Акафист перед иконой Божией Матери «Скоропослушница» – это молитвенное произведение, которое пользуется особой популярностью среди православных христиан. В данной статье мы рассмотрим, как правильно читать акафист перед этой иконой и о каких благах и милостях можно просить Пресвятую Богородицу в своих молитвах.
Кратко об иконе
Монастырское предание гласит, что «Горгоиписуса» написана в 10 столетии по благословению основателя монастыря преп. Неофита. В середине 17 века один монах Нил смиренно нес послушание в братской трапезной. Каждую ночь ему приходилось ходить с зажжённой лучиной мимо богородичного образа, расположенного в нише стены перед монастырской кухней.
Однажды трапезарь услышал голос, который велел ему не ходить с зажженной свечой так близко около светлого лика, поскольку копоть ложилась на нее. Сначала испугавшись, потом инок все-таки решил, что это шутка братьев-монахов, и продолжил дальше так ходить. Этим он вызвал гнев Царицы Небесной – монах ослеп. В тот момент Нил осознал, чей это был голос. Он слезно и усердно молился о прощении и исцелении.
И Матерь Божья явила милость, сказав трапезарю:
«Нил! Твоя молитва услышана, ты прощен, и зрение снова дается твоим очам. Возвести же и всей братии, что Я — покров, промышление и защита их обители, посвященной Архангелам. Пусть они и православные христиане обращаются ко Мне в своих нуждах, и Я не оставлю никого не услышанным: всем, с благоговением ко Мне прибегающим, буду предстательство, и молитвы всех будут исполняемы Сыном и Богом Моим ради Моего ходатайства перед Ним. Отныне сия икона Моя будет именоваться «Скоропослушница» потому, что скорую всем притекающим к ней буду являть милость и скоро буду внимать их прошениям»
После произошедшего чуда образ стал особо почитаться на Святой горе среди других обителей. В честь нее возведена часовня, где и по сегодняшний день, по многовековой традиции, рядом с иконой всегда присутствует инок.
Слава об этом святом лике дошла и до России. В нашей стране почитался чудотворный список «Скоропослушницы», принесённый с Афона в 19 веке и находящийся в Москве в часовне вмч. Пантелеймона у Никольских ворот Китай-города. Особо чтимая святыня Петербурга – другая копия чудотворного образа, представляющая собой как бы фрагмент иконы, на которой Пречистая Дева изображена без Младенца. Данный извод находится в Александро-Невской Лавре.
Богоматерь Скоропослушница из монастыря Дохиар
и Богоматерь Троеручица
Монастырь Хиландар
Вторая половина XIX в.
22.5 × 35.6 см
Гравюра.
Мнение эксперта:
Акафист перед иконой Божией Матери «Скоропослушница» – это молитвенное произведение, которое пользуется особым почитанием среди православных верующих. Эксперты отмечают, что чтение акафиста перед этой иконой помогает обрести душевное умиротворение, укрепляет веру и наполняет сердце надеждой. В процессе молитвы перед «Скоропослушницей» верующие обращаются к Божией Матери с мольбами о помощи в решении трудных жизненных ситуаций, о исцелении близких, о прощении грехов и о благословении на пути к духовному совершенству. Эксперты советуют читать акафист с особым вниманием, с пониманием прочитываемых слов и с искренним сердцем, полагаясь на милость и помощь Божию Матери.
Правила чтения акафиста
Акафист в переводе с древнегреческое — «неседальное пение».
Согласно церковной практики, это молитвословие возносится (необходимо возносить) стоя, исключение – люди болящие. Акафист читается перед святым образом часто с зажженной свечой или лампадой. В случае отсутствия данной иконы дома, разрешается молиться, развернувшись к востоку.
Чтение акафиста предваряют утренние или вечерние молитвами. Если нет такой возможности, то допустимо начинать с молитвы «Царю Небесный…», а потом сразу приступать к данному церковному песнопению.
Во многих храмах, где служат молебны с акафистами, можно соборно помолиться. В Северной столице в Успенском подворье Оптиной пустыни находится точный список «Скоропослушница», написанный в монастыре Дохиар. Перед чудотворным богородичным ликом по субботам и воскресеньям совершаются молебны.
Однако Святые отцы объясняют, что не имеет значение, где именно совершается молитва, важно, чтобы она была в сердце и с верою, памятуя о словах Господа: «Просите, и дано будет вам» (Мф. 7, 7).
В чём помогает Богородица
Архимандрит Иоанн (Крестьянкин) говорил: «Ничего и никого не бойся. Матерь Божию зови на помощь. Враги Её боятся. Она согреет твоё сердце, откроет для тебя в нём новое зрение и новый смысл всего и отженит врагов».
Пред иконой «Скоропослушница» молятся все, кому нужна срочная помощь. К ней возносят молитвы:
- о рождении здоровых детей;
- об избавлении от телесной и духовной слепоты;
- об исцелении от эпилепсии и беснования;
- об излечении различных болезней рук или ног;
- о помощи заключенным или плененным, также терпящим кораблекрушение.
«Если приходит скорбь – надо больше молиться»
, – такие духовные наставления оставил нам известный подвижник и проповедник 19 века, святитель Игнатий (Брянчанинов). Сердечная молитва – лучшее лекарство, врачующее душевные и телесные болезни.
Поэтому с древнейших времен православные христиане с молитвенным прошением обращаются не только к Господу, но и к Пресвятой Богородице и святым угодникам Божьим. Царица Небесная ближе всех к Богу и в то же время Она близка и верующим. Спаситель по Ее молитвенному ходатайству и материнской любви дарует страждующим прощение, утешение и укрепление в вере. Об этом свидетельствуют явленные иконы Пресвятой Богородицы, среди которых – и «Скоропослушница».
Тропарь, кондак, величание
Тропарь Божией Матери пред иконой Ее «Скоропослушница»
глас 4
К Богоpо́дице пpитеце́м, су́щии в беда́х,/ и святе́й ико́не Ея́ ны́не пpипаде́м,/ с ве́pою зову́ще из глубины́ души́:/ ско́pо на́ше услы́ши моле́ние, Де́во,/ я́ко Скоpопослу́шница наpе́кшаяся,/ Тебе́ бо pаби́ Твои́ в ну́ждах// гото́вую Помо́щницу и́мамы.
Кондак Божией Матери пред иконой Ее «Скоропослушница»
глас 8
В мо́ри жите́йстем обурева́емии,/ треволне́нию подпа́даем страсте́й и искуше́ний./ Пода́ждь у́бо нам, Госпоже́, ру́ку по́мощи, я́коже Петро́ви Сын Твой,/ и ускори́ от бед изба́вити ны, да зове́м Ти:// ра́дуйся, всеблага́я Скоропослу́шнице.
Акафист
Акафист Пресвятой Богородице перед иконой «Скоропослушница»
Кондак 1
Из¬бра́н¬ной от всех ро¬до́в Бо¬жией Ма¬те¬ри и Ца¬ри́¬це, скоропослу́шливо вне́млющей моли́твам сми¬ре́н¬ным, и то́¬ки це¬ле́б¬ныя излива́ющей ве́р¬ным от ико́¬ны Своея́ свя¬ты́я, бла¬го¬да́р¬ствен¬ное при¬но́¬сим пе́¬ние: Ты же, все¬ми́¬лос-ти¬вая За¬сту́п¬ни¬це, преклони́ся бла¬го¬утро́б¬но к гла́сом на́¬шим хвале́бным и от вся́¬ких бед сво¬боди́ ны, зову́щия Ти:
Ра́¬дуй¬ся, всеблага́я Скоропослу́шнице, про¬ше́¬ния на́¬ша во бла́¬го исполня́ющая.
Икос 1
А́н¬ге¬лов ли́¬цы бла¬го¬го¬ве́й¬но Те¬бе́ слу́жат, и вся Не¬бе́с¬ныя Си́¬лы немо́лчными гла́сы Тя ублажа́ют, Бо¬го¬ро́¬ди¬це Де́¬во, я́ко ро́ждшую а́н¬ге¬лов Ца¬ря́ Хри¬ста́ Бо́¬га, мы же гре́ш¬нии, подража́ти им дерза́юще и досто́йно бла¬го¬хва¬ли́ти Тя не¬до¬уме́ю¬ще, сми¬рен¬но¬му́д¬рен¬но во¬пи¬е́м Ти:
Ра́¬дуй¬ся, непристу́пнаго Бо¬же¬ства́ се¬ле́¬ние; ра́¬дуй¬ся, А́н¬гель¬ское непрестаю́щее удив¬ле́¬ние.
Ра́¬дуй¬ся, Трапе́зо свя¬та́я, хле́бом жи́з¬ни нас пита́ющая; ра́¬дуй¬ся, ма́слино благопло́дная, еле́ем ми́¬лос¬ти серд¬ца́ на́¬ша умаща́ющая.
Ра́¬дуй¬ся, да¬ро́в Бо́¬жия бла¬го¬да́¬ти сокро́вищнице неистощи́мая; ра́¬дуй-ся, чу¬де́с ре¬ко́ приснотеку́щая.
Ра́¬дуй¬ся, оби́¬ди¬мых За¬сту́п¬ни¬це; ра́¬дуй¬ся, пе¬ча́ль¬ных Уте́¬ши¬тель¬ни¬це.
Ра́¬дуй¬ся, бе́дствующих По¬мо́щ¬ни¬це; ра́¬дуй¬ся, бо¬ля́¬щих Цели́тельнице.
Ра́¬дуй¬ся, разсла́бленных укрепи́тельнице; ра́¬дуй¬ся, плене́нных свободи́тельнице.
Ра́¬дуй¬ся, всеблага́я Скоропослу́шнице, про¬ше́¬ния на́¬ша во бла́¬го исполня́ющая.
Кондак 2
Ви́¬дя¬ще ми¬ло¬се́р¬дие Твое́ не¬ис¬че́т¬ное, Вла¬ды́¬чи¬це, и мно́гая чу¬де¬са́, То¬бо́ю явле́нная и при́с¬но явля́емая чрез свя¬ты́я ико́¬ны Твоя́, и́ми¬же, я́ко зве́здами богосве́тлыми, весь мир христиа́нский украси́ла еси́, ве¬ли¬ча́¬ем Тя, возвели́чившую род наш Тво¬и́м бла¬го¬во¬ле́¬ни¬ем, и с лю¬бо́¬вию покланя́емся пре¬чи́с¬та¬го ли́¬ка Тво¬его́ изображе́нию, зо¬ву́¬ще Сы́¬ну Тво¬ему́ Хри¬сту́ Бо́¬гу: Алли¬лу́иа.
Икос 2
Ра́¬зум не¬бе́с¬ный открыва́я, Бо¬го¬ро́¬ди¬це, бла¬го¬во¬ли́¬ла еси́ в земно́м жре́бии Тво¬е́м, Свя¬те́й Го¬ре́ Афо́нстей, мно́¬ги¬ми чу¬де¬сы́ просла́вити ико́¬ну Твою́, ю́же Сама́ Скоропослу́шницею наименова́ла еси́ гла́сом Боже́ственным от нея́ изше́дшим, да вси ве́¬ду¬ще та¬ко¬во́е Твое́ о ней благоволе́ние, пе́сненно Те¬бе́ во¬пи¬ю́т:
Ра́¬дуй¬ся, ми¬ло¬се́р¬дая всех нас о Хрис¬те́ Ма́¬ти; ра́¬дуй¬ся, Ду́¬ха Свя¬та́¬го жи¬ли́¬ще.
Ра́¬дуй¬ся, люб¬ве́ Бо́¬жия к че¬ло¬ве́¬ком проявле́ние; ра́¬дуй¬ся, ро́¬да че¬ло¬ве́-чес¬ка¬го возвыше́ние.
Ра́¬дуй¬ся, све́т¬лая па¬ла́¬то Бо́¬га Сло́ва; ра́¬дуй¬ся, свя¬та́я свя¬ты́х бо́льшая.
Ра́¬дуй¬ся, ро́жд¬шая Бо¬же́ст¬вен¬на¬го А́гнца; ра́¬дуй¬ся, возрасти́вшая нам клас жи¬во¬та́.
Ра́¬дуй¬ся, бра́шна неги́блющаго ста́мно всезлата́я; ра́¬дуй¬ся, Пита́тальнице Пита́теля вселе́нныя.
Ра́¬дуй¬ся, я́ко пред¬ста́¬тель¬ством Тво¬и́м спас¬ти́¬ся упо¬ва́¬ем; ра́¬дуй¬ся, я́ко мо¬ли́т¬ва¬ми Тво¬и́ми насле́дие не¬бе́с¬ное получи́ти ча́ем.
Ра́¬дуй¬ся, всеблага́я Скоропослу́шнице, про¬ше́¬ния на́¬ша во бла́¬го исполня́ющая.
Кондак 3
Си́¬лою Бо́¬жиею де́йствующи, неблагогове́йно ходи́вшаго пред свя¬тою Твое́ю ико́¬ною Дохиа́рския оби́¬те¬ли трапе́заря Ни́ла слепото́ю и разслабле́нием те́¬ла наказа́ла еси́, Бо¬го¬ро́¬ди¬це Де́¬во, да про́чее не дерза́ет оскорбля́ти Тя в пречи́стем Тво¬е́м о́б¬ра¬зе, его́¬же в зало́г бла¬го¬во¬ле́¬ния Тво-его́ всей Афо́нстей го¬ре́ да¬ро¬ва́¬ла еси́ ми́¬ло¬сти¬во, да все насе́льницы ея́ гла́сы пре¬по¬до́б¬ны¬ми во¬пи¬ю́т ро́ждшемуся от Те¬бе́ Бо́¬гу Сло́¬ву: Алли¬лу́иа.
Икос 3
Име́я лю¬бо́вь ве́¬лию к лю́¬дем, искупле́нным Кро́¬вию Сы́¬на Тво¬его́ и Бо́¬га, Вла¬ды́¬чи¬це Всеблага́я, по¬кая́¬ние трапе́заря Ни́ла ми́¬ло¬сти¬во прия́ла еси́ и ис¬це¬ле́¬ние ему́ от слепоты́ и разслабле́ния да¬ро¬ва́¬ла еси́, да слу́жит непреста́нно Те¬бе́ и мо¬ли́т¬вы немо́лчныя прино́сит Ти пред многоцеле́бною Твое́ю ико́¬ною, взы¬ва́я си́¬це:
Ра́¬дуй¬ся, Иоаки́ма и А́нны прозябе́ние свято́е; ра́¬дуй¬ся, ро́жд¬шая Сокруши́вшаго гла¬ву́ дре́в¬ня¬го зми́я.
Ра́¬дуй¬ся, Преблагослове́нная в же¬на́х; ра́¬дуй¬ся, ро́жд¬шая нетле́нно Спа́¬са душ на́¬ших.
Ра́¬дуй¬ся, де́вство и рождество́ чу¬де́с¬но сочета́вшая; ра́¬дуй¬ся, во обою́ непоро́чно Се¬бе́ сохра́ньшая.
Ра́¬дуй¬ся, всея́ вселе́нныя ве́¬лие чу́¬до; ра́¬дуй¬ся, всех ро¬до́в зем¬ны́х удив¬ле́¬ние.
Ра́¬дуй¬ся, согреша́ющих ис¬прав¬ле́¬ние; ра́¬дуй¬ся, ка́ю¬щих¬ся в доброде́тели утвер¬жде́¬ние.
Ра́¬дуй¬ся, непамятозло́бная наказа́тельнице; ра́¬дуй¬ся, благосе́рдая вразуми́тельнице.
Ра́¬дуй¬ся, всеблага́я Скоропослу́шнице, про¬ше́¬ния на́¬ша во бла́¬го исполня́ющая.
Кондак 4
Бу́ри жите́йския избежа́вшии и в ти́¬хое при¬ста́¬ни¬ще спа¬се́¬ния на Го́ру́ Афо́нскую прите́кшии, обрета́ют зде уте¬ше́¬ние благода́тное и по́¬мощь Боже́ственную от свя¬ты́я ико́¬ны Твоея́, Бо¬го¬ро́¬ди¬це, от нея́же лучи́ чу¬де́с испуща́еши, и то́¬ки ми́¬лос¬ти Твоея́ излива́еши не¬ос¬ку́д¬но. Те́м¬же вси хотя́щии в пусты́нех Афо́на жа́ти спа¬се́¬ние, велича́я Ма́терния щед¬ро́¬ты Твоя́, бла¬го¬да́р¬ствен¬но вос¬пе¬ва́¬ют Бо́¬гу: Алли¬лу́иа.
Икос 4
Слы́шав глас Бо¬же́ст¬вен¬ный от свя¬ты́я ико́¬ны Твоея́, Вла¬ды́¬чи¬це, трапеза́рь Нил по¬зна́ Тя Скоропослу́шницу бы¬ти всем, с ве́¬рою и лю¬бо́¬вию при¬те¬ка́ю¬щим к чудотво́рному Тво¬ему́ о́б¬ра¬зу, и, прия́в от не¬го́ вразумле́ние сво¬ему́ неве́жествию и про¬зре́¬ние сво¬и́м слепо́тствующим оче-се́м, возгласи́ Те¬бе́ бла¬го¬да́р¬ствен¬но от ду¬ши́:
Ра́¬дуй¬ся, вре́менным наказа́нием неве́жд умудря́ющая; ра́¬дуй¬ся, согреша́ющих по¬кая́¬ние ми́¬ло¬сти¬во при¬е́м¬лю¬щая.
Ра́¬дуй¬ся, на путь исправле́ния заблужда́ющихся направля́ющая; ра́-дуй¬ся, ра́¬ны гре¬хо́в¬ныя бла¬го¬утро́б¬но врачу́ющая.
Ра́¬дуй¬ся, в нераде́нии косне́ющих любвеоби́льно об¬ли¬ча́ю¬щая; ра́¬дуй-ся, го́рестию те¬ле́с¬ных страда́ний ве́ч¬ных мук из¬бав¬ля́ю¬щая.
Ра́¬дуй¬ся, волне́ние страс¬те́й утиша́ющая; ра́¬дуй¬ся, ру¬ку́ по́¬мо¬щи Твоея́ погиба́ющим простира́ющая.
Ра́¬дуй¬ся, безнаде́жных на¬де́ж¬до; ра́¬дуй¬ся, скор¬бя́¬щих от¬ра́¬до.
Ра́¬дуй¬ся, на¬ги́х оде¬я́ние; ра́¬дуй¬ся, си́¬рых при¬зре́¬ние.
Ра́¬дуй¬ся, всеблага́я Скоропослу́шнице, про¬ше́¬ния на́¬ша во бла́¬го исполня́ющая.
Кондак 5
Боговеща́нныя гла¬го́¬лы Твоея́ уве́девше, и́ноцы оби́¬те¬ли Дохиа́рския Те¬бе́, Боже́ственней Скоропослу́шнице, храм сооруди́ша при трапе́зе, иде́-же чудотво́рная ико́¬на Твоя́ пребыва́ет, Пре¬чи́с¬тая Де́¬во, и вся ве́р¬ныя утеша́ет зна́¬мень¬ми Твоея́ ми́¬лос¬ти, ея́¬же не лиши́ и нас смире́нных, по до́лгу Те¬бе́ воспева́ющих, и во¬пию́¬щих чу¬де́с Твор¬цу́ Бо́¬гу: Алли¬лу́иа.
Икос 5
Ви́¬дев¬ше то́¬ки чу¬де́с, от свя¬ты́я ико́¬ны Твоея́ Скоропослу́шницы источа́емыя, вси и́ноцы Горы́ Афо́нския стека́хуся к ней на по¬кло¬не¬ние. Ты же, Ма́¬ти Бо́¬жия, всем, по коего́ждо потре́бе, да́ры ми́¬лос¬ти Твоея́ не¬ос¬ку́д-но подава́ла еси́ от чудотво́рнаго Тво¬его́ о́браза, под¬ви¬зая бла¬го¬да́р¬но вопи́ти Те¬бе́:
Ра́¬дуй¬ся, Ма́¬ти ми¬ло¬се́р¬дия и щед¬ро́т; ра́¬дуй¬ся, оду¬шев¬ле́н¬ный Престо́ле Вседержи́теля.
Ра́¬дуй¬ся, Сы́¬ну Бо́¬жию плоть заимода́вшая; ра́¬дуй¬ся, черто́же безсе́меннаго уневе́щения.
Ра́¬дуй¬ся, Безпло́тнаго воплоти́вшая; ра́¬дуй¬ся, Бо́¬га с че¬ло¬ве́¬ки соедини́вшая.
Ра́¬дуй¬ся, пре¬по¬до́б¬ных всежела́тельное зре́¬ние; ра́¬дуй¬ся, по́ст¬ни¬ков Бо-же́ст¬вен¬ное ра́¬до¬ва¬ние.
Ра́¬дуй¬ся, пустынножи́телей ти́¬хое ве¬се́¬лие; ра́¬дуй¬ся, и́ноков кре́п¬кое упо¬ва́¬ние.
Ра́¬дуй¬ся, де́монския полки́ побежда́ющая; ра́¬дуй¬ся, вра¬ги́ спа¬се́¬ния че-ло¬ве́¬чес¬ка¬го по¬срам¬ля́ю¬щая.
Ра́¬дуй¬ся, всеблага́я Скоропослу́шнице, про¬ше́¬ния на́¬ша во бла́¬го исполня́ющая.
Кондак 6
Пропове́дует Гора́ Афо́нская ми́¬лос¬ти и чу¬де¬са́ Твоя́, Преблагослове́нная Ма́¬ти Го́с¬по¬да на́¬ше¬го, и све́т¬ло красу́ется мно́¬ги¬ми чудотво́рными Тво¬и́ми ико́нами, посреде́ ко́их ико́¬на Твоя́, Скоропослу́шница То¬бо́ю нарече́нная, я́ко луна́ по́лная, лу¬ча́¬ми чу¬де́с немерца́емо сия́ет, просвеща́я ду́¬ши на́¬ша све́¬том Бо́¬жия бла¬го¬да́¬ти и под¬ви-зая нас хвале́бно взыва́ти просла́вльшему Тя Триеди́ному Бо́¬гу: Алли¬лу́иа.
Икос 6
Возсия́л еси́ в пре¬чи́с¬тей ико¬не Тво¬е́й, Ма¬ри́е Бо¬го¬ро́¬ди¬це, свет спа¬се́-ния всем, блужда́ющим во тьме гре¬хо́в и страс¬те́й, и сию́ нарекла́ еси́ Скоропослу́шницею, мо¬ля́¬щим¬ся пред не́ю с ве́¬рою и благогове́нием от ду-ши́, ско́рую по́¬мощь Твою́ подаю́щи во¬пию́¬щим Ти та¬ко¬ва́я:
Ра́¬дуй¬ся, мо́л¬ние, ду́¬ши про¬све¬ща́ю¬щая; ра́¬дуй¬ся, гро́¬ме, соблазня́ющия устра¬ша́ю¬щая.
Ра́¬дуй¬ся, благооти́шное при¬бе́¬жи¬ще утомле́нных треволне́нием жите́йскаго мо́ря; ра́¬дуй¬ся, не¬бу́р¬ное при¬ста́¬ни¬ще обу¬ре¬ва́¬емых волна́ми страс¬те́й.
Ра́¬дуй¬ся, ю́ных нас¬та́в¬ни¬це це¬ло¬му́д¬рия; ра́¬дуй¬ся, по¬кро́¬ве и ог¬раж¬де́-ние де́вст¬ва.
Ра́¬дуй¬ся, окамене́ние серде́чное умягча́ющая; ра́¬дуй¬ся, хла́дность ду-ше́в¬ную благода́тно согрева́ющая.
Ра́¬дуй¬ся, на стезю́ спа¬се́¬ния ве́р¬ных нас¬тав¬ля́ю¬щая; ра́¬дуй¬ся, от путе́й поги́бельных претыка́ющихся удаля́ющая.
Ра́¬дуй¬ся, Спору́чнице на́¬ша к Сы́¬ну Тво¬ему́ и Бо́¬гу; ра́¬дуй¬ся, при́с¬но умоля́ющая Его́ о поми́ловании нас гре́ш¬ных.
Ра́¬дуй¬ся, всеблага́я Скоропослу́шнице, про¬ше́¬ния на́¬ша во бла́¬го исполня́ющая.
Кондак 7
Хо¬тя́¬щи всем показа́ти лю¬бо́вь Твою́ ве́¬лию к христиа́нскому ро́ду, Бо-го¬ро́¬ди¬це Преблага́я, в жре́бий Твой зем¬ны́й Го́ру Афо́нскую избра́ла еси́ и в ней се¬ле́¬ния и́ноческая умно́жила еси́, да вси обурева́емии мирско́ю суето́ю, воз¬мо́¬гут обрета́ти зде ти́¬хое и удо́бное при¬ста́¬ни¬ще ко спа¬се́¬нию, и То¬бо́ю вспомоществу́еми, сподо́бятся насле́дия Не¬бе́с¬на¬го, и пе́¬ти со свя¬ты́-ми Пресвяте́й Тро́¬ице: Алли¬лу́иа.
Икос 7
Но́вое зна́¬ме¬ние ми¬ло¬се́р¬дия Тво¬его́ яви́ла еси́, Вла¬ды́¬чи¬це, в чуде́снем прославле́нии свя¬ты́я ико́¬ны Твоея́ Скоропослу́шницы, не то́кмо и́ноком Горы́ Афо́нския, но и всем правосла́вным христиа́ном, в ни́х¬же бла¬го¬го¬ве́й-но че́ствуется сея́ ико́¬ны Твоея́ изо¬бра¬же́¬ние, да вси Те¬бе́ зову́т:
Ра́¬дуй¬ся, Бо́¬га на́¬ше¬го Ма́¬ти; ра́¬дуй¬ся, в рождестве́ и по рождестве́ Де́-во.
Ра́¬дуй¬ся, я́ко Тя бла¬жа́т вси ро́¬ди; ра́¬дуй¬ся, я́ко со¬тво¬ри́ Те¬бе́ ве¬ли́¬чие Си́ль¬ный.
Ра́¬дуй¬ся, я́ко призре́ на сми¬ре́¬ние Твое́ Гос¬по́дь; ра́¬дуй¬ся, я́ко возжеле́ добро́ты Твоея́ Царь ца¬ре́й.
Ра́¬дуй¬ся, Дщи бла¬го¬сло¬ве́н¬ная От¬ца́ Не¬бе́с¬на¬го; ра́¬дуй¬ся, Ро¬ди́¬тель¬ни-це неискусому́жная Сы́¬на Предве́чнаго.
Ра́¬дуй¬ся, при¬я́те¬ли¬ще не¬по¬ро́ч¬ное Ду́¬ха Свя¬та́¬го; ра́¬дуй¬ся, Таи́ннице Бо¬же́ст¬вен¬ныя бла¬го¬да́¬ти.
Ра́¬дуй¬ся, го́р¬ня¬го ми́¬ра укра¬ше́¬ние; ра́¬дуй¬ся, до́ль¬ня¬го ми́¬ра за¬ступ¬ле́-ние.
Ра́¬дуй¬ся, всеблага́я Скоропослу́шнице, про¬ше́¬ния на́¬ша во бла́¬го исполня́ющая.
Кондак 8
Стра́нники и прише́льцы ес¬мы на зем¬ли́ и, по глаго́лу апо́стола, не и́ма¬мы зде пребыва́ющаго гра́¬да, но к кому́ прибе́гнем, Вла¬ды́¬чи¬це, в ско́р-бех стра́нствия на́¬ше¬го, а́ще не к Те¬бе́, Всеблага́я? Не отве́ржи нас, Ма́¬ти Бо́¬жия, не рцы нам: «Не вем вас, гре¬хо́в ра́¬ди ва́ших!», но по¬ми́¬луй нас, си́-рых и без¬по¬мо́щ¬ных, и при¬ими́ нас в ве́ч¬ныя кро́вы, Покрови́тельнице на́-ша, да ра́¬дост¬но во¬пи¬е́м во сла́¬ве не¬бе́с¬ней Ца¬рю́ сла́¬вы Хри¬сту́: Алли¬лу́иа.
Икос 8
Всем ве́р¬ным уте́шительно есть взира́ти на свя¬ту́ю ико́¬ну Твою́, Вла-ды́¬чи¬це, на ней¬же зрим Тя, на ру¬ку́ Твое́ю держа́щую Предве́чнаго Мла-де́н¬ца Го́с¬по¬да на́¬ше¬го Иису́¬са Хри¬ста́, Ему́¬же покланя́ющеся боголе́пно, я́ко Твор¬цу́ и Бо́¬гу на́¬ше¬му, Те¬бе́, и́стинней Бо¬го¬ро́¬ди¬це, умиле́нно гла¬го́-лем:
Ра́¬дуй¬ся, обра́дованная арха́нгельским благове́щением, Присноде́во; ра́¬дуй¬ся, Не¬ве́с¬то Не¬не¬ве́ст¬ная.
Ра́¬дуй¬ся, Ма́¬ти Све́¬та у́мнаго, всех ду́¬ши про¬све¬ща́ю¬ща¬го; ра́¬дуй¬ся, Престо́ле оду¬шев¬ле́н¬ный Не¬бе¬се́ и зем¬ли́ Творца́.
Ра́¬дуй¬ся, кро́ткая голуби́це; ра́¬дуй¬ся, непоро́чная а́гнице.
Ра́¬дуй¬ся, ча́ше, че́рплющая ра́¬дость; ра́¬дуй¬ся, неисчерпа́емый со¬су́¬де воды́ живо́тныя.
Ра́¬дуй¬ся, мирополо́жнице благоуха́ния Хри¬сто́¬ва; ра́¬дуй¬ся, Е́ю¬же зло-смра́¬дие страс¬те́й на́¬ших отго́нится.
Ра́¬дуй¬ся, Е́ю¬же позна́хом Сы́¬на Бо́¬жия; ра́¬дуй¬ся, Е́ю¬же научи́хомся покланя́тися Триеди́ному Бо́¬гу.
Ра́¬дуй¬ся, всеблага́я Скоропослу́шнице, про¬ше́¬ния на́¬ша во бла́¬го исполня́ющая.
Кондак 9
Вси ро́¬ди бла¬жа́т Тя по до́лгу, бла¬го¬сло¬ве́н¬ная Ма¬ри́е Бо¬го¬ро́¬ди¬це, от восто́ка бо и до за́пада хва́льно и́мя Твое́, и́ноков же ли́¬цы Покрови́тельницу Тя свою́ имену́ют, наипа́че подвиза́ющиеся в жре́бии Тво¬е́м Го¬ре́ Афо́нстей, ю́же осо́бым бла¬го¬во¬ле́¬ни¬ем Тво¬и́м осени́ла еси́, мно́гая чу¬де¬са́ в ней содева́ющи, и ми́¬лос¬ти Твоя́ бо¬га́¬тыя насе́льником ея́ явля́ющи, да бла¬го¬да́р¬но во¬пи¬ю́т о Те¬бе́ Бо́¬гу: Алли¬лу́иа.
Икос 9
Вити́и суе¬му́д¬рен¬нии недоумева́ют позна́ти та́й¬ну Тво¬его́ присноде́вства, Бо¬го¬ро́¬ди¬це, ни¬же́ мо́гут изъясни́ти си́¬лу чудотво́рную, от ико́н Тво¬и́х проистека́ющую, во ис¬це¬ле́¬ние неду́жных и на вся́¬ку по́ль¬зу ду-ше́в¬ную и теле́сную че¬ло¬ве́¬ком. Мы же правосла́вно и несомне́нно Присноде́вою Тя испове́дующе, ве́р¬но покланя́емся ико¬не Тво¬е́й свя¬те́й и во¬пи¬е́м Ти си́¬це:
Ра́¬дуй¬ся, не¬ве́р¬ных сомни́тельное слы́¬ша¬ние; ра́¬дуй¬ся, ве́р¬ных из¬ве́ст-ная по¬хва¬ло́.
Ра́¬дуй¬ся, из боку́ чи́сту Хри¬ста́ нетле́нно ро́жд¬шая; ра́¬дуй¬ся, ключи́ де́вст¬ва невреди́вшая в Рождестве́ Тво¬е́м.
Ра́¬дуй¬ся, Ма́¬ти и Де́¬во преблагослове́нная; ра́¬дуй¬ся, Бо¬го¬ро́¬ди¬це препросла́вленная.
Ра́¬дуй¬ся, дев ве¬ли¬ча́¬ние; ра́¬дуй¬ся, матере́й при́сное ра́¬до¬ва¬ние.
Ра́¬дуй¬ся, еди́на непоро́чная и до́б¬рая в же¬на́х; ра́¬дуй¬ся, ро́жд¬шая обетова́ннаго Сокруши́теля главы́ зми́я.
Ра́¬дуй¬ся, па́дших пра¬ро¬ди́¬те¬лей осужде́ния дре́в¬ня¬го из¬ба́вль¬шая; ра́-дуй¬ся, Эде́м, заключе́нный че¬ло¬ве́¬ком, отве́рзшая Рождество́м Тво¬и́м.
Ра́¬дуй¬ся, всеблага́я Скоропослу́шнице, про¬ше́¬ния на́¬ша во бла́¬го исполня́ющая.
Кондак 10
Спа¬се́¬ние устроя́ющи хри¬сто¬име¬ни́¬тым лю́¬дем, бла¬го¬во¬ли́¬ла еси́, Бо¬го-ро́¬ди¬це, зем¬ны́й жре́бий Твой, Го́ру Афо́нскую, в населе́ние и́ноком определи́ти, и рекла́ еси́ в виде́нии пе́рвому пустынножи́телю афо́нскому, преподо́бному Пет¬ру́, бы¬ти Го¬ре́ сей в жи¬ли́¬ще и́ноком при́сное, обетова́нии благи́ми уте́шивши его́, я́ко бу́деши По¬мо́щ¬ни¬ца и Покрови́тельница всем, подвиза́ющимся в ней богоуго́дно, да́рами потре́бными их снабдева́ющи и от вся́¬ких бед спаса́ющи, да невозбра́нно пою́т Бо́¬гу: Алли¬лу́иа.
Икос 10
Сте¬на́ еси́ за¬ступ¬ле́¬ния, Де́¬во, и́ноком правосла́вным и всем подви́жником де́вст¬ва и чис¬то¬ты́. Те́м¬же жре́бий Твой зем¬ны́й, Го́ру Афо́нскую, невхо́дну жена́м сотвори́ла еси́, да без собла́зна грехо́внаго пребыва́ют в ней и́ноцы, на Те¬бе́ еди́ну по Бо́¬зе на¬де́ж¬ду спа¬се́¬ния воз¬ла-га́ю¬ще и Те¬бе́ зо¬ву́¬ще си́¬це:
Ра́¬дуй¬ся, не¬увя¬да¬емый цве́¬те де́вст¬ва; ра́¬дуй¬ся, кри́не се́льный чис¬то¬ты́.
Ра́¬дуй¬ся, светоно́сная се́не не¬бе́с¬ная, ревни́телей чис¬то¬ты́ осеня́ющая; ра́¬дуй¬ся, пре¬му́д¬ро¬сти Бо́¬жия сви́тче, рачи́телей це¬ло¬му́д¬рия умудря́ющая.
Ра́¬дуй¬ся, и́ноком благоподвиза́ющимся Хо¬да́¬таи¬це спа¬се́¬ния; ра́¬дуй¬ся, пустынножи́телей Горы́ Афо́нския По¬кро́¬ве и Ог¬раж¬де́¬ние.
Ра́¬дуй¬ся, ра́¬дость бла¬го¬да́т¬ную излива́ющая в серд¬ца́ боголюби́выя; ра́¬дуй¬ся, уте¬ше́¬ние духо́вное по¬даю́¬щая ду¬ша́м огорче́нным.
Ра́¬дуй¬ся, младопита́тельнице дев и безма́терних си¬ро́т; ра́¬дуй¬ся, лю¬бо́-вию Жениха́ безсме́ртнаго де́вственная ли¬ко¬стоя́¬ния услажда́ющая.
Ра́¬дуй¬ся, в тя́жкой борьбе́ с прираже́ниями страс¬те́й плот¬ски́х кре́п¬кая по¬мо́щ¬ни¬це; ра́¬дуй¬ся, оби́телей и́ноческих неусы́пная блюсти́тельнице.
Ра́¬дуй¬ся, всеблага́я Скоропослу́шнице, про¬ше́¬ния на́¬ша во бла́¬го исполня́ющая.
Кондак 11
Пе́¬ние на́¬ше смире́нное, от полноты́ люб¬ве́ и усе́рдия Те¬бе́ при¬но¬си́¬мое, не пре́¬зри, Чи́с¬тая, и не отврати́ся от нас, оскверне́нных мно́¬ги¬ми грех¬ми́, но помози́ нам, Всеблага́я, покая́нием очи́ститися от скве́р¬ны гре¬хо́в¬ныя и преуспе́ти в чи́стем и богоуго́днем жи¬тии, Тя подвигополо́жницу и по¬мо́щ-ни¬цу в сем иму́ще, да возмо́жем досто́йно и пра́ведно вопи́ти ко Го́с¬по¬ду: Алли¬лу́иа.
Икос 11
Све́тлы¬ми лу¬ча́ми чу¬де́с свя¬та́я ико́на Твоя́ немер¬ца́емо сия́ет, Бо¬го-ро́ди¬це Де́во, и ве́сь ми́р бла¬го¬да́тно оза¬ря́ет, про¬го¬ня́ющи вся́кое вра́жие де́йство си́лою Бо́жи¬ею, от нея́ ис¬хо¬дя́щею; те́мже ра́ду¬ем¬ся мы́, гре́шнии, иму́ще та¬ко¬вы́й за¬ло́г Тво¬е¬го́ к на́м бла¬го¬во¬ле́ния, и Те¬бе́, Ско¬ро¬по¬слу́шни-це мо¬ле́ний на́ших, бла¬го¬да́рствен¬но взы¬ва́ем:
Ра́дуй¬ся, ден¬ни́це со́лн¬ца неза¬хо¬ди́ма¬го; ра́дуй¬ся, за¬ре́ дне́ неве¬че́рня-го.
Ра́дуй¬ся, у́тро спа¬се́ния на́м воз¬сия́вшая; ра́дуй¬ся, ро́жд¬шая Же¬ни¬ха́ без¬сме́рт¬на¬го ду́ш че¬ло¬ве́чес¬ких.
Ра́дуй¬ся, же¬ла́ния на́ша бо¬го¬уго́дная ис¬пол¬ня́ющая; ра́дуй¬ся, в ско́рбех и об¬стоя́ни¬их на по́мощь к на́м бла¬го¬у¬т¬ро́бно уско¬ря́ющая.
Ра́дуй¬ся, раю́ мы́слен¬ный, вся́ка¬го уте¬ше́ния ду¬хо́вна¬го пре¬ис¬по́лнен-ный; ра́дуй¬ся, от ис¬полне́ния Тво¬е¬го́ и на́м ка́пли уте¬ше́ния ис¬то¬ча́ющая.
Ра́дуй¬ся, зно́й стра¬сте́й на́ших про¬хла¬жда́ющая; ра́дуй¬ся, бла¬го¬да́тное без¬ст¬ра́стие и́щу¬щим его́ усе́рд¬но по¬даю́щая.
Ра́дуй¬ся, все́х в чи¬сто¬те́ це¬ло¬му́дрия жи¬ву́щих зе¬ло́ лю́бя¬щая; ра́дуй¬ся, в со́ни¬их и ви¬де́ни¬их из¬бра́нни¬ки Бо́жия по¬се¬ща́ющая.
Ра́дуй¬ся, все¬б¬ла¬га́я Ско¬ро¬по¬слу́шни¬це, про¬ше́ния на́ша во бла́го ис-пол¬ня́ющая.
Кондак 12
Бла¬го¬да́ть Бо́¬жия, прису́щая свя¬те́й ико¬не Тво¬е́й, Скоропослу́шница То¬бо́ю нарече́нней, Бо¬го¬ма́¬ти Вла¬ды́¬чи¬це, влече́т к ней всех скор¬бя́¬щих и об¬ре¬ме¬не́н¬ных, и нетщи́ отхо́дят они́ от се¬го́ ис¬то́ч¬ни¬ка Тво¬и́х ми́¬лос¬тей и щед¬ро́т: в ско́р¬бех отра́ду, в на¬па́с¬тех защи́ту, в бо¬ле́з¬нех цельбу́ не¬ос¬ку́д¬но получа́я от чудотво́рнаго о́браза Тво¬его́, Всеблага́я, и бла¬го¬да́р¬ствен¬но во-пи¬ю́т бла¬ги́х по¬да́¬те¬лю Бо́¬гу: Алли¬лу́иа.
Икос 12
Пою́¬ще чу¬де¬са́ Твоя́, Вла¬ды́¬чи¬це, и ве́¬лию ми́¬лость Твою́ к христиа́нскому ро́ду, ве́¬мы, я́ко недово́льни ес¬мы к досто́йному прославле́нию Те¬бе́, Честне́йшей Хе¬ру¬ви́м и Сла́внейшей без срав¬не́¬ния Се-ра¬фи́м, оба́¬че наде́ющеся на безприкла́дное ми¬ло¬се́р¬дие Твое́, Всеблага́я, сми¬рен¬но¬му́д¬рен¬но при¬но́¬сим Ти пе́сни та¬ко¬вы́я:
Ра́¬дуй¬ся, при¬ста́¬ни¬ще не¬бу́р¬ное подви́жников бла¬го¬че́с¬тия; ра́¬дуй¬ся, безмо́лвствующих сла́дкая собесе́днице.
Ра́¬дуй¬ся, в пусты́нех и гора́х скита́ющихся бла¬го¬да́т¬ная от¬ра́¬до; ра́¬дуй-ся, та́йных среди́ ми́¬ра ра¬бо́в Бо́¬жи¬их та́йное вразумле́ние.
Ра́¬дуй¬ся, гре́ш¬ни¬ков ка́ю¬щих¬ся с Бо́¬гом при¬ми¬ре́¬ние; ра́¬дуй¬ся, Горы́ Афо́нския верхо́вная Прави́тельнице.
Ра́¬дуй¬ся, Пет¬ра́ пустыннолюби́ваго посеще́нием Тво¬и́м зде озари́вшая; ра́¬дуй¬ся, Афана́сиа богому́драго яв¬ле́¬ни¬ем Тво¬и́м облагода́тствовавшая.
Ра́¬дуй¬ся, мно́¬гия преподо́бныя Афо́нския сла́¬вою небе́сною просла́вльшая; ра́¬дуй¬ся, насе́льником Горы́ сея́ осо́бую лю¬бо́вь Твою́ яв-ля́ю¬щая.
Ра́¬дуй¬ся, теле́с на́¬ших безме́здная Цели́тельнице; ра́¬дуй¬ся, душ на́¬ших к Ца́рствию Го́рнему Путеводи́тельнице.
Ра́¬дуй¬ся, всеблага́я Скоропослу́шнице, про¬ше́¬ния на́¬ша во бла́¬го исполня́ющая.
Кондак 13
О, Все¬пе́¬тая Ма́¬ти, Скоропослу́шницею наре́кшаяся во свя¬те́й ико¬не Тво¬е́й, Бо¬го¬ро́¬ди¬це Ма¬ри́е! При¬ими́ ми́лостивно сие́ ма́¬лое мо¬ле́¬ние на́¬ше, е́же от усе́рдия на́¬ше¬го принесо́хом Ти с ве́¬рою и лю¬бо́¬вию, и умо¬ли́ приснопокланя́емую Тро́ицу из¬ба́¬ви¬ти ны гее́нны о́гненныя, тьмы несвети́мыя и му¬че́¬ния ве́ч¬на¬го: да пред¬ста́¬тель¬ством Тво¬и́м унасле́дим Ца́рст¬вие Не¬бе́с¬ное, и спо¬до́¬бим¬ся со свя¬ты́¬ми пе́¬ти Бо́¬гу: Алли¬лу́иа.
Этот кондак чи¬та¬ет¬ся трижды, за¬те́м 1-й икос «А́н¬ге¬лов ли́-цы…» и 1-й кондак «Из¬бра́н¬ной от всех ро¬до́в…».
Молитва
Мо¬лит¬ва
Преблагослове́нная Вла¬ды́¬чи¬це, Присноде́во Бо¬го¬ро́¬ди¬це, Бо́¬га Сло́ва па́¬че вся́¬ка¬го сло́ва на спа¬се́¬ние на́¬ше ро́жд¬шая, и бла¬го¬да́ть Его́ преизоби́льно па́¬че всех прояви́вшая, мо́ре я́вльшаяся Бо¬же́ст¬вен¬ных да¬ро-ва́¬ний и чу¬де́с приснотеку́щая река́, излива́ющая бла¬го¬да́ть всем, с ве́¬рою к Те¬бе́ при¬бе¬га́ю¬щим! Чудотво́рному Тво¬ему́ о́б¬ра¬зу при¬па́¬даю¬ще, мо́¬лим¬ся Те¬бе́, всеще́дрей Ма¬те¬ри человеколюби́ваго Влады́ки: удиви́ на нас пребога́тыя ми́¬лос¬ти Твоя́, и про¬ше́¬ния на́¬ша, приноси́мая Те¬бе́, Скоропослу́шнице, ускори́ испо́лнити все, е́же на по́ль¬зу во уте¬ше́¬ние и спа¬се́¬ние, коему́ждо устроя́ющи. Посети́, Преблага́я, ра¬бы́ Твоя́ бла¬го¬да́-тию Твое́ю, по¬да́ждь не¬ду́¬гую¬щим цельбу́ и соверше́нное здра́¬вие, обурева́емым ти¬ши¬ну́, плене́нным свобо́ду и разли́чными о́бразы стра́ждущих уте́ши; из¬ба́¬ви Все¬ми́¬лос¬ти¬вая Гос¬по¬же́, всяк град и стра¬ну́ от гла́¬да, я́з¬вы, тру́¬са, по¬то́¬па, ог¬ня́, ме¬ча́ и ины́я ка́зни вре́менныя и ве́ч¬ныя, Ма́терним Тво¬и́м дерз¬но¬ве¬ни¬ем отвраща́ющи гнев Бо́¬жий; и душе́внаго разслабле́ния, обурева́ния страс¬те́й и грехопаде́ний сво¬боди́ ра¬бы́ Твоя́, я́ко да непреткнове́нно, во вся́ком бла¬го¬че́с¬тии пожи́вше в сем ве¬це, и в бу́дущем ве́ч¬ных благ спо¬до́¬бим¬ся бла¬го¬да́¬тию и человеколю́бием Сы́¬на Тво¬его́ и Бо́¬га, Ему́¬же по¬до¬ба́¬ет вся¬кая сла́¬ва, честь и по¬кло¬не¬ние, со Без¬на-ча́ль¬ным Его́ От¬це́м и Пре¬свя¬тым Ду́¬хом, ны́¬не и при́с¬но и во ве́¬ки ве¬ко́в. Ами́нь.
^sss^Образ Пресвятой Богородицы «Скоропослушница»^sss^
Частые вопросы
Что просить у иконы Божьей Матери Скоропослушници?
Икону «Скоропослушница» просят о многом, и Божья Матерь слышит каждого из нас. Чаще всего иконе молятся о: Помощи при стихийных бедствиях. Особенно почитают «Скоропослушницу» моряки, военные и люди других опасных профессий.
Что просить у скоропослушницы?
Кто и о чем молится иконе “Скоропослушнице» Считается, что “Скоропослушница” помогает восстановить душевное равновесие. Страдающим от слепоты, немоты и глухоты нужно молиться о здоровье, будущим матерям — о благополучных родах, согрешившим людям — о прощении, пишет bogolub.info.
Когда молятся перед иконой Скоропослушница?
Перед иконой Божьей Матери «Скоропослушница» молятся во всех случаях, когда нужна быстрая действенная помощь.
Какую молитву читать Скоропослушнице?
Молитва Божией Матери пред иконой Ее «Скоропослушница» Чудотворному Твоему образу припадающе, молимся Тебе, всещедрей Матери Человеколюбиваго Владыки: удиви на нас пребогатыя милости Твоя, и прошения наша, приносимыя Тебе, Скоропослушнице, ускори исполнити все, еже на пользу во утешение и спасение коемуждо устрояющи.
Полезные советы
СОВЕТ №1
Перед началом чтения акафиста перед иконой Божией Матери «Скоропослушница» найдите спокойное место, где вас не будут отвлекать, и создайте атмосферу покоя и сосредоточенности.
СОВЕТ №2
Прочитайте текст акафиста медленно и внимательно, обращая внимание на каждое слово. Постарайтесь понять глубокий смысл молитвы и проникнуться ее содержанием.
СОВЕТ №3
Подумайте заранее о том, о чем вы хотели бы попросить или благодарить Богородицу во время чтения акафиста. Сосредоточьтесь на своих молитвенных намерениях и откройте свое сердце для общения с Ней.
История возникновения иконописи
Иконопись, как искусство изображения святых образов, имеет древние корни и богатую историю. Важным этапом в развитии иконописи стал период IV-V веков, когда были созданы первые известные иконы. Одной из самых известных икон была икона Божией Матери «Скоропослушница», которая стала объектом поклонения и молитв многих христиан.
Иконопись имеет глубокие религиозные корни и считается своеобразным мостом между небесным и земным миром. В иконописи каждая деталь имеет своё символическое значение, отражающее духовные истины и учения христианства. Каждая икона несёт в себе особую энергию и благословение, которые приносят верующим утешение и поддержку в трудные моменты жизни.
Иконопись развивалась параллельно с христианством и играла значительную роль в формировании духовной культуры и традиций христианской церкви. Иконы считались священными предметами, способными общаться с небесным миром и приносить благословение и защиту верующим.