Святитель Иннокентий Иркутский – один из самых почитаемых святых в православной церкви. Его житие, молитва, акафист и тропарь служат источником вдохновения и утешения для верующих. В этой статье мы рассмотрим жизнь и деятельность святителя Иннокентия, а также разберем, в чем заключается его помощь и защита для верующих.
Мнение эксперта:Святитель Иннокентий Иркутский, по мнению экспертов, является одним из наиболее почитаемых святых в православной церкви. Его жизнь и деятельность отличаются благочестивостью, милосердием и преданностью вере. Святитель Иннокентий был известен своими благотворительными делами и заботой о нуждающихся. Его проповеди внушали верующим надежду и утешение. Считается, что святитель Иннокентий обладал даром целительства и молитвенной силой, способной помогать людям в их бедах и невзгодах. Его память почитается верующими как источник духовного вдохновения и заступничества перед Богом.https://www.youtube.com/embed/owzKTmF_AZ0Житие свт. Иннокентия Иркутского
Он появился на свет за тысячи километров от будущего места своего служения, на Украине, его отец, сельский священник, возможно, имел также дворянские корни, ибо имел фамилию – Кульчицкий. Сын по традиции также избрал духовное поприще: стал студентом известной тогда Киево-Могилянской Академии. Известно, что Иоанн – таково мирское имя святителя – был учеником не просто старательным, но – талантливым.
Ключевое слово | Частота использования | Варианты подбора |
---|---|---|
Святитель Иннокентий Иркутский | 110 | Иннокентий Вениаминов, святитель, митрополит Московский и Коломенский, Иннокентий Иркутский и Нерчинский, святитель Иннокентий, Иннокентий (Вениаминов) |
Иркутск | 40 | Город Иркутск, столица Восточной Сибири, Иркутская область, Иркутский район, Иркутский острог |
Митрополит | 25 | Митрополит Московский и Коломенский, предстоятель Русской православной церкви, глава Русской православной церкви |
Ученый инок
Что именно побудило студента подать прошение о постриге, точно не известно, а сам он подробно не рассказывал. Предполагают, что событием, которое окончательно направило Иоанна к монашеской жизни, могла стать смерть родителей. Во всяком случае, с 1706 г. он стал иноком Иннокентием. Постриг совершался в пещере прп. Антония Печерского, у его мощей, а сам Иннокентий стал теперь монахом
Киево-Печерской лавры
. Через несколько месяцев он уже иеродиакон, затем – иеромонах. Но не тихую жизнь вдали от мирских бурь, за монастырскими стенами, судил ему Господь:
- через 4 года митрополит Стефан Яворский затребовал ученого монаха преподавать в Славяно-греко-латинской академии Москвы; еще через четыре года он – уже ее инспектор;
- с 1719 г. он уехал в новую столицу, Петербург, где Иннокентию предстояло стать насельником недавно образованного Александро-Невского монастыря; но келейно подвизаться подвижнику снова не пришлось: теперь уже лично царь назначил его на диковинно звучавшую должность «обер-иеромонах» (именно так!) Российского флота; будущий епископ проживал в г. Або (Финляндия), а обязанностью его было еженедельно посещать каждый корабль; кроме того, под его началом были все флотские иеромонахи.
Так продолжалось до 1721 г.
В Китай?
То было время, когда Россия заявляла себя как империя – великая держава с претензией на мировое лидерство, влияние. Именно тогда Петр I, первый российский император, после победы над шведами с тяжелой Северной войне (1700-1721 гг.) начал все чаще смотреть на Восток. Особенно перспективными казались контакты с Китаем. Шла речь также о распространении там православия – тем более, что среди китайцев активно работала католическая миссия.
Иеромонаха Иннокентия, разумного, строгого, образованного духовника русских моряков, царь, надо полагать, знал лично, потому решение Синода, вполне возможно, было принято по его инициативе. 5 марта 1721 г. состоялась епископская хиротония владыки Иннокентия. Указ Синода по этому поводу гласил, что:
- он формально становится епископом Переяславским, дабы не вызывать провокаций со стороны иезуитов, у которых могло вызвать недовольство упоминание в титуле владыки китайских городов;
- при этом владыка Иннокентий назначался начальником русской духовной миссии Пекина, «для проповеди Слова Божия и размножения ради православныя восточнаго благочестия веры в Хинское государство, где архиерея прежде сего не бывало»; это означало, что реальной работой владыки все же будет окормление православных Китая.;
Понимают это нынешние немногие жители Поднебесной, держащиеся православия, считая свт. Иннокентия своим покровителем, как фактически первого архиерея страны. Разумеется, еще более понятно все было современникам. Неуклюжий «маневр» российских чиновников разгадали как власти Китая, так влиятельные иезуиты. Так что все сложилось не так, как задумывалось: когда к концу 1722 г. владыка прибыл на китайскую границу, въезд ему запретили. Предлогом послужило китайское слово «богдо» («господин»), обычное для России именование епископа. Китайские чиновники указали, что такой титул носит лишь император, потому принять «столь великую особу» китайцам совершенно невозможно.
Первый архиерей Иркутска
Епископ оказался в более чем странном положении. Он:
- буквально не мог попасть к месту служения;
- несколько лет (!)жил в Селенгинске без распоряжения Синода или властей, что же делать далее;
- ввиду невозможности начать работу миссии, остался попросту без жалованья, какое полагалось архиереям.
К тому же в январе 1725 г. умер Петр I, политическая ситуация осложнилась, политики какое-то время просто не думали о масштабном проекте Петра – Китайской миссии. В Селенгинске, затем Иркутске (сюда ему разрешили переехать со временем), архиерей прожил четыре года. Это время отмечено:
- обращением ко Христу живущих рядом монголов;
- множеством рукоположений во священный сан: Сибирь имела по сути одного архиерея (в Тобольске, за несколько тысяч километров); поэтому, сотни храмов просто стояли без священника; теперь же святитель мог хоть отчасти помочь христианам.
На Китайскую миссию правительство обратило внимание к 1726 г., но ее начальником стал настоятель Иркутского Вознесенского монастыря архим. Антоний (Платковский). Владыке же было предписано быть епископом Иркутским и Нерчинским: так возникла новая архиерейская кафедра. Возможно, самая бедная:
- епископу по-прежнему не платили жалованья, мол, по документам, ему положено пребывать на Китайской земле;
- живя при Вознесенской обители, тогда – удаленной от города, владыка должен был часто ездить туда для архиерейских богослужений по очень плохой дороге; его просьбы к горожанам предоставить ему временный дом тоже были безуспешны;
- архиерею косо смотрел на истинного инока, скромного, нестяжательного, также местный губернатор; по кончине святителя он лично забрал его немногое имущество из келии при Вознесенской обители, лишь по просьбе настоятеля выдал для погребения 300 р.
Владыку часто видели занимающимся ручным трудом, ловящим рыбу для пропитания. Жизненные трудности принимались им, как часть иноческого послушания. Смиренному, притом практически гонимому архиерею за годы управления епархией удалось:
- достроить кафедральный собор;
- добиться от Синода финансирования епархии – его преемники больше не страдали от безденежья.
А ведь Иркутским архиеереем владыка пробыл только 4 года.
27 ноября 1731 г. многотрудный земной путь святителя завершился.
Интересные факты
-
Святитель Иннокентий Иркутский, известный также как Иннокентий Кульчицкий, был первым епископом Иркутской епархии Русской православной церкви. Он был рукоположен в сан епископа в 1727 году и служил в Иркутске до своей смерти в 1731 году. Святитель Иннокентий прославился своей миссионерской деятельностью среди коренных народов Сибири, крестив и обратив в христианство множество людей.
-
Святитель Иннокентий также известен своими трудами по изучению языков коренных народов Сибири. Он был первым, кто составил грамматику и словарь бурятского языка, а также перевел на этот язык многие церковные книги. Также он перевел на якутский язык Евангелие от Матфея, а также некоторые другие церковные книги.
-
В 1775 году святитель Иннокентий был причислен к лику святых Русской православной церкви. Его мощи были перенесены в Иркутский Знаменский монастырь, где они покоятся и поныне. Святитель Иннокентий считается покровителем Иркутска, а также всей Сибири.
Прославление и обретение мощей Иннокентия Иркутского
Почитание угодника Божия началось сразу по его преставлении. К началу XIX в. число только записанных случаев его помощи составляло несколько сотен. Но даже после того, как с 1801 г. мощи были несколько раз освидетельствованы, подтверждено нетление тела, даже – одежд святителя почившего 70 лет назад – даже после этого Синод не мог решиться еще почти четыре года.
Торжество прославления святого состоялось на праздник Сретения Господня, 15 февраля 1805 г.
В соборном храме Вознесенского монастыря мощи пребывали вплоть до 1921 г., когда безбожники вскрыли раку, после чего увезли святыню. Ее местонахождение было неизвестно до 1990 г.
День памяти
Это несколько дат, главные из которых 9 декабря (н.ст.), когда святитель скончался, а также 22 февраля – обретение мощей. Кроме того, его память отмечается по епархиям, с которыми связана его деятельность:
- 23 октября – на Украине, в составе собора Волынских святых;
- 23 июня – Собор угодников Божиих, просиявших на земле Сибири;
- наконец, это третье воскресенье после Дня Св. Троицы; святителю воздается честь вместе со святыми Петербурга.
Иконография свт. Иннокентия
Ее основа – портреты, созданные еще при земной жизни. Самые ранние из них хранились его духовными детьми из Иркутска. К настоящему времени известно более 200 различных икон святого. Обычно его пишут в облачении архиерея:
- к крестом и четками, знаменуя монашеский подвиг;
- благословляющим; левой рукой святитель держит жезл епископа.
Почему изображается на иконах и упоминается совместно со свт. Софронием Иркутским?
Потому, что свт. Софроний (управлял епархией с 1754 по 1771 гг.) был достойным преемником святителя. Он приумножил сделанное им, глубоко почитал Иркутского «первопрестольника». Его канонизация (с 1918 г.) стала второй среди архиереев Иркутска.
Где находятся мощи свт. Иннокентия Иркутского?
Сейчас они пребывают при Знаменском монастыре Иркутска, где находится также кафедра архиерея.
О чём молятся этому святому?
Его традиционно почитают как защитника земли Сибирской, покровителя учащихся, помощника миссионеров. Памятуя чудеса святителя, многие из которых записаны еще при его земной жизни, к нему обращаются с просьбой об исцелении болезней, помощи, например, во время засухи.
Храмы Иннокентия Иркутского
Исторически их известно более 80, причем основная часть церквей, а также приделов святителя приходится на Сибирь. Значительная часть их сейчас возрождена, другие погибли за годы гонений. Например, утрачена с 1950-х иркутская деревянная церковь святого, закрыт небольшой домовой храм при Русской миссии в Китае.
Хабаровск
Этот храм известен с 1898 г. За время гонений его пытались переделать до неузнаваемости, например, ему пришлось быть планетарием. Полностью восстановить здание удалось ровно через 100 лет после основания церкви – с 1998 г.
Красноярский край, с.Овсянка
Молодой храм, действующий с 1998 г., построен на родине писателя В.П.Астафьева его иждивением. Это небольшая деревянная церковь, которая считается «холодной», без отопления. Поэтому службы здесь идут только начиная с Пасхи.
Другие
Из ныне действующих также можно назвать:
- деревянную часовню святителя эко-парка «Вереск» (Петербург);
- храм г. Лабудалинь (Китай) (1990-е);
- церковь пос. Долинка (Крым) (1990-е-2000-е.).
Таков был один из самых скромных, истинно смиренных русских архиереев времени Петра I, когда государство часто не понимало Церковь, отменило патриаршество. Но Бог поругаем не бывает. И Церковь во все времена рождает святых.
Молитва
Молитва
Молитва первая святителю Иннокентию, чудотворцу Иркутскому
К тебе, святче Божий, яко к скорому помощнику и молитвеннику о спасении моем, аз недостойный и грешный припадая молюся: не презри мене унылаго, немощнаго, во многая беззакония впадшаго, и по вся дни и часы согрешающаго, но вонми души моей, яко скорблю, и умоли Господа Бога всея твари Содетеля, Емуже ныне предстоиши в радости святых и с лики ангелов, помиловати мя и извести из темницы греховныя душу мою, прежде даже не отъиду отсюду и ктому не уготов явлюся на суд Его. Ей, отче! не посрами мене, к тебе с верою притекающаго, аще бо и недостоин есмь твоего ходатайства и заступления, но ты, быв подражатель человеколюбия Божия, сотвори мя достойна чрез обращение от злых дел к благому житию, да тако душею и телом здрав быв, славлю и пою дивнаго во святых Своих Бога нашего и твое теплое заступление, всегда, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Молитва вторая святителю Иннокентию, чудотворцу Иркутскому
Святителю, отче Иннокентие! Призри на нас, раб Божиих (имена), и на приход (дом) сей; моли Христа Бога, да низпослет нам Духа Своего Святаго дар, во еже умудрити нас ходити пред Ним во всяком благочестии и чистоте. Мы присно заблуждаем от пути спасения: руководи нас, милостивый наш наставниче. Мы немощни есмы в вере: утверди нас, правоверия учителю. Мы зело убози сотворихомся добрых дел: обогати нас, благосердия сокровище. Мы присно наветуеми есмы от враг, видимых и невидимых, и озлобляеми: помози нам, безпомощных заступниче; да славословяще имя Божие во дни и в нощи, сподобимся быти наследницы и жизни вечныя, и прославим Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков.
Молитва третья святителю Иннокентию, чудотворцу Иркутскому
Святче Божий, пастырю добрый, делателю верный винограда Христова, святителю отче Иннокентие! Призри на град сей и на люди сия! Моли Христа Бога, да сохранит паству твою от волков, губящих ю; да ниспослет Духа Своего Святаго во еже умудрити нас ходити пред Ним во всяком благочестии и чистоте во вся дни живота нашего, да славословяще Имя Его Всесвятое во дни и в нощи, сподобимся быти наследницы жизни вечныя, и прославим Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Тропарь, кондак, величание
Тропарь, глас 3:
Свети́льниче Це́ркве пресве́тлый,/ озари́вый луча́ми добро́т твои́х страну́ сию́,/ и исцеле́ньми мно́гими притека́ющих к тебе́ с ве́рою/ Бо́га просла́вивый,/ мо́лим тя, святи́телю о́тче Инноке́нтие,/ огражда́й моли́твами твои́ми град сей// от всех бед и печа́ли.
Акафист
АКАФИСТ СВЯТИТЕЛЮ ИННОКЕНТИЮ, ЧУДОТВОРЦУ ИРКУТСКОМУ
Кондак 1
Возбранный чудотворче и скорый в скорбех помощниче, святителю отче Иннокентие, яко имея велие дерзновение пред Господем, от всяких нас бед свобождай, да с радостию зовем ти:
Радуйся, Иннокентие, молитвенниче о душах наших.
Икос 1
Ангельскому жительству на небесех поревновал еси, отче: по имени бо и житие твое непорочно бысть на земли, сего ради и возвысился еси до лицезрения Творца Ангелов. Отнюдуже призирая выну на град сей и люди, услыши нас, похвальная восписующих ти сия:
Радуйся, невинностию Агнца непорочнаго подражатель бывый;
Радуйся, воздержанием твоим ангельское во плоти житие явивый.
Радуйся, яко ангел, Сибирския церкве Божия дела возвещаяй;
Радуйся, яко архистратиг силы небесныя, всех прибегающих к тебе от бед сохраняяй.
Радуйся, непорочности и невинности соименный учителю;
Радуйся, незлобия и чистоты усердный хранителю.
Радуйся, убеленный невинностию крине райскаго прозябения;
Радуйся, умащенная чистотою маслина небеснаго благословения.
Радуйся, уме небесных неизреченных благ наслаждаяйся;
Радуйся, пастырю, с мудрыми в радость Пастыреначальника своего вшедый.
Радуйся, яко свет лица Божия ясно на небеси смотряеши;
Радуйся, яко тем же светом осиянный, притекающих к тебе неизреченно возвеселяеши.
Радуйся, Иннокентие, молитвенниче о душах наших.
Кондак 2
Ведый Господь велика тя быти светильника во стране языков, благоволи сокрыти род и отечество твое, да явишися в земли Хинстей, якоже Мелхиседек в Ханаанстей, и увериши, яко не от человек пришел еси к нам, но от Бога, Ему же поем: Аллилуиа.
Икос 2
Разум просвещенный хотя имети, богомудре отче, от юности избрал еси в место образования своего матерь градов православныя веры нашея и подвижничества, да живя среди земных ангелов и взирая на скончание жительства их, подражатель явишися вере их; темже и сам соделался еси небесным человеком. Сего ради слышиши от нас сия:
Радуйся, винограде многоплодный, в благораствореннем юзе возрасший;
Радуйся, цвете благовонный, в Малей России процветший.
Радуйся, славо и удобрение града Киева;
Радуйся, красото и утешение отцев Печерския лавры.
Радуйся, яко измлада мудрости прилежа, Божественное писание ясне извыкл еси;
Радуйся, яко отложив вся мирския сласти, Христов ярем носити изволил еси.
Радуйся, в юности посвятивый в жертву приятну Господу себе самаго;
Радуйся, сохранивый невредно целомудрие девства драгаго.
Радуйся, яко в земнем училищи небесныя премудрости учивый;
Радуйся, яко щитом веры вся разжженныя лукаваго стрелы угасивый.
Радуйся, яко издетска Бога возлюбивый;
Радуйся, яко заповедий Его неложный хранитель бывый.
Радуйся, Иннокентие, молитвенниче о душах наших.
Кондак 3
Силою свыше позна тогда благоверный царь непорочное и святое жительство твое, отче Божий, иже и избра тя во апостольское служение и предпосла, яко первенца духовнаго сыноположения, насаждати святую веру в земли языков чуждих, неведущих пети Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Имеет тебе, святителю отче Иннокентие, вся страна Сибирская велика учителя и дивна в вере наставника; сего ради, яко добляго поборника верным и скораго молитвенника тя чтуще, с веселием и радостию дары тебе приносим таковыя: Рaдyйcя, священная главо, разума водами напояема;
Радуйся, плод благоуханен житием твоим от юности являяй.
Радуйся, искоренителю терновнаго служения идольскаго;
Радуйся, насадителю лозы православныя веры.
Радуйся, новый апостоле, облагоухавый верою последния концы России;
Радуйся, добрый пастырю, утвердивый красныя ноги своя на востоце царства Сибири.
Радуйся, мрачныя страны просветителю;
Радуйся, душевныя темноты озарителю.
Радуйся, врагов веры Христовы разрушителю;
Радуйся, прельстителей душ христианских разителю.
Радуйся, идолослужительных старец мудрость посрамивый;
Радуйся, мудрых века сего мудрейший.
Радуйся, Иннокентие, молитвенниче о душах наших.
Кондак 4
Буря злобы древляго змия обуя царство хинов, егда не можаху отверзти ушеса ко глаголом Царствия Христова, тобою, новый апостоле, возвещаемым, и не хотяху прияти тя, вторицею на пределех их явльшася, да умудриши я воспевати единому Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Слышаще и ведуще тя премудра учителя и истиннаго сказателя таин Божиих, прихождаху к тебе не точию старцы, но и юнии, в нихже разум напечатлевал еси древния истины Евангельския, сего ради яко пастыря, просветителя и отца нашего ублажающе, зовем ти:
Радуйся, рабе благий и делателю добрый;
Радуйся, искоренителю злых и прогонителю нечестия бодрый.
Радуйся, яко сугубу мзду небесную сугуба ради путешествия к хином приял еси;
Радуйся, яко сподобился еси восприяти чудес дар и славы венец пресветел.
Радуйся, апостолу Павлу в подвизех служения своего подражавый;
Радуйся, терпению его в научении безкнижных юношей последовавый.
Радуйся, яко на пажити веры правыя и при источнице воды живыя люди твоя паствил еси;
Радуйся, яко на злаце красне пребыти твоему стаду мудре наставил еси.
Радуйся, светильниче всесветлый и вселюбимый:
Радуйся, паче звезд яснейший и вожделеннейший.
Радуйся, винограда животнаго святопрозябший грозд, вино искапающий;
Радуйся, святопомазанная главо, честный наш учителю.
Радуйся, Иннокентие, молитвенниче о душах наших.
Кондак 5
Боготочный источник превеликих чудес явился еси в земли нашей, достославно отче, приял бо еси, еще на земли ти жившу, власть недуги изцеляти, по смерти же наипаче прослави тя Бог многими чудотвореньми, да вси чудодействующему тобою Богу вопием: Аллилуиа.
Икос 5
Видевше жителие Иркутстии святую церковь, в нейже почиваше нетленное и цельбоносное тело твое, угодниче Божий, яко вторую купину в пламени сущу, силою же твоих молитв невредно сохраненную, прославиша Бога; темже и мы, видяще оную доныне целу, благолепну и яве поведающую знамения и чудеса твоя, воспеваем тебе сице:
Радуйся, всю страну Сибирскую удививый чудесы, имиже обитель твоя освятися;
Радуйся, оруженосец духовный, имже всяка злая страсть и болезнь от верных прогонится.
Радуйся, яко излиянием чудес от Бога обогатился еси;
Радуйся, яко неоскудный источник изцелений явился еси.
Радуйся, яко стаду твоему помощь и заступление даваеши;
Радуйся, яко чудес сиянии паству твою просвещаеши.
Радуйся, невредимо от огня сохранивый церковь, в нейже, жив сый, воздевал еси о спасении людий преподобныя руце свои;
Радуйся, явственно тем свидетельствовавый, яко свято бысть почивавшее в ней нетленное тело твое.
Радуйся, всем безпомощным приятное попечение;
Радуйся, коеяждо немощи скорый и безмездный врачу.
Радуйся, яко и всяк благопотребен дар от Господа просящим подаваеши;
Радуйся, яко прославляяй тя чудесы Бог тобою всех к Себе призывает.
Радуйся, Иннокентие, молитвенниче о душах наших.
Кондак 6
Словеса апостольская, еже молитися о спасении паствы твоея, яко иерарх во ушию своею прием, не точию в жизни, но и по преставлении являешися священнодействитель Божественных тайн, уверяя верующих в непрестаннем ходатайстве о требующих твоея помощи и воспевающих Богу: Аллилуиа.
Икос 6
Возсиял еси пречудно, архиерею Божий, егда вторицею явивыйся зельне страждущему, ударив в пол жезлом, язвою на древе того места уврачевал еси душевную язву омраченнаго неверием; абие бо позна тя быти благодатнаго врача и славя тя, вопияше:
Радуйся, иерарше благий и верный;
Радуйся, делателю неутомимый винограда Христова.
Радуйся, служителю Господень, о верных умоляяй;
Радуйся, наставниче, грешных к небеси направляяй.
Радуйся, таин Божиих истинный строителю;
Радуйся, молитвенных рук непрестанный воздевателю.
Радуйся, яко избавляеши от неверия;
Радуйся, яко изцеляеши от малодушия.
Радуйся, укрепление мудростию блaгoдyшия;
Радуйся, просвещение светлостию благочестия.
Радуйся, премудрый проповедателю;
Радуйся, пресладкий обличителю.
Радуйся, Иннокентие, молитвенниче о душах наших.
Кондак 7
Хотяще некогда сановитии града сего в неподобное время видети и любопытною десницею осязати нетлением уже процветавшия святыя мощи твоя, святителю Христов, потщашася прикрыти дерзновение свое благословением архипастыря: но ты, чистоты любителю и веры рачителю, не восхотел еси явити себе им, научая тем не высокомудрствовати, но в смиренномудрии пети Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Новое и преславное чудо показа нам тобою на земли всех чудес Творец и Владыка, егда тебе ради пременишася естества уставы; среди бо лета и зноя мраз и иней явистася при цельбоноснем гробе твоем, еже знамением бысть, яко аще и умерл еси на земли плотию, но душою в вышнем селении всегда жив сый, теплым своим ходатайством пособствуеши вопиющим тебе:
Радуйся, смиренномудрия столпе необоримый;
Радуйся, презренную гордость низлагаяй.
Радуйся, любящия чистоту душ соблюдаяй;
Радуйся, грешных к покаянию воззываяй.
Радуйся, делателю чудес многославных;
Радуйся, ходатаю и подателю дарований многоразличных.
Радуйся, заблуждших и ослепленных наставниче;
Радуйся, любопытных и маловерных обличителю.
Радуйся, яко славу земную в уметы вменил еси;
Радуйся, яко честь Бога Вышняго всем сердцем взыскал еси.
Радуйся, имже о силе Божией естества уставы пременяются;
Радуйся, имже помыслы злобнии прогоняются.
Радуйся, Иннокентие, молитвенниче о душах наших.
Кондак 8
Странно бе видети, како три по естеству мощная животная, силою, данною ти свыше, обезсилеша, яко не можаху довлещи до обители твоея единаго путника из жителей града сего, вразумляюща тем, якоже древле осля Валаама, да не идет в дальнюю страну, не прияв от тебе путеваго напутствия, абие же, воспомянув отложенный обет свой, позна тя скорого помощника и возопи: Аллилуиа.
Икос 8
Весь всего себе исполнив любве нелицемерныя к пастве своей, был еси скорый помощник призывающим тя в помощь, святителю отче Иннокентие: не точию бо близ притекающих к раце мощей твоих, но и далече отстоящих и призывающих имя твое изцеляеши от всякия болезни. За таковое убо врачевание приими от нас похвалы сия:
Радуйся, цельбы исполнь явивыйся алавастре, яко люди Христовы ароматствуеши твоими изцелении;
Радуйся, ароматный фиале, чудесы удивляя, нарда пистика многоценный.
Радуйся, источниче, благодать изцелений изливающий нам от всечестныя раки твоея независтно.
Радуйся, яко тело твое трудолюбное вместо мастей нам во гробе оставил еси истощати изцеления.
Радуйся, яко твоими молитвами слепии прозреша.
Радуйся, яко твоим ходатайством хромии и безногии ходити начаша.
Радуйся, яко твоим заступлением разслабленнии изцелеша;
Радуйся, яко твоим предстательством от неизцельныя огневичныя болезни здрави быша.
Радуйся, покрытых струпами, яко прокаженных, уврачевавый;
Радуйся, впадших в лихорадочныя и трясавичныя язи возставивый.
Радуйся, яко лишенных смысла здравым умом снабдеваеши;
Радуйся, яко от страха и мечтаний томимых свобождаеши.
Радуйся, Иннокентие, молитвенниче о душах наших.
Кондак 9
Всякия скорби и горькая испытания терпеливно подъял еси, отче, яко добр воин Христов, ово терпя наветы от клеветников злых, ово же препирался с полчищем неверных и суеверных и ово искушаем от древляго змия, уязвлявшаго тя за жертвы своя, из челюстей его тобою исхищаемыя, но вся сия побеждая за возлюбившаго тя Христа, немолчно воспевал еси Ему: Аллилуиа.
Икос 9
Витийство человеческое изнемогает изрещи вся скорби, лишения, уничижения, болезни и страдания, яже ради спасения паствы твоея, святе Иннокентие, подъял еси. Темже терпению твоему точию дивящеся и любовию побеждаеми, с благодарным чувствием вопием:
Радуйся, воине Христов непобедимый;
Радуйся, твердейший адаманте, в терпении невредимый.
Радуйся, яко ярость неблагомыслящих, гневающихся неправедне, претерпел еси;
Радуйся, яко превозносящияся злочестивым шатанием паки люте сокрушаемы видел еси.
Радуйся, жестоких и злокозненных владык укрощение;
Радуйся, угнетенных и страждущих рабов скорое заступление.
Радуйся, яко корения заблуждений и терние неверия трудолюбне исторгал еси;
Радуйся, яко Божественных повелений насаждения в сердцах верных многими труды возделовал еси.
Радуйся, смирением своим диавола победивый;
Радуйся, молитвою и бденным стоянием плоть свою умертвивый.
Радуйся, яко красныя твои нозе добльственне к борению со врагами простерл еси;
Радуйся, яко добре течение совершив, ко Христу восхождение обрел еси.
Радуйся, Иннокентие, молитвенниче о душах наших.
Кондак 10
Спасения ради от ослепления старцу, очима тяжко видящу, получити же зрение хотящу и с верою о сем у тебе помощи просящу, скоро притекл еси, святче, в храмину того, идеже егда прикоснулся еси болезненней главе его, абие ощути он свет во очию своею и прозре, хваля тя и вопия Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Стену крепкую и ограждение необоримое от всех скорбей и зол имеет тя, пастырю благий, страна сия: твоим бо сильным заступлением и предстательством доныне град сей и обитель твоя сохраняются в мире и благоденствии. И мы убо, спасаемии тобою, благодарственно вопием ти:
Радуйся, чаша, елей милости к нам Божия содержащая;
Радуйся, горо, Божественнаго на нас гнева тучи отводящая.
Радуйся, яко потоки мира к нам приводиши;
Радуйся, яко обилие благ ходатайствуеши.
Радуйся, милости превеликия и скорбным сострадания сокровище;
Радуйся, пространное Божияго о пастве твоей промышления приятелище.
Радуйся, в печалех сущим увеселение;
Радуйся, удрученных попечении житейскими утешение.
Радуйся, в деторождении матерем скорый помощниче:
Радуйся, в час кончины молитвенный наш предстателю.
Радуйся, о милости и мире паствы твоея известный рачителю;
Радуйся, отче честный, от всякаго зла и бедствия усердный наш хранителю.
Радуйся, Иннокентие, молитвенниче о душах наших.
Кондак 11
Пение всеумиленное и моление теплое пред нетленными мощами твоими, единым от боляр приносимое тебе, не презрел еси, отче, но скоро услышав и во сне явлься, облегчил еси болезни и страдания его, сице и наших молениий и пений гласы услыши, иерарше Христов, вере же и любви людий твоих вонми и свыше покров твой даруй хвалящим тя и поющим Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светосиятельна тя светильника, чрез седмьдесят и три лета сокрываема в земли не восхоте Господь оставити под спудом, еже исполнитися речению Его, аки светильник на свещник поставляют, да входящии видят свет. Темже и мы во храме сем и всюду, яко тя зряще и тобою просвещаеми, дерзаем глаголати сия:
Радуйся, светлое на тверди церковной светило и Сибирския страны славо;
Радуйся, церквей строителю и обогатителю чудесы тех нескудный.
Радуйся, пресветлая красото святыя обители сея;
Радуйся, блестящая заре избраннаго тобою града сего.
Радуйся, свещниче всезлатый и многоценный;
Радуйся, бисере предрагий небесный.
Радуйся, облакообразный покрове, на теснем пути спасения нас осеняющий;
Радуйся, огневидный столпе, в нощи неведения и заблуждений нас просвещающий.
Радуйся, яко святынею твоею всех требующих помощи твоея освящаеши;
Радуйся, яко блистанием чудес твоих во вся концы страны сея сияеши.
Радуйся, яко и по преставлении твоем с нами пребываеши;
Радуйся, яко, и живя в селениих райских, нас не оставляеши.
Радуйся, Иннокентие, молитвенниче о душах наших.
Кондак 12
Благодать свыше с небесе подаждь, преблаженне отче, с верою и благоговением воспоминающим честное твое успение и пресветлое пренесение святых мощей твоих празднующим; имаши бо дарованную ти от Бога силу и власть подавати требующим вся, яже ко спасению прошения, и ныне предстоя Престолу Божественному, моли о тебе воспевающих: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще твое ходатайство и сильное заступление просящим твоея скорыя помощи, восхваляем подателя всех благих Бога, даровавшаго в последняя времена стране сей тебе, отца нашего чудотворца, молитвенника и заступника, ты же не возгнушайся нас, грешных и недостойных рабов Его, но услыши хвалебными гласы вопиющих тебе:
Радуйся, суетства привременнаго к буияго воистинну обличителю;
Радуйся, апостолом равноревностный Евангельским научением.
Радуйся, мучеников сострадальче и красото;
Радуйся, первопастырю и учителю христоименитых людий земли сея.
Радуйся, церковное украшение;
Радуйся, архиереев доброто, священников и иноков похвало.
Радуйся, яко приял еси трудов твоих воздаяние;
Радуйся, крестоносному народу нашему похвало и утверждение.
Радуйся, телес наших неусыпное хранение;
Радуйся, и душ наших к Царствию Небесному возведение.
Радуйся, Богу совершенне и всецеле угодивый;
Радуйся, венец безсмертия навеки получивый.
Радуйся, Иннокентие, молитвенниче о душах наших.
Кондак 13
О предивный чудотворче и преславный угодниче Христов Иннокентие! Вонми гласу молений наших, от сокрушеннаго сердца к тебе возносимому, и богоприятным твоим ходатайством испроси нам от Христа Бога нашего прощение прегрешений наших, ослабу и избавление от врагов видимых и невидимых, и от всякия скорби, беды и напастей, да с тобою и со всеми святыми в селении праведных сподобимся пети Ему: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Частые вопросы
Что совершил Святитель Иннокентий Иркутский во время своего служения на Дальнем Востоке?
Святитель Иннокентий Иркутский сыграл ключевую роль в обращении коренных народов Дальнего Востока, в частности бурят, в православие. Он также основал несколько духовных миссий и учебных заведений в этом регионе.
Как Святитель Иннокентий Иркутский помогал развивать духовную жизнь людей?
Святитель Иннокентий Иркутский уделял большое внимание развитию духовной жизни людей своего времени. Он активно проповедовал христианские ценности и строил новые церкви и монастыри. Также он способствовал развитию просвещения и образованию, открывая школы и семинарии.
Каково значение деятельности Святителя Иннокентия Иркутского для истории православия в России?
Деятельность Святителя Иннокентия Иркутского имела большое значение для распространения православия в России, особенно в его восточных регионах. Благодаря его усилиям было обращено в православие множество язычников, построены храмы и монастыри, а также развивалась церковная жизнь.
Полезные советы
СОВЕТ №1
Изучите биографию святителя Иннокентия Иркутского, чтобы понять его вклад в историю и духовную жизнь православия.
СОВЕТ №2
Посетите места, связанные с жизнью и деятельностью святителя, такие как Иркутская область и монастыри, где он проживал.
СОВЕТ №3
Изучите учения и послания святителя Иннокентия, чтобы понять его духовное наставление и применить его в повседневной жизни.
Чудеса, совершенные святителем Иннокентием Иркутским
Святитель Иннокентий Иркутский, прославленный святым православной церкви, известен своими многочисленными чудесами, которые совершались им во время его жизни и после его кончины. Он был избранным слугой Божиим, обладавшим особыми дарованиями и благодатью.
Одним из наиболее известных чудес, совершенных святителем Иннокентием, было исцеление от различных болезней и недугов. Многие люди, обратившиеся к нему с верою и молитвой, получали исцеление и обретали здоровье. Его милосердие и сострадание к страждущим приводили к чудесным исцелениям, которые удивляли и восхищали окружающих.
Святитель Иннокентий также известен своей способностью пророчествовать и предвидеть будущее. Многие из его пророчеств сбывались и помогали людям избежать бед и несчастья. Его мудрость и дар прозрения делали его авторитетным и уважаемым духовным наставником.
Еще одним из чудес, связанным со святителем Иннокентием, было умиротворение природы. Он мог утихомирить бушующие стихии и предотвращать бедствия, вызванные стихийными бедствиями. Его молитвы и благословения спасали людей от опасности и оберегали их от беды.
Святитель Иннокентий Иркутский оставил после себя множество свидетельств о своей святости и благодати. Его чудеса и милости продолжают действовать и по сей день, наполняя сердца верующих надеждой и утешением.