Святой великомученик Артемий Антиохийский – один из наиболее почитаемых святых в православной церкви. Его житие, чудеса и молитвы сопровождают верующих на пути к вере и исцелению. В данной статье мы рассмотрим иконы, акафист, молитвы при болезнях желудка и грыже, а также тропарь святому военачальнику императора Константина, чтобы погрузиться в духовное наследие и помощь святого Артемия в наших нуждах.
Краткое житие
Интересный факт
Сказания сообщают, что Артемий Антиохийский имел римское происхождение и занимал пост наместника Египта.
Свою службу он начал в войсках императора Константина Великого (306-337), и вместе с ним, а позже с его сыном и преемником Констанцием (337-361), немало потрудился для установления христианства в сирийских и египетских землях. Но все изменилось, когда на римский престол взошел Юлиан Отступник, император-язычник, при котором начались гонения на христиан.
Полезные материалы
Однажды к Юлиану Отступнику привели двух епископов, не пожелавших исповедать многобожие и заявивших об этом во всеуслышание. Император приказал люто истязать священников.
Артемий Антиохийсий заступился за христиан и обратился к царю с таким словом:
«Зачем ты, государь, так бесчеловечно мучишь неповинных и посвященных Богу мужей и принуждаешь их отступить от православной веры? Знай, что и ты – человек немощный; если Бог и поставил тебя царем, то все-таки ты можешь подвергнуться искушению от диавола; я думаю, что первый виновник зла – лукавый диавол. Итак, не обольщайся, царь, и не преследуй, в угодность демонам, Богом хранимый народ христианский. Знай, что крепость и сила Христова непобедимы и непреодолимы».
Услышав исповедание христианина, император повелел схватить своего военачальника и подвергнуть жестоким пыткам. Святого Артемия растянули и били воловьими жилами. Экзекуция продолжалась настолько долго, что подле Артемия успело смениться восемь палачей. Было удивительно, как антиохийский военачальник не умер от истязания. Проведя ночь в тюрьме, он был вновь доставлен на суд к императору. Юлиан вновь долго спорил со своим подданным на богословские темы, но святой Артемий отвечал царю уверенно и бесстрашно. Тогда, видя, что дух военачальника не сломлен, Юлиан Отступник придумал для воина ужасную и мучительную смерть. Святого Артемия связали и положили на каменную плиту, а сверху придавили огромным валуном. Сутки мучился несчастный воин под тяжестью гранитной глыбы, но все-таки не умирал. И, когда извлекли его из-под камня, то вид он имел настолько ужасный, что испугал даже своего мучителя, императора Юлиана. Но и теперь святой не роптал на Бога, а с радостью готовился за него погибнуть.
20
Октября
362 года
Святой Артемий был обезглавлен по приказу императора Юлиана. Тело великомученика забрала антиохийская диакониса Ариста и переправила в Константинополь, где
мощи
святого прославились различными чудотворениями.
Еще перед своей кончиной Артемий Антиохийский пророчествовал Юлиану Отступнику скорую смерть. Так и случилось. Выйдя со своими войсками в поход на персов, Юлиан Отступник, как сообщает предание, был поражен невидимым оружием и незримой рукой. Смертельно раненый император упал на землю и, испуская дух, воскликнул: «Ты победил, Галилеянин!»
Мнение эксперта:
Святой великомученик Артемий Антиохийский – один из наиболее почитаемых святых в православной церкви. Его житие и подвиги вдохновляют многих верующих на принятие христианства и следование пути духовного совершенствования. Эксперты отмечают, что святой Артемий является образцом мужества, веры и самоотверженности, что делает его почитание особенно значимым для православных христиан. Его заступничество считается мощным и эффективным в различных жизненных ситуациях, что подтверждается многочисленными свидетельствами чудес и благодатных явлений. Верующие обращаются к святому Артемию с молитвами о помощи и заступничестве, уверенные в его благосклонности и милосердии перед Богом.
Помощь святого при грыже и болезнях желудка
Великомученику Артемию Антиохийскому молятся об исцелении от болезней органов пищеварения. Житие святого сообщает, что, когда по приказу императора Юлиана на Артемия спустили камень, кости мученика преломились, а внутренности выпали из живота. Так, терзаясь от немыслимой боли, Артемий провел сутки.
После того, как святого извлекли из-под камня внешним видом он походил на искалеченного мертвеца:
«пред ними был обнаженный человек, вдавленный как доска, с раздробленными костями, с выпавшими внутренностями; лицо его было раздавлено, глаза вышли из орбит, но жизнь все еще держалась в нем, ноги могли двигаться и язык еще был способен ясно говорить».
Считается, что за свои мучения Артемий Антиохийский был удостоен особой Божией благодати – исцелять болезни живота. Святому молятся при грыже, язве желудка, колите, кишечных кровотечениях, а также когда предстоят операции на органах ЖКТ.
Молитва
– тяжелый труд. Конечно, пути Господни неисповедимы, но не стоит особо полагать, что единственная рассеянная молитва исцелит от недуга. Преподобный Амвросий Оптинский, который и сам страдал от болезней пищеварительной системы, говорил так:
«В скорбях помолишься Богу, и отойдут, а болезнь и палкой не отгонишь».
Евангелие учит, что молитва должна быть неустанной. Прежде всего нужно просить Господа устроить всё по воле своей, изложив своё прошение. Бог лучше знает, что нам полезно — болеть или здравствовать. Многие святые радовались своим болезням, благодушное перенесение которых (с благодарением Бога) имеет большую духовную пользу в перспективе вечности.
Свидетельства о чудесах, проистекших от мощей святого, были собраны и изложены анонимным писателем 3-й четверти VII века. В наши дни о чудесах этого святого мало что известно.
Интересные факты
-
Святой великомученик Артемий Антиохийский был одним из высокопоставленных военачальников при императоре Константине Великом. Он был известен своими военными подвигами и преданностью христианской вере.
-
По приказу императора Юлиана Отступника святой Артемий был подвергнут жестоким пыткам и казни. Его тело было растерзано, а останки брошены в море. Однако, по преданию, море выбросило их на берег, где они были собраны христианами и погребены.
-
Святой Артемий является покровителем воинов и путешественников. Он также считается защитником от пожаров и других стихийных бедствий. В его честь были построены многочисленные храмы и часовни по всему миру.
Иконы
На
иконах
святой великомученик Артемий чаще всего изображается в виде молодого человека с длинными волосами и раздвоенной бородой.
Великомученик одет в воинские доспехи, его плечи покрывает гиматий – плащ-накидка. В руках святого – щит и копье, реже – крест и свиток, на котором начертано:
«Боже от Бога, Едине от Единаго, Царь от Царя венчав, иже Тебе ради благочестне страждущи».
На образах Артемий Антиохийский предстает перед нами таким, каким был при жизни, то есть воином. Но есть в этом и более глубокий смысл – теперь святой великомученик стал воином Христовым и несет свою ратную службу, защищая и помогая христианам, укрепляя их на их духовном пути.
В Минологии Василия II сохранилось малоизвестное изображение святого, где он стоит со связанными за спиной руками и склоненным станом. Над его главой занесен меч палача. Это, пожалуй, единственный житийный образ святого.
Иконография: Артемий Антиохийский, великомученик. Датировки: XVIII в. Материал: Дерево, левкас, темпера. Размеры иконы: высота 30 см, ширина 24 см. На иконе в повороте к центру иконы изображены двое святых в рост. Слева – святой Артемий, справа – Андрей Критский. Вверху, в центре иконы в облачном сегменте изображен Иисус Христос. В руках у св. Артемия крест, у св. Андрея свиток с текстом. Инв. № КГИАХИМ КП 10217. © Каргапольский государственный историко-архитектурный и художественный музей
На новгородской иконе, датируемой концом XV- началом XVI века, святой Артемий изображен в компании святых Евстратия и Полиевкта. На иконе превалируют багряно-золотые тона, которые в иконописи символически обозначают страдания и кровь, пролитую за Христа, и свет Божественного присутствия, нашедший выражение в изжелта охристом фоне.
На фреске XVI века в монастыре Дионисиат на Святой Горе Афон великомученик Артемий очень напоминает Христа, как Его изображают на иконах. Лик его чист и скорбен, в правой руке святой держит
крест
, как символ выбранного им пути, а левую, раскрытую, обращает к молящимся. Как открыт и бесхитростен жест, так открыта и лишена лукавства и душа святого, вот почему праведники на иконах так часто изображаются с раскрытыми ладонями. Любопытна еще одна деталь в этой настенной росписи. Автор изобразил святого не в воинском одеянии, а в богатых расшитых золотым узором одеждах, присущих знатному сословию.
Со дня мученической кончины Артемия Антиохийского прошло более полутора тысяч лет. Наверное, немногие знают историю его жизни, зато наверняка всем, кто открывал молитвослов, на главе «молитвы при болезнях живота» попадались на глаза тропарь и кондак великомученику Артемию. Довольно часто, обращаясь в своих молитвенных прошениях к святому, мы даже не подозреваем, какие мучения довелось ему претерпеть. В сонме святых великомучеников Артемий горит как яркий светоч, возженный рукой Самого Спасителя, и данный на молитвенное заступление и укрепление всех христиан.
Автор: Галина Бочарова.
Видео
Небольшое видео о святом.
Молитва
Молитва великомученику Артемию Антиохийскому
О, всехва́льный великому́чениче Арте́мие, Госпо́день во́инственниче и все́м на́м кре́пкий побо́рниче! Ско́р бу́ди предста́тельством твои́м у Человеколю́бца Христа́, да да́ст правове́рным лю́дем, почита́ющим тя́ и на поклоне́ние моще́м твои́м приходя́щим, ми́лость и благи́х проше́ний ско́рое исполне́ние. Предстоя́й Престо́лу Бо́жию в лице́ му́ченик, помина́й все́х на́с, беда́ми, напа́стьми и скорбьми́ обстоимых, и в житии́ се́м мно́го стра́ждущих: да твое́ю по́мощию и кре́пким побо́рством преста́нут приходя́щая на на́с зла́я. Мы́ же, твои́ми злостраданиями назидаеми, си́лою благода́ти Христо́вы чрез тебе́ исполня́еми, в терпе́нии крестоноше́ния жи́ти начне́м, во е́же Го́споду покая́нием благоугоди́ти и неизрече́нная блага́я насле́довати, я́же угото́вана лю́бящим Бо́га и прославля́ющим свято́е и́мя Его́, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Тропарь, кондак, величание
Тропарь великомученику Артемию Антиохийскому
глас 4
И́стинною бо Христо́вою ве́рою/ утве́рждься, страстоте́рпче,/ мучи́теля злочести́ва царя́/ победи́л еси́ со и́дольским того́ возноше́нием./ Тем от Царя́ Вели́каго, ве́чно ца́рствующаго,/ пресве́тлым венце́м побе́дным одаре́н бысть,/ вся исцеля́яй боля́щия и призыва́ющия тя, Арте́мие вели́кий,/ моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ ду́ши на́ша.
Кондак великомученику Артемию Антиохийскому
глас 2
Благочести́ваго и венцено́снаго му́ченика,/ на враги́ побе́ды взе́мшаго одоле́ние,/ соше́дшеся, досто́йно пе́сньми восхва́лим Арте́мия,/ превели́каго в му́ченицех,/ чуде́с же да́теля пребога́таго,// мо́лится бо Го́споду о всех нас.
Величание:
Му́ченик Твой, Го́споди, Артемий,/ во страда́нии свое́м вене́ц прия́т нетле́нный от Тебе́, Бо́га на́шего:/ име́яй бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низложи́,/ сокруши́ и де́монов немощны́я де́рзости./ Того́ моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша.
Акафист
АКАФИСТ СВЯТОМУ ВЕЛИКОМУЧЕНИКУ АРТЕМИЮ
Кондак 1
Взбранному воеводе и августалию страны Египетския, царем земным честию превознесенному, последиже от Юлиана злочестиваго мучимому и во главу усеченному, яко зельне страдавшему и победительне вся претерпевшему, от Бога же приявшему нетление и благодать чудотворения, днесь вернии в похвальная возопиим: Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.
Икос 1
Антиохийстии людие дивишася святей ревности твоей о имени Христове, славне Артемие, не терпя бо зрети мучения святых и хулы слышати на Господа, Юлианом изрыгаемыя; аще и честь ему воздати от Александрии пришел, обаче и обличити того не устрашился еси. Темже, и чина своего воинскаго изверженный за дерзновение свое, осуждение на раны и смерть приял еси. Мы же ныне, аки обстояще ти на позорищи мучимому, вопием ти сице: Радуйся, безславие и мучение от Юлиана претерпевый. Радуйся, в славу и осияние от Бога облеченный. Радуйся, лютая страдания подъявый. Радуйся, величие веры показавый. Радуйся, блистаяйся славою терпения. Радуйся, крепосте наша в скорбех и изнеможении. Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.
Кондак 2
Буди верен царю, прещаше святый Артемий нечестиваму Юлиану: «Яко суетны твоя начинания и немощна есть гордость твоя истребити христианы: отнележе бо прииде Христос, и водрузися Крест, и воздвижеся на нем Господь — паде злочестивых гордыня и попрана бысть лукаваго крепость, Христова же непобедима и непреодоленна есть сила, еюже ограждающеся, возможем устояти противу козней вражиих, победне вопия Богу: Аллилуиа».
Икос 2
Воинствуя за великаго царя Константина, крепкою силою крестною побеждал еси враги, оружеборче Артемие; тою же силою и мучителя своего Юлиана одолел еси. Видением бо креста овогда на небеси в вере Христовей утвердился, лесть идольскую и почести воинскаго звания презрев, за христианы пред отступником мужественно ратовал еси, и воинов началовождя веры нашея, Господа Христа, себе нарек, живот свой за Того доблественно положил еси. Темже и притяжал еси себе от нас звания таковая: Радуйся, знамена идольская кесаря-отступника отринувый. Радуйся, знамению Креста последовавый. Радуйся, и ныне силы борющихся под стягом веры укрепляяй. Радуйся, упование изнемогающих утверждаяй. Радуйся, добрый Христов оружниче. Радуйся, святыя веры твердый защитниче. Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.
Кондак 3
«Господи, далече есмь от терпения и незлобия Твоего», — вопиял еси, святе Артемие, первая мучения претерпев, — «Ты бо, Господи, за мене, грешнейшаго, по всему телеси содроблен был еси ранами, от ног до главы не бе в Тебе целости. Молю убо Тя, Владыко, яко Твоими страданьми венчал мя еси, да и совершиши течение мое во исповедании Тебе с песнию: Аллилуиа».
Икос 3
Даде злочестивый царь повеление оруженосцем своим восхитити тя, славнаго воинскаго вождя, Артемие, и сановный пояс твой отъемше, и ризы совлекше, нага истязати. Они же, связавше руце и нозе твои, растягоша тело твое на четверо и бияху воловьими жилами по хребту и чреву толико, яко оскудети силам их. Ты же аки нечувствен пребывал еси, яко всем, окрест стоящим, и самому Юлиану чудитеся зело. Приими убо и от нас похвальная удивления сицевая: Радуйся, в вере непобедимый. Радуйся, в уповании непреодолимый. Радуйся, на камени терпения нозе свои поставивый. Радуйся, мужественне стопы своя исправивый. Радуйся, радовавыйся в страданиях. Радуйся, прославленный в поруганиях. Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.
Кондак 4
Егда святии исповедницы Евгений и Макарий мучими бяху, тогда и ты, блаженне Артемие, ревностию по Бозе движим, молитву творил еси, да не покажет Бог тебе не точию недостойна страдальческаго начинания, но да исправится пред Ним и твоя исходная песнь: Аллилуиа.
Икос 4
Жилами воловьими биемый и по земле протязаемый ничтоже малодушествовал еси, но радуяся и веселяся, страданьми Христовыми просвещаем, подвиг мученичества до конца совершил еси добре. Темже и достоин явился еси ублажения сицеваго: Радуйся, скудельный сосуд плоти своея сокрушивый. Радуйся, свет веры и силу мужества из него явивый. Радуйся, в егоже немощи сила Господня совершися. Радуйся, егоже терпению мучитель почудися. Радуйся, яко Бог прият твою жертву мучения. Радуйся, яко Благий даде тебе жребий спасения. Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.
Кондак 5
«За Мене страждеши, Артемие, дерзай и радуйся», — глагола Христос, явився святому в темнице, — «Со Мною будеши во Царствии Моем». Сия слышав мученик, абие от ран исцеле, и душею исполнився Божественнаго утешения, пребываше в темнице, благословляя Бога и поя Ему: Аллилуиа.
Икос 5
И гладом, и жаждею мучиша тя в темнице, блаженне Артемие. Ты же, на щедроты Преблагаго Господа себе возверг, единаго просил еси, да и самую душу твою, яко жертву живую приимет Владыка Христос от тебе с еще оставшеюся кровию твоею. И не вотще бысть рачение твое: заповеда бо Господь Ангелом Своим в темнице питати и сохраняти тя, потом же и Сам явися, укрепляя тебе, нас же возглашати тебе научая: Радуйся, от руки Ангел в темнице питавыйся. Радуйся, хлебом животным с небесе укреплявыйся. Радуйся, от ран Господним посещением во узах исцеливыйся. Радуйся, явлением Христовым утешения исполнивыйся. Радуйся, Господем в темнице обрадованный. Радуйся, восшедый к Нему прияти венец славы тебе уготованный. Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.
Кондак 6
«Коль многа суть Владыки моего страдания и что более Его претерпех аз, недостойный», — вопияше блаженный Артемий, — «Той ко Кресту пригвожден бысть греха ради моего, Сам не познав греха, ниже лесть во устех содела. Радуюся и веселюся просвещаемый Господа моего страданьми, яже облегчевают ми болезни моя». Тако святый в себе беседуя, чрез всю нощь купно со страдальцами Евгением и Макарием воспеваше Богу: Аллилуиа.
Икос 6
Лютейшим мукам предаде тя, страдальче Артемие, нечестивый царь, егда со стыдом от Аполлона Дафнийскаго возвратися и от тебе посмеяние и проречение погибели своея слышав, зельною яростию распалися. Темже и мы за оныя страдания множайшими ликостоянии ублажаем тя сице: Радуйся, яко тобою Бог, дивный во святых Своих, языком явися. Радуйся, яко тобою сладчайшее имя Христово прославися. Радуйся, ярости мучителевы не устрашивыйся. Радуйся, в Христовем уповании над идолы посмеявыйся. Радуйся, в дусе пророчестем будущих предзрителю. Радуйся, Духа Господня доблий носителю. Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.
Кондак 7
Многа досаждения творяше нечестивый Юлиан христианом, лжуще на ня, яко сожгоша храм Аполлона Дафнийскаго. Егда же сей лжец пред Артемием множайшия прещения изрекаше на христианы, святый Артемий отвеща: «Богопустный гнев и огнь с небесе пояде идола твоего и капище его сожже; посмеваюся безумию вашему, яко служите бездушному богу, утешаюся о падении его и радуюся о всех сих, яже Христос чудодействова, Емуже достоит пети велегласно: Аллилуиа».
Икос 7
Не терпя слышати праведных слов твоих, святе Артемие, беззаконный Юлиан, разгневався зело, повеле каменосечцем разсещи великий камень, да посреде частей его согнетен будеши. И сему уготованному, падший камень все тело твое сотре, и внутренняя твоя распадошася, и сломишася вся члены твоя. И бе зрети чудо велие, яко в таковом согнетении посреде камней ты жив остася. Мы же Божией силе, укреплявшей тя, удивляяся, вопием: Радуйся, грозде винограда Христова в точиле истоптанная. Радуйся, жертво живая, Господу верху камене кровию возлиянная. Радуйся, мучениче, егоже все тело аки дска согнетеся. Радуйся, скрижале живая, на нейже исповедание веры кровию написася. Радуйся, кровьми своими, аки брением камение смесивый. Радуйся, себе самаго жива в созидание Церкве Христовы положивый. Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.
Кондак 8
Очи твои от мук искочиша, святе, и лице бе сотрено, душа же еще бе держащися и язык добре вещающ, имже и в согнетении призвал еси Бога, Помощника своего, и во уповании на Него взывал еси: Аллилуиа.
Икос 8
Привидением почте тя царь, егда узре видом страшна и естество человеческое происходяща; обаче и увеща тебе еще поклонитися идолом, да помилуют тя и поне яже во аде мукам не предадят. Ты же, посмеявся царю, отвещал еси: «Яко идоли и сами огня не могут избежати, с нимиже и ты, царю, безконечному огню предан будеши». За еже, яко хульника, царь на смерть осуди тя. Мы же, сшествуя тебе на место усечения, увязаем главу твою похвальными венцы тако: Радуйся, страдальче, посреде камений согнетенный. Радуйся, исповедниче, в крепости веры не одоленный. Радуйся, истину без страха пред цари вещавый. Радуйся, за сие последи всех злостраданий усечение мечное приявый. Радуйся, главу свою священную под меч самовольне подклонивый. Радуйся, терпением своим главы невидимых врагов сокрушивый. Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.
Кондак 9
Ранами содроблен был еси по всему телеси, яко людем на тя зрети бе страшно: согнетенный аки дска, кости сокрушенны и вся внутренняя испадоша. Таковое злострадание за малую болезнь почитал еси, надеяся у Господа, за Негоже страдал еси, имети покой вечный, научая в злострадании не малодушествовати, но паки возсылати Богу благодарне: Аллилуиа.
Икос 9
«Се язвы Христовы на теле твоем начертаны суть», — глагола к себе святый, — «осталося убо, да и самую душу за Христа отдам с оставшеюся во мне кровию». И на щедроты Господни себе возверг, небоязненно Христа исповедал пред человеки, за Негоже и усечение с радостию приял еси. Сего ради, за превосходящую любовь твою к Богу, похваляем тя сице: Радуйся, Христова Евангелия скорый послушателю. Радуйся, великия заповеди Его готовый исполнителю. Радуйся, крепкую любовь ко Господу Христу показавый. Радуйся, и душу свою с кровию радостно за Того предавый. Радуйся, содроблением своим наше разслабление укрепляяй. Радуйся, язвами своими наша болезни исцеляяй. Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.
Кондак 10
Твердою верою вооружився, неистовство мучителево презрел еси, и осуждение на усечение мечное с радованием приял еси, и ведомый на смерть, шествовал еси веселыми ногами, вопия Христу Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Усечением главы подвиг свой мученический запечатлевый, утверди молитвами твоими и нас, главы своя под иго Христово подклонивших, чрез все житие подвигом добрым подвизатися, любити Господа у тебе поучатися, вопия тебе сице: Радуйся, сильне, на одоление мучителей меч веры при бедре препоясавый. Радуйся, шлемом спасения от Господа защищенный. Радуйся, поясом славы от Него добре украшенный. Радуйся, щитом молитв своих всех прибегающих к тебе охраняяй. Радуйся, за страдальцев Господних во всеоружии ополчаяйся. Радуйся, шествующих узким путем в Царствие Небесное неуклонно провождаяй. Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.
Кондак 11
Фиал злострадания уготовляяся до конца испити, на месте усечения преклонився до земли, молитвою к Богу дух свой укреплял еси. И слышав глас с неба глаголющ: «Вниди со святыми прияти воздаяние тебе уготованное», — преклонил еси главу под меч, с радостию вознося Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Хвалим тя вси, страстотерпче святый, и почитаем честная страдания твоя, яже паче естества человеческаго претерпел еси, и Царствие Небесное притяжал еси. Темже воздвизаемся вопити тебе тако: Радуйся, измождения и членовреждения приявый. Радуйся, высоту духа в муках явивый. Радуйся, щитом упования себе оградивый. Радуйся, твердостию своею дерзость мучителей истощивый. Радуйся, егоже мучению Ангели предстояху со удивлением. Радуйся, егоже страдания людие почитают со умилением. Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.
Кондак 12
Ценою крови твоея притяжал еси Царствие Небесное, великострадальче Христов Артемие. Управи и нас твоим предстательством во обители небесныя, да, наслаждаяся с тобою части праведных, выну славим с тобою Бога песнию: Аллилуиа.
Икос 12
Чертог небесный отверзе ти Страстоположник Христос и даде ти достойно венец славы: и ныне на небесех со Ангельскими чинми радуешися. Темже и мы, благодарнии людие и любомученицы, песньми вопием ти: Радуйся, воеводо, никимиже в мужестве одоленный. Радуйся, ратоборче за Христа, в силе неоскудеемый. Радуйся, великострадальче, муками твоими естество человеческое удививый. Радуйся, несокрушимость духа в телеснем содроблении явивый. Радуйся, во уповании на Бога Жива не усумневыйся. Радуйся, части праведных на небесех наслаждаяйся. Радуйся, святый Артемие, преславный Христов великомучениче.
Кондак 13
О, преславне великомучениче Христов Артемие! Поем страдания твоя, чтим доблюю кончину твою, с усердным молением к тебе притекающе: укрепи и нас с терпением в подвизе крестоношения пребывати, испытания и злострадания чрез все житие до конца понести не унывающе, но бодренне пребывающе в пении Богу: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Молитва
О, всехвальный великомучениче Артемие, Господень воинственниче и всем нам крепкий поборниче! Скор буди предстательством твоим у Человеколюбца Христа, да даст правоверным людем, почитающим тя и на поклонение мощем твоим приходящим, милость и благих прошений скорое исполнение. Предстояй Престолу Божию в лице мученик, поминай всех нас, бедами, напастьми и скорбьми обстоимых, и в житии сем много страждущих: да твоею помощию и крепким поборством престанут приходящая на нас злая. Мы же, твоими злостраданиями назидаеми, силою благодати Христовы чрез тебе исполняеми, в терпении крестоношения жити начнем, во еже Господу покаянием благоугодити и неизреченная благая наследовати, яже уготована любящим Бога и прославляющим святое имя Его, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Частые вопросы
Когда жил и умер святой Артемий?
Святой Артемий жил в III веке нашей эры, а умер в 303 году.
В чем заключается подвиг святого Артемия?
Святой Артемий был гонимым христианином, который претерпел множество мучений за свою веру. Он был заключен в тюрьму, подвергался пыткам и был приговорен к смерти.
Полезные советы
СОВЕТ №1
Изучите биографию святого великомученика Артемия Антиохийского, чтобы понять его жизненный путь, подвиги и значимость для православной церкви.
СОВЕТ №2
Посетите храм или монастырь, где почитается святой Артемий, чтобы почувствовать духовную связь с ним и помолиться о помощи и заступничестве.
СОВЕТ №3
Изучите учения и послания святого великомученика Артемия, чтобы проникнуться его мудростью и примером благочестия.
Чудеса и чудотворения святого
Святой великомученик Артемий Антиохийский известен своими многочисленными чудесами и чудотворениями, которые произошли как за его жизни, так и после его кончины. Одним из наиболее известных чудес, связанных со святым, является исцеление болящих и больных. Многие верующие обращались к святому с молитвами о выздоровлении, и многие из них получали исцеление благодаря его молитвенной помощи.
Еще одним из чудес, совершенных святым Артемием, было превращение воды в вино на свадьбе в Кане Галилейской. Это чудо стало символом его божественной силы и милости. Святой также известен своей способностью предсказывать будущее и помогать верующим в трудные моменты и испытания.
Святой Артемий также проявлял свою чудотворную силу через исцеление от духовной слепоты и неверия. Многие люди, обратившись к нему с верой и молитвой, обретали духовное просвещение и исцеление от душевных страданий.
Все эти чудеса и чудотворения святого Артемия Антиохийского подтверждают его святыми дарами и божественным вмешательством в жизни верующих. Его память чтится в Церкви как заступника и заступника перед Богом, готового прийти на помощь всем, кто обращается к нему с верой и молитвой.