Агапит Печерский – один из выдающихся святых православной церкви, чья жизнь и деятельность оставили неизгладимый след в истории. Его образ является примером преданности вере, самоотверженности и милосердия. В данной статье мы рассмотрим биографию святого монаха-врачевателя Агапита Печерского, его духовное наследие, а также значимость его личности для православной общины.
Кто такой Агапит Печерский и чем он был известен
Икона прп. Агапита Печерского
Это был киевлянин, живший в XI веке. Возлюбив Христа, он поступил в Печерский монастырь, который созидался молитвами, слезами, пощениями, бдениями и прочими аскетическими подвигами его насельников.
Монах
Там он принял монашество с именем Агапит, что в переводе с греческого значит – возлюбленный. И он воистину был возлюблен Богом, ибо Бог любит любящих Его. Притом, став иноком, он исполнил все три основные монашеские заповеди: послушания, целомудрия, нестяжания.
О каких личных качествах Агапита говорит его биография
Его послушание своему наставнику преподобному Антонию Печерскому выразилось в том, что видя последнего служащего болящим и исцеляющего их своею молитвою, сам Агапит стал поступать также. И также, как и Антоний он не брал за это никакой платы. Тут проявилась еще великая его любовь к ближнему и милосердие. Ибо кто любит Бога, тот всегда будет любить ближнего своего. За эти добродетели Христос даровал святому благодатный дар исцеления.
Тут надо дать некоторое пояснение читателю. Как говаривал схиархимандрит Иона Одесский (+ 2012 г.), медицина бывает троякой: научная, народная и духовная. Первая из них это та, к помощи коей мы обычно прибегаем во время наших недугов. За счет научных знаний медики нашли лекарства, способы лечения большинства заболеваний. Основной принцип их действия – не навреди! Ведь есть много веществ, как природных, так и синтезированных, способных подавить те или иные болезни. Но многие из этих субстанций при воздействии на организм человека нанесут ему вред больший, чем сама болезнь. Поэтому из-за вредности их не применяют.
Народная медицина за счет тысячелетнего опыта методом проб и ошибок нашла множество природных лекарств, в основном, растительного происхождения. Которые достаточно эффективно помогают при лечении; причем, как правило, не нанося попутного вреда.
Полезные материалы
Есть еще один «способ лечения», когда заболевший прибегает к помощи различных экстрасенсов, сомнительных «целителей» и прочих темных личностей, обещающих ему здравие путем применения оккультных методов. В этом случае больной получит один вред. Ведь если такие «целители» — обычные шарлатаны, как чаще всего бывает, то никакой пользы от них не получишь. А за то время, которое на них потеряно, болезнь усугубится.
Но гораздо хуже, если экстрасенс действительно обладает какими-то «силами». Ибо последние могут иметь лишь нечистое, бесовское происхождение. Бес, будучи по природе ангелом, хотя и падшим, поэтому гораздо лучше ученых зная законы природы, в том числе, и законы человеческого естества, в принципе может уврачевать человека эффективнее и лучше медиков. Беда в том, что он этого не хочет. Диавол – это «человекоубийца искони» (ср.Ин.8: 44), таковы и его слуги бесы. Которые, как сказал о них преп.Иоанн Лествичник, хотят одного – нашей погибели.
Поэтому, когда мнимый «целитель» с помощью заклинаний инициирует для лечения больного падших духов, они специально «лечат» болящего так, чтобы как можно больше ему навредить. К примеру, зуб они ему вылечат, зато рак прицепят или в психбольницу направят! Посему лучше всего к этому лжелечению не прибегать.
Врач безмездный
Зато полной противоположностью сему является настоящая духовная медицина. Когда болящие по молитвам Церкви или особых угодников Божиих исцеляются Самим Богом. Который, будучи Творцом человеческого естества, легко может исцелить любую, даже самую тяжелую болезнь, творя при этом лишь добро. Ибо Бог не творец зла! Дар такой исцеляющей молитвы Господь, как уже сказано, дает Своим особым угодникам, заповедуя им делать это безвозмездно:
Больных исцеляйте, прокаженных очищайте, мертвых воскрешайте, бесов изгоняйте; даром получили, даром давайте (ср.Мф.10: 8).
Одним из таких угодников Божиих был преподобный Агапит Печерский.
Икона прп. Агапита Печерского с житиями
Так что весьма многие больные, не могущие даже за большие деньги получить здравие от обычных врачей, приходили к преподобному и по его молитвам получали исцеление даром. Что естественно вызывало зависть и раздражение у этих самых врачей, особенно у одного из них, родом армянина. Я говорю «естественно», хотя на самом деле зависть не естественна человеку. Но ее порождает наше падшее с первым Адамом естество.
Однако вернемся к уже упомянутому главному завистнику. Он славился как весьма искусный врач тем, что, только взглянув на смертельно больного человека, мог с точностью не только до одного дня, но даже и часа предсказать… годину его смерти. Таковых он уже не лечил, причем никогда не ошибался в этом своем, так сказать, «диагнозе».
С большой долей вероятности можно предположить, что эту способность сей эскулап получил от нечистых духов. Во всяком случае, очень на них похоже: помощи от такого «лечения» никакой, зато в уныние, отчаяние своим диагнозом он вводил многих. Делая пораженные сими страстями души людей, лежащих на смертном одре, легкой добычей бесов.
Однако тут-то у него, как говорится, нашла коса смерти на камень веры! Случилось так, что первый боярин князя тяжело заболел, и армянин зловестил оному, что жить ему осталось чуть более седмицы. Но болящий с верою приказал нести себя в Печерский монастырь, где был исцелен святым Агапитом. За что прошла слава о нем по всей земле и… вызвало приступ особой ненависти у его завистника, который попытался отравить святого.
Но яд не подействовал. На прп. Агапите Печерском исполнились слова Спасителя Его ученикам:
Уверовавших же будут сопровождать сии знамения: именем Моим будут изгонять бесов; будут говорить новыми языками;
будут брать змей; и если что смертоносное выпьют, не повредит им; возложат руки на больных, и они будут здоровы.
(Мк.16: 17.18).
А вящая слава пришла к святому тогда, когда заболел сам великий князь Владимир Мономах. Как ни старался вылечить его армянин, но своим врачебным искусством сделать ничего не смог. Болезнь день ото дня усиливалась. Тогда болящий, будучи уже при кончине, просил прислать к нему св. Агапита.
Однако старец со смирением отказался:
Если я пойду к князю ради славы человеческой, тогда мне надобно будет покинуть монастырь и идти ко всем прочим болящим.
Ведь для настоящего монаха выйти из своей обители – это то же самое, что для рыбы выскочить из воды! Преподобный был даже готов ради смирения уйти в другую страну… Однако не оставил больного без своей помощи, передав ему той же травы, которую постнически ел сам. Вкусив ее, тот, по
молитвам блж. Агапита Печерского
, тотчас выздоровел.
Преподобный Агапит Печерский. Гравюра, XVII век
После чего он сам пошел к преподобному, желая отблагодарит его за исцеление. Но безмездный врач из смирения и нестяжания скрылся, поэтому пришлось отдать принесенное золото игумену. Когда же Владимир Мономах вторично восхотел отблагодарить своего спасителя, прислав к нему боярина с богатыми дарами, то и тогда старец отказался принять их. После же просьбы боярина раздать нищим это золото, он обрадовался и взял его, при этом увещевая самого Мономаха чрез посланного им быть милосердным и милостивым, особенно к нищим да обездоленным. Ибо, по словам старца, среди таковых пребывает Христос, исцеливший князя.
Затем, выйдя из кельи, святой выбросил это золото, а сам скрылся. Увидев сие, боярин взял дары, передав их игумену. А своему владыке рассказал о происшедшем, а также о поучении старца. После чего кн.Владимир, боясь ослушаться святого, стал подавать обильную милостыню бедным.
Для нас, людей от мира сего, такой поступок кажется чуть ли не безумием. «Зачем было выкидывать золото, которое можно было раздать нищим», — лицемерно скажет кто-то. Но на самом деле то, что для нас, живущих на земле, приобретения, то, для стремящихся к небу, — потери. Такова любовь к золоту, точнее, любостяжание, которое живет во всех, привязанных к земле, лицемерно оправдывая себя: заботой о своей плоти, о ближних, о завтрашнем дне, о нищих…
Однако заметим интересную деталь: да, преподобный действительно выбросил золото как сор, но что он при этом потерял?! Ровным счетом ничего, ибо это золото тут же нашли, передали игумену, употребившему его на разные добрые, полезные дела. Более того, из-за столь необычайного дела и поучения святого великий князь стал много благотворить неимущим. Очевидно, в этом отношении он сделал гораздо больше, чем мог бы сделать на его же дары преподобный Агапит. А сам святой этим поступком утвердил себя в добродетели нестяжания, с которой, также с многими другими своими добродетелями перешел от сей жизни к вечной.
Но перед его блаженной кончиной к нему снова пришел тот армянин, допытываясь, как же это святой врачует болящих? При этом, взяв за руку лежащего в болезненном изнеможении старца, предсказал ему, что он умрет через три дня. И еще в запальчивости заявил, что если этот смертный диагноз не подтвердится, то он сам примет монашество. Но святой обличил такой сомнительный способ «лечения» и предрек, что проживет еще три месяца, ибо это предрек ему Сам Господь. Наконец, узнав, что по своей вере его совопросник — еретик (армяне с 5 века по Р.Х. впали в монофизитство), прогнал его от себя.
Старец, как и провидел, жил еще три месяца, а затем отошел душей ко Господу. Тело же его было погребено в пещере преподобного Антония. Ныне его мощи находятся в Ближних пещерах св. Киево-Печерской лавры.
1
Июнь
1095 года
Скончался преподобный Агапит Печерский.
Вход в Ближние пещеры, Киево-Печерская лавра
Посмертная помощь святого
После чего к ее игумену обратился все тот же армянин, прося постричь его в монахи. Ибо св. Агапит, даже по смерти не оставляя добродетели любви к ближнему, как заповедал нам Господь:
А Я говорю вам: любите врагов ваших, благословляйте проклинающих вас, благотворите ненавидящим вас и молитесь за обижающих вас и гонящих вас (Мф.5: 44).
Прп. Агапит явился своему сопернику, требуя, чтобы он выполнил данное им обещание, иначе погубит душу и тело. Так молитвами святого этот бывший враг Христов покаялся, стал монахом Печерского монастыря, где после многих аскетических трудов и подвигов, достиг жизни вечной.
Тем более и нам грешным весьма полезна благодатная помощь преподобного. Поэтому будем молить его так:
Преподобне отче Агапите, моли Бога о нас!
И он всегда поможет. Только не забудем благодарить за это Господа и Его избранника.
Мощи прп. Агапита Печерского в Ближних пещерах
Почитание преподобного Агапита
Вящая благодарность проявляется в молитвенном обращении к святому. Состоящем в постоянном повторении вышеприведенной краткой молитвы к нему, особенно в тяжкую годину наших душевных скорбей и телесных болезней. Также полезно читать его тропарь, кондак, канон, акафист ему, которые приводятся ниже. Особо усердные верующие совершают паломничество к мощам преп. Агапита и других святых Печерских.
Интересный факт
В 1993 году в Украине вышла почтовая марка с изображением преподобного и надписью: «Агапит Печерский — древнерусский лекарь».
Иконы преподобного
На иконах прп. Агапит изображается в схимнической одежде. Учитывая, что преп. Агапит лечил травами, встречаются иконы, на которых святой держит в руках пучок лекарственных растений и сосуд с травяным отваром. Часто на заднем фоне иконы за спиной Агапита изображены храмы Киево-Печерской лавры.
Прп. Агапит Печерский
Реконструкция внешности преп. Агапита, сделанная по его черепу
Она была совершена в 1985-1986 г.г. В ходе ее был определён посмертный возраст святого в пределах 55–65 лет, а также восстановлен его облик. В июне 1986 года скульптурный портрет преподобного был доставлен в Киев.
Реконструкция внешности Агапита Печерского
Храмы в честь святого
Еще одним примером почитания святого является множество храмов в его честь:
- в г. Киеве, пр. Победы, 40-б (расположен в парке им.Пушкина);
- в пос.Голубое, Солнечногорского р-на Московской области при Центральной клинической больнице восстановительного лечения ФМБА России;
- в г. Михайловке, Волгоградской области, улица Некрасова, 1″В»;
- в г. Одессе, ул. Павла Шклярука, 4″А»;
- и другие храмы.
Дни памяти
Память святого празднуется:
- во 2-ю Неделю Великого поста — Собор всех Киево-Печерских преподобных отцов (переходящее празднование);
- 1/14 июня — день преставления;
- 28 сентября/ 11 октября — Собор Киево-Печерских преподобных, в Ближних пещерах.
Икона прп. Агапита Печерского
Врачевателей Киево-Печерской Лавры Антоний, Алимпий и Агапит
Преподобные отцы-врачеватели Антоний, Алимпий и Агапит исцеляли с Божией помощью людей, приходящих к ним при жизни, продолжают исцелять людей и сейчас. В лавре собраны многочисленные свидетельства и готовится к изданию книга с рассказами о чудесной помощи людям Печерских святых.
О чудесах прп. Агапита свидетельствует наместник Киево-Печерской лавры митрополит Павел (Лебедь): преподобный Агапит Печерский исцеляет всех приходящих к нему с верой. Так недавно прозрела слепая девочка; были исцеления раковых и других больных. По словам Владыки Павла:
Молитвы святых о нас сильны перед Богом. Они не отделяются от нас расстоянием земли и Неба, но мы сами от них удаляемся безверием и леностью ко спасению.
Автор: протоиерей Георгий Городенцев
Мнение эксперта:
Святой монах-врачеватель Агапит Печерский, живший в XI веке, считается одним из выдающихся целителей своего времени. Эксперты отмечают, что его исцеляющие способности были необычайными и даже чудотворными. Агапит обращался к больным с особым состраданием и молитвами, помогая им не только физически, но и духовно. Его методы лечения основывались на вере, милосердии и понимании человеческой природы. Святой Агапит оставил после себя множество легенд и свидетельств о чудесах, произошедших благодаря его милосердию и вере.
Тропарь, кондак, величание
Тропарь преподобному Агапиту Печерскому, врачу безмездному
глас 5
Богоно́снаго Анто́ния ревну́я смиренному́дрию,/ а́ки не́киим врачество́м зе́лием сне́дным/ исцеля́л еси́ боля́щия, преподо́бне Агапи́те,/ тем и врача́ неве́рна уве́рив,/ наста́вил еси́ на путь спасе́ния./ Уврачу́й и на́ша боле́зни// и моли́ся Го́сподеви о воспева́ющих тя.
Перевод:Подражая
смиренномудрию
Богоносного
Антония
, как неким лекарством съедобной
травой исцелял болеющих,
преподобный
Агапит, этим и неверующего врача, заставив уверовать, направил ты на путь спасения. Исцели и наши болезни и молись Господу о прославляющих тебя.
Кондак преподобному Агапиту Печерскому, врачу безмездному
глас 6
Врач сый изря́ден, чу́дне,/ явля́я несумне́нную твою́ ве́ру,/ облича́я же армени́ново неве́рие/ и приводя́ его́ к благоче́стию,/ себе́, близ сме́рти бы́вшу,/ испроси́л еси́ от Бо́га продолже́ние живота́/ и, сим чу́дом того́ уве́рив,/ приве́л еси́ Христо́ви,/ Ему́же в весе́лии предстоя́,// моли́ся о нас, преподо́бне.
Перевод:Ты был особенным врачом, удивительный, являя искреннюю твою веру, обличая же неверие армянина и приводя его к
благочестию
, будучи на грани смерти, ты испросил себе от Бога продолжение жизни и, этим чудом заставив его (армянина) уверовать, привел его ко Христу. Ему же в радости предстоя, молись о нас, преподобный.
Молитвенно читать эти тропарь и кондак следует на церковно-славянском языке, перевод здесь дан лишь для их лучшего понимания.
Интересные факты
- Святой Агапит Печерский жил в XI-XII веках и почитается православными христианами как целитель и покровитель врачей.
- Агапит был известен своей необычайной добротой, кротостью и смирением. Он никогда не отказывал в помощи нуждающимся, даже если это означало подвергнуть себя опасности.
- Святой Агапит Печерский особенно почитается в Киеве, где он жил и служил. В его честь названы многие храмы и монастыри, а его мощи хранятся в Киево-Печерской Лавре.
Канон
Канон преподобному Агапиту Печерскому
глас 6
Песнь 1
Ирмос:Яко по суху, пешешествовав Израиль по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше.
Яко немаго древле прикосновением устроил еси право глаголати, сице и мне, Христе, мой язык разреши, ум отверзи, да принесу в память угодника Твоего хваление, любовию поя.
Не могу воспети ясно благодати твоея, преподобне, аще не ты молитвами твоими подаси мне помощь, да прославлю Владыку, давшаго тебе благодать исцелений, во хвалении поя.
По предуведению воззван был еси, святе, вслед Владыки своего шествовати и, Тому последуя, вся красная мира оставль, любовию пришел еси к великому Антонию и с ним пожил еси, непрестанное хваление Богу поя.
Земному Ангелу и Небесному человеку последуя, и сам ангельское житие стяжал еси, отче преподобне. Тем твоя исправления почитаем и прославляем всех Владыку, о тебе песнь Ему поюще.
Богородичен:
От земных и Небесных сил славимая, Приснодево, в днешний день хваление Тебе дерзающих приносити, от всех прилогов сохраняй, да выну Тя воспоем, Обрадованная.
Песнь 3
Ирмос:Несть свят, якоже Ты, Господи Боже мой, вознесый рог верных Твоих, Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания Твоего.
Во многих летех множайшия прошел еси труды, Агапите, подвизался во бдении и пощении, дондеже единонравен показался еси наставнику своему и от него утвердился еси на камени твердаго жития.
Ничтоже ино, токмо нищету имея, обнищавшему нас ради Христу последовал еси, отче, и, Того заповеди храня, служил еси больным, посещая, и упокоевая, и здравие тем молитвою своею подавая.
С преподобным жительствуя, стяжал еси преподобство, достохвальне Агапите, и исцеления даров сподобился еси, яко молитвою и зелием снедным здравие подавал еси болящим, темже и врач нареклся еси безмездный.
Прославил еси Бога во удесех твоих, преподобне, темже и Бог тя прослави благодатию исцеления, имже и наша недуги уврачуй душевныя и телесныя, да утвердимся на камени исповедания Божия.
Богородичен:
Израстившая животное древо, Того плодом нас, умерщвленных грехами, оживи и даруй нам, Мати Чистая, крепкое благости Твоея исповедание.
Седален, глас 4
Яко туне приемый от Бога дар исцеления, страждущим исцеление туне подаеши, с верою к тебе притекающим. Темже и мы, кланяющеся раце мощей твоих, отче преподобне, просим прияти от тебе недугом нашим исцеление.
Песнь 4
Ирмос:Христос моя сила, Бог и Господь, честная Церковь боголепно поет, взывающи, от смысла чиста о Господе празднующи.
Буия мира сего Христос избра, да премудрыя посрамит, еже и на тебе сбыстся, отче всеблаженне: благодатию бо, а не хитростию премудраго посрамил еси врача. Тем тя славим, о Господе празднующе.
Прельстися, иже первее больных прельщаше, извещая им день и час смерти, емуже ты поносив, преподобне, болящаго исцелил еси молитвою и зелием снедным, рек: даждь славу Богу, имущему ключ живота и смерти.
Зависти стрелою злочестивый арменин уязвен, поношаше ти, святе, и, послав на смерть осужденнаго, повеле пред тобою умертвити былием смертоносным. Но ты сего молитвою и зелием исцелив, посрамил еси еретика, хотящаго тя посрамити.
Претыкающемуся данная ти благодать бысть падение, преблаженне, наипаче бо на тя вооружився, злочестивый арменин наусти дати тебе отраву, но ты, и смертно испив, невредимь был еси, яко Божия благодать сохрани тя к большему чудодействию.
Богородичен:
Радуйся, сосуде, носивший миро, исцелившее род человеческий, ядом мя греховным умерщвленна оживи, да прочее время цел поживу, Тя, Дево, восхваляя.
Песнь 5
Ирмос:Божиим светом Твоим, Блаже, утренюющих Ти души любовию озари, молюся, Тя ведети, Слове Божий, истиннаго Бога, от мрака греховнаго взывающа.
От Бога благодать исцеления приемь, исцелил еси князя, иже аще и врачуемь бе от арменина, но не получаше отрады, твоего же зелия вкусив, от недуга избавися.
Зрите, иночествующии, и добродетельному терпению Богоноснаго отца почудитеся, како со отречением мира воли своея отречеся и не изыде никогдаже вне врат монастырских, еже видяще, сему поревнуйте.
Едину любовь ко всем имея, а не на лице зря, аще князь, аще прост к тебе прихождаше, преподобне, всем приходящим подавал еси исцеление туне, единаго ища возмездия от Бога.
Приемь князь тобою исцеление, всеблаженне, уразуме, яко истинен раб Божий еси, и видети тя желаше, темже прииде к тебе с дары. Ты же, Единаго имея Бога, ничтоже от тех даров восхотел еси прияти.
Богородичен:
Хвалим Тя, Пречистая Дево, яко отверзаеши нам двери милости Твоея и подаеши всем независтный источник исцеления, от яда греховнаго избавляющий.
Песнь 6
Ирмос:Житейское море, воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве.
Вся тленная мира сего оставив, принесенное злато извергл еси, блаженне, пред враты келлии своея, извергая вкупе любоименнаго врага и стирая душегубную того главу.
Един бисер стяжав многоценный — Иисуса, вся во уметы вменил еси, святе, и тем купил еси себе селение в Небесных, еже и мы получити молимся твоими, отче, молитвами.
Многими леты постяся, изнемогл еси телом, преподобне, но духом пребыл еси крепок, аки столп, вся наносимая терпя и благодаря Бога, к Нему взывал еси: возведи от тли живот мой, Многомилостиве.
Телом болезнуя, духом брался еси с злочестивым арменином, иже по триех днех смерть тебе провозвещаше, сего ты, блаженне, одолел еси, по триех месяцех отшествие свое к Богу возвещая.
Богородичен:
К Твоему пристанищу прибегаем, Богоневестная Дево, носими житейских страстей волнами, яже Ты укроти, да воспоем Тебе: радуйся, пристанище житейских плаваний.
Кондак, глас 6
Врач сый изряден, чудне, являя несумненную твою веру, обличая же армениново неверие и приводя его к благочестию, себе, близ смерти бывшу, испросил еси от Бога продолжение живота и, сим чудом того уверив, привел еси Христови, Емуже в веселии предстоя, молися о нас, преподобне.
Песнь 7
Ирмос:Росодательну убо пещь содела Ангел преподобным отроком, халдеи же опаляющее веление Божие мучителя увеща вопити: благословен еси, Боже отец наших.
Дарование имый свыше недуги исцеляти, преподобне, боляща мя небрежением благих деяний уврачуй, якоже иногда принесеннаго в недузе уврачевал еси, молитвою подав тому здравие и воспев: благословен Бог отец наших.
Чудодействуя святыми, твари Создатель внезапу постави тя здрава пред злочестивым, иже видев, удивися скорому твоему от болезни в здравие пременению. Мучима мя язвами студных дел, во изменение исправления приведи твоим, отче, свыше посещением, да пою: благословен Бог отец наших.
Болезнь твоя и зелие снедно принуди исповести врача свое злочестие, егоже укорил еси, яко дерзну осязати святую твою руку; се дерзаю и аз к тебе, отче, приступити, но молю тя: не отрини мя в нуждах моих, да пою: благословен Бог отец наших.
Трудов своих собрав плоды с веселием, аки добр земледелец, блаженною кончиною отшел еси к Горним прияти от Христа Бога даяние и приял еси от Него некончаемую радость, многочудне Агапите.
Богородичен:
Во Твое чрево, Пренепорочная Дево, всельшееся Слово род человеческий в Небесных дворех всели. Умоли Того от тления мя сея жизни преселити, идеже потоком сладости питаются святии.
Песнь 8
Ирмос:Из пламене преподобным росу источил еси и праведнаго жертву водою попалил еси: вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети. Тя превозносим во вся веки.
Врач был еси, отче предивен, телесныя болезни врачуя, в жизни сей живый телом, по кончине же твоей душевное врачевство подавая, якоже сие на арменине явил еси, души того дав цельбу и ко благочестию наказание.
Видев тя, святе, арменин в видении чудном, исповеда ясно, яко свят еси и преподобен, и в веру из неверия преложся, бысть инок твоим направлением, егоже и нас не лиши, поющих Господа во веки.
Многое имый дарование, чудодействовал еси, исцеляя болящих, ныне же, сподобивыйся больших дарований, приложи пластырь на раны души моея, да, получив ослабу, превозношу Господа во веки.
Из пламеновиднаго света святым струи благодати подаяй, Христе Боже, палящия мя страсти угаси щедрот Твоих росою, разгоняя тьму страстей. Се бо преподобный молит с нами Тебе, Господа, превозносимаго от всех во веки.
Богородичен:
Просветившая мир пречистым рождеством Твоим, мрак злодеяния моего разжени, изливая мне на благотворение щедрот Твоих богатую милость, да превозношу Тя, Матерь Божию, во веки.
Песнь 9
Ирмос:Бога человеком невозможно видети, на Негоже не смеют чини Ангельстии взирати; Тобою бо, Всечистая, явися человеком Слово воплощенно, Егоже величающе, с Небесными вои Тя ублажаем.
Богодаронаннаго целебника людие имуще, никтоже да грядет к суетным врачем, иже имение и здравие вреждают, но требуяй с верою да грядет к раце Богоноснаго отца и туне приимет исцеление.
Мысленныя ураниша ны разбойницы ныне, неисцельныя убо имуще язвы, несумненно к многочудесней припадаем раце твоей, преподобне, и просим: подаждь цельбу требующим, да вси тя хвалим и величаем.
В Горняя душею возшед, во всесветящияся чертоги, оставил еси, преблаженне, раку мощей своих в пещере; имже покланяющеся, просим: подаждь недугом нашим исцеление, да тя песньми величаем.
Помощи от тебе в немощех просящих не презри, но посещением твоим даждь душевное вкупе и телесное исцеление, преблаженне Агапите, яко сый врач преизящный, да выну тя величаем.
Богородичен:
Помощи от Тебе требующих не презри, Дево, но подавай с верою к Тебе притекающим: Ты бо еси источник цельбам неоскуден, да Тя с Небесными силами присно величаем.
Светилен
Тленная мира оставив и нетленная сподобився прияти, потщался еси хуждшая на лучшая пременити, обнищав любоимением страстным, но обогатився дарованием исцелений, и нам сия подай, днесь память твою почитающим, всеблаженне Агапите.
Акафист
Акафист преп.Агапиту Печерскому
Кондак 1.
Избра́нный учениче́ вели́каго учи́теля, преподо́бнаго и богоно́снаго отца́ на́шего Анто́ния, и ди́вный подража́телю жития́ его́ свята́го, свя́те о́тче Ага́пите, пе́снию восхва́лим тя́ с любо́вию, засту́пника на́шего; ты́ же, я́ко име́яй дерзнове́ние ко Го́споду, моли́ся вы́ну о спасе́нии на́с, гре́шных, от вся́ких бе́д избавля́я зову́щих ти́:
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
И́кос 1.
А́нгелов любе́зную чистоту́ от ю́ности твоея́ возлюби́в, блаже́нне Ага́пите, к доброде́телей подви́жнику, преподо́бному Анто́нию прите́кл еси́ и, от него́ во и́ночество облече́нный, подража́тель ре́вностный по́двигов его́ бы́л еси́; те́мже сла́вим тя́ воззва́нии си́ми:
Ра́дуйся, богоно́снаго Анто́ния доброде́телей и даро́в насле́дниче; ра́дуйся, на высоту́ соверше́нства духо́внаго возше́дый.
Ра́дуйся, моли́твами усе́рдными да́р врачева́ния и чудотворе́ния от Го́спода получи́вый; ра́дуйся, из глубины́ души́ воздыха́ньми чистоту́ душе́вную стяжа́вый.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 2.
Ви́дев Всеви́дец Госпо́дь благо́е души́ твоея́ изволе́ние, блаже́нне Ага́пите, е́же порабо́тати Ему́ безле́ностно, внуши́ преподо́бному Анто́нию благослови́ти тя́ на жесто́кое в пеще́рнем затво́ре житие́. Ты́ же, благослове́ние свято́е с ве́рою прие́м, в пеще́ре поко́й ве́чный обре́л еси́, Еди́ному Бо́гу рабо́тая в пе́ниих, бде́ниих и поще́ниих, немо́лчно воспева́я Ему́: Аллилу́иа.
И́кос 2.
Разуме́в преподо́бный Анто́ний произволе́ние Бо́жие возсия́ти в се́м и́ноце вельми́ благоуго́дным начина́нием и душеспаси́тельным наме́рением, изоби́льно насы́тил духо́вною сла́достию и в доброде́телех укрепи́л еси́, сего́ ра́ди вопие́м ему́ такова́я:
Ра́дуйся, преподо́бнаго Анто́ния нра́вы себе́ усво́ивый; ра́дуйся, того́ житию́ усе́рдно поревнова́вый.
Ра́дуйся, сыно́вню любо́вь к нему́ стяжа́вый; ра́дуйся, и от него́ зело́ возлю́бленный.
Ра́дуйся, самови́дче его́ по́двигов; ра́дуйся, во врачева́нии неду́гов ему́ споспешеству́ющий.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 3.
Си́лою Бо́жиею укрепля́емый, свя́те Ага́пите, вели́кия и́ноческия труды́ подъя́л еси́; сего́ ра́ди благослови́ся де́ло руку́ твое́ю во сла́ву и́мени Госпо́дня на спасе́ние и врачева́ние все́х, с ве́рою и наде́ждою к тебе́ притека́ющих и неле́ностно вознося́щих пе́снь Пресвяте́й Тро́ице: Аллилу́иа.
И́кос 3.
Име́я по́мысл чи́ст и непоро́чну со́весть и па́мятуя Ре́кшаго: «Бо́лен бе́х, и посети́сте Мене́… поне́же сотвори́сте еди́ному си́х бра́тий Мои́х ме́нших, Мне́ сотвори́сте», неду́гующих и́ноков под сво́й покро́в оте́чески прие́мля, я́коже роди́тели ча́да своя́, утеша́л еси́, отра́ду свои́м попече́нием подаю́ще и оте́ческою ла́скою тя́жесть боле́зни облегча́юще, моли́твою с одра́ боле́зни воздвиза́л еси́. Сего́ ра́ди приими́ от на́с благохвале́ния такова́я:
Ра́дуйся, в доброде́телех благоиску́сный подви́жниче; ра́дуйся, во Христе́ всю́ бра́тию мона́шескую возлюби́вый.
Ра́дуйся, неду́жных и́ноков смире́нный и неусы́пный служи́телю; ра́дуйся, за по́двиги вре́меннаго жития́ поко́й ве́чный обре́тший.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 4.
Бу́рю многомяте́жнаго жите́йскаго мо́ря безбе́дно проше́л еси́, блаже́нне, и в при́стань безстра́стия дости́гл еси́, окормля́емь за́поведьми Христа́ Бо́га, я́же бы́ша свети́льник нога́ма твои́ма и све́т стезя́м твои́м. Те́мже ны́не в го́рних оби́телех водворя́ешися, сла́дце поя́ Триеди́ному Бо́гу: Аллилу́иа.
И́кос 4.
Слы́шавше мно́зи о благоуго́днем житии́ твое́м, блаже́нне Aгапите, прихожда́ху к тебе́: о́ви послу́шати поуче́ний твои́х, о́ви исцеле́ний от разли́чных неду́гов прия́ти; и́хже ты́, с оте́ческою любо́вию прие́мля, руково́дствовал еси́ ко спасе́нию, отгоня́я вся́к неду́г и вся́ку не́мощь. Сего́ ра́ди и мы́ прибега́ем к тебе́, вели́кому помо́щнику и цели́телю, сла́вяще тя́ си́це:
Ра́дуйся, безмо́лвия люби́телю, оби́тель Пече́рскую по́двиги свои́ми украси́вый; ра́дуйся, спасе́ния мно́гих ду́ш челове́ческих вино́вниче.
Ра́дуйся, боле́знующих грехми́ врачу́ благоиску́сный; ра́дуйся, во́ине Христо́в, полки́ неви́димых враго́в победи́вый.
Ра́дуйся, бли́жния твоя́ и́скренне возлюби́вый; ра́дуйся, спасе́нию и́х душе́вному и исцеле́нию теле́сному усе́рдно послужи́вый.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 5.
Боготе́чное свети́ло бы́в, уго́дниче Бо́жий, все́х к Со́лнцу Пра́вды – Христу́ путеводи́л еси́ приме́ром жития́ твоего́ свята́го, и́же все́ бы́сть посвяще́но на служе́ние Бо́гу и бли́жним твои́м. Ни́щия и убо́гия ми́лостивно пита́л еси́, те́мже блаже́нство ми́лостивых унасле́довал еси́ и со святы́ми пое́ши ве́чно хвале́бную пе́снь: Аллилу́иа.
И́кос 5
Ви́дим тя́, блаже́нне о́тче Ага́пите, дости́гшаго в ме́ру му́жа соверше́нна о Христе́ и преиспо́лненна дарова́ний Боже́ственных, в Ева́нгелии Христо́ве обетова́нных ве́рным после́дователем Бо́га Сло́ва. Те́мже, чудя́щеся твои́м подвиго́м, пое́м ти́ хвале́бно:
Ра́дуйся, в глубине́ се́рдца би́сер драги́й – Го́спода Иису́са Христа́ – обреты́й; ра́дуйся, и́мя Его́ Боже́ственное во усте́х и в се́рдце свое́м вы́ну име́вый.
Ра́дуйся, на земле́ алка́вый и жа́ждавый, ны́не же нетле́нныя пи́щи на небеси́ насыща́яйся; ра́дуйся, нищету́ храни́вый, ни́щих от гла́да избавля́яй.
Ра́дуйся, и́го Христо́во благо́е и ле́гкое и́скренне возлюби́вый.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 6.
Пропове́дник бы́в житие́м твои́м Ева́нгельских доброде́телей, о́тче блаже́нне, пло́ть твою́ посто́м и моли́твою порабо́тил еси́ и во сла́ву Бо́жию пожи́л еси́; луча́ми свои́х по́двигов всезло́бнаго врага́, армя́нина нечести́ваго, за́вистию и гне́вом пали́маго и свои́ми зло́стными ухищре́ньми веселя́щася, не то́кмо посрами́л еси́, но и к све́ту Христо́вой и́стины приве́л еси́, поуча́я за все́ благодари́ти и славосло́вити Го́спода, поя́ Ему́: Аллилу́иа.
И́кос 6.
Возсия́в в пеще́ре святы́я оби́тели сия́, я́ко богоно́сное свети́ло, блаже́нне Ага́пите, све́том до́брых де́л и врачева́ний умили́л еси́ ду́ши и сердца́ челове́ков, а нечести́ваго врача́ и зави́стника и его́ безсту́дное безу́мие посрами́л еси́. Те́м у́бо тебе́, свято́му и блаже́нному уго́днику, уми́льно зове́м:
Ра́дуйся, врачева́ние нечести́ваго армя́нина посрами́вый; ра́дуйся, обрече́ннаго на сме́рть те́м же армя́нином неду́гующаго со одра́ боле́зни воздви́гнувый.
Ра́дуйся, осужде́ннаго на сме́рть и напое́ннаго сме́ртным я́дом чуде́сно исцели́вый и от сме́рти изба́вивый; ра́дуйся, испи́вый сме́ртный я́д от врага́ и, по сло́ву Госпо́дню: «А́ще что́ и сме́ртно испию́т, не вреди́т и́х», — живо́т невреди́мый сохрани́вый.
Ра́дуйся, зло́бу и кова́рство враго́в свои́х посрами́вый.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 7.
Хоте́ние еди́ное име́л еси́, блаже́нне о́тче, е́же Бо́гу угожда́ти и спасе́нию душе́вному и здра́вию теле́сному бли́жних твои́х благоче́стно служи́ти. Те́мже ке́ллиа твоя́ пеще́рная бы́сть враче́бница благооти́шная вся́кому челове́ку – ни́щему и бога́тому, кня́зю и убо́гому. Ты́ же, еди́ное в се́рдце име́я: «Все́м бы́х вся́», врачева́л еси́, не взира́я на ли́ца, призыва́я все́х вку́пе се́рдцем и усты́ немо́лчно возглаша́ти Бо́гу: Аллилу́иа.
И́кос 7.
Но́ваго тя́ чудотво́рца вели́каго позна́ сла́вный кня́зь Влади́мир Монома́х, на одре́ боле́зни возлежа́, пребыва́я при кончи́не свое́й, сле́зно моли́л еси́ тя́ притещи́ и исцели́ти его́. Но ты́, мона́шеский обе́т соблюда́я — николи́же сте́н оби́тели оставля́ти, посла́л еси́ зе́лие от трапе́зы своея́, и кня́зь, вкуси́в его́, здра́в воста́ша. Таково́й си́ле твоего́ чудотворе́ния и нелицеприя́тия дивя́щеся, вопие́м ти́ хвале́бно:
Ра́дуйся, кри́не пеще́рнаго прозябе́ния; ра́дуйся, ми́ра Христо́ва благоуха́ние.
Ра́дуйся, не скры́вый тала́нт врачева́ния, тебе́ Домовлады́кою вруче́нный; ра́дуйся, ра́ди си́льных ми́ра сего́ обе́та и́ноческаго не нару́шивый.
Ра́дуйся, сла́вы ра́ди вы́шняго зва́ния сла́ву челове́ческую ни во что́же вмени́вый; ра́дуйся, Вели́каго кня́зя Влади́мира Монома́ха с одра́ сме́ртнаго неду́га бы́лием, тобо́ю благослове́нным, и моли́твою подъя́л еси́.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 8.
Стра́нника и прише́льца в ми́ре се́м помышля́л еси́ себе́ бы́ти, Ага́пите блаже́нне, те́мже о бога́тстве земне́м вся́кое попече́ние отложи́л еси́. Вся́кое стяжа́ние су́етное возбраня́я, приходя́щих к тебе́ разделя́ти достоя́ние свое́ с ни́щею бра́тиею и в ея́ лице́ Самому́ Христу́ служи́ти поуча́л еси́, немо́лчно воспева́я хвале́бную пе́снь: Аллилу́иа.
И́кос 8.
Ве́сь в Бо́зе бы́в, о́тче блаже́нне, о Бо́зе и угожде́нии Ему́ при́сно поуча́л еси́, умоля́я ничто́же предпочита́ти па́че любве́ Христо́вы и, па́мятуя рече́нное Христо́м: «Не собира́йте себе́ сокро́вища на на земли́, иде́же мо́ль и ржа́ истребля́ют, но собира́йте себе́ сокро́вища на небеси́»,– не пожела́л ра́ди бла́г вре́менных лиши́тися бла́г ве́чных, отверга́л еси́ вся́ да́ры, тебе́ кня́зем приноси́мыя, поуча́я раздава́ти и́х ни́щей бра́тии и убо́гим. Те́мже и мы́, таково́е твое́ нищелю́бие восхваля́я, зове́м ти́ си́це:
Ра́дуйся, блаже́нство ни́щих ду́хом унасле́довавый; ра́дуйся, нищету́ па́че бога́тства возлюби́вый.
Ра́дуйся, мзду́ за свое́ врачева́ние отверги́й и разда́ти ю́ ни́щим и убо́гим повеле́вый; ра́дуйся, после́дния укру́хи хле́ба своего́ с неиму́щими разделя́ти поуча́вый.
Ра́дуйся, любо́вь к Бо́гу любо́вию к бли́жним свои́м свиде́тельствовавый; ра́дуйся, похвала́ми моли́твенными до дне́сь в оби́тели Пече́рской зело́ почита́емый.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 9.
Все́м приходи́вшим в оби́тель моли́тв и врачева́ния ра́ди, блаже́нне о́тче, ди́вно бы́сть ви́дети тебе́, ни́щетно в ке́ллии твое́й пребыва́ющаго, оба́че ты́, все́х ра́вною любо́вию прие́мля, коему́ждо сло́во утеше́ния или́ исцеле́ние подава́л еси́, науча́я пе́ти вино́внику все́х благи́х Бо́гу: Аллилу́иа.
И́кос 9.
Вити́я многовеща́нныя не возмо́гут досто́йно воспе́ти по́двиги и чудотворе́ния твоя́, блаже́нне Ага́пите, мы́ же, таково́му житию́ твоему́ дивя́щеся, дерза́ем венча́ти тебе́, а́ще и недосто́йнии, похвала́ми таковы́ми:
Ра́дуйся, на скрижа́лех се́рдца твоего́ Зако́н Христо́в написа́вый; ра́дуйся, от глубины́ серде́чныя до́брая и душеспаси́тельная наставле́ния челове́ком износи́вый.
Ра́дуйся, пеще́рный граждани́не, гра́ды и ве́си напо́лнивый сла́вою твои́х чудотворе́ний; ра́дуйся, Бо́гом возлю́бленный и бли́жними твои́ми благословля́емый.
Ра́дуйся, о́браз соверше́нства о Христе́ в себе́ яви́вый; ра́дуйся, и́го Христо́во, благо́е и ле́гкое, и́скренне возлюби́вый.
Ра́дуйся, Aгапите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 10.
Спасе́ния наде́жду стяжа́л еси́ при исхо́де твое́м, блаже́нне о́тче Ага́пите, и я́ко пшени́ца зре́лая, во вре́мя пожа́тия, кончи́ною благо́ю пресели́лся еси́ в де́нь, тебе́ пре́жде ука́занный Го́сподом, во оби́тели го́рния, прия́ти мзду́ от руки́ пра́веднаго Мздовоздая́теля Христа́, И́же вчини́ ду́шу твою́ со ду́хи святы́х, немо́лчно возглаша́ющих пред Престо́лом сла́вы Его́ побе́дную пе́снь: Аллилу́иа.
И́кос 10.
Царя́ Небе́снаго Христа́ ве́рный ра́б и после́дователь бы́л еси́, о́тче Ага́пите, те́мже по нело́жному Его́ глаго́лу: «Иде́же е́смь А́з, ту́ и слуга́ Мо́й бу́дет», мы́, чту́ще тя́, ве́руем несумне́нно, я́ко ты́ со Христо́м во оби́телех блаже́нства ве́чнаго водворя́ешися и ра́дости нетле́нныя наслажда́ешися, я́ко и́стинный Того́ уго́дник; от на́с же слы́шиши благохвале́ния сия́:
Ра́дуйся, предсказа́ния нечести́ваго армя́нина о твое́й сме́рти посрами́вый; ра́дуйся, о дне́ твоея́ блаже́нныя кончи́ны oт Го́спода извеще́нный.
Ра́дуйся, ду́шу твою́ в ру́це Го́спода ра́достно преда́вый; ра́дуйся, открове́нным лице́м сла́ву Трисия́ннаго Божества́ созерца́яй.
Ра́дуйся, те́лом сме́ртным в пеще́ре погребе́нный; ра́дуйся, душе́ю безсме́ртною к Сио́ну го́рнему воспари́вый.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 11.
Пе́ние Пресвяте́й Богоро́дице прино́сиши, блаже́нне о́тче на́ш Ага́пите, о оби́тели твое́й святе́й и подвиза́ющихся в не́й, и о все́х с любо́вию к тебе́ притека́ющих при́сно хода́тайствуеши, прося́ ми́ра свы́ше и благопоспеше́ния все́м, вознося́щим достодо́лжная похвалы́ Триеди́ному Бо́гу, воспева́я Ему́: Аллилу́иа.
И́кос 11.
Свети́льника тя́ до́брых де́л, блаже́нне о́тче, испове́дуем бы́ти и прославля́ем просла́вльшаго тя́ Го́спода, И́же чудесы́ мно́гими мо́щи твоя́ озна́менова: струи́ бо исцеле́ний благода́тных источа́еши от ни́х неду́жным и подвиза́еши ве́рныя вопи́ти тебе́:
Ра́дуйся, земны́й а́нгеле и небе́сный человечe; ра́дуйся, безме́зднаго врачева́ния исто́чниче.
Ра́дуйся, ми́ра многоцеле́бнаго преиспо́лненный фиа́ло; ра́дуйся, от ра́ки твоея́ святы́я исцеле́ния оби́льно пoдаваяй.
Ра́дуйся, скорбя́щих уте́шителю; ра́дуйся, уныва́ющих ободри́телю.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 12.
Благода́ть Госпо́дню испроси́ на́м, о́тче Ага́пите, почита́ющим с любо́вию святу́ю па́мять твою́ и усе́рдно притека́ющим к честне́й ра́це моще́й твои́х, от нея́же чуде́сныя исцеле́ния подае́ши неду́жным. Те́мже тебе́, чудотворе́ния да́ром от Бо́га просла́вленному, приле́жно мо́лимся: исцели́ на́ша неду́ги душе́вныя и теле́сныя и помози́ на́м предста́тельством твои́м спасе́ние ве́чное получи́ти, да вку́пе с тобо́ю воспое́м ди́вному во святы́х Свои́х Бо́гу: Аллилу́иа.
И́кос 12.
Пою́ще по́двиги твоя́, блаже́нне о́тче, ублажа́ем равноа́нгельское житие́ твое́, диви́мся чудотворе́нием твои́м, моли́твенно почита́ем святу́ю па́мять твою́ и, припа́дающе к ра́це моще́й твои́х, уми́льно взыва́ем:
Ра́дуйся, Пресвяты́я Богоро́дицы досто́йный моли́твенниче; ра́дуйся, пещерожи́телей сла́во и похвало́.
Ра́дуйся, святы́я оби́тели Пече́рския, вку́пе с Анто́нием и Феодо́сием, при́сное охране́ние; ра́дуйся, подвиза́ющихся в не́й благонаде́жное заступле́ние.
Ра́дуйся, приходя́щих в ню́ на поклоне́ние благи́й предста́телю; ра́дуйся, почита́ющих па́мять твою́ небе́сный покрови́телю.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 13.
О, преблаже́нне о́тче Ага́пите! Ты́ – горе́ на небеси́, мы́ же – до́лу на земли́, удале́нныя от тебе́ не толи́ко ме́стом, коли́ко грехо́вною нечистото́ю на́шею, оба́че дерза́ем приноси́ти тебе́ сие́ ма́лое похва́льное пе́ние, его́же ми́лостивно прие́м, моли́ Го́спода и Влады́ку на́шего изба́вити на́с поги́бели ве́чныя и сподо́бити блаже́нства святы́х, вопию́щих Ему́ вы́ну хвале́бную пе́снь: Аллилу́иа.
Этот конда́к читается трижды, затем 1-й и́кос и 1-й конда́к.
И́кос 1.
А́нгелов любе́зную чистоту́ от ю́ности твоея́ возлюби́в, блаже́нне Ага́пите, к доброде́телей подви́жнику, преподо́бному Анто́нию прите́кл еси́ и, от него́ во и́ночество облече́нный, подража́тель ре́вностный по́двигов его́ бы́л еси́; те́мже сла́вим тя́ воззва́нии си́ми:
Ра́дуйся, богоно́снаго Анто́ния доброде́телей и даро́в насле́дниче; ра́дуйся, на высоту́ соверше́нства духо́внаго возше́дый.
Ра́дуйся, моли́твами усе́рдными да́р врачева́ния и чудотворе́ния от Го́спода получи́вый; ра́дуйся, из глубины́ души́ воздыха́ньми чистоту́ душе́вную стяжа́вый.
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Конда́к 1.
Избра́нный учениче́ вели́каго учи́теля, преподо́бнаго и богоно́снаго отца́ на́шего Анто́ния, и ди́вный подража́телю жития́ его́ свята́го, свя́те о́тче Ага́пите, пе́снию восхва́лим тя́ с любо́вию, засту́пника на́шего; ты́ же, я́ко име́яй дерзнове́ние ко Го́споду, моли́ся вы́ну о спасе́нии на́с, гре́шных, от вся́ких бе́д избавля́я зову́щих ти́:
Ра́дуйся, Ага́пите, душе́вных и теле́сных неду́гов ско́рый цели́телю.
Молитва
Моли́тва пе́рвая.
О, всеблаже́нне Ага́пите, земны́й а́нгеле и небе́сный челове́че! Припа́даем к тебе́ с ве́рою и любо́вию и мо́лим ти́ ся́ приле́жно: яви́ на́м, смире́нным и гре́шным, свято́е свое́ заступле́ние; се́ бо гре́х ра́ди на́ших не и́мамы свобо́ды ча́д Бо́жиих проси́ти о потре́бах на́ших Го́спода и Влады́ку на́шего, но тебе́, моли́твенника благоприя́тна, к Нему́ предлага́ем и про́сим тя́ со усе́рдием мно́гим: испроси́ на́м от бла́гости Его́ благопотре́бныя да́ры душа́м и телесе́м на́шим: ве́ру пра́ву, любо́вь ко все́м нелицеме́рну, в злострада́ниих – терпе́ние, тя́жкими боле́зньми одержи́мым — от неду́гов исцеле́ние, под бре́менем скорбе́й и напа́стей неудобоноси́мых па́дающим и жития́ своего́ отча́явшимся твои́ми моли́твами получи́ти ско́рое облегче́ние и избавле́ние. Не забу́ди, блаже́нне о́тче, и оби́тель твою́ святу́ю, при́сно тя́ чту́щую, и соблюди́ ю́ и все́х, живу́щих и подвиза́ющихся в не́й и на поклоне́ние в ню́ приходя́щих, невреди́мыми от искуше́ний диа́вольских и вся́каго зла́. Егда́ же приспе́ет на́ше от вре́меннаго сего́ жития́ отше́ствие и к ве́чности преселе́ние, не лиши́ на́с по́мощи твоея́ небе́сныя, но моли́твами твои́ми все́х на́с приведи́ в приста́нище спасе́ния и насле́дники яви́ на́с бы́ти всесве́тлаго Ца́рствия Христо́ва, да пое́м и сла́вим неизрече́нныя щедро́ты Человеколю́бца Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, и твое́ вку́пе с преподо́бными Анто́нием и Феодо́сием оте́ческое зaступление во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Моли́тва втора́я.Преподо́бне о́тче Ага́пите! Воззри́ на на́с ми́лостивно и к земли́ приве́рженных возведи́ к высоте́ небе́сней. Ты́ – горе́ на небеси́, мы́ – на земли́ ни́зу, удалены́ от тебе́ не толи́ко ме́стом, ели́ко греха́ми свои́ми и беззако́нии, но к тебе́ прибега́ем и взыва́ем: наста́ви на́с ходи́ти путе́м твои́м, вразуми́ и руково́дствуй на́с. Вся́ твоя́ свята́я жи́знь бы́сть зерца́лом вся́кия доброде́тели. Не преста́ни, уго́дниче Бо́жий, о на́с вопи́ти ко Го́споду. Испроси́ предста́тельством свои́м у Всеми́лостиваго Бо́га на́шего ми́р Це́ркви Его́, под зна́мением креста́ во́инствующей, согла́сие в ве́ре и единому́дрие, суему́дрия же и раско́лов истребле́ние, утвержде́ние во благи́х де́лех, больны́м исцеле́ние, печа́льным утеше́ние, оби́женным заступле́ние, бе́дствующим по́мощь. Не посрами́ на́с, к тебе́ с ве́рою притека́ющих. Вси́ правосла́внии христиа́не, твои́ми чудесы́ испо́лненнии и ми́лостьми облагоде́тельствованнии, испове́дают тя́ бы́ти своего́ покрови́теля и засту́пника. Яви́ дре́вния ми́лости твоя́, и́хже отце́м вспомоществова́л еси́, не отри́ни и на́с, ча́д и́х, стопа́ми и́х к тебе́ ше́ствующих. Предстоя́ще всечестне́й ико́не твое́й, я́ко тебе́ жи́ву су́щу, припа́даем и мо́лимся: приими́ моле́ния на́ша и вознеси́ и́х на же́ртвенник благоутро́бия Бо́жия, да прии́мем тобо́ю благода́ть и благовре́менную в ну́ждех на́ших по́мощь. Укрепи́ на́с, малоду́шных, и утверди́ в ве́ре, да несомне́нно упова́ем получи́ти вся́ блага́я от благосе́рдия Влады́ки моли́твами твои́ми. О, превели́кий уго́дниче Бо́жий! Все́м на́м, с ве́рою притека́ющим к тебе́, помози́ предста́тельством твои́м ко Го́споду и все́х на́с упра́ви в ми́ре и покая́нии сконча́ти живо́т на́ш и пресели́тися со упова́нием в блаже́нныя не́дра Авраа́мова, иде́же ты́ ра́достно ны́не почива́еши, прославля́я со все́ми святы́ми Бо́га, в Тро́ице сла́вимаго, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
^sss^Преподобный Агапит Печерский^sss^
Частые вопросы
В чем значение святого Агапита Печерского для православия?
Святой Агапит Печерский – один из наиболее почитаемых святых в православии. Он известен как целитель и чудотворец, который помогал людям справиться с различными заболеваниями. Его считают покровителем врачей и больных.
Каковы основные подвиги святого Агапита?
Святой Агапит Печерский совершил много чудес, среди которых были исцеление больных, воскрешение мертвых и изгнание бесов. Он также был известен как прозорливец и мог предсказывать будущее.
В чем заключаются основные причины причисления святого Агапита к лику святых?
Святой Агапит Печерский был причислен к лику святых в связи с многочисленными чудесами, которые он совершил при жизни и после своей смерти. Он также известен как столпник, который подвизался в пещере в течение многих лет.
Полезные советы
СОВЕТ №1
Изучите жизнь и учение святого монаха-врачевателя Агапита Печерского, чтобы понять его вклад в православную церковь и медицину.
СОВЕТ №2
Посетите места, связанные с жизнью святого Агапита Печерского, такие как Печерский монастырь в Киеве, чтобы почерпнуть вдохновение из его подвигов.
Чудеса, совершенные святым Агапитом
Святой монах-врачеватель Агапит Печерский
Святой Агапит Печерский, также известный как Агапит Киевский, был выдающимся духовным лидером и целителем в древней Руси. Его жизнь и деятельность были наполнены чудесами и милостью Божией, что привлекло к нему множество верующих и больных, ищущих исцеления и духовной поддержки.
Святой Агапит славился своими целительскими способностями, которые, по преданию, были дарованы ему Богом для помощи нуждающимся. Он совершал чудеса и исцелял различные болезни и недуги, принимая каждого человека с искренней любовью и состраданием.
Одним из наиболее известных чудес, совершенных святым Агапитом, было исцеление слепого мальчика, которого привели к нему его отчаявшиеся родители. Святой помолился за мальчика и приложил свою руку к его глазам, после чего мальчик мгновенно обрел зрение, что стало поводом для многих приходящих к святому с надеждой на чудо.
Кроме того, святой Агапит известен своей способностью предвидеть будущее и помогать людям в решении их проблем и затруднений. Многие приходили к нему за советом и поддержкой, и всегда находили утешение и помощь в его словах и молитвах.
Таким образом, святой Агапит Печерский остается великим примером веры, сострадания и целительства для многих верующих и искателей истины. Его чудеса и добродетельная жизнь продолжают вдохновлять людей к духовному росту и принятию благодати Божией.