Святой Иоанн Сочавский, великомученик и покровитель торговли, занимает особое место в православной традиции. Его житие, икона и день памяти являются объектом почитания и молитвенного обращения верующих. В данной статье мы рассмотрим, как святой Иоанн Сочавский помогает людям в их повседневной жизни, особенно в делах торговли, а также узнаем о местонахождении почитаемого образа в Москве.
О чем просят св. Иоанна Нового и в чем он помогает молящимся ему
Великомученик Иоа́нн Новый, Сочавский
В своей земной жизни великомученик Иоанн Сочавский успешно занимался торговлей, поэтому его помощи молитвенно просят и в сем деле, а также в предпринимательстве. И он помогает.
Но тут надо сделать одну оговорку. Очень важно с какой целью человек просит об этом?! Если он таким образом имеет целью лишь личное обогащение, то вряд ли святой отзовется на такую «молитву». Ведь сам-то он не пожалел не только свое богатое имущество, оставшееся на корабле, кое, по-видимому, досталось его клеветнику, но и самое свое тело отдал на раны, а душу на смерть ради Христа. Так что желающим лишь наживаться он не поможет.
Полезные материалы
Но если предприниматель начинает некое полезное для людей дело, имея при этом еще в виду творить милостыню от праведной прибыли, то такому молитва св.Иоанну Новому, Сочавскому несомненно окажет содействие.
Мнение эксперта:
Святой Иоанн Сочавский, почитаемый как покровитель торговли, считается одним из важнейших святых православной церкви. Эксперты отмечают, что молитвы к святому Иоанну помогают предпринимателям и торговцам в развитии и процветании их дел. Икону святого Иоанна часто помещают в магазинах и на рынках, веря в его заступничество перед Богом за успех в коммерческих начинаниях. Верующие обращаются к святому Иоанну с просьбами о благополучии в торговле, удачных сделках и процветании бизнеса.
Житие великомученика
Великомученик Иоа́нн Новый, Сочавский
Родился и жил святой в XIII в. по Р.Х., в Трапезунде, приморском городе анатолийского побережья Малой Азии. Он занимался торговлей, перевозя свои товары по морю в разные места. Отличался он также своим христианским благочестием и милосердием.
Однажды ему пришлось так путешествовать на корабле некоего, как написано в его житии, фряга, т.е. генуэзца или венецианца — жестокого, грубого и немилосердного. Завидуя добродетелям св.Иоанна, а также его твердой православной вере, он постоянно спорил с ним, пытаясь доказать ему преимущество своего католического исповедания. Но в споре со святым каждый раз оказывался побежденным.
Тогда этот негодный человек задумал такой коварный план. Его корабль остановился в пристани Белграда (скорее всего, это был нынешний г.Белгород-Днестровский, Одесской области), где тогда обитали половцы. К их начальнику пришел этот фряг, клевеща на св.Иоанна, что он, якобы, хочет принять их языческую веру, состоящую в поклонению огню и солнцу.
Неразумный главарь этих язычников с радостью принял это ложное известие. Хотя на самом деле ему, по правде говоря, следовало бы устроить очную ставку св.Иоанна с его клеветником, чтобы выяснить истину. Но вместо этого он призвал к себе святого и, вначале льстиво восхваляя его, якобы, «доброе» намерение к перемене веры, предложил ему тут же отречься от Христа.
Но получил такой мужественный ответ:
«Мне думается, что ты явно лжешь, о, начальник! Не говорил я, что хочу отречься от Христа моего; да не будет со мною сего, да не попустит Господь мой Иисус Христос когда-либо даже мысли о сем во мне; это умышление врага истины, твоего отца, сатаны.
Войдя в тебя, как в свой истинный сосуд, он чрез тебя беседует со мною, надеясь привлечь меня к погибели, и принуждает меня отступить от истинного Бога, Создателя как иных всех видимых и невидимых тварей, так и самого этого солнца, которое ты чтишь как Бога, прельщенный властью тьмы, и в безумии воздаешь твари ту честь, которую подобает воздавать Самому Богу.
Не прельщай же меня склониться ко лжи, а, напротив, узнав сам от меня таинство истины, отложи, прошу тебя, лежащую на душе твоей мглу нечестия и сподобись быть сыном света, воссияв ярче солнца зарею божественного крещения. И не считай Богом солнце, видимое на небе, но знай, что это — светило огненного свойства, поставленное Создателем для служения людям и сотворенное в четвертый день. А создание разве может быть Богом?
Да не отрекусь от Тебя, Христа Спасителя моего, с безначальным Твоим Отцом и с Пресвятым Духом славимого Бога! Не поклонюсь солнцу, не послужу огню, не принесу жертвы звезде, которую языческое баснословие называет Венерою, одноименно с блудной страстью!».
Взбешенный этим начальник приказал своим воинам подвергнуть мученика столь жестокому избиению суковатыми палками, что при этом куски его плоти отлетали от ударов, а земля кругом вся была обагрена кровью. После чего святого ввергли в темницу.
На следующее утро его, снова представив на неправедное судилище, стали льстиво уговаривать отречься от Христа, обещая пригласить искусных врачей, которые уврачуют его раны… Но мученик сказал:
«Об израненной плоти моей я нимало не забочусь, о судия! Поскольку внешний наш человек тлеет, постольку обновляется внутренний, как говорит великий Апостол Господень (2 Кор.4: 16). Об одном имею я попечение: претерпеть до конца причиняемые мне от тебя муки, о укрепляющем меня Христе, Который сказал: «претерпевший же до конца спасется» (Мк13: 13). Если ты изобрел на меня еще какие-либо муки, причиняй их мне: ибо первые, наложенные тобою на меня, раны вменились мне в ничто».
Вмч. Иоанн Новый, Сочавский. Икона. 1633 г. (ГММК)
Услышав сие, начальник от ярости зарычал по-звериному и снова подверг мученика таким жестоким истязаниям, что возмутились даже тамошние жители, видя это чудовищное зрелище. Тогда святого привязали к ноге коня, который влачил по земле до тех пор, пока не достиг жилищ иудеев. Кои всячески издевались над страдальцем, а один из них мечем отрубил ему голову. Так св.Иоанн Новый принял мученическую кончину.
Из-за гнева местных властей даже жившие там христиане вначале боялись взять для погребения его тело. Но ночью над ним были явственно видны горящие лампады, огненный столп, а три ангела кадили мощи, воспевания при этом священные песнопения.
Один еврей, решив, что это христианские священнослужители, взял лук, и, положив на него стрелу, натянул тетиву, желая поразить одного из поющих. Однако более он уже ничего не мог сделать, но так и стоял, как окаменевший, всю ночь с уготовленным на убийство луком. Когда же настало утро, то ему невольно пришлось объяснить прохожим, какое чудо с ним случилось. И тотчас он разрешился от своего стояния.
Тогда напуганный сими чудесными знамениями начальник города разрешил взять тело святого, которого похоронили при христианской
церкви
. И что удивительно, так это то, что вышеозначенный фряг, раскаявшись в своем предательстве, захотел похитить сии
мощи.
По-видимому он, судя по себе и по своей неправой вере, рассчитывал совсем на другой результат своей клеветы.
Видать, думал, что как только св.Иоанна представят на суд язычников, то он тут же отречется от православия; сам этот католик поступил бы именно так. Однако святой, наоборот, от своей веры не отрекся, но принял подвиг мученичества. Чем уже не только на словах, но и самим делом показав несравненное преимущество православия над католицизмом!
Мученик явился ночью священнику той церкви и предупредил его о готовящейся краже, благодаря чему она была предотвращена. А св.мощи были внесены в алтарь храма, где они находились более полувека лет. И от них бывали многие чудесные явления и исцеления.
2
Июнь
1402 года
Правитель Молдовлахии, узнав о многочисленных чудесах, торжественно перенес мощи св. великомученика Иоанна Нового в свой стольный град Сочаву (это, по мнению ряда исследователей, ныне г.Журжа в Румынии). Где от них также было множество новых чудес и исцелений.
Следует также сказать, что и в самом городе, где по преданию пострадал святой, в нынешнем Белгород-Днестровском, Одесской области, есть источник, от которого многим также подаются исцеления. Это особенно бывает в день памяти святого (2/15 июня).
Интересный факт
По преданию этот источник находится на том самом месте, где впервые сошел на берег святой.
Икона
Великомученик Иоа́нн Новый, Сочавский
На Руси святой почитается издавна. Храмы ему есть в Москве, Донецке, Белгород-Днестровском и др. На
иконах
он изображается в богатых одеждах, но как мученик с крестом в руках по слову Господа:
«Аще кто хощет по Мне ити, да отвержется себе и возмет крест свой и по Мне грядет (Мф.16: 24).
Один из особо почитаемых образов св. Иоанна в Москве находится в храме Архистратига Михаила на Девичьем поле. Адрес:
ул. Еланского, 2А, Москва.
День памяти
Празднование памяти св. Иоанна Нового Сочавского совершается 15 июня.
Автор: протоиерей Георгий Городенцев
Интересные факты
-
Святой Иоанн Сочавский известен как покровитель торговцев и купцов. Ему молятся об успехе в бизнесе, увеличении продаж и привлечении клиентов. Также святого просят о помощи в поистине невозможных ситуациях.
-
Иоанн Сочавский жил в XIII веке и был епископом города Сучава (Румыния). Он известен своей благочестивой жизнью и помощью нуждающимся. Святой часто раздавал бедным все свое имущество, оставляя себе лишь самое необходимое.
-
Святой Иоанн Сочавский является одним из наиболее почитаемых святых в Румынии и Молдове. Его мощи хранятся в монастыре Святого Иоанна Нового в Сучаве. Монастырь является местом паломничества для верующих со всего мира.
Акафист
[h2]Акафист святому великомученику Иоанну Новому, Сочавскому[/h2]
Кондак 1
Избранному защитнику, поборителю и низложителю нечестия, новоявленному мученику и честному воину Христову, яко солнце Восточней Церкви возсиявшему, и веселия верных исполнившему, ныне от всея души благодарственная и похвальная пения приносим, с любовию поюще:
Радуйся, Иоанне, великомучениче Христов.
Икос 1
Ангелом возлюблено бысть богоугодное житие твое, страдания Христова носящу ти, Иоанне. Ибо в телеси сый, житие ангельское на земли пожил еси, милостынями и непрестанными молитвами, таже и страдании. Темже мы по достоянию сия похвальная приносим ти:
Радуйся, яко пощении и непрестанными твоими молитвами уподобился еси Ангелом; радуйся, яко милостынями и слезами твоими ужасил еси демонов.
Радуйся, яко утешил еси скорбящия; радуйся, яко помогал еси болящим.
Радуйся, яко в мертвенном телеси показался еси земный Ангел; радуйся, яко мудрованием был еси человек небесный.
Радуйся, яко от благоверных родителей произшел еси; радуйся, яко православную веру в конец сохранил еси.
Радуйся, от славнаго града Трапезунда произрастший; радуйся, яко всякими добродетелями совершенно удобрился еси.
Радуйся, яко купец искусен на мори показался еси; радуйся, яко купечество твоея души добре управил еси.
Радуйся, Иоанне, великомучениче Христов.
Кондак 2
Видя, мучениче Христов, лукавство диаволе, иноверным возникшее на тя, во еже бы удалити тя от православныя веры, но данною ти от Бога премудростию, познал еси коварства волхва, благостию Вышняго не уловлен оными, пребыл еси и тако воспел еси: Аллилуиа.
Икос 2
Разумом, просвещенным свыше, познавши, треблаженне, наносимую на тя еретиком Реизом клевету, к епарху Белграда язычнику, аки бы ты изволил отступити от истинныя христианския веры; и аще оный всяким образом преклоняше тя, но ты никакоже победим пребыл еси. Темже по достоянию слыши нами приносимая сия:
Радуйся, яко лживаго Реиза обличил еси; радуйся, подобно столпу непоколебим пребыл еси.
Радуйся, яко лести епарха нивочтоже вменил еси; радуйся, яко верных в благочестии укрепил еси.
Радуйся, яко пожрети солнцу и деннице не восхотел еси; радуйся, яко сим нечестивому жрецу поругался еси.
Радуйся, яко Создателя сих Единаго Бога в Троице проповедал еси; радуйся, яко христианския веры не похулил еси.
Радуйся, яко оная светила тварь быти, а не боги рекл еси; радуйся, сего ради от тиран умученный.
Радуйся, яко епарха пред всеми обличивый; радуйся, того к благочестию преклонити тщавыйся.
Радуйся, Иоанне, великомучениче Христов.
Кондак 3
Силою благодати Святаго Духа укреплен сый, со многим дерзновением вещал еси игемону, воине Иисусов: не надейся, о тиране, яко когда-либо от Христа моего отпаду, и твари паче нежели Создателю поклонюся! Да не будет сие, дондеже дыхание мое испущу, темже велиим гласом возопил еси: Аллилуиа.
Икос 3
Имея в лице твоем, страстотерпче Христов, веселие, егда глаголал еси к епарху сия, и не бе в тебе опасства, ни боязни. Он же не могий терпети сего, возгореся яростию, повеле принести многия палицы и обнажити тя; ты же яко ин обрелся еси, сего ради и мы вопием ти сия:
Радуйся, яко, егда увидел еси палицы, не убоялся; радуйся, яко от видения сих паче и паче тирану воспротивился еси.
Радуйся, яко ветхия одежды на земли совлеклся еси; радуйся, яко в порфиру нетления на небеси облеклся еси.
Радуйся, яко смертных мучений не устрашился еси; радуйся, яко небрежением о сих мучитель зело мучим бысть.
Радуйся, яко сим его пред предстоящими обличил еси; радуйся, яко раба Божия себе быти исповедал еси.
Радуйся, яко содержай отеческие учения; радуйся, яко жертвы игемоновых богов не приял еси.
Радуйся, яко нечестиву без закоснения мучити тя рекл еси; радуйся, яко теми мучении в Царство Небесное посла тя.
Радуйся, Иоанне великомучениче Христов.
Кондак 4
Бурю страстей нанесе на тя, о многострадальче, егда изрекл еси, яко Творцу поклонюся, а не созданию, и, егда нечестивый мучитель твоя глаголы услыша, еже бы преклонити тя к своему хотению отчаяся, дивним и юродивым гневом возгореся и начат тя мучити. Ты же, мучениче Христов, мужественне терпящи, укрепляющу тя Богу с веселием пел еси: Аллилуиа.
Икос 4
Слышаша вернии, яко бысть сердце твое адамантово, егда любве ради Желаемаго тобою пострадал еси, блаженне мучениче Христов, нивочтоже вменив мучения, благодатию Христовою укрепляем, гнев мучителя аки ядовитаго аспида поправ, и на тяжчайшия мучения радостно потекл еси; сего ради слышиши от нас сия:
Радуйся, яко растягоша тя на земли на мучения обнаженна; радуйся, яко умныя очи горе на небо имевый.
Радуйся, егда суковатыми палицами без милости биен быв, не изнемогл еси; радуйся, яко мучители люте мучившии тя ослабеша.
Радуйся, яко раздробление твоего телесе доблественне стерпевый; радуйся, яко сим мучителя на гнев подвигнувый.
Радуйся, яко от многобиения к палицам прилипающая плоть твоя горе возношашеся; радуйся, яко сим собрал еси на удивление Ангелов.
Радуйся, кровию твоею землю обагривый; радуйся, сатану ногами поправый.
Радуйся, за сие Владыце Христа возблагодаривый; радуйся, яко Он тя и на тяжчайшия мучения укрепил есть.
Радуйся, Иоанне великомучениче Христов.
Кондак 5
Боготечней звезде, путеводившей древле волхвов к праведному Солнцу, подобен был еси, великомучениче Христов, приводя к познанию истиннаго Бога, Емуже ты молился еси, мучитель же паче гнева исполнися и люте тя мучиша, яко и мучения мужественне претерпевая, из глубины сердца взывал еси Христу: Аллилуиа.
Икос 5
Видевше тя вернии, по повелению игемонову, веригами связана, воине Христов Иоанне, ввержена в темницу, оставиша тя на тяжчайшия мучения, и всю плоть твою от биения раздроблену, велиею скорбию объяти бывше, в другий день паки тя на суд представиша и пред мучителем стал еси лицем веселый, нечестивый же зело удивися и ужасеся, сего ради и мы тя ублажающе зовем:
Радуйся, яко сим диавола устрашил еси; радуйся, яко в темнице заключенный обитавый.
Радуйся, яко по сих в пресветлый рай вселился еси; радуйся, яко, тяжчайшими ранами по всему телеси ураненный, веселый обрелся еси.
Радуйся, яко неистовый мучитель сему удивися; радуйся, о исцелении ран на твоем телеси небрегий.
Радуйся, яко человек твой внешний разрушися; радуйся, яко внутренний обновися.
Радуйся, яко тяжчайшия мучения на тя мучителем вымысленна; радуйся, оныя с любовью приемый.
Радуйся, яко сим душа твоя краснейше процвете.
Радуйся, Иоанне великомучениче Христов.
Кондак 6
Проповедал еси, достославне мучениче Христов, хотящую приити на тя Божию благодать, о ней же мыслию внимая, доблественне терпел еси страдания, строгание и растерзание плоти твоея, сего ради множае исполнися гнева юродив тиран, яко дикий зверь воскрича, повеле жесточайше мучити тя и без милости бити; сему же бывшу, вопиял еси Богу: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиявый мученическим подвигом, страстотерпче Христов Иоанне, тако бо был еси мучим, яко и внутренняя разседеся, и изнемогоша мучители от немилостивых ударений, едины по другим пременяемы; ты же, доблий воине, не пременил еси разума к рачителю своему Господу Иисусу, но паче молился еси, да дарует ти до конца терпети. Мы же, молитвами твоими защищающиеся, вопием ти сия:
Радуйся, яко ты, за Христа без милости мучимый, не пременился еси в терпении; радуйся, яко биющии тя пременяхуся.
Радуйся, яко умом в Бозе, укрепляющем тя, стоял еси; радуйся, яко Христос благодатию Святаго Духа свыше посети тя.
Радуйся, яко вси на позорище собравшиися за суровство мучителя укориша; радуйся, яко тебе с Небесе нерукотворенная одежда изткася.
Радуйся, яко и мучащии тя мучители изнемогоша, радуйся, яко видевшии тя многия печали исполнишася.
Радуйся, язвы Христовы на теле своем носивый; радуйся, яко Христос неувядаем венец на небеси тебе уготова.
Радуйся, Иоанне великомучениче Христов.
Кондак 7
Хотяше, треблаженне мучениче, мучитель к своему хотению приклонити тя, не имея же лютейших мучений, повеле привести свирепаго коня, и святыя твоя нози ко ошибу его крепко привязати, и по всех улицах града влачити. Тебе же, воине Христов, влачиму бывшу, позор был еси Ангелом и человеком, поющим Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Новаго тя по благочестии ревнителя видя нечестивый, умысли необычну на тя муку, страстотерпче Христов: влачиму бо ти быстро сущу, части от телесе твоего на каменех отреваеми, оставахуся, глава сокрушашеся; вернии же, видевшие тя, велиим сожалением объяти бывше, ты же, горе ум к Богу имеяй, в тайне молился еси. Сего ради и мы раби твои удивляшеся, сия похвальная восписуем ти:
Радуйся, яко мучением твоим был еси проповедник Святыя Троицы, радуйся, яко крепким терпением твоим был еси благия веры основание.
Радуйся, яко был еси возжен огнем неизреченныя к Богу любве; радуйся, яко Его ради претерпел еси раздробление твоея плоти.
Радуйся, яко был еси позор умиления верным; радуйся, яко глава твоя влачима, Христа ради, о камение сокрушашеся.
Радуйся, яко молитвами твоими глава невидимого врага сотреся, радуйся, яко истекшею ти кровию земля обагрися.
Радуйся, яко Христос во Царствии Небеснем венец нетления тебе дарова; радуйся, яко Его ради на земли пострадал еси.
Радуйся, яко с Ним на Небеси царствуеши.
Радуйся, Иоанне великомучениче Христов.
Кондак 8
Странную силу проклятый род иудейский видев в тебе, мучениче Христов, егда свирепым конем влачаше тя по улицы: едини посмевашася ти, друзии скривляху лица своя, еже имеяху в руках меташа в тя, овии же посмевахуся, неподобныя деяху. Ты же, доблий воине Христов, со благодарением терпел еси, укрепляющему тя Богу непрестанно поя: Аллилуиа.
Икос 8
Всего Иисуса имея в блаженней души и уме твоем, страстотерпче, и наконец течения подвига твоего достигши, един от насмехающихся тебе иудей потече во свой дом, взем меч обнажен и оным честную и святую главу твою отсече и сим светлую твою душу в руце тобою рачимаго Христа предаде. Темже и от нас слышиши сия:
Радуйся, яко от иудей посмеяние и поругания Христа ради приял еси; радуйся, яко сим поруганному ими Иисусу последовал еси.
Радуйся, яко от иудей был еси ударяем; радуйся, яко же и Христос нас ради грешных, ты же Христа ради муки добле терпел еси.
Радуйся, яко проклятый род мечем главу твою отсече; радуйся, яко Иисус пресветлым венцем главу твою увенча.
Радуйся, яко с мученицы купно во обителех небесных прославляешися; радуйся, яко мы вернии имеем тя приснаго ходатая к Богу.
Радуйся, яко моления твоя суть приятна Богу; радуйся, яко память твоя в Церкви Христовой честна есть.
Радуйся, яко имя твое услаждает всех, православную веру почитающих.
Радуйся, Иоанне великомучениче Христов.
Кондак 9
Видевше вернии по отсечении честныя главы твоея и изшествии святыя твоея души от тела, преславне мучениче, лежащую плоть твою со отсеченною главою, непогребенную и презираемую, сожалеваху; наставшей же нощи преславнаго чудесе, столп до небесе над твоими святыми мощами виден бысть: свещи горяху и мужие в ризы белые облеченни кадяще окрест телесе твоего, поюще неизреченныя и священныя словеса, с ними же и ты воспевал еси Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Вития красноречива не могут изрещи пение, от Ангел бывшее поемо окрест святых твоих мощей, треблаженне мучениче; един же от иудей сие слышаще, помышляше земных быти человек, напряже лук пусти стрелу, но ничтоже успе окаянный сей, всем бо бысть сожаления зрелище. Тем же и мы о сицевом чудеси удивишеся зовем ти:
Радуйся, достойне надгробнаго ангельскаго пения; радуйся, яко Христос с Небесе призре на святыя твоя мощи.
Радуйся, яко виден бысть над твоими святыми мощами столп огненный до небесе; радуйся, яко сей многих ужаси.
Радуйся, яко оный иудеян Божиим мщением наказан бысть; радуйся, яко сие в велию славу святых твоих мощей содеяся.
Радуйся, яко людие на позор онаго иудеянина стекошася; радуйся, яко по исповедании его пред всеми от наказания спасеся.
Радуйся, яко уведавши мучитель о чудеси сем, зело ужасеся; радуйся, яко христианам сего ради погребсти тя повеле.
Радуйся, яко церковь прият погребенное, честное тело твое; радуйся, яко святая душа твоя во обителех небесных вселися.
Радуйся, Иоанне великомучениче Христов.
Кондак 10
Хотяшеся, многострадальне мучениче Христов, оклеветателю и предателю твоему честное и многострадальное тело твое похитити и во свое отечество принести, но ты, воине Христов, скоро иерею оныя церкви во сне явился и о сем возвестил еси ему; он же к церкви притек и честныя твоея мощи из рук его отъят, с радостию поя: Аллилуиа.
Икос 10
Егда, мучениче Христов, честныя и святыя твоя мощи от инородных Божиим промыслом спасошася, во олтаре поставлени быша близ святыя трапезы, идеже Агнец всегда за спасение наше жрется, Ему же и ты жертва живая принеслася еси. Вернии же о сем уведавше, прославиша всещедраго Бога, прославляющаго святыя Своя, с ними же и мы похвальныя пения сии приносим ти:
Радуйся, яко святыя твоя мощи неукрадены и невредимы пребыша; радуйся, яко иноверный посрамлен и тощ прогнася.
Радуйся, яко иереями Церкви честныя твоя мощи во олтари положены быша; радуйся, яко о сем возрадовашася вернии.
Радуйся, яко ими непрестанно чудеса содеваются; радуйся, яко ими и демоны от многих изгонимы бывают.
Радуйся, яко столп огненный с небесе над ними являшеся; радуйся, яко снисходиша к ним Ангелы.
Радуйся, множицею благоухание от оных исходит; радуйся, яко всякия болезни тобою исцеляются.
Радуйся, яко о содеваемых тобою чудес весть повсюду пройде; радуйся, яко до конец земли, Богу тако благоволившу, твоя весть достиже.
Радуйся, Иоанне великомучениче Христов.
Кондак 11
Пения похвальнаго несть по достоянию похвалити благолепие благодати чудес, якоже от честных и святых твоих мощей бывают, достойнославне мучениче Христов; не точию бо людие, но и цари и князи чтут и поклоняются и лобызают тя с любовию. Ты же, яко имый дерзновение к Богу и Владыце всех, испроси нам всем в сей жизни телеснаго здравия, в будущем же веце душевнаго спасения, любовию с тобою поющим Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светоприемная свеща суть честныя и святыя твоя мощи, многострадальне мучениче Христов Иоанне, на свещнице Церкви Христовы поставлени, просвещающия многое время место, на немже страдал еси, также благословением Божиим, тщанием же благочестиваго господаря пренесенна в Молдовлахию, непрестанно светят, и всем с верою и любовию прибегающим ко онем лучи чудес изливают. Мы же сия благодати причастницы бывше, приносим ти сия:
Радуйся, луче невечерняго и мысленнаго света; радуйся, яко всю поднебесную просвещаеши.
Радуйся, пресветлыя деннице невечерняго дне; радуйся, яко и от нас изволением Божиим был еси удаленный.
Радуйся, яко и тамо многое время лучами благодати Христовы просвещал еси; радуйся, яко смотрением Божиим обратно паки к нам пришел еси.
Радуйся, смирно, Церковь Христову облагоухающая: радуйся, яко всех приходящих к святым твоим мощам небеснаго твоего благоухания сподобляеши.
Радуйся, сосуде мира Христова неистощаем и неизчетных болезней врачеваний содержащь; радуйся, всем просящим благ изобильных подателю.
Радуйся, яко благодать и слава Царя Небеснаго на тя излияся; радуйся, яко и ты благодать исцелений от всех болезней изобильно всем подаеши.
Радуйся, Иоанне великомучениче Христов.
Кондак 12
Благодать приял еси от Бога, всехвальне и многострадальне мучениче, исцеляти всякия болезни и недуги душевные и телесные. Тем же ныне предстоящи Христу, во страданях твоих укрепившему тя, не престани ходатайствовать всем нам просящи телеснаго здравия и душевнаго спасения, со благоговением и любовию чтущих святую память твою, поющим Богу: Аллилуиа.
Икос 12
Поем, почитаем, славим, ублажаем многоболезненныя страдания твоя, терпение до конца, доблественне, подъем и твердость адамантову несравненно превзошед, яже показал еси в телеси твоем, за няже подвигоположник Христос Господь на земли и на Небеси прослави и нам недостойным дарова тя, святе победоносче, великомучениче Христов Иоанне, вопиюще ти, треблаженне, сия:
Радуйся, яко и на месте пребываеши и обитаеши с вои небесными; радуйся, яко провожден был еси десницею Царя Христа со славою и честию преславно венчался еси.
Радуйся, яко по многострадании твоем прия тя Господь во упокоения вечная; радуйся, яко сокровище некрадомое на Небеси приобрел еси.
Радуйся, яко мзда твоя многа во светлостех святых тебе уготовася; радуйся, во искушениях и нуждах теплый предстателю.
Радуйся, радости и вечныя славы всещедрейший нам ходатаю; радуйся, яко тобою надеемся получити вечная блага.
Радуйся, Иоанне великомучениче Христов.
Кондак 13
О, многострадальче святый, великомучениче и победоносче Христов Иоанне. Приими сие от скверных устен наших со умилением приносимое Ти моление и от всех недуг душевных и телесных, от враг видимых и невидимых, и от вечныя муки, благоприятными молитвами Твоими нас избави, да с тобою купно в будущем веце во обителех святых поем Богу: Аллилуиа.
Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос « Со Ангелы и всеми…» и 1-й кондак «Избранному воеводе…».
Молитва
Молитва
Святый, славный и всехвальный великомучениче Христов Иоанне, несумненный ходатаю нашего спасения. Молим тя раби твои, собрании днесь в Божественнем твоем храме и раце святых мощей поклоняющиеся; милостив буди якоже нам, тако и далече отстоящим и на помощь тя призывающим и мученическия твоя страдания похвалами ублажающим. Испроси нам всем у многомилостиваго Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа прощения и оставления грехов, до сего дне и часа содеянных нами. Сохрани нас невредимых от всех козней лукаваго и ненаветну жизнь нашу соблюди от всех зол душевных и телесных, всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Тропарь, кондак, величание
Тропарь, глас 4
Житие на земли добре окормляя, страдальче, милостынями, и частыми молитвами, и слезами, паки же ко страданию мужески устремився, персское обличил еси нечестие. Темже Церкве был еси утверждение и христиан похвало, Иоанне приснопамятне.
Кондак, глас 4
Морскую плавая пучину куплею, от востока тщался еси к северу, но Богу призвавшу тя, якоже Матфей мытницу, ты же куплю оставль и Тому последовал еси кровию мучения, временными искупив непроходимая, и венец приял еси непобедимый.
Частые вопросы
Кто покровитель торговли?
Меркурий (Mercurius, Mircurius, Mirquurius) — в древнеримской мифологии бог-покровитель торговли, прибыли и обогащения, сын бога неба Юпитера. К его атрибутам относятся жезл кадуцей, крылатые шлем и сандалии, а также часто денежный мешочек.
Кто такой Иоанн Сочавский в чем помогает?
В чем помогает икона Иоанн Сочавский с веточкой До сих пор святой мученик помогает людям, продолжая творить дела, наполненные милосердием и добротой, откликаясь на искренние молитвы. Его считают своим покровителем предприниматели, и всегда получают помощь.
Когда молятся Иоанну Сочавскому?
Один из самых популярных святых, которому советуют молиться в делах торговли, — святой великомученик Иоанн Сочавский, живший еще в XIV веке. День его памяти — 15 июня. Люди молятся ему во всех своих начинаниях.
Кто такой Иоанн Сочавский?
Святой Иоанн Новый, Сочавский (Сучавский), то есть с м. Сучава. Православный святой, великомученик, что претерпел мученическую кончину на земле, которая теперь является частью Украины. Покровитель Бессарабии.
Полезные советы
СОВЕТ №1
Изучите жизнь и учение святого Иоанна Сочавского, чтобы понять его ценности и принципы, которые могут быть полезны в современном бизнесе.
СОВЕТ №2
Постарайтесь внедрить доброту и сострадание, которые проповедовал святой Иоанн, в свою деловую практику. Будьте отзывчивыми и заботливыми по отношению к своим клиентам и партнерам.
СОВЕТ №3
Помните о важности честности и порядочности в бизнесе. Следуйте принципам справедливости и честности, чтобы построить долгосрочные и надежные отношения с партнерами и клиентами.
История культа святого Иоанна Сочавского
Святой Иоанн Сочавский, или Иоанн Кронштадтский, считается одним из самых почитаемых святых в православной церкви. Его культ связан с множеством чудес и благодатных явлений, которые произошли как за его жизни, так и после его кончины.
Иоанн Сочавский родился в 1829 году в семье священника. С детства он проявлял склонность к религии и благочестию. После окончания духовной семинарии он поступил на службу в церковь и вскоре стал известен своими молитвенными подвигами и чудотворными способностями.
Иоанн Сочавский прославился как целитель и заступник перед Богом за тех, кто обращался к нему с мольбой. Его покровительство было особенно востребовано среди торговцев, которые просили святого о помощи в процветании своего дела и защите от несчастий.
После смерти Иоанна Сочавского в 1908 году его мощи были перенесены в Кронштадт, где на его могиле стали происходить чудеса и исцеления. Это привлекло еще больше паломников, и культ святого Иоанна Сочавского стал еще более распространенным и почитаемым.
Сегодня память святого Иоанна Сочавского почитается не только в России, но и за ее пределами. Его иконы находятся во многих храмах, и верующие обращаются к нему с молитвами о помощи в различных жизненных ситуациях.