когда крестный ход с только что найденной иконой направлялся в главный собор Казани — Благовещенский.

Вспоминает акафист и чудесное излечение тяжко болящего архиепископа Элассонского Арсения. Именно в те страшные дни он прибыл из Греции и был пленен. Владыку держали в осажденном Кремле. И вот после 3 дней поста и молитв перед списком Казанского образа Богородицы, архиерею явился святой Сергия Радонежского. Он произнес:
«Арсений, наши молитвы услышаны; предстательством Богородицы суд Божий об Отечестве преложен на милость; завтра Москва будет в руках осаждающих, и Россия спасена».

Интересный факт

Это доброе известие тут же передали воинам, и уже на следующий день, 22 октября (сегодня это 4 ноября) ополчение, которому не хватало ни опыта, ни оружия одержало самую невероятную победу.

Это событие также вспоминается а акафисте Казанской иконе Божьей Матери.

***

Казанская икона Божией Матери пользуется в России всенародной любовью. 21 июля и 4 ноября, когда отмечается «летняя и зимняя Казанская», как эти дни называют в народе, в церквях не менее многолюдно, чем в великие праздники. И Пречистая никогда не оставляет своих чад, с верой и любовью молящихся возле Ее образа.

Читайте также:
Праздник Казанской иконы Божией Матери

Автор: Ольга Умнова

^sss^Образ Пресвятой Богородицы «Казанская»^sss^

^sss^Образ Пресвятой Богородицы «Казанская»^sss^

Частые вопросы

Для чего читают акафист Казанской Божьей Матери?

Казанской иконе Божьей Матери молятся: Об излечении любых телесных болезней, в особенности просят помощи в лечении болезней глаз. В исторических документах существуют многочисленные свидетельства о случаях исцеления слепоты у тех, кто молился у этой чудотворной иконы.

Как правильно молиться иконе Казанской Божьей Матери?

Молиться Казанской Божьей Матери нужно от чистого сердца и с добрыми помыслами. Ни в коем случае нельзя желать кому-то зла в молитве. Перед произнесением молитвы прочтите текст несколько раз, чтобы не запинаться. Молиться можно как дома, так и в церкви.

Что просят у Казанской иконы Божией Матери?

Иконе молятся о самом сокровенном и горячо желаемом: Исцеление. Сразу после чудесного обретения Казанская Богоматерь начала творить чудеса исцеления. Зафиксированы случаи чудесного избавления от слепоты, бесплодия и других недугов.

В чем помогает акафист?

Акафист – это религиозное песнопение, призванное восхвалять Господа, Божию Матерь или отдельных святых. Церковные гимны исполняются, как правило, по соответствующим религиозным праздникам, но не возбраняется петь их в любое время, как того потребует душа. Структура акафистов остается неизменной на протяжении столетий.

Акафист Казанской Божьей Матери читать и слушать, молитва Казанской иконе Пресвятой БогородицыАкафист Казанской Божьей Матери читать и слушать, молитва Казанской иконе Пресвятой Богородицы

Полезные советы

СОВЕТ №1

Подготовьтесь к чтению акафиста Казанской иконе Божией Матери морально: уединитесь, создайте спокойную обстановку, настройтесь на молитву и сосредоточьтесь.

СОВЕТ №2

Изучите текст акафиста заранее, чтобы понимать значения слов и фраз, которые вы будете произносить во время молитвы.

СОВЕТ №3

При чтении акафиста обратите внимание на свои мысли и чувства, старайтесь очистить ум и сердце от посторонних мыслей и сосредоточиться на молитве.

Как правильно читать акафист

Акафист – это особая молитва, которая читается перед иконой или в храме. Когда речь идет о чтении акафиста перед Казанской иконой Божией Матери, важно следовать определенным правилам и рекомендациям.

Перед началом чтения акафиста Казанской иконе Божией Матери, необходимо подготовиться духовно. Рекомендуется помолиться перед иконой, сосредоточиться и очистить свои мысли. Важно быть внимательным и благоговейным во время чтения молитвы.

Чтение акафиста Казанской иконе Божией Матери происходит по особому канону. Обычно акафист состоит из нескольких частей, каждая из которых предназначена для чтения в определенный день или в определенное время. Важно следовать этому порядку и не нарушать структуру молитвы.

При чтении акафиста перед Казанской иконой Божией Матери, можно приложить к этому свечу и молитвенное пожертвование. Это символизирует преданность и уважение к Божией Матери и помогает усилить духовную связь с ней.

Важно помнить, что чтение акафиста – это не просто механическое повторение слов, а духовное общение с Богом через Божию Матерь. Поэтому важно читать молитву с верой, любовью и надеждой на помощь и заступничество Пресвятой Богородицы.

Оцените статью
Добавить комментарий